AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Tak dle legislativy tam je možné zapsat "návěsné zařízení pro návěsný vozík Pav 40 (41) )
V tom ti nikdo nemůže zabránit.
Ale je to masochismus a NENÍ TO NUTNÉ.
K JAWĚ byl Pav schválen jako příslušenství.
Stejně jako kufry.
Máš kufry v techničáku?
Edit: Pokud ho nebudeš tahat za JAWOU,
musíš mít vyjádření z JAWY, že to schvaluje.
Potom by poznámka v techničáku na základě vyjádření JAWY měla být.
Naposledy editováno 03.02.2015 19:53:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
TYPOVÝ LIST
pro tažné zařízení schválené Ministerstvem dopravy pro hromadnou montáž na vozidla
VÝROBCE: Oris
TŘÍDA (tažného zařízení): A50-X
TYP (tažného zařízení): D135
určeno pro vozidlo (tovární značka, typ, obchodní označení): Land Rover, LT, Discovery
Největší povolená hmotnost přívěsu 3 500 kg
Největší svislé zatížení na spojovacího zařízení 150 kg
Pokud jsou v TP vozidla uvedeny hodnoty vyšší, snižuje se na výše uvedené, pokud jsou v TP uvedeny hodnoty nižší, platí tyto nižší hodnoty.
Výrobek je shodný s typem schváleným MD ČR pod číslem 1 832/I.
Datum provedení montáže:
VIN vozidla:
Držitel schválení (výrobce, dovozce) Pověřené montážní pracoviště
nebo zkušební stanice (v případě individuální montáže)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: bimbo750> pomohl mi tipák co jsi mi věnoval na Podzimní Stačilo 2 x 50,- a bylo
Tak to já jsem při zápisu Páva k malý kývačce na DI ve Vlašimi dopadl nejhůř z vás Zapsáno ve velkém TP mám konkrétního Páva s výrobním číslem. Prý jinak nelze.. při prodeji samotného Páva to prý zase zruší.Požadovali prohlášení z ČZ Strakonice, typový list a evidenčku o připojení tažného.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: elevator> to se přeci nemůžou dozvědět,že to prodáš,už z tohodle je poznat,že to byl kokot a nebo to druhé
zruší ho na požádání na základě kupní/prodejní smlouvy na Páva. Smlouvu na Páva jsem musel mít i při zápisu. Prostě blázinec. Zapsání jsem chtěl právě kvůli možné nehodě a následnému plnění pojišťovny, která pak hledá sebemenší důvod proč pojistné nevyplatit.Naposledy editováno 03.02.2015 23:20:16
K Baltu se chystám v létě, jestli nevyhraje nějaký jiný výlet ale kluci co to jeli po ose na pérácích říkají že jim jejich 80km rychlost dávali burani pěkně sežrat.
Kafi> XJ sraz je letos v pevnosti Josefov 22-24.5. 2015.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Tak to já jsem při zápisu Páva k malý kývačce na DI ve Vlašimi dopadl nejhůř z vás Zapsáno ve velkém TP mám konkrétního Páva s výrobním číslem. Prý jinak nelze.. při prodeji samotného Páva to prý zase zruší.Požadovali prohlášení z ČZ Strakonice, typový list a evidenčku o připojení tažného.
Já si původně taky chtěl nechat zapsat PAva po vzoru jiných :)
A obsluhující ouřada mě tam dorazil:
"A jak to asi chcete dopsat?
Když tažné nemá žádný štítek
a tudíž to dle platné legislativy žádné tažné zařízení není?
A PAv není přívěs, ale návěsný vozík, tedy příslušenství jako kufry
a ty se také nezapisují. Navíc, když se to vyrábělo,
tak se to nezapisovalo a nikdo nezneplatnil technické průkazy těch,
co si jej pořídili v sedmdesátých letech a jezdí s tím dodnes.
Nikdo se v tom nikdy nevrtal a ani vrtat nebude.
Vozte sebou typový průkaz, tam je vše zapsáno.
Mám tady složitější věci na práci".
No byl jsem venku za 5 min. :)
Od té doby mě stavěli švestky několikrát.
Tažné mám na dvou motorkách a nikdy,
ani na STK, s tím nebyl problém.
Jen v Německu jsem za jízdu na dálnici s vozíkem vyfasoval 50EUR flastr,
protože tam se s vozíkem na dálnici nesmí.
Edit: A plnění pojistné události?
Mám kamaráda na pojišťovně. Jediné co u moto řeší jsou pneumatiky, STK.
U zbytku by museli prokázat, že to mělo přímou souvislost s pojistnou událostí a to je i pro ně tenký led.
Protože to můžete rozporovat a projedou to.
Takže toho bych se asi taky nebál.
Naposledy editováno 04.02.2015 06:54:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Verdom> tam se to trochu tře s tou rychlostí,povolená rychlost Pavika je 70ka a na dálnici min. 80ka.
Ano, přesně tak.
Pro motocykl s vozíkem je povolena nižší maximální rychlost,
než je minimální na dálnici,
takže z toho plyne, že tam na dálnici s vozíkem za moto,
ale i se side (ta má limit 60km/h) tam nesmíš.
Verdom píše:
Edit: A plnění pojistné události?
Mám kamaráda na pojišťovně. Jediné co u moto řeší jsou pneumatiky, STK.
U zbytku by museli prokázat, že to mělo přímou souvislost s pojistnou událostí a to je i pro ně tenký led.
Protože to můžete rozporovat a projedou to.
Takže toho bych se asi taky nebál.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: když jste u těch dokladů, mám dotaz...když bych koupil čistě teroristicky jawku 250 třeba panelku s dokladama...a k tomu rám z čz 125t...do toho rámu ten motor nějak napasoval, překlepal čísla rámu a přehodil štítek...asi by mi nikdo nic říct nemohl že? Pokud by mi nedokázali to překlepání...
Nesmysl. Uplně jiné rámy jiných výrobců. Jawa Týnec x ČZ Strakonice. Na technický nejsou tupci. Možná nepoznají rám Cz 125t ale určitě vědí jak vypadá rám panelky. Koukám zima už je moc dlouho a vymýšlí se blbiny1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ale asi by to okatý to jo...dobře, navrhnu si stavu z origo rámu
Naposledy editováno 04.02.2015 10:01:44
Kafi píše: elevator> no to je jedna věc, druhá věc co je psaný to je daný ne? víš kolik bylo prototypů?
ale asi by to okatý to jo...dobře, navrhnu si stavu z origo rámu
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit: nicméně pravud máš v tom, že by to bylo dost okaté a na hraně
Naposledy editováno 04.02.2015 10:19:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |