1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Creck píše: charlie.vtx1800> Pet dni neni pekna prdel, nekde jsem cetl ze po trech dnech bez proudu jde veskera civilizace doprdele. Nefunguje topeni, pitna voda, odpady, cerpaci stanice, plyn atd.atd....
Takže jestli se někdy mezi kozojebama najde pár inteligentnějších jedinců, co zvládnou víc než jen vyrobit peraceton a doufat, že jim to nebouchne dřív než budou někde v obchoďáku, nebo ukrást auto a najet do lidí, tak se máme na co těšit. Stačí desítka odhodlaných lidí s vojenským výcvikem zvláštních sil, dobrou koordinací a pragmatickým přístupem k věci a dokážou během jediný dobře načasovaný diverzní akce srazit region se 100 milionama lidí na kolena. A nepotřebujou k tomu žádný extra vybavení. Pak už můžou ti klasický kozojebi vylézt z ghet a rozjet svůj džihád - když začnou občanskou válku v ulicích velkoměst bez proudu a spojení, tak to bude dobrý tóčo. Pro představu si stačí připomenout jak vypadaly občanský nepokoje a rabování v Atlantě nebo St. Luis - a to by byl ještě čajíček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
charlie.vtx1800 píše: Creck> Problém je ještě daleko aktuálnější a hlubší. Němci sice "slavně" jedou ve výrobě OZE, ale nemají přenosová vedení k transferu z větrných parků na Baltu směrem na jih. Takže to teče nekontrolovatelně přes Poláky a nás. Už teď bývá situace taková, že není zachováváno bezpečnostní pravidlo stability distribuční sítě n-1 - tedy že výpadek kterékoliv linky dokážou kapacitně pokrýt ty stávající! Takže nám reálně hrozí, při porušekterýkoliv linky, rozpad soustavy a blackout. A vůbec to neberte jako návod k perfektnímu teroristickýmu činu, jen jako hypotetickou úvahu - proč hrát kulečník s pár lidma, když stačí přestřelit přes VN linku zkratovací lanko a pošlete do tmy celej stát - těch mrtvejch při dobrým načasování bude víc a takový škody nenadělá ani sto náloží. Třeba celý středočeský region, včetně Prahy, není schopen nastartovat ze tmy, nebo jet v ostrovním režimu, takže výpadek může být klidně i v řádu dnů, nejen hodin! Tohle se začalo řešit instalací transformátorů s fázovým posuvem na hranicích, které mají přetoky regulovat. Jenže Komise EU uzákonila vznik nadnárodních regionálních řídících středisek, takže český operátor distribučních sítí zřejmě přijde o pravomoc tyto transformátory ovládat! Vzhledem k tomu, že v Německu je obrovský odpor proti stavbě vzdušných VN linek, tak je chtějí zakopat pod zem. Což oddaluje řešení problému s transferem ze severu na jih na deset-dvacet let! Přitom už v roce 2022 se vypnou všechny jaderky v Německu a má je nahradit transfer od Baltu. Reálně hrozí tma v Německu a vzhledem k tomu, že přijdeme o pravomoc se včas odstřihnout, tak i u nás. Nebo to Němci u nás tak přetíží, že výpadek začne u nás a rozšíří se do Německa. Každopádně - vyhlídka na třeba pětidenní blackout v Praze není žádnej hoax, ale reálná šance, která se bude stále zvyšovat. 5 dní života v Práglu bez metra, tramvají, semaforů, kanalizace, pitný vody, v zimě i bez topení, bez obchodů - no to bude pořádná prdel! Teď už jen zbývá přejít direktivně na elektromobilitu a lidi nebudou moct ani zdrhnout z města, když v elektrovehiklu nebude šťáva.
Ta teorie ma jednu trhlinu, ze Nemci musej bejt stejne schopny pokrejt svuj vypadek obnovitelnych zdroju a taky ho pokryvaj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
gugo píše: Ta teorie ma jednu trhlinu, ze Nemci musej bejt stejne schopny pokrejt svuj vypadek obnovitelnych zdroju a taky ho pokryvaj.
Zatím. Přetoky naší a polskou sítí nejsou teorie, ale fakt. Že se naše síť už několikrát dostala za bezpečnostní limity je taky fakt. Že chtějí odstavit jaderky do roku 22 je též fakt. Že jaderky mají nahradit další OZE s jejich nestabilitou a jinou lokací než je spotřeba je fakt. Že kapacita jejich sítě na přenesení výkonu nestačí je fakt. Že sítě nestihnou postavit je fakt. Takže ve výsledku se celá síť dostává na hranici udržitelnosti a reálně hrozí její rozpad = blackout na obrovským území, klidně i přes pár států. Protože rozhodnutí nedělají odborníci, ale politici. To není hoax, nebo trhlá konspirační teorie, to je názor lidí od fochu. A za spoustou technických průserů bylo, když rozhodovali o technických záležitostech politici dle ideologie a plán se prostě splnit musel. Ta teorie nemá trhlinu, protože to není teorie, ale realita. Blbý je, že jestli se to jednou podělá, tak se tady nepochválím že sem to říkal, páč bez proudu bych to mohl zaslat leda poštovním holubem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Ono to zas tak tragicky neni, ikdyz to proste tou ekologickou energii speje do prdeli. Dnesni problem je ten, ze spousta lidi sdili spoustu informaci, ten si prida tohle ten tamhleto a vysledek je povidacka.
Kdysi jsme byli pripojeny natvrdo na sit sovetskeho svazu, ten bordel co panoval tam, si asi dovedes predstavit. Do roku tusim 91 jsme nemeli frekvenci 50 Hz ale 49.9, protoze nam ji ruskej kolos nutil. Nejhorsi je smrt z vydeseni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tudiz pokud je to to tvoje ze pri vypadku pokryji vlastnimi zdroji 100% spotrebu tak to potom jo. Akorat jsem nevedel ze vy prazaci uz se povazujete za nemce, btw me za nej opravdu nepocitej.
Tady at si taky neco o tom jejich pokryti vlastnimi zdroji prectes.
zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/cena-elektriny-v-cesku-prorazila-hranici-sto-eur-1327812
Naposledy editováno 26.03.2017 23:58:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
gugo píše: charlie.vtx1800> Tak ja nevim jak jinde, ale o energeticke politice statu vzdycky rozhodovali politici. Fakt se o energetiku nikak zvlast od dob co jsem to dostudoval nezajimam, ale takhle tragicky bych to fakt nevidel.
Konečné rozhodnutí je věc politiků, ale měli by se řídit názory odborníků. Čistě politické rozhodnutí dle ideologie bez ohledu na odbornou stránku věci nikdy nedopadlo dobře. Jenže politik už je kdoví kde a odpovědnost žádná, když dojde na následky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: charlie.vtx1800> zachovejte paniku. koukám abych se bál jestli si zítra uvařím čaj.
Víš co? Povíme si za 5-8 let jak to dopadlo, ju?
Pavlys píše: Popis:
• Jako zaklad poslouzila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem.
• BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion
• 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii
• Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze.
• Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.
• Kvuli myti a brodeni je cela stavba vodeodolna.
• Primarni prevod je bezudrzbovym ozubenym remenem, sekundarni prevod retezem (prevodovy pomer lze velmi rychle menit standartnim koleckem ci rozetou)
• Pro stavbu pouzil pouze uslechtile naterialy – nerez, dural, hlinik
• Vaha cca 100kg
• Max rychlost cca 80 km/h
• Dojezd cca 50km v lese, na silnici teoreticky 100km, ale tam tahle motorka nepatri
• Nabijeci cas je cca 4h pri plne vybite baterii
• Spotreba elekriny me vychazi kolem 0.25 kc/km s mym stylem jizdy a tarifem elektriny
Jede to?
Troufnu si rict ze to jede jako blázen, nečekaně dobře a dlouho - nejake motorky jsem uz mel a neco na nich najel a toho vykonu po case nebylo na zadne nikdy dost . Presto si myslim, ze tahle motorka muze nabidnout zabavu i zkusenejsimu jezdci, prave diky elektro konstrukci, ktera umoznuje posunout max tocivy moment presne tam kde ho potrebujete. Na brzde jsem s tim nebyl, ale pocitove je to jak 20ti konova motorka.
Okamzite srovnani podle výrobce je toto: „….srovnání jsem delal jen s mym Husabergem FE450 2010 coz je defakto zavodni motorka, kdy jsem presedal z jedne motorky na druhou a ten brutalni vrsek elektrice samozrejme chybi. Na lesnich cestach a lukach se elektrika nechyta ani nahodou, ale zajimave je, ze na pesich lesnich cestickach, klickovani mezi stormy atd. bych sam sobe na elektrice ujel. Ta absence spojkove packy, kdy muzete treba prez kladu. drzet obema rukama pevne riditka, soustredit se jenom na plyn a nemyslet na razeni, navic nejake to kilo dolu je proste strasne znat.“
Zivotnost baterii?
Prave tomuhle nejdazsimu komponentu z cele motorky výrobce venoval spoustu casu. Po asi desetiletych pracovnich zkusenostech s nejcasteji pouzivanymi Li-Ion clanky se pro ně nerozhodl.
Pouzite LiFePO clanky jsou bezpecnejsi a maji velice zajimave parametry, bohuzel jejich vaha je vyssi, zde konkretne 26kg. Nicmene, vyrobce clanku deklaruje temer nulove samovybijeni, velkou odolnost vuci teplotam -45 az +85C, vystupni proud az 800A a take kapacitu akumulatoru min 70% i po 5.000 nabijecich cyklech tj. min 250 000 najetych km. Pozor, toto je vsechno za idealnich podminek, ktere proste v realnem svete nikdy nejsou. Zatim je ale zpetna vazba lidi, co pouzivaji tyto clanky a bavil sem se s nimi velmi kladna i proto se pro nerozhodl.
Prodal bych ji, když tak na PM.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
Blogy jsou jen rádoby myšlenkové výlevy autora, bez jakýchkoli reálných podkladů. Výpovědní hodnota stejná jako tohle forum.
Naposledy editováno 19.03.2018 10:42:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
EDIT: Dobře mám slabou vůli, přečetl jsem si první odstavec.
"Akumulátory nebudou NIKDY energeticky srovnatelné s kapalnými palivy." první hemz co se očividně bude dále rozvíjet. Protože pán neví co bude za 100let nebo za 10 let s nanomateriálama, grafenem apod. je tohle tvrzení absolutně debilní. Navíc ikdyby to byla pravda, stačí 2x lepší baterie než jsou dnes a už je ta použitelnost a dojezd 100% dostačující. Na hustotu energie benzínu je úplně zbytečné se dostávat (až na letectví).
Naposledy editováno 19.03.2018 22:44:18