globalmoto_kveten





Téma: Technické zajímavosti historie: Suzuki RG
 
5.3.2011 v 10:09
Bylo to roku 1978 a šuškalo se, že Suzuki se připravuje revoluční zařízení, které použijí k plnění RG.

Průmyslové špionáže podle sci-fi filmů, byl jediný způsob, jak zjistit o co se jedná. Vybraní testovací jezdci jeli do Japonska v zimě vyzkoušet nové zařízení na okruzích vycházejícího slunce.
Další způsob, byl kontaktovat Sieně Lorenza Ghiselli, výborného pilota a novátora.
On nebyl jezdec Suzuki, ale jezdil Yamahu TZ 350 ve které měl geniální Lorenzo aplikován po nějakou dobu zařízení velmi podobné tomu, co testovali jezdci Suzuki. Rotující disk výfuku! Šlo o to, že tímto šloupátkem by se dalo změnit výfukování plynů ze symetrického na výhodnější nesymetrické. Je to stejný princip jako sání rotačním šoupátkem. Velkým problémem byla teplota výfukových plynů a následné zadírání kotouče. Dalším problémem byl pohon kotouče, Velký kompromis byla tloušťka rotačního kotouče. Celé zařízení bylo jako přídavný setrvačník. Pokud se tloušťka kotouče snižovala, docházelo k deformaci způsobené vysokou teplotou výfukových plynů. Na obrázku je pohon vyřešen řetězem, což přinášelo snížení mechanické účinnosti, zvýšenou hlučnost a zvýšenou možnost poruchy. Protože se nepodařilo překonat tyto potíže, zůstalo to jako slepá ulička v před na cestě pokroku. Vývoj se následně ubíral k mechanicky řízené přívěře výfuku. Po nástupu elektroniky se ještě změnilo řízení přívěry.


Naposledy editováno 05.03.2011 11:46:14
Předchozí
1 2
Následující

Technické zajímavosti historie: Suzuki RG

12.3.2011 v 10:56 | Nahoru | #31
ještě jsem našel zajímavá videa o Jamathi

tady je vidět ruční výroba v podstatě v amatérských podmínkách, ale s maximální snahou o preciznost a dokonalost

památné vítězství Davida Jamathi nad Goliášem Suzuki v nizozemském Assenu GP 68.

Technické zajímavosti historie: Suzuki RG

12.1.2017 v 21:26 | Nahoru | #32
Neodporúčam nič iné len kamery kamery sledovatrele. Človek v dnešnej dobe sám nevie komu veriť a komu nie preto je dôležité chrániť si svoje vecija by asom všetky verejne dosstuône miesta vybavila spionážnymi zariadeniami a http://www.spionsve...k-100203-wifi-kamery ak na to nie su financie lebo chápem že to nie je najlacnejsi špás tak aspon tými fejkovými no predsa . tie práve su lepšie a vždy budu. v prípade problému tak je všetko natočene.ľudia nás sleduju cez webkamery na notebookoch prečo by sme nemohli niečo take robit?

Technické zajímavosti historie: Suzuki RG

12.1.2017 v 21:53 | Nahoru | #33
Moc krásné počtení..

(reakce na) Technické zajímavosti historie: Suzuki RG

23.1.2017 v 21:38 | Nahoru | #34

IvoTregr píše:
rozloučení u Aprillie a odchod do penze
Data o duši firmy Jamathi ,
geniálním konstruktéru Jan Thiel dosáhl 26x tkonstruktér roku na MS a jeho jezdci získali 25 titulů mistra světa., zvítězili asi ve 300 GP. Stál za úspěchy nejlepšího jezdce historie v malorážkách Angelem Nietem. Na jeho motorkách také jezdili Loris Capirossi , Valentino Rossi …Pracoval pro Piovatici, Bultaco, Gilera, Garelli, stál za úspěchy Aprilie. Vedl také závodní oddělení Derbi. Na výslovnou žádost firmy Aprillia z důvodu nenahraditelnosti 2 krát odložil odchod do důchodu. Po 42 letech odešel do důchodu a s manželkou s odstěhoval do Thajska a užívá si zaslouženého důchodu.


podařilo se mě najít diskuze kterých se účastnil bůh dvoudobých motorů Jan Thiel a jeho přítel Frits Overmars. Neskutečně zajímavé.. následně jsem našel osobní web Jana Thiela.
zasloužený důchod si užívá s Thajsku. - Amphoe Bang Bua Thong.









Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist