AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit: špatná předložka....
Prostě zda čz točí míň otáček a vybruje méně než J350?
Naposledy editováno 18.11.2014 15:10:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
s taky by mě zajímalo posed u který jawy považuješ za špatnej, jesi starou lavici nebo 640 ?
Naposledy editováno 18.11.2014 15:12:25
taky mi přijde že ve 110 si ta moje hoví asi nejlíp
(a bylo to jenom srovnání že ty dva motory sou oba stavěný na vyšší otáčky oproti staršim kouskum)
Akamu> tak to nemohu posoudit,takhle rychle jsem s J639 nejel.Jsem z těch otáček hodně špatnej už při 100 km/h takže jezdim max. těch 90 km/h.Na ČZ to samé,ale ta se prostě při tý 90ce nepřetáčí.Stále od každého co jezdí na J350 slyšim chtělo by to 5ku.Asi kuli čemu
Naposledy editováno 18.11.2014 15:35:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Akamu> to víš,že jsem to zkusil,pokud bych to nezkusil,tak bych to sem vůbec nepsal.A to je asi na fóru to nejhorší plácání nesmyslů a udílení rad bez vlastní zkušenosti jenom,že si to myslim.
Jednou když jsem pospíchal k Bimbamovi tak jsem musel na Kolínskou Jel jsem kilo a vona by šla i dál,ale tomu motoru jsem to nemohl udělat,prostě se přetáčel,takže jsem se zklidnil a jel jsem těch 90 - 100 km/h Dal jsem potom 18 z a menší trysku a teď jsem na 100 km/h a 4,3 litrech na 100 a je to o hodně lepší.Ta motorka na to má,ale je nastavená na těch 90 km/h (předpisy )to točim 4000 ot/min.Do kopců jí dám víc,ale to je jenom chvilkové než přeřadim.
Naposledy editováno 18.11.2014 16:16:44
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U něho je problém s výfukem, kerý je poměrně nízko a mladej ho na cestě v kolejách furt vláčí po zemi a dere chrom.
Na tu oplastovanů 180ku bych ho nedával, páč tam je lauf zvednutý a ten tralalácký by lezl (asi) do tych plastů a pekla by se oňho hnáta.
Kafi - lehký "tuning" stopětsedmy stójí tak tři padesát .
Namátků - co bych udělal:
- použít max. dvoukroužkový píst - vřele bych doporučil aj u třindy,
- upravit vyústění přefuků do válce,
- zvýšit kompresi o dvě jednotky, čili na hodnotu kolem č. 11,
- zaštuplovat korkem díry v setrvákoch,
- VAPE 12V...
Vyšší stupeň:
- upravit výfukový kanál,
- přidat třetí kanál přes píst (u 2kr. pístu tam vyjde dost vysoký - přesně sem to neměřal, enom shlídl a udělal čáry fixem) - moc to nepomože, ale líp se machruje: "...tý voe, mám tam speciální válec ",
- co nejvíc prodlůžit sací kanál - chtělo by to tak o čtyři cm, ale vadí tomu budník sání...
Já mám z první skupiny udělané všecko, kromě komprese (nebyl čas udělat příchystek na hlavu, páč to se musí upravit aj spalovák)a pístu, z té druhé bych někdy chtěl udělat to prodlůžení sání, protože Zetor se musí vytáčet do aleluja, aby jel.
Tím, že by se mu dalo delší sání, sice by motor trochu ztratil na špici (tak 0,002 koně), ale lepší by se sbíral odspodu.
Zářným případem budiž motory MZ - schválně si cólštokem změřte, jak daleko od osy válce je osa karbece a změřte totéž u Zetky...to je ten (hlavní) fígl, proč MZta jede odspodu .
Tak, a do jara máte co dělat .
P.S. - všiměte si, že sem nikde nenapsal, že se musí zvětšit kanály a namontovat větší karbec, nejlíp s difuzorem 36mm a zmenšit setrváky.
Naposledy editováno 18.11.2014 18:55:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Potom je klika celá hlaďůčká, nikde nic nevadí...jak na Hondě .
Tu vzdálenost si změř, porovnej a uvidíš. Těch "pár cm" - to je ono.
Páč, jak jistě víš, 2T motor bez klapek dost flusá směs ven. Přidáš plyn a už to néni tak hrozné...ale zato na volnoběh, při nízkých otáčkách...
Tím prodlůžením sání prodloužíš sloupec směsi mezi hranů pístu a šoupětem, tým bude mět aj větší setrvačnost a už nebude tak moc háklivá na pulzace v sání...no a když to neflusne ven, kde ta směs zkončí, ha?
Tam, kde je potřeba, ve válci, né ve filtru.
Špica je potřeba, aby to jelo rychle a dobrý průběh krouťáku na to, aby ses k té maximálce dostal rychle...co je ti platné, že to jede jak kráva, ale po přeřazení jak kdybys ten kvalt hodil do studně...
Až nebudu mět co dělat, tak to na tem Zetoru zkusím...a uvidíme.
Nicméně vždycky to fungovalo a nevidím důvod, proč by naráz neé.
Naposledy editováno 18.11.2014 19:12:39
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenál-ukládám návod,výbrusem se časem počítá a máme tu brusírnu,kde udělaj na přání cokoliv takže píst s dvouma kroužkama nebude problém.Teď sme dělali komplet vybrus na Sportku a vyšel na necelej litr do tejdne hotovo.
S tím sáním souhlas,hodně se mi spodek zlepšil co jsem dal jenom tu silnou podložku pod karbec a mít delší štěfty tak si nechám někde udělat podložku tak dva cm silnou k airboxu ještě kousek místa je,jenom se zeptám Zdenála mám sání v sedle a mezi hrdlem a sedlem bych řek,že je fuka,na klasickou 175tku se dává na hrdlo ještě guma,má smysl ji schánět?
Akamu-ten vyfuk z 639 na ČZ vidím poprvé,obráceně jsem už to někde viděl,výfuky z ČZ 250/350 na Jawě.(vypadaj jako ten můj)
Naposledy editováno 18.11.2014 21:30:28
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kehaj-sobotu mám nabitou,neděle by šla
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kehaj-ÓKÁ
Naposledy editováno 18.11.2014 22:37:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |