AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
u standartních zalévaných by mohl nastat problém, že ti učůrlá kyselina vytvoří v kastlíku korozivní prostředí. Do toho bych originál cívkový (reléový) regulátor radši nedával.
Pokud však máš regl zalitý typu vape apod tak toho bych se nebál.
A nezapomeň na větrání, abys regulátor uchladil. stačí pár děr.
Moje 120 taky nevařila, jenom jednou a to bylo zarostlým chladičem. Než jsem na to přišel, vyměnil jsem těsnění pod hlavou, ale bylo to zbytečné.
Mmch. ten chladič byl "zarostlý" nejspíš tím, že jsem namíchal nový fridex, co zřejmě měl zvýšený antikorozivní vlastnosti a uvolnil srágory po léta nashromážděný v rourách.
V chladiči se to pak ucpalo, neb je tam nejmenší průřez.
A na ten spínač bacha, jednou jsem ho omylem nechal zapnutý, a oddělal si tak baterku.
Tak jem ho zas odpojil a pohoda.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud chceš mít absolutní jistotu, hledej v návodu nebo přímo na reglu označení odolnosti vůči prostředí (písmena IP plus dvě číslice)
Jenom pokud bys měl ještě originál cívkový 6V regl v plechový krabičce, ten by neměl být vystaven stříkající vodě nebo korozivnímu prostředí (kyselině z baterky)
A chlazení se dimenzuje podle proudů, resp. výkonů, který regl reguluje.
75 W dynamo uchladíš i bez náporovýho chlazení, stačí pár děr v kastlíku.
Můžeš vyzkoušet pomocí stejně výkonné žárovky, kterou zavřeš do kastlíku. Max teplota uvnitř by neměla stoupnout nad 50°C
e: výkon dynama se celý samozřejmě nespotřebuje v regulátoru, běžně to bude nějakých 10%.
Chlazení bych ale i tak dimenzoval (pro případ zkratu nebo jiné závady) minimálně na 50%, pro úplnou jistotu ale radši na 100% výkonu.
Naposledy editováno 17.07.2014 22:31:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Získal jsem motor 633 tedy Bizona...jakou má prosím hodnotu..jde protočit, měl by i startovat, to jsem ale nezkoušel, mám ho i s kolenama sice ne už chromovýma, ale jsou...jakou má cca prosím hodnotu? Je kompletní, až na pravý dekl.
Já bohužel nevím. Asi tě trochu zklamu, ale motory 633 se běžně dávaly i do prvních 634, takže zas tak vzácné nejsou. Třebas Pavel Suchý měl na tý 634 s kterou objel svět motor 633. To takovej 623 by byl cennější.
Sundej dekl primáru a koukni, jakej má prim. řetěz (a kolečko a koš)
633/623 by měl mít ještě jednořadej, mezi sebou se liší počtem zubů kolečka a délkou řetězu.
Dál koukni na vypínací poloautomat spojky, (včetně tzv. vačky) jestli tam je, nebo není.
Máš k tomu i válce a písty? jaký maj vrtání? není čistě náhodou "smolíkovských" 52 mm?
(možná bych pak věděl o jednom zájemci, viď Bimbam )
e: co se týče hodnoty: já fakt nevím, bizony sbírá dost lidí, např. p. Čedík z Příbrami, mohl by ses na cenu zeptat jeho. Zároveň dělá výbrusy, kliky, a vůbec jawy/čz takže jestli něco potřebuješ, tak by ses sním asi domluvil.
Naposledy editováno 18.07.2014 07:45:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ty hlavy jsou více zaoblené tak jak to míval bizon
Naposledy editováno 18.07.2014 08:12:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: maabo> chci ten motor prodat, asi tak...poloautomat to původně nemělo, ale minulý majitel ho tam dodal...ten motor je komplet osazený, jediné co chybí je pravý dekl
Ty hlavy jsou více zaoblené tak jak to míval bizon
KAFI>
dovol ,abych si Tě mohl soukromě přejmenovat na KAFI-kosmonaut VÝSKUMNÍK....
Co Ty dodážeš vymyslet...jeden žasne....a to tě sleduji ze zahraničí....
Motor Bizon.... proč sem nedáš foto?????
Má to nálitky na uchycení do motoru????
Jaký válce,,,,, uchycení kolen,,, na šroubek?????
Hlavy.... skosený??????
Bizon 623 / 250
Bizon 633/ 350
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zkosené hlavy to má, kolena na šrůfek. Když teď koukám na ty fotky tak to nálitky na ty dva šrouby u karbecu nemá...Na motoru je 633...
:) jinak Díky
Naposledy editováno 18.07.2014 09:03:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: bimbo750> Kdy se vracíš?
25.7. 2014
26.7. jedu do Starého Týna na Jawa sraz....
Bimbam dle válcú a hlav je to Bizon, neboť Californian + první 634 měli uchycení na kolena maticí z vnitřním závitem.
Jestli ,že ale soudruh TUNER odřezal úchyty (nálitky( uchycení na motor pak je to motor na prd..... pouze jaKO NáHRADNí díl na 634.
Ale kosmonaut výskumník KAFI si jistě poradí......
zde odkaz na mé rajče... rozdíl mezi motorem 634 a Bizonem...tady
edit..
SORRY píši na slovenské klávesnici....tak mě to opčas padne vedle....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Bimbo> v jawači sme byl včera večer kde to mám, tak sem to nenafotil...zítra to nafotím, můžu hodit jen fotky co mám od prodejce...
Zkosené hlavy to má, kolena na šrůfek. Když teď koukám na ty fotky tak to nálitky na ty dva šrouby u karbecu nemá...Na motoru je 633...
:) jinak Díky
To by člověk plakal co dokážou lidi udělat z JAWOU......
Kopat do PRDELE........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: 25.7. 2014
26.7. jedu do Starého Týna na Jawa sraz....
Bimbam dle válcú a hlav je to Bizon, neboť Californian + první 634 měli uchycení na kolena maticí z vnitřním závitem.
Jestli ,že ale soudruh TUNER odřezal úchyty (nálitky( uchycení na motor pak je to motor na prd..... pouze jaKO NáHRADNí díl na 634.
Ale kosmonaut výskumník KAFI si jistě poradí......
zde odkaz na mé rajče... rozdíl mezi motorem 634 a Bizonem...tady
edit..
SORRY píši na slovenské klávesnici....tak mě to opčas padne vedle....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak Kafi soráč, ale pochopil jsem to tak, že ses na ten motor ptal přímo mne. I když jsem si říkal, že ses asi spletl, páč já s bizonama nemám celkem moc společného, vyjma toho, že se mi líbí ten design.
Teď vidím, že jsem ten dotaz jen blbě přečet, že ses neptal přímo mně... holt po ránu bez kafe mám delší vedení...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |