Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
e: pro náš trh...
Naposledy editováno 09.01.2024 12:12:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
RomanSS píše: Deadmen> Od konce roku 22 se dělají Y a 3 v Berlíně.
e: pro náš trh...
Nějaký zdroj informace?
Já jsem koncem roku našel, že 3 se vyrábí ve Fremontu pro US trh a v Šangaji pro zbytek světa nikde jinde. Dokonce i Tesla to na svém webu uvádí.
Model Y pak to samé kromě nejvyšší varianty Performance, která se jako jediná vyrábí v Berlíně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Deadman píše: Nějaký zdroj informace?
Já jsem koncem roku našel, že 3 se vyrábí ve Fremontu pro US trh a v Šangaji pro zbytek světa nikde jinde. Dokonce i Tesla to na svém webu uvádí.
Model Y pak to samé kromě nejvyšší varianty Performance, která se jako jediná vyrábí v Berlíně.
uuuuf, musím se omluvit za dezinfo...teprve minulé léto vyráběla nějakých 5000 aut týdně (což určitě nepokryje poptávku Evropy)...jsem to měl zafixovaný z nějakýho staršího testu tesly 3 a od té doby žiju v omylu
pořád nejedou naplno...Čínskou bych si já osobně taky nekoupil...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
i u motorek jdou hodně dopředu a když vezmu jen endura co sleduji tak Kove či CFmoto do toho fest šlape
Elektromobily nevyrábí jen čína. Baterky do nich ale prakticky ano.
Pro mě je nákup čínské motorky nebo auta obrovské podpoření našeho nepřítele. Což je pro mě dostatečný důvod zvolit něco jiného.
Naposledy editováno 09.01.2024 18:13:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
nemako píše: RomanSS> blbý je, že ty čínský jsou nejkvalitnější.yslim,že budoucnost je Čínská
To nedokážu posoudit, já nikdy čínský EV neviděl ani naživo... já bych si čínský auto nekoupil z principu.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Volvo klidně jo, to má vývoj i výrobu stále ještě u nás...
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
to byly samé požáry, vybuchující kotle, praskající trubky s párou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Honza-TA950 píše: ještě, že ve století páry nebyl internet ...to bychom jezdili pořád na koních
to byly samé požáry, vybuchující kotle, praskající trubky s párou
Myslíš, že na páru taky byly dotace?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
nemako píše: gugo> letadlo taky občas spadne, to je život. elektromobil má nevýhody,ale zrovna hoření to nebude.
tak zrovna slozity haseni a vyssi pravděpodobnost ze to blafne bych jako nevyhodu videl.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Wenca24 píše: Myslíš, že na páru taky byly dotace?
Skoda, ze se o nich vsude vypráví, jen me je treba nikdo nedal…
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
ŁŁ píše: assassin>Parkování, dálníční známka, daň z energie...no nekup to:)
Ja bych si klidne koupil auto za dva míče, misto za jeden, kdybych mel zadara dalnicni znamku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Podle tohohle to musí před nabíjením baterku ohřát.
Co jsem pochopil, baterku je potřeba ohřát také aby dala nějaký výkon, optimálně má mít 20C.
Někde jsem četl, že zaparkovaný elektromobil v mrazu baterku ohřívá, tedy jí vybíjí aby nezmrzla.
Co se s tou baterkou stane, pokud vybitá zmrzne na -20C???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
ŁŁ píše: assassin> Kdysi jsi mě tu školil že pro bohatého je tisícovka stejně jak pro chudého tak nevím no
Ted jsem se v tom ztratil.
Pripad 1: auto za 1M spalovací + znamka z 1600
Pripad 2: srovnatelná elektrika , tzn aspon za dvojnásobek = 2M - znamka zadara.
Rozdíl obou pripadu je cca 998400,- a ano, tento rozdíl je jak pro bohatého tak pro chudého
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: vyssi pravděpodobnost ze to blafne bych jako nevyhodu videl.
Vyssi pravdepodobnost horeni se zatim nikde neprokazala a z niceho (zatim?) nevyplyva. Kdyz vezmes statistiky horeni aut, vyrobenych v poslednich letech, ses pri prepoctu na 100 000 aut na stejnych cislech spalovaky/elektra.
ta nejzásadnější (závislá na chemii baterky a provedení separátoru) laicky řečeno je, že při nabájení v nízkých teplotách může dojít až k fatálnímu poškození separátoru - jde tuším o růst krystalů - jak rostou v chladu pomalu tak dorostou větší velikosti a poškodí separátor
obyč baterky třeba k aku nářadí to mají řešeno v BMS s teplotním čídlem a chladné baterky prostě nenabíjí
v BEV je dnes běžný teplotní management aku - tj. chlazení a vyhřívání a podle nastavení SW se to tím řídí - a to nejen na poškození při nabíjení chladem (nejdřív ohřívají a až pak nabíjí), ale i na rychlost nabíjení - chytřejší SW s tím počítají pokud je plánované nabíjení tak baterku pokud je potřeba temperují, aby hned při připojení nabíječky mohla přijímat max proud
při plánované trase v SW to před příjezdem na plánované nabíjení baterku samo temperuje a hned při příjezdu bere max proud a tím zkrátí dobu nabíjení, pokud není plánované tak lze předehřev ručně zapnout (pokud BEV tu možnost má) - známý je příklad Enyaqů - starší model tu možnost neměl, inovovaný model tu možnost v SW už má
co se parkování týče tak tam bývá mód dlouhodobého parkování co omezí standby spotřebu a temperaci baterky, aby se zbytečně nevybíjela, ale logicky pořád platí, že nechat někde stát s plně vybitou baterkou BEV půl roku tak to nedopadne pro baterku moc dobře