Téma: Přestavba auta na LPG
 
19.11.2011 v 15:58
Ahoj bando. Co říkáte na na LPG? Přemýšlím na přestavbou. Mám Octavii 1.8T, tak bych uvítal menší spotřebu . Máte nějaké zkušenosti, doporučení, rady? Koukal jsem, že přestavba stojí kolem 25.000Kč. Roční nájezd mám kolem 15.000 km, vyplatí se to? Díky S.i.i.i.s.a

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:31 | Nahoru | #31
Když vybereš solidní zavedenou montážní firmu, není problém. Návratnost je při tvém nájezdu cca 1,5 roku a čím víc ti to baští, tím rychleji se přestavba "vrátí". Prohlídka je za pusu, častěji se mění svíčky nebo se používají speciální určené přímo pro LPG. Sám jsem měl auto na LPG asi 5 let a bylo bez problémů.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:35 | Nahoru | #32

Pjercak píše: ja mam landirenzo vsecko v kovu zadne plasty strikace samostatne vymenitelne digi primazavani mechanicke je taky v poho ..... cena 36 platil jsem 29 jezdim jak chcu kde chcu ale furt dlažka žere to stejně...... kamarad ma superba1,8t svicky co 20tkm filtr plynu jeden tez druhy min vzduchac mam Kn na vzduchac je to dost haklive.... nadrz je na deset let pak musis vymenit to už stejne to auto mit nebudes....

tatikma na plynu uz 180Tkm vectra 1,8 s lpg zadny problem

co je to to primazavani?to maji vsechny auta na lpg? cim to maze?

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:37 | Nahoru | #33
Klohar plyn je suche palivo a nemaze sedla ventilu z toho duvodu se tam sere nejaky ridky olej do sani ktery je sem tam mazne to je ta nadobka vlevo a ta hadicka co jde pres drzak motoru musi byt niz nez saci potrubi a by potlakemneprisaval se sam

Naposledy editováno 19.11.2011 19:40:10

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:39 | Nahoru | #34
A pro ty co tu melou CNG a E85
CNG:
- přestavba je mnohem dražší
- je to velmi těžké zařízení (tlakové nádrže)
- zabírá to podstatně více místa
- síť čerpaček je více než ubohá
- když je auto přestavěné originálně z výroby, má vždy slabý motor (výjinka je VW 1,4 TSI)
E85:
- auto lépe jede
- ovšem spotřeba + 25-50%
- finanční výhodnost je diskutabilní díky té spotřebě
- musí být úprava palivové soustavy (agresivita E85 vůči pryži)

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:44 | Nahoru | #35

Pjercak píše: Klohar plyn je suche palivo a nemaze sedla ventilu z toho duvodu se tam sere nejaky ridky olej do sani ktery je sem tam mazne to je ta nadobka vlevo a ta hadicka co jde pres drzak motoru musi byt niz nez saci potrubi a by potlakemneprisaval se sam

aha,a to maji vsechny auta na plyn? nebo jenom ty drachzi systemy? je nejak vic systemu a vubec se v tom neorientuju.mam octavku 1,6 na plyn,uz jsem to tak kupoval ale nikdy jsem tam nic nedolival a na revizi mi o tom nikdo nic nerikal

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:48 | Nahoru | #36
tatik jsi to dodelaval kdys to nebyly ma mechanicke levnejsi spolehlive ja mam elektronicke drahší a aji to vic žere....
jo jsou levne mene spolehlive a lepsi drahší a holadske systemy....
jamam landirenzo omegas a tati taky jeto jeden z lepsich aspon myslim

Naposledy editováno 19.11.2011 19:53:45

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:52 | Nahoru | #37
Vykasli se na plyn, jezdim se svoji ochcavkou uz nejaky ten patek na E85. Prestavba na plyn za 25 000 ? To je nejak malo ne ? Na oktavu to vzdycky stoji okolo 35 000.

Spotrebu mam diky tomu ze se ti bez prestavby auto hodi do servis modu o 0,5 l vetsi, jakmile koupis benal hodi se ti auto za cca 30 km zpet (zhasne ti kontrolka motoru)

Kdyz uz by jsi chtel byt puntickar tak RJ + svicky s lepsi jiskrou vyjdou na 8 000 (prestavba na E 85) , ale to radsi ozelim vetsi spotrebu o pul litru. Nezere to nic to jsou kraviny, navic oktava ma uz cele palivove vedeni z plastu.

Jedine co te zarazi, jelikoz lih vaze vodu, ze ti to po prvnim, druhem natankovani bude trosku cukat a taky je dobre po ujeti cca 1 000 km vymenit palivovy filtr.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 19:55 | Nahoru | #38

Pjercak píše: tatik jsi to dodelaval kdys to nebyly ma mechanicke levnejsi spolehlive ja mam elektronicke drahší a aji to vic žere....
jo jsou levne mene spolehlive a lepsi drahší a holadske systemy....
jamam landirenzo omegas a tati taky jeto jeden z lepsich aspon myslim

takze je mozne ze to primazavani nemam?

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:00 | Nahoru | #39
klohar jo je

Naposledy editováno 19.11.2011 20:01:12

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:00 | Nahoru | #40
To přimazávání ventilů je hloupost. Jmenuje se to tuším flash lube. Nevím k čemu by to mělo být dobré - řeči o "suchém LPG" jsou dost úsměvné, když si uvědomíte, že benzin je odmašťovač....Na bývalém autě jsem s LPG najel cca 360 tisíc km a žádné přimazáváni ventilů jsem neřešil. Problémy s ventily bývaly na opravdu starých autech (š-120 a podobně) kde byly motory konstruované na "olovnatý" benzin - aditiva v něm obsažená (olovo a poté jeho náhražky) tlumily nárazy ventilů a při použití LPG v těchto motorech praskaly hlavy válců, konkrétně ventilová sedla. V dnešní době jde spíš o tahání peněz z důvěřivců.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:02 | Nahoru | #41

vtr78 píše: To přimazávání ventilů je hloupost. Jmenuje se to tuším flash lube. Nevím k čemu by to mělo být dobré - řeči o "suchém LPG" jsou dost úsměvné, když si uvědomíte, že benzin je odmašťovač....Na bývalém autě jsem s LPG najel cca 360 tisíc km a žádné přimazáváni ventilů jsem neřešil. Problémy s ventily bývaly na opravdu starých autech (š-120 a podobně) kde byly motory konstruované na "olovnatý" benzin - aditiva v něm obsažená (olovo a poté jeho náhražky) tlumily nárazy ventilů a při použití LPG v těchto motorech praskaly hlavy válců, konkrétně ventilová sedla. V dnešní době jde spíš o tahání peněz z důvěřivců.



Flash lube se pouziva u starsich aut, u novejsich kravina.

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:03 | Nahoru | #42
vtr taky pravda ja nevim ja to nezkoumal nejsem ing na motory proste ten olej do toho neresim bylo to u toho sem tam ho doleju todle tvrdi vyrobce ano benzinje odmastovac ale ne uplny

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:05 | Nahoru | #43
Pjercak> Tak tam hlavne uz nemas co mazat, ventily jsou tvrzene a hlava je hlinikova. Mazat palivem co ? N95 taky nic nemaze , tudiz co mazat pri pouziti plynu ?

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:11 | Nahoru | #44

vtr78 píše: To přimazávání ventilů je hloupost. Jmenuje se to tuším flash lube. Nevím k čemu by to mělo být dobré - řeči o "suchém LPG" jsou dost úsměvné, když si uvědomíte, že benzin je odmašťovač....Na bývalém autě jsem s LPG najel cca 360 tisíc km a žádné přimazáváni ventilů jsem neřešil. Problémy s ventily bývaly na opravdu starých autech (š-120 a podobně) kde byly motory konstruované na "olovnatý" benzin - aditiva v něm obsažená (olovo a poté jeho náhražky) tlumily nárazy ventilů a při použití LPG v těchto motorech praskaly hlavy válců, konkrétně ventilová sedla. V dnešní době jde spíš o tahání peněz z důvěřivců.

ok dik to se mi ulevilo

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:12 | Nahoru | #45

Pjercak píše: klohar jo je

ok dik,se mi zdalo ze tam nic takoveho nemam

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:18 | Nahoru | #46
creck taky pravda jak rikam neresimto jezdim tech par penez neresim a je fakt ze kdysi to nebylo a taky to jezdilo zejo

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:21 | Nahoru | #47
jebat to tu ja taky potrebuju palivo dese pít at nezadru

(reakce na) Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:22 | Nahoru | #48

Pjercak píše: WHTR but uz mas malo plynu spis zadny nebo mas blbe nastelovany tlak na smesovaci proste moc maly a nesti ha to dodavat ja to tez tak mel tak jsemmu rekl zeme nezajima at to jezdi za 4 ale at to jede tak to postelovali seridili projeli a jeto ok
nejezdim ekonomicky alejeto rozil jestli za x litru benzinu nebo plynu kdys jezdis denne


praveze to dela i pri plny nadrzi. neco tam je spatne no holt v zaruce to jeste je tak jim to tam odvezu

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:24 | Nahoru | #49
Wht hod jimto tam a uvidis no tut o nespravime

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:39 | Nahoru | #50
co sem slysel tak bejvalymu sefovi to na novy vitare neco provedlo s ventilama tak nevim jak to je

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 20:41 | Nahoru | #51
No nejlevněji samozřejmě vyjde koupit už auto v plynu a tu drahou přestavbu, přenechat předchozímu majiteli...

Přestavba auta na LPG

19.11.2011 v 22:15 | Nahoru | #52
Podle mně se investice do LPG vyplatí u novějšího auta. Mám Fabii 4 roky starou a u té jsem přemýšlel s LPG. Ale vzhledem, že to auto najede 4 tis ročně je to hovadina. U starého auta....mám Escorta r 97 si myslím, že LPG, byť by to ušetřilo nějaké peníze je to blbost, páč to auto dalších 10 let bez dalších investic nevydrží.

Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 09:53 | Nahoru | #53
perina no 4tkm rocne naco to auto mas???? to mas levnejsi taxik je jedno jak stare auto proste tak 20tkm rocne a jezdit tak 6 let snim..... nekde na to byl nejaky vzorec jak to spocitat....

Naposledy editováno 20.11.2011 09:54:17

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 12:32 | Nahoru | #54
Je to cca 1rok, co jsem si nechal namontovat LPG. Ročně najedu cca 50tis km. Když jsem jezdil na benzín, tak jsem nechal u benzínek cca 120tis Kč za rok. Přestavba se mi zaplatila za cca 4měsíce. Dnes mám najeto bez jakékoliv závady 60tis km na LPG. Musel jsem si systém donastavit. Bohužel málo kdo to předělává, tomu pořádně rozumí.

Na benzín startuji. Po dosažení 10°C teploty vody, dojde k přepnutí na LPG.Takže jen přes zimu musím ujet několik set metrů na benzín, než se systém zahřeje.

A ohledně Octavie 1.8T. Tenhle motor se jim moc nepovedl. Není vyloženě špatnej(jsou horší) a zrovna spotřeba není jeho dobrá vlastnost. Při tvém nájezdu km bych se spíše poohlédl po jiném autě.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 12:49 | Nahoru | #55
vtr78: Máš osobní zkušenosti s E85 nebo jenom papouškuješ co jsi někde vyčet?

Protože já na to jezdím a nesnášim když někdo hlásí blbosti! Výkon šel nahoru, spotřeba je stejná (asi protože to víc jede a nemusim na to tolik šlapat) a řeči o úpravy palivový soustavy kvůli agresivitě Ethanolu jsou blbost - to se týká jenom starejch vraků, vozidla novější cca 15ti let to žerou bez problémů. Ani jsem nepotřeboval úpravu doby vstřiku (která se dá případně sehnat na ebay do dvojky i s poštou). Takže tak... a tankuju za 24.90

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 13:21 | Nahoru | #56
Carlos.>
1) E85 má menší výhřevnost než benzín, takže spotřeba při stejné jízdě musí být větší.Protože má E85 větší oktanové číslo, může se zvýšit účinnost motoru a tedy i výkon.Ve větší míře jen úpravou ECU + kompresního poměru. (záleži jak je motor schopen regulovat předstih dle čidla klepání. Teda pokuď ho vůbec má.)
2) Ohledně agresiviti Ethanolu. Ano máš pravdu. Týká se aut, kde se používal přírodní kaučuk na těsnění.Což jsou dnes již vozidla, který na silnici nepotkáme.
3) U většiny aut co se tu prohání na silnici, pracuje řídící jednotka ve 2 základníh režimech tzv. openloop a closeloop.
Pokuď člověk jede normálně a tedy nevyužívá vyšší výkon motoru, tak se chod motoru řídí mnoha čidli. Jako lambda, MAP či MAF, čidla teploty atd. Pokuď ale sešlápnu plnový pedál více a požaduji výkon, tak se jednotka přepne do openloop režimu, kdy vstřikuje přesně dané množství paliva a na čidla nehledí. Tam může nastat velký problém ohledně chůdé směsi, kdy hrozí podpálení ventilů až propálení pístů. Pokuď bych si např. nalil do auta já E85 a nedoladil palivové mapy, tak při plném výkonu neujedu ani 1km
Takže radit někomu, že se nemůže nic stát, není až tak na místě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 13:40 | Nahoru | #57

AndělČK píše: A ohledně Octavie 1.8T. Tenhle motor se jim moc nepovedl. Není vyloženě špatnej(jsou horší) a zrovna spotřeba není jeho dobrá vlastnost. Při tvém nájezdu km bych se spíše poohlédl po jiném autě.



Jenže to bych musel koupit naftu. A koupit staré auto a ještě v naftě to je v dnešní době skoro sebevražda. Malo aut v mé cenové relaci jsou v pohodě. Dal jsem tohle auto do kupy a docela dost jsem zainvestova. Tak právě pokukuju po lpg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:19 | Nahoru | #58
S.i.i.i.s.a> V jakém je stavu tvé auto netuším, ani kolik jsi do něj dal. Tak nám napiš aspoň rok výroby.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:24 | Nahoru | #59
AndělČK> Ad spotřeba - teorie je hezká věc , ale moje reálná zkušenost je že to žere stejně-asi záleží na noze a motoru....

Ohledně toho podpálení ventilů a pístů jsem nikdy neslyšel, takže nevím, nemůžu o tom nic říct, ale co jsem si pročítal 40ti stránkové dizkuse ohledně E85 když jsem se na to rozhodl přejít, tak si tam žádnou podobnou zkušenost nevybavuju... Každopádně do auta za víc jak 50 000 Kč bych si rozmejšlel to lejt... jistota je jistota

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:25 | Nahoru | #60

AndělČK píše: S.i.i.i.s.a> V jakém je stavu tvé auto netuším, ani kolik jsi do něj dal. Tak nám napiš aspoň rok výroby.



Je to 2001, teda asi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist