DrDNA01 píše: Ne, deformace nastava od bodu U a za bodem K je to skokovy - takze pak uz ti kolo drzi na necem, co neodpovida puvodnimu sroubu a hrozi iniciace trhliny - viz muj predchozi prispevek.
Proč to tedy od bodu K nejde rovnou dolu? To, že to dolu nejde znamená, že spoj stále drží, ne?
Dle toho grafu chápu, že až v bodě P je to totálně v hajzlu. Co je bod P a bod S?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

Tzn. rezavej 100nm , novej 100nm , mázlej 100nm . Všechny tři budou logicky v jiné poloze ale utažené na 100nm. Není potřeba na povolení všech tří šroubů stejná síla 100nm? Tzn. že kolo na náboji ve všech případech bude držet naprosto stejně?
Jen tak selským rozumem. Síla na povolení je stejná, ale kolo asi nebude držet stejně, když bude šroub, jak píšeš "v jiné poloze". Ten rezavej bude asi logicky dál od disku, protože část síly ti "sežere" překonání odporu toho rezavého závitu. Takže 100nm na skrut šroubu bude stejný, ale důležitý je tlak šroubu a disku na náboj.
Je to tak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Fratel píše: MartasUS> Ty asi nechápeš že ten šroubový spoj je navržen s nějakou bezpečnostní rezervou kterou tím přetažením snižuješ, něco jako poskakovat kolem hrany útesu po jedné noze nebo tam chodit po dvou
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
jo a puvodne jsi tvrdil, ze 5mm nylon da 2tuny. Takze tu dodavku by to melo zvednout uplne v pohode, nepredpokladam, ze jsi ji zirafou zvedal celou... (6mm lano ma 40procent prurezu navic proti 5mm)

Naposledy editováno 13.12.2024 10:42:02
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
- momenťák na kola ??? - Pro běžného spotřebitele - uživatele podle mně zbytečnost .
- Šrouby , dosedací plochy lehce MAŽU .Mazal jsem , mažu a mazat budu - tečka .

- Jo vlastně - jednou mně obě levý kola na dvojmontáži na Avii 30 za jízdy upadly - ale to je jiná pohádka o něčem jiném .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartinXL650V píše: Jsem rád, že to tu neusnulo Já to teda s dovolením dál nebudu mazat.
Jednou si na nas (mazáky) vzpomenes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: assassin> mělo, to máš pravdu a myslel sem že to bylo 6mm nicméně tam byla tenkrát debata že to rupne na 400kg a podobně. Sekl jsem se ale i tak 6mm ruplo na cca 1200kg. Toť vše.
ja sem dal fotku, kde tvrdis, ze to udrzi 2000kg.... klidne si v hovnech tanci dal.
ted nevis ani jakou silou jsi to pretrhl (sam to par prispevku zpet pises) a ani nevis jake to lano melo max pevnost (o tom tenkrat byla rec, mam sem dat dalsi fotku?)
Klidnes se na tom otoc jeste trikrat, uz jen z tohodle veletoce si kazdej udela nazor...

Naposledy editováno 13.12.2024 16:38:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
assassin píše: ja sem dal fotku, kde tvrdis, ze to udrzi 2000kg.... klidne si v hovnech tanci dal.
ted nevis ani jakou silou jsi to pretrhl (sam to par prispevku zpet pises) a ani nevis jake to lano melo max pevnost (o tom tenkrat byla rec, mam sem dat dalsi fotku?)
Klidnes se na tom otoc jeste trikrat, uz jen z tohodle veletoce si kazdej udela nazor...
Vždyť píšu že sem se seknul. Neumíš číst? To 6mm lano mělo 110kg podle štítku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: Vždyť píšu že sem se seknul. Neumíš číst? To 6mm lano mělo 110kg podle štítku.
jenze 110kg neni max pevnost. to je prave ono....
u lana se udava max pevnost a nosnost, pokud ten hobbymarket ma vubec u udaje 110kg uvedeno co to je vlastne za udaj, tak ja bych se vsadil, ze je to nosnost.
rozdil, treba hyr:
https://www.lanexesh...-a-nosnost-lan/a-81/
Naposledy editováno 13.12.2024 16:53:53

Nicméně žirafa co má na konci nosnost 250kg a dala to

edit: tak pokud je 110kg nosnost mělo by rupnout na cca 550kg dle toho vzorečku v odkazu. Dalo určitě 2x víc teda.
Naposledy editováno 13.12.2024 17:05:14
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Za uznani chyby

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
startování BMW R 1200 GS | vrsoun | 28 | Dnes v 08:11 JMan |
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS | Zdeněkhr | 3 | 16.4.2025 v 07:35 padr |
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 17 | 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 29 | 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek |
Bliká ABS [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL | Otmarlojzek | 34 | 24.3.2025 v 19:56 Ivos |