1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
VeFeRák píše: jo...a třeba Harrier byl limitovaný vodou, kterou nesl na minutu a půl vznášení, pak chladící vodu spotřeboval...
To jsem nevěděl, co se tím dochlazovalo? Ty boční trysky?
1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR
Ale podle zdroje z Vodochod, by měla byt připravená verze s ruským motorem a izraelskou avionikou (Elbit).
Bludevil píše: Přesně tak. Při kolmém vzletu negenerují křídla žádný vztlak narozdíl od "normálního" vzletu. Tj. celou váhu stroje tlačí nahoru jen a pouze motor, bez jakékoliv asistence vztlaku. Díky tomu ten letou může startovat naložen jen (plácnu číslo, čísla pro F-35 moc veřejná nejsou...) na 50% maximální vzletové hmotnosti, se kterou je schopen konvečního vzletu. Dále také VSTOL vzlet potřebuje výrazně více paliva, protože se motor lidově řečeno více namáhá. Proto pokud vysloveně vstol vzlet zrovna nutně nepotřebuješ, nebudeš ho zbytečně praktikovat.
to zní logicky tak už vím,proč to nemá každé letadlo a nezruší se letištěJe já to mám z nějakého dokumentu přímo o vývoji a provozu Harrieru
jolly: cece tady v tom vlakne je kupodivu vic lidi od stihacek nez na letisti :)
Otázkou zůstává, jak široký je bezletový koridor a jestli je časově možné dostihnout dopravní letadlo, které opustilo koridor směrem k AE, ještě před možným pádem.
Bludevil píše: Přesně tak. Při kolmém vzletu negenerují křídla žádný vztlak narozdíl od "normálního" vzletu. Tj. celou váhu stroje tlačí nahoru jen a pouze motor, bez jakékoliv asistence vztlaku. Díky tomu ten letou může startovat naložen jen (plácnu číslo, čísla pro F-35 moc veřejná nejsou...) na 50% maximální vzletové hmotnosti, se kterou je schopen konvečního vzletu. Dále také VSTOL vzlet potřebuje výrazně více paliva, protože se motor lidově řečeno více namáhá. Proto pokud vysloveně vstol vzlet zrovna nutně nepotřebuješ, nebudeš ho zbytečně praktikovat.
Ta verze F-35B sice umí kolmý start ale je koncipována jako STOVL,čili startovat bude se zkráceným rozjezdem a ne přímo jako VTOL s kolmým startem.Všechny verze jsou s rozjezdem.Ten kolmý start to bude tak spíš parádička na přehlídkách.
1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
zmulin píše: Toho kluka co přistál na Rudym náměstí monitorovaly celou dobu ruský stíhačky a než přistál,tak už o něm věděli a v televizi vysílali všechny informace,včetně toho v kolik hodin se narodil.On měl štěstí,že to bylo za perestrojky a rusáci už chtěli bejt hezký.Dřív by ho prostě sestřelili.Ministr obrany to odnes,páč na něj neposlali vrtulník,kterej by ho pravděpodobně bez újmy přinutil přistát.
Jj , už jsem si to našel. http://www.letectvi...vi/Article63724.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
jednaminus píše: Jj , už jsem si to našel. http://www.letectvi...le63724.html [/quote]
Pěkně,to sem ani nevěděl,že to byl spíš magor na hlavu,než nějakej vtinej vejlupek.Jsem to popsal podle toho co sem si pamatoval z telky.
S tim monitorováním nemam vůbec iluze,že nesledujem i vzdušný prostor okolních států,aby se odhalila potencionální hrozba včas a neřešilo se to až když přeletí "závoru"
Plat vrcholného manažera 600tisíc mesíčně ze neprodané jediné letadlo - to je na žalář
A takových tam bylo víc. Uklizenej vysloužilej generálmajor Klíma apod.
2 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR
Většinou se letadlo neozývá z jediného důvodu a to z toho,že posádka zapomene přeladit na frekvenci letiště,který let přebírá. Děje se to často,ale panika poslední doby dělá z těchto běžných situací "velkou hrozbu"
Jen teď se masíruje laická veřejnost,že je pro nás hrozba každé neodpovídající letadlo,protože je 100% napěchováno talibánci s příručkou "jak to narvat do mrakodrapu".
Proto se mluví o nadzvuku a proto Gripeny. Ale reakční doba je důležitejší než samotná rychlost letounu. Proto L-159 je pro náš "mini" vzdušný prostor dostačující.
Naposledy editováno 06.03.2012 18:24:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
JollyJoker píše:
Proto se mluví o nadzvuku a proto Gripeny. Ale reakční doba je důležitejší než samotná rychlost letounu. Proto L-159 je pro náš "mini" vzdušný protstor dostačující.
Takže Alca jde do vzduchu rychlejc než Gripen???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
JollyJoker: S letadlem,co se neozývá je to průšvih až od 11.září.
Jasně, viz KAL 007 skoro o 20 let dřív.
Stanoviště u obou JE, doprovody velkých dopravních letadel bez komunikace zajistit smluvně s jiným státem a náklady následně vymáhat na letecké společnosti. Malé letadla pokryjí Alcy.
http://jan-amos.cz/p...sloclanku=2010040008
Proč to takhle neudělat?
1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR
Naposledy editováno 02.05.2012 13:57:44
1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR
Já jsem pro zrušení protiletadlové obrany (omezený dostřel pozemních raketových systémů) a investování do nadzvukového letectva. Myslim, že ten symbolickej počet gripenů, kterej máme, neni až tak zátěžovej pro danový poplatníky, když se kouknem, jaký prachy a za co všechno se vyhazujou všude okolo, viz státní maturity
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
VlastíkPlamínek píše: jen jdu kolem tak sem dám dvě fotky. Sice nesouvisí ale jsou povedený...
To na druhý fotce je sklad vojenských letadel v Tucsonu , podobně mají v americe i sklad lodí v Suisun Bay .
Zajímavý je také tento snímek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR
DMRS píše: To na druhý fotce je sklad vojenských letadel v Tucsonu , podobně mají v americe i sklad lodí v Suisun Bay .
Zajímavý je také tento snímek
tohle znáš?