paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 13:53 | Nahoru | #58141
Kafi> Pokud je to zašroubováno v oceli, tak navařit matku, poklepávat a povolovat, jak psali kluci,
nebo třebas jen ohřát nebo zastříknout WDčkem a zkusit znova. Pokud je to v hliníku, lze si pomoct třebas kyselinou dusičnou (žere ocel a nežere hliník)
A až ho ukroutíš, tak odvrtat.
Pokud je to větší průměr, lze použít i vytahovák .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 14:31 | Nahoru | #58142
fidlimydli> Čaues, bohužel už jsme jednou půlili, teď nedávno v Indonésii nám praskla pružinka v převodovce. Veteránské papíry máme na obou Podle samotného úřadu by měly být naprosto ekvivalentní co se týče cestování po světě a karnet s tím šel udělat taky v pohodě, takže ani v Austrálii by neměl být problém, nehledě na to že pochybujeme že i tam by měli ponětí o tom, že něco takového u nás existuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:02 | Nahoru | #58143
VantTuch> Koukám, máte uši všude. Dle zákonů je jedno, jakým evidenčním číslem je motocykl či auto vybaveno, liší se to jen průvodními předpisy o STK, která jsou dána zákony té či oné země, ale nemusí být vzájemně kompatibilní s jinými státy. Znamená to, že pokud něco je dle STK v ČR možné, nemusí to být možné dle regulí toho či onoho státu, ale ten to neřeší. Je to tak tenký led a pokud je prostě SPZ platná , je jedno jaká je, zda veteránská nebo klasická.
Hlavní je doklad k vozidlu, pojištění za škody a souhlasející VIN karoserie. U některých vozidel blbnuli a chtěli potvrzení o vývozu kulturního dědictví z ČR, ale u zetky a kývačky to myslím nehrozí, nicméně dle zákona by jste ho asi mít měli .
Tak hodně štěstí do dalších kilometrů. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:05 | Nahoru | #58144

Kafi píše: Francouzák nepomohl, zkusím tedy do toho bacit ze strany jestli se tam dostanu, případně tu matku :) Díky


Tyjó, francouzákem na šroub???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:21 | Nahoru | #58145
Verdom> Máme Docela by nás zajímalo, jak přesně v Austrálii přijdou na to, že u nás musíme veteránské papíry každý rok obnovovat. Nejvtipnější je, že číslo motoru nemáme v Karnetu ani v techničáku, zatímco číslo rámu nemáme nikde na motorce, protože jsme byli moc líní a nenechali si ho vyrazit na štítek. Jak ale říkáš, v Asii je to prostě jedno. Vývoz kulturního dědictví jsme taky řešili na ostravském úřadě a chlapík se nám vysmál, že nic takového nepotřebujeme a že mu do toho ministerstvo kultury nemá co kecat

Naše pojištění za škodu pokud vím končí s Tureckem. V Indii si třeba musíš jako zápaďák koupit pojištění, ale když nabouráš, tak neplatí, protože si ho vlastně koupit nesmíš.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:29 | Nahoru | #58146
Zdenalbenal> Taky mi to přišlo poněkud "nestandardní" u zamrzlého šroubu, u kterého by jeden čekal "obejmutí tvaru" dokola nějakým ořechem z gola sady, bo francouzák má jen dvě plochy a tam si o žvejknutí šroubu člověk koleduje.
Ale co, co se stalo nelze odestát, jak povídal farář Otík.
Ono navařením se to někdy prohřeje tak, že to povolí, ale na druhou stranu se to žíhne a ukroutí se to mnohem snáz,
takže a tak hodně zdaru a příště si dojít pro gola sadu a před povolováním prostříkat konkorem, bo to se vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:34 | Nahoru | #58147
VantTuch> Propadlou STK nikde neřeší do té doby, dokud se něco nestane. Pak jí řeší likvidační pojišťovna a dle toho to může být problém a pokud by se díky zetce s propadlou STK něco semlelo, mohlo by to být pro vás drahé. Ale to asi bude stejně, pokud ji nemáte pojištěnou.
Nicméně asi bych se z toho nehroutil. Jak psal Bukowski. Svět patří těm co se neposer..

Jawablázni

15.6.2016 v 15:38 | Nahoru | #58148
Verdom> golou sem na to šel, jenže je tam tak debilně zkur*eně málo místa jak je na motocyklu z rýžové velmoci zvykem, že se tam prostě nedostaneš. A očkový klíč jsem neměl. Zabral jsme asi dvakrát stranovým klíčem a už se to vožvejkalo no a očkový klíč už taky prokluzuje...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 15:39 | Nahoru | #58149

Jde o ty dva stříbrné šrouby, jenže v realitě je před tím ještě výfuk a golu tam nedostaneš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:40 | Nahoru | #58150
Verdom> ...sem myslel "francouzák" ...
A zajímal by mě ten styl .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:42 | Nahoru | #58151
VantTuch> Jinak Austrálie a její regule si přečteš třebastady. Ale to sis asi našel taky.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 15:48 | Nahoru | #58152
Zdenalbenal> Aha, tak tenhle francouzák mě nenapadnul. Ale asi by to bylo taky zajímavé.

Kafi> No tady to jsou asi pevnostní šrouby ne? A proč bys tam ořech s prodlužovací tyčkou nedostal? Tenfrancouzák je jedno z nejblbějších zařízení pro povolování čehokoli. Pokud to nepovolíš, asi budeš muset zajet do nějaké dílny s vybavením, aby se neponičilo i něco jiného.

Jawablázni

15.6.2016 v 15:48 | Nahoru | #58153
Kafi, to, cos udělal, to se menuje "zkušenost".
Přeložím .
Kdyžs viděl, že je to fest a straňákem bys to ohlodal, udělám všecko proto, abych se k temu dostal pořádným cajkem.
No co už fčíl - esli sů to dva šrůfky, co držijů třmen brzdy, tož abys to povolil úderovým vehementem, musíš to podložit.
Čili celé demontovat, abys to mohl dat na kus pořádného železa, na motorce ti to uhne a možeš aj neco zkur..t.
A nebo k temu neco přiškvařit, to by šlo lehko, bo ten šrůfek má límec
Když to budeš mět důle z motorky, nebudeš mět problém s bludnými proudy.
Jen bych to dal vedle a nechal viset na šlaušku brzdy, tu bych nerozpojoval. Kdyby to nebylo nutné...

Jawablázni

15.6.2016 v 15:55 | Nahoru | #58154
Vždycky si vzpomenu, jak kamoši rozdělávali válečnů dočku, zerzavů jak sviňa.
Všecky šrůfky povolili...protože ten stroj měl všecky spoje apretované tak, aby šly v polních podmínkách rozdělat. Třebas enom kléšťama.
No a proto na všech verkoch provádím podobná opatření.
Protože proč? - protože šroub je "rozebíratelný spoj".

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 16:28 | Nahoru | #58155
VantTuch> Čau. Do Indonesie jsem se ještě nepročetl. Docela mne mrzí, že se vám nelíbila Indie. Já jsem tam cestoval měsíc a líbilo se mi tam.
Ten karnet mne taky napadl, když jste jeli přes Írán a fakt čumím, že to jde. Ale ve Vašem případě jde asi vše.

Viděl jsem, že Thomas s Ute jsou opravdu pořád na cestě. Cestoval jsem s nima kousek po Albánii a ta našláplá Toyota mne taky dostala. Zvlášť, když Thomas vytasil regulérní espressovar. Pak Ute vytáhla Thomasovi paraplíčko, které zarazila do paluby a celý trajekt se mohl podělat smíchy. Je to fajn dvojka, hodně jsme se spolu pobavili. Thomas je dobrý společník. Směje se všemu a nahlas.






Přeji šťastnou cestu, držím palec a budu dále sledovat.

Naposledy editováno 15.06.2016 18:05:14

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 16:51 | Nahoru | #58156

Kafi píše:
Jde o ty dva stříbrné šrouby, jenže v realitě je před tím ještě výfuk a golu tam nedostaneš..



Existují i šestihranná očka pokud se tam golou nedostaneš. Pak je dobré jednou rukou zabrat a předpružit , pak do klíče ve směru povolování bacit kladívkem. Tyhle šrouby většinou potřebují dynamický impulz aby se odlepily.

Naposledy editováno 15.06.2016 16:51:44

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 19:52 | Nahoru | #58157
Prodlužovací tyčkou se nedostanu, bo přímo v ose je výfuk jak kráva....
Mám očkový klíč který je 6ti nebo 8hraný, ale je to vožvejkané tak, že proklouzne..ten spodní jsem povolil, ten horní drží...asi tedy zkusím tma přiškvařit matku...

Jawablázni

15.6.2016 v 19:59 | Nahoru | #58158
mno šlo by to různými způsoby... ale úplně nejvíc bodů za umělecký dojem získává tento cajk:

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 21:19 | Nahoru | #58159

Jirka4137 píše: milan1963> Doufám že se brzo uzdravíš.
Včera jsem lehce přidřel ČZ kontrolka zklamala o hodně dřív došel oil asi tím že jsem vzal řidší. Rozděláno spraveno dnes to snad složím.



Děláš si prdel??? na 477 po ujetí cca 1000km zbývala zhruba třetina nádržky.. takže ses na ot 1500km vysral aby ses aspoň kouknul a nyní brečíš? za to nemůže ta věc, ale líný uživatel, co během několika tankování nehodí oko na olejoznak, nebo neotevře víčko...

Zdenál: osobně cca 100000km na Posilube, nezadřeno, beze smradu, bez karbonu, s čistejma rukama.... Maže dál, jen už jinému, protože jsem ten stroj denního ježdění vyměnil po 15 letech za jiný. Chce to jen pár základních věcí, jako aby tam olej byl a aby to bylo dobře odvzdušnené a seřízené, což je sice maličko zdlouhavé, ale nijak náročné.

Absence Posilube u posledního dvoutaktu mně pěkně sere i když na něm ujedu za rok tak 1000km, protože furt sebou taháš falšku jak kokot, ta flaška není kam dát, věčně mastný ruce, věštění z křišťálové koule kolik se tam asi vleze... mno dáme radši trochu víc mámo.... a už to smrdí jak kráva a zanechává nejen kouřové signály ale i stopy jak jeníček z mařenkou cestou do lesa.... Kdyby to nejezdilo tak moc pěkně a nebyl to splněný sen, tak bych se na to i vysral...

Jawablázni

16.6.2016 v 03:01 | Nahoru | #58160
Kafi-> hele a on ten vejfuk jak kráva nejde sundat? vždyť by měl bejt na tak třech šroubech ne?

(reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 04:47 | Nahoru | #58161
Verdom> Upřímně jsme Austrálii ještě vůbec neřešili. Zatím máme dost problémů vůbec vymyslet, jak tam ty motorky dostaneme z Východního Timoru, aby nám pak zbyly alespoň nějaké peníze.

fidlimydli> Do Indonésie se nepročteš, protože jsme hrozně pomalí a ještě jsme ji nepublikovali :D Ale dostaneme se k tomu! Indie záleží hodně na tom, kam jedeš a jakým způsobem. Osobně neznám jediného overlandera, který by si užíval jezdit tam vlastním autem/motorkou.

No a Thomas a Ute jsou skvělí, je husté, že ses s nimi taky potkal :) Pro mě super způsob jak cestovat, když si to opravdu můžeš dovolit.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.6.2016 v 09:49 | Nahoru | #58162
Cestování v Indii - za komančů tam jezdil jeden člověk na montáže. Po ose.
A jelikož byl dobrodružné povahy, používal Škodu 1000 MB.
A říkával: "...v Indii??? Mě stačil dolar na den a byl sem král! "
Nojó, kde ty loňské sněhy jsou...

(reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 09:55 | Nahoru | #58163
Kafi> Když máš jeden šroub venku, zkus to kolem teho, co zbyl, rozgiglat. Esli to teda to uložení dovolí. Ono stačí kůseček.
Ale s citem, že jo.
Škvaření bych si ponechal jako poslední šanci...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 10:17 | Nahoru | #58164
Zdenalbenal> Docela by mě zajímalo, jak ten člověk cestoval přes Turecko, Irán...vlastním autem , když víme, že pro normálního člověka svět končil v Bulharsku a když náhodou dostal devizový příslib, nestačilo to ani na benzín. Sám jsem se někdy v roce 1985 zkoušel dostat do Itálie, ale tvrdě jsem narazil. To ale do tématu nepatří.

VantT: tu cestu vám docela závidím. Po návratu byste mohli něco o ní povědět na srazu MotoRoute. Člověk , který chodí do práce, a takových je nás většina, na něco podobného nesmí ani pomyslet. Pominu-li finance, tak např. u mě v práci dostanu vcelku týden dovolené. Když chci týdny dva, musím moc prosit...a to na velké motocestování není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 10:17 | Nahoru | #58165

Zdenalbenal píše: Cestování v Indii - za komančů tam jezdil jeden člověk na montáže. Po ose.
A jelikož byl dobrodružné povahy, používal Škodu 1000 MB.
A říkával: "...v Indii??? Mě stačil dolar na den a byl sem král! "
Nojó, kde ty loňské sněhy jsou...



Sněhy ještě neroztály. Měsíční pobyt v Indii sakumprásk včetně letenek , vlaku autobusů, vstupů do památek a pojištění mne vyšel na 17 000kč. Třeba těch 5000km vlakem vyšlo na 1100kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 10:20 | Nahoru | #58166
milan1963> Minulý rok jsem potkal borce, který jel za komančů do Indie a zpět AREM. Kupodivu dojel. Něco jiného bylo pokud jsi chtěl jet jako řadový turista anebo třeba pod hlavičkou Svazarmu jako expedice.

(reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 11:33 | Nahoru | #58167
milan1963> My měli to štěstí a s prací seknuli. Využili jsme toho, že ještě nemáme žádné závazky a můžeme jen tak zmizet na dlouhou dobu... No a přednášku rádi uděláme, budeme doma ale jen přes vánoce.

(reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 11:37 | Nahoru | #58168
milan1963> Nevím to přesně, ale zřejmě, coby zaměstnanec nejakého PZO, tam jezdil služebně .
Já sem taky do VSŽ Košice a do Třince jezdil na třindě...zaměstnavatele ty vyšlo laciněji než vlak...
Když si představíš, jaké bylo na "trhu" oblečení pro motocyklisty, byla to docela sranda...a mět motorku venku na Luníku taky nešlo, ostávala ve fabrice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 12:19 | Nahoru | #58169
fidlimydli> Každý stroj, když se dobře připraví, bývá spolehlivý. A stará Emka tuplem. To nová řada 240 a 320, vlivem racionalizačních opatření, na tom byla podstatně hůř.
Nicméně tyhle vozy, ať už origo nebo licenční Portaro jezdily aj Dakar a vůbec né špatně...plantali se kolem desátého místa absolutně...
U poslední produkce, pokud vyměníš všechno mezi chladičem a zadní nápravů, tak máš dobré auto .
V terénu to docela dobře funguje a ani na silnici to nejede špatně...a pokud nejedeš moc rychle, než se začne projevovat aerodynamika vrat od stodoly, tak tě to ani nesežere.
Pokud chceš jet trap, taky se dá, akorát musíš mět neco najeto, páč těžiště metr nad zemí taky dělá svoje a stejně tak aj poměr rozchod-rozvor...





(reakce na) Jawablázni

16.6.2016 v 12:38 | Nahoru | #58170
Zdenalbenal> Já jsem letos zvažoval Nordkapp na Kývačce, ale je tam cestou hodně zajímavých míst, ke kterým se musí několik hodin pěšky a které bych musel minout, abych to dal rozumně časově. Trochu je mi to líto, ale bylo by škoda jen profrčet a nic nevidět, tak pojedu na Suzuce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist