Téma: Nadzvukové letectvo ČR
 
27.2.2012 v 16:57
Opět se začíná mluvit o Gripenech, tak co vy na to? Osobně si myslím, že je to pro nás zbytečná, drahá hračka. Suverenitu (v tom nevidím problém) jsme stejně ztratili už vstupem do NATO a EU.
Anketa: Co dál?
Ponechat si Gripeny
26%
28
Pořídit letadla jiné značky
8%
8
Zrušit - je to drahé a pro ČR zbytečné
60%
64
Je mi to fuk
6%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:40 | Nahoru | #301

VeFeRák píše: jo...a třeba Harrier byl limitovaný vodou, kterou nesl na minutu a půl vznášení, pak chladící vodu spotřeboval...


To jsem nevěděl, co se tím dochlazovalo? Ty boční trysky?

1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:42 | Nahoru | #302
Ty 159 a jejich americká výbava, to je fakt špatný, protože seznam zemí, kam Amíci dají svolení k prodeji je krátký...a řekl bych, že i závislý na naší ochotě dělat různé ústupky (vybavení Temelína, kdysi radar...)

Ale podle zdroje z Vodochod, by měla byt připravená verze s ruským motorem a izraelskou avionikou (Elbit).

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:46 | Nahoru | #303
VeFeRák> Je to smutný, oni holt obchodu velmi dobře rozumí...

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:47 | Nahoru | #304

Bludevil píše: Přesně tak. Při kolmém vzletu negenerují křídla žádný vztlak narozdíl od "normálního" vzletu. Tj. celou váhu stroje tlačí nahoru jen a pouze motor, bez jakékoliv asistence vztlaku. Díky tomu ten letou může startovat naložen jen (plácnu číslo, čísla pro F-35 moc veřejná nejsou...) na 50% maximální vzletové hmotnosti, se kterou je schopen konvečního vzletu. Dále také VSTOL vzlet potřebuje výrazně více paliva, protože se motor lidově řečeno více namáhá. Proto pokud vysloveně vstol vzlet zrovna nutně nepotřebuješ, nebudeš ho zbytečně praktikovat.

to zní logicky tak už vím,proč to nemá každé letadlo a nezruší se letiště

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:49 | Nahoru | #305

Bludevil píše: To jsem nevěděl, co se tím dochlazovalo? Ty boční trysky?



Myslím, že ano...

Edit, tak možná celý motor...

Naposledy editováno 02.03.2012 08:52:03

Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 08:51 | Nahoru | #306
Dokonce je to na wiki answers...

Je já to mám z nějakého dokumentu přímo o vývoji a provozu Harrieru

Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 09:28 | Nahoru | #307
jj ty VTOLy sezerou na ten start strasne moc paliva, maj pak akcni radius asi tak na oblet letiste a pristani :) to s tim chlazenim bude dalsi orisek, zni to logicky a zajimave info to jsem netusil

jolly: cece tady v tom vlakne je kupodivu vic lidi od stihacek nez na letisti :)

Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 16:36 | Nahoru | #308
http://www.novinky.c...o-letadla-uz-ne.html
Otázkou zůstává, jak široký je bezletový koridor a jestli je časově možné dostihnout dopravní letadlo, které opustilo koridor směrem k AE, ještě před možným pádem.

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.3.2012 v 18:14 | Nahoru | #309

Bludevil píše: Přesně tak. Při kolmém vzletu negenerují křídla žádný vztlak narozdíl od "normálního" vzletu. Tj. celou váhu stroje tlačí nahoru jen a pouze motor, bez jakékoliv asistence vztlaku. Díky tomu ten letou může startovat naložen jen (plácnu číslo, čísla pro F-35 moc veřejná nejsou...) na 50% maximální vzletové hmotnosti, se kterou je schopen konvečního vzletu. Dále také VSTOL vzlet potřebuje výrazně více paliva, protože se motor lidově řečeno více namáhá. Proto pokud vysloveně vstol vzlet zrovna nutně nepotřebuješ, nebudeš ho zbytečně praktikovat.


Ta verze F-35B sice umí kolmý start ale je koncipována jako STOVL,čili startovat bude se zkráceným rozjezdem a ne přímo jako VTOL s kolmým startem.Všechny verze jsou s rozjezdem.Ten kolmý start to bude tak spíš parádička na přehlídkách.

1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR

3.3.2012 v 10:58 | Nahoru | #310
Toho kluka co přistál na Rudym náměstí monitorovaly celou dobu ruský stíhačky a než přistál,tak už o něm věděli a v televizi vysílali všechny informace,včetně toho v kolik hodin se narodil.On měl štěstí,že to bylo za perestrojky a rusáci už chtěli bejt hezký.Dřív by ho prostě sestřelili.Ministr obrany to odnes,páč na něj neposlali vrtulník,kterej by ho pravděpodobně bez újmy přinutil přistát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

3.3.2012 v 12:09 | Nahoru | #311

zmulin píše: Toho kluka co přistál na Rudym náměstí monitorovaly celou dobu ruský stíhačky a než přistál,tak už o něm věděli a v televizi vysílali všechny informace,včetně toho v kolik hodin se narodil.On měl štěstí,že to bylo za perestrojky a rusáci už chtěli bejt hezký.Dřív by ho prostě sestřelili.Ministr obrany to odnes,páč na něj neposlali vrtulník,kterej by ho pravděpodobně bez újmy přinutil přistát.


Jj , už jsem si to našel. http://www.letectvi...vi/Article63724.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

5.3.2012 v 21:48 | Nahoru | #312

jednaminus píše: Jj , už jsem si to našel. http://www.letectvi...le63724.html [/quote]

Pěkně,to sem ani nevěděl,že to byl spíš magor na hlavu,než nějakej vtinej vejlupek.Jsem to popsal podle toho co sem si pamatoval z telky.
S tim monitorováním nemam vůbec iluze,že nesledujem i vzdušný prostor okolních států,aby se odhalila potencionální hrozba včas a neřešilo se to až když přeletí "závoru"

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 07:25 | Nahoru | #313
zmulin> Ono je taky těžký vysvětlit radaru, že přesně na hranicích skončí jeho dosah

Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 17:33 | Nahoru | #314
To Bludevil: Tak tátovi klidně vyřiď,že to vedou od 10 k 5. Měli víc hlídat Vodochody a nenechat je roznést Boeningem na padrť.
Plat vrcholného manažera 600tisíc mesíčně ze neprodané jediné letadlo - to je na žalář
A takových tam bylo víc. Uklizenej vysloužilej generálmajor Klíma apod.

2 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 17:37 | Nahoru | #315
S letadlem,co se neozývá je to průšvih až od 11.září.
Většinou se letadlo neozývá z jediného důvodu a to z toho,že posádka zapomene přeladit na frekvenci letiště,který let přebírá. Děje se to často,ale panika poslední doby dělá z těchto běžných situací "velkou hrozbu"
Jen teď se masíruje laická veřejnost,že je pro nás hrozba každé neodpovídající letadlo,protože je 100% napěchováno talibánci s příručkou "jak to narvat do mrakodrapu".
Proto se mluví o nadzvuku a proto Gripeny. Ale reakční doba je důležitejší než samotná rychlost letounu. Proto L-159 je pro náš "mini" vzdušný prostor dostačující.

Naposledy editováno 06.03.2012 18:24:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 17:41 | Nahoru | #316

JollyJoker píše:
Proto se mluví o nadzvuku a proto Gripeny. Ale reakční doba je důležitejší než samotná rychlost letounu. Proto L-159 je pro náš "mini" vzdušný protstor dostačující.



Takže Alca jde do vzduchu rychlejc než Gripen???

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 18:21 | Nahoru | #317
Zil> Psal jsem o reakci na nějaký podnět..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 18:37 | Nahoru | #318

JollyJoker: S letadlem,co se neozývá je to průšvih až od 11.září.


Jasně, viz KAL 007 skoro o 20 let dřív.

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

6.3.2012 v 18:50 | Nahoru | #319
1100Virago> Studená válka a šlo tam o trochu něco jiného.

Nadzvukové letectvo ČR

7.3.2012 v 10:03 | Nahoru | #320
http://www.novinky.c...-navadeni-raket.html
Stanoviště u obou JE, doprovody velkých dopravních letadel bez komunikace zajistit smluvně s jiným státem a náklady následně vymáhat na letecké společnosti. Malé letadla pokryjí Alcy.
http://jan-amos.cz/p...sloclanku=2010040008
Proč to takhle neudělat?

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

2.5.2012 v 13:56 | Nahoru | #322
jednaminus> Kolem elektrárny je bezletová zóna,ale třeba jen 5km a pokud kolem poletí letadlo a teroristi na palubě se rozhodnou to tam vohnou,tak se tomu asi nedá nijak zabránit...během těch dvou minut to prostě nejde

Naposledy editováno 02.05.2012 13:57:44

1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 15:04 | Nahoru | #323
jen jdu kolem tak sem dám dvě fotky. Sice nesouvisí ale jsou povedený...



Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 15:30 | Nahoru | #324
civilizace, která odmítá živit armádu, bude živit armádu cizí

Já jsem pro zrušení protiletadlové obrany (omezený dostřel pozemních raketových systémů) a investování do nadzvukového letectva. Myslim, že ten symbolickej počet gripenů, kterej máme, neni až tak zátěžovej pro danový poplatníky, když se kouknem, jaký prachy a za co všechno se vyhazujou všude okolo, viz státní maturity

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 15:53 | Nahoru | #325

VlastíkPlamínek píše: jen jdu kolem tak sem dám dvě fotky. Sice nesouvisí ale jsou povedený...





To na druhý fotce je sklad vojenských letadel v Tucsonu , podobně mají v americe i sklad lodí v Suisun Bay .
Zajímavý je také tento snímek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 15:56 | Nahoru | #326

DMRS píše: To na druhý fotce je sklad vojenských letadel v Tucsonu , podobně mají v americe i sklad lodí v Suisun Bay .
Zajímavý je také tento snímek



tohle znáš?

1 reakcí na tento příspěvek Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 16:07 | Nahoru | #327
B-29/B-50 ladně pohozená někde u vody?

(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 16:11 | Nahoru | #328

VeFeRák píše: B-29/B-50 ladně pohozená někde u vody?





(reakce na) Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 16:12 | Nahoru | #329

VlastíkPlamínek píše: tohle znáš?


Teď už jo
Dobrá stránka, díky.

Nadzvukové letectvo ČR

3.5.2012 v 16:52 | Nahoru | #330
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist