AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
fichtlrider píše: Bimbam> Ale stálo to za to bylo to super odpoledne plné oprav a radosti z jízdy
Hlavně aby vám stálo za to to ježdění bez škopku a rukavic. Né že bych Bimbamovi nevěřil, ale já bych se toho trochec bál.
každopdáně Bimbam> za Konečně pojízdného Smolika palec hore!
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale napsal jsi to správně, ten tvar názvu obce se užíval skoro 300 roků
Naposledy editováno 28.04.2014 13:44:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Končíto, to není krosovka, to je zkušební testovací silnice, kde se projede po opravě nějaké každá motorka, aby se vědělo jestli to už vyjede kopeček nebo ještě né. Jednou jsem se ale takhle zapoměl a jel celej od šmíru v modrákách nikoli sem ale přes Radim na Pečky. Jsem se nějak zamyslel nad tou spojkou nebo co jsem to spravoval už nevím a v Pečkách jsem zjistil že su v Pečkách. Docela jsem se podivil , otočil stroj a mazal dom. No a v Radimi stáli chlupatý. Tož co, viděli umazanýho od šmíru strejce na předpotopní motorce, kterej jim zamával a ukázal na motorku a dal palec hore jako ve smyslu že už to jezdí, zamávali taky a bylo jim šumák že ten strejc nemá blembák ba ani žádný doklady u sebe . Normálně jezdím na tu testovací jízdu jen ty dva kiláky za barák jako jel Smolík, v jedný kapse šroubovák a v druhý nějakou desítku klíč. Místní už mě znaj a vždycky vykukujou v čem že se ten starej blázen zase vrtá.
mě nejde vo benga ale vlastní bezpečnost. z pokuty se neposeru, to je každýho věc
Ale škoda, přeškoda, že ten obrázek néni ostřejší, protože to VAPE je špicovní .
V pionýrské (jejda, dvojsmysl )bezblembákové době sme mívali takové záušní plexisklové brejličky. To sklo bylo po čase téměř neprůhledné, tož se vylůplo a jezdilo se enom s obrůčkama.
Jednů sem jel a cosi mě vlétlo do oka. Jak sem to prstem žďáral ven, potkali mě policajti a dali mě flastr 50 Kčs.
Ináč pracovníci JZD a podobných organizací měli glejt, že možů jezdit bez helmy.
Naposledy editováno 28.04.2014 15:31:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na všech takových starých strojích bývá klasické brnkací magneto standartně. A na 99% je to Bosch. Byl to patent, takže měl na to po dlouhou dobu monopol, akorát ho později upgradoval.
A stejně tak všechny motory bývaly tzv. "hit and miss engine" tedy tzv. "co rána, to kilometr", kdy je otevřený výfukový ventil, motor točí setrvačností bez komprese, a pouze pokud klesnou otáčky pod mez nastavenou na odstředivém regulátoru, tak se ventil zavře a motor má kompresi a pálí, dokud otáčky zas nevylezou.
Na dobu vzniku poměrně sofistikovaná technika. Vždyť je to vlastně takové proměnné časovaní VTTI z roku 1910!
(viz např. http://en.wikipedia.../Hit-and-miss_engine )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A ten verk, esli tam bude, jsa tedy poučen, propátrám a podám hlášení. Včetně dokumentace.
Tož o odstředivé regulaci sem věděl, ale že až tak to je vymyšlené, to sem netušil.
V nedělním odpoledni sem byl prohnat japonské poníky a zjistil sem, že když se dá na zadní kolo drapák se vzorkem, že to aj ledacos vyjede...už zase skáču přes potoky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Končíto píše: mě nejde vo benga ale vlastní bezpečnost. z pokuty se neposeru, to je každýho věc
Nejde jen o pokutu, ale spíše o body. Tečka k tečce a papíry jsou v řiti. Pak je to třeba maření výkonu úředního rozhodnutí a veřejné práce, podmínka a spousta jiných výdobytků naší civilizace. Několik mých kamarádů má takovouto "veselou" zkušenost.
Taky je pak dobré, když při rozšíření papírů na vyšší skupinu, příslušný odbor dopravy napíše "nekázeň" a řidičák hned tak nerozšíří. Inu, dějí se věci...
PS. Chlapci, neměl Kafisaurus narozky? Já že bych mu opožděně popřál vše nej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
vlevo karburátor, pak sací ventil (podtlakový s pružinou) výfukový ventil (ovládaný)
a pod "svíčkou" horní část táhla brnkačky, co jde od magneta....
... a tady zbytek: vlevo nahoře magneto, uprostřed regulátor, od něj vlevo benzínová a vpravo vodní pumpa...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak je tam Jawa 350 / 640, černá, ročník 2004, stejná, jakou jsem měl. Jen já jí v roce 2008 prodal za 36 tisíc s 14 tisíci najetými kilometry. A ted', o 6 let později, podobnou někdo prodává ještě o něco dráž....přiznávám, chytla mě silná nostalgie, vážně o této černé krásce uvažuju, ale ta cena je dost vysoká. Když jsem v roce 2004 koupil právě tuto 350 /640 za 60 ooo.- kč a dovezl jí domů, postavíc manželku před hotovou věc, málem omdlela. Když jsem v roce 2008 koupil stejným způsobem Jawu 650, manželku málem odvezli...kdybych ted' koupil Jawu 350 jakoby zpět, asi by se se mnou rozvedla. Tak nevím...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a v pátek po šichtě jsem vyrazil. V Žebráku jsem pořídil nový škopek
bo tomu starýmu bylo přes 15 let a byl už nějakej volnej. Cestou z Žebráku na letiště v Hořovicích mě chytnul dokonalej slejvák, hotový provazy, aspoň jsem sjistil, že ty moje nazranský hadry jsou nepromokavý. To bylo vše v pozitivní , ale cestou zpátky u Příbramy najednou rachot, jak když zapneš drtičku na kamení a bylo po srandě zadřel jsem ložisko na klice
A mám po ptákách velebnosti, sezona mi letos skončila po 800km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 28.04.2014 21:43:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ride má oproti Easy zlepšený větrání nahoře na vlasy je tam klapka, která udělá proudění a hned je vyvětráno.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik][img]http://www.celysvet.cz/skin/smile/s11705.gif[/img
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |