AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
bimbam> nebyl tam ten kolíček co ti ho drží v ose..., chudé by to možná mohlo být, mrknu na svíčky, když sem na ně koukal posledně byly rudé...přišlo mi divné, že je jehla na hornim zářezu, ale když sem minulý týden viděl karbec Kixipa, tak to měl na stejnem zařezu jako ja...
čmoud>zásadní? Já s tou ,,závadou" najel už 4500km, kdyby to dělalo pokaždé tak budiž, ale jestliže mi to udělá občas, tak v tom nevidim zasadni zavadu, se kterou bych nevyjel...za jizdy to nic nedela a na volnobeh jenom občas....a dela to jen levy valec, pravy nikdy...
Naposledy editováno 15.05.2014 12:44:05
maabo píše: ...nechci šťourat, ale víš jistě, že pálí oba najednou? zkoušel jsi prohodit kabely, jak jsem ti psal minule?
může být přerušený jedno vinutí, přechodovej odpor, špatnej kabel, špatná fajfka, špatnej odrušovací odpor...
edit: "prohodit kabely" = vývod z cívky co vede na pravej válec přehoď na levej....
Jinak kabel, fajfka jsou nové a mám neodrušené fajfky...
K olejum,nevidím duvod lejt tam plnou synt,a Mogul TS zas tomu nijak neublíží ikdyž se před tím jezdilo na M2T,já ho tam taky občas šoupnu protože na benzínkách nic jiného nemaj,ale že bych kvuli tomu nespal
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zkrátka - esli do něj neco spadlo a udělalo to podstatné šlice nad přefukama, tak to problém může být (případný výbrus).
Když by byla drážka pod nima, nic se neděje!
To, co na válci vidět je, je enom napečený matroš z pístů.
Ten se odstraní šábrem, šmirglem, čímkoliv a nesrat se s tým.
Na pístu se ty zrcátka, ten natavený materiál zásadně odstraňuje pouze pilníkem a o sraní tady platí totéž, co o válci.
Natavený materiál se musí důsledně všecek odstranit! Nesmí přesahovat obrys pístu!
Pokud by nebyly nejaké drážky od materiálu, kerý to sežralo, ve stěně válců nad přefukama, je tohle opravdu mírná prkotina, vždyť nejsů ani zablokované kruhy...
Já bych udělal opravu spodku, ošudlil, pokud je to na tu jednoduchů opravu, vršek, dal to dohromady a jezdil.
Kdyby byl po krátké době na vršku nejaký problém, dodělá se výbrus a následná oprava je možná bez demontáže motoru z rámu.
Kdybych nevěděl, co s penězma, udělám GO komplet a hned. Záleží na stupni opotřebení válců, na to nestačí oko, to se musí změřit.
Končíto - máš pěknů motorku .
A souhlasím s Kafim a Vlasťákem - já bych do teho zbytečně nelezl (každá demontáž velmi "prospívá" každému zařízení, nejen motoru), enom bych vypucoval výfuk, zkoukl dírů co je ve válci, namíchal jakýkoliv omastek a jezdil.
Dekarbonizace se u 2T dřív prováděla proto, že masivní úsady mohly mět negativní vliv na běh motoru - změna tvaru antidetonační štěrbiny a tak.
Když se u 2T uvolní karbon (a kde je? - na hlavě, dnu pístu a ve výfukovém kanálu), tak se ulůpnutá šupka nemože dostat do mazacích kanálů ložisek motoru, jen vyletí ven.
A milimetr karbonu na klice sem eště neviděl - zašmůranů jo, ale né povlak, kerý by stál za řeč.
Mám(e) s tím velmi bohaté zkušenosti, páč sme tak "opravovali" Babetty, pincky a veškeré žgerby místních včelařů, rybářů, kovářů a podobně, kerým při jejich stylu jízdy "...to přestalo jet...".
Tak se uvolnily, někdy i dost drasticky (vrtákem) díry v tlumiči výfuku, oškrábal se jakž takž výfukový kanál a složenému motoru se dal 10-20km kartáč - za soumraku z teho už po pár metrech bylo vidět, jak z výfuku lítajů jiskry (hořící úsady).
Babetty jely jak splašené a 550ka pařez se stopadesátikilovým kovářem jakbysmet.
U4T je to poněkud složitější, ale - je nutno si ujasnit, co se vlastně bude chtět.
Esli se starým šerblem budu jezdit enom v nedělu do kostela a nebo ho normálně používat.
Přechod na dobře aditivovaný olej, pokud se pro to rozhodnu, nemusí byt žádný problém.
Jedna cesta je motor rozebrat, vyčistit, složit a jezdit na jiný olej.
Druhá cesta je - nalét tam moderní olej, první výměny přiměřeně zkrátit a je to.
Co se může stát ? - že se motor zadře.
No a co - tak se rozebere, zgenerálkuje a jede se dál. Pokud teda na něj mám ND.
Je to sice riziko, ale nemusím ho rozebírat hned...nýbrž až potom... .
Mohu tady ale místopřísežně prohlásit, že sme ten druhý, jednodušší způsob použili na mnoha motorech od Spartaka přes hasičského Moskviče se 130tis. km po "moderní" kompakt BMW a nikdy nebyly problémy.
Jen je přeba dodržet správný postup.
Jo, olejový filtr u teho Bawora vážil půl kila , jak byl zasraný (původní), ten majitel si s údržbů starosti asi moc nedělal.
Jeden motor se nám krátce po generálce podařilo vylágrovat proto, že sme důsledně před jeho spuštěním nenaplnili všecky mazací kanálky a trůbele olejem...a nový motor se pár vteřin nemazal...
Tož tolik moje názory a zkušenosti...
Naposledy editováno 15.05.2014 15:22:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Do Rabakova nepojedu, máme závodnický potlach na Kavčáku v Benešově.
Kdo by chtěl vidět, že aj Jawa jede jak kráva, može se dojet podívat .
Budů tam všelijaké stroje in action, jak by řekl Bimbam, né mrtvé exponáty z muzea.
Případně pochytnůt neco o terénní jízdě...a že tam ty podmínky sů skvělé, netřeba pochybovat...
Naposledy editováno 15.05.2014 15:29:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: sharp> ok budu na to muset casem mrknout...ale stihnu to asi až po dovče u moře... dřív se k tomu bohužel nedostanu...ale mohlo by to dělat asi ono...jen mi je divné, že by to dělal jen levý válec, protože to pálí najednou...
U JAWy je vždy v jednom válci trochu bohatší směs, tak asi tím to bude
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |