globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První cesta do daleka - co s sebou?
 
9.8.2011 v 19:39
Ahoj, jedu za dva dny do chorvatska na chalupu a motorku mám týden. Jsem absolutní amatér, který najel 700km v blízkosti svého bydliště a to je vše.

Chorvatsko točím autem cca 10x ročně, takže nepotřebuju doporučení trasy atp..
taky vím že si mám vzít katáček na zuby a čisté trenýrky...

...ALE co budu potřebovat a co se mi bude hodit z pohledu motorkáře?
Zatím vím že mám nějaký základní set nářadí (motorka má 3800km takže nová a po servise), mám sprej na čištění řetězu a sprej na mazání řetězu. Co dalšího by jste mi doporučili?

To že jsem blázen bez praxe vím, děkuju
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek První cesta do daleka - co s sebou?

12.11.2011 v 21:02 | Nahoru | #31
Dovolená na moto, aneb co vzít sebou a co ne.

Každý motorkář má jiné nároky, proto zde popíšu jednotlivé věci a zdůvodním proč ano nebo ne a je na vás jak se rozhodnete. Nejdřív je nutné zohlednit, na jak dlouho pojedu, v jakém počasí, ročním období a kam.

1. STAN : Při každém motovýletu trvajícím více než 3 dny je určitě nezbytností. Nejen že nás ochrání před deštěm a dotěrným hmyzem, ale taky nám dává pocit bezpečí, soukromý a trochu chráněného místa na rozbalení věcí a ceností.
2. KARIMATKA : Ne všichni ji považujou za nutnost. Ale pokud se rozhodnete ji vzít, dbejte na následující radu. Můžete mít i ten nejlepší spacák, bez karimatky vám bude zima a bude vás vše tlačit. Vemte takovou karimatku která je na tyto podmínky konstruovaná (samonafukovací), tj. nenasákavá, silná, široká (60cm a víc) a tepelně izolační.
3. SPACÁK : Nesmí chybět ve výbavě. Přednosti při výběru: vodoodpudivá vnější vrstva, možnost úplného rozepnutí a použití jako běžnou přikrývku (v případě teplých nocí). Teplotní určení v létě: Extrem: 0°C, Low comfort: +8°C, High comfort +12°C.
4. MOTOPLÁŠTĚNKA –(NEPROMOK) : Mohu jen doporučit.
5. OBUV : Pro ty, kteří mají velké a robusní motoboty, určitě doporučuju přibalit tzv. tenisky (sálovky) pro pohyb po kempu a podobně.
6. RUČNÍK, OSUŠKA : Běžně stačí 1 ručník, pro náročnější 2 ručníky nebo osuška. Pak už je to jen zbytečná zátěž.
7. VAŘIČ : Pro ty kteří jsou závislý na kávě bohatě stačí kartušový vařič. Při chladném počasí potěší i horkou instantní polévkou nebo čajem.
8. OBLEČENÍ : Za běžných podmínek stačí jedno náhradní oblečení (termo prádlo, tričko, ponožky). Pokud lze předpokládat vysokou potivost, je vhodné vzít alespoň dvoje náhradní oblečení.
9. MOTOPLACHTA : Zbytečnost. Vzhledem k tomu že motocykly jsou konstruovány pro parkování i jízdu v dešti, je motoplachta pouze další zátěží. Pohled na moknoucí motocykl je nelibý, ale když jedete několik hodin v dešti, tak si to ani neuvědomíte že motocykl mokne víc než když stojí.
10. JÍDLO : Pokud budete cestovat po evropě, tak je zbytečnost sebou cokoliv vozit. Vyjímku tvoří lehká svačina a pití.
11. PENÍZE A PLATEBNÍ KARTY : Mít peníze s měnou navštíveného státu je jasné, ale určitě doporučuji vzít sebou platební kartu VISA, MASTER CARD, které jsou v západní evropě nezbytností. Mnoho čerpacích stanic jsou samoobslužné na PK a bez PK si nenatankujete.
12. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ : Běžné pojištění s platností po evropě a krytím do 1 mil. Kč, stojí kolem 25kč na den a určitě se vyplatí, nikdy nevíte co se může stát.
13. MAPY : Dnes je běžným standartem navigace, k té už další (tištěné) mapy nejsou potřeba. Něco jiného je, když pojedete bez navigace, to je vhodné vzít sebou co nejpodrobnější mapy trasy kterou pojedem a napsat si seznam průjezdných bodů který si vylepíme na viditelné místo (nádrž, tankvak).
14. SERVIS : Před každou dálkovou jízdou je vhodné důkladně prohlédnout a zkontrolovat motocykl, vyhnete se tak případným komplikacím v cizí zemi. Za zmínku stojí: stav a napnutí řetězu, funkčnost tlumičů a hladina oleje, hladina oleje v převodovce, těsnost motoru, hloubka dezénu a tlak pneumatik, pevnost všech šroubových spojů, stav lanek (spojka, plyn) zda nejsou roztřepené. Čistotu palivového, olejového, vzduchového filtru. Hladina vody v chladiči, hladina kapaliny v brzdové soustavě a stav optřebení brzdového systému.
15. NÁHRADNÍ DÍLY : Co sebou? V každém případě by to měla být sada na opravu pneumatik a cyklopumpička (nejlépe celokovová- ta déle vydrží). Dále by to měla být sada nářadí na opravu stroje.

na dalších bodech se pracuje.
autorem jsem já: zdenek.hry

(reakce na) První cesta do daleka - co s sebou?

13.11.2011 v 12:53 | Nahoru | #32
zdenek.hry> Jirásek hadr, ale číst to nebudu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist