sotiyzfreplica
Naposledy editováno 04.07.2010 22:03:53
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Whistler>V Bechyni jsem si toho nedávno všimnul na pumpě, litr za 23,- pumpař ríkal že se to musí ředit 50:50 s benzínem, v podstatě říkal přesně to co píšou v těch článkách. Do auta to nezní jako špatnej nápad, mám starýho civica 5g, motor D15B2 (1500cm, jednobod. vstřik) až vyjezdím tak to vyzkouším
já tě varuju,..ty poloosy stejně jednou ukroutíš
sem na to zvědavej,hlavně na výkon
Hlavním důvodem proč se to ve Švédsku začalo používat jsou nízké emise CO a nespálených uhlovodíků. Vysoké oktanové číslo nevadí a pokud má motor vyšší kompresní poměr tak to palivo využije lépe jeho potenciál. Pro někoho je zajímavé to, že se jedná o palivo z obnovitelných zdrojů - i když to má řadu daklších diskutabilních aspeků, včetně jeho ceny - prostě ropovod ničím nenahradíš nebo velmi těžce a draze.
Do lihu/ethanolu se může extrahovat voda, pomocí různých aditiv tomu jde zabránit ( i když v ČR je možné vše Do běžného motoru je právě z důvodu koroze nebo z důvodu obecné nesnášenlivosti s některými materiály u těsněních nevhodné požívat palivo s vysokým podílem lihu\ethanolu. U nás je tuším možné používat max. E10 tedy palivo kde je 10 % lihu (gasohol) - a na to se i konstruují běžné motory - nemám přesnou informaci co přesně se musí upravit, aby bylo možné jezdit na E85 (myslím upravit hlavně z hlediska materiálů ne nějakých map v řídící jednotce.)
Kvasný líh se už dnes přepracovává na alkyl-terc. alkylethery - třeba ETBE. Co se týče nižší spotřeby, tak to souvisí s nižší výhřevností lihu a i s jiným tvarem destilační křivky u tohle paliva.
Edit: Do mojí Hondy SH to je výrobcem zakázáno dávat, max E10. Jinak nižší cena bude asi zapříčiněna jinou sazbou spotřební daně.
Naposledy editováno 06.07.2010 10:39:10
2 reakcí na tento příspěvek palivo E85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
Číkus>Takovou sračku bych do svojeho auta (svojí motorky, svojí sekačky, svojí pily, svojeho vařiče) nenatankoval ani za nic!
voe ale ono to fakt funguje jen se musi upravit zapalovani a mapy v jednotce, davat to tam bez toho nebo to michat 50:50 je vicemene knicemu a spis tomu motoru uskodis nez pomuzes nehlede na to ze kdyz motor nema knock sensor tak jsou to jen vyhozeny prachy (stejne jako shell vpower) ale blbcum to nevysvetlis
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Je videt že jsme v čechach ,kdyby se nemusel plyn stlacovat tak si ho kazdej nasere do nadrze a pak bude nadavat ze to nejede/nefunguje...
Osobně - výrobce v manuálu píše N95, výdaje za benzín tvoří zanedbatelnou položku, takže si tendle zázrak můžou strčit zase zpět zezadu a hluboko Za zkurvení motoru mi sockování kde mají o korunu nebo o dvě levnější náhražku náhražky fakt nestojí... Jako by bylo málo, že se u nás prodává největší humus z celé evropy, jsme zase jednou papežštější než papež
Číkus>Takovou sračku bych do svojeho auta (svojí motorky, svojí sekačky, svojí pily, svojeho vařiče) nenatankoval ani za nic!
Jsi zapomněl na zapalovač, dovedeš si představit připalovat nějakým svinstvem bez poctivé vůně starého dobrého benzínu? To fakt nejde
HansB>No a zkoušel jste to někdo už tankovat? Jak se chová motor? Třeba v poměru 50:50? Je v tom nějaký problém?Cenovej rozdíl mi příjde dost podstatnej 23kč nebo 33Kč.Ale jestli je to opravdu sračka tak nic
50:50? To není rozdíl 33/23 ale 33/28, to poprvé. Podruhé zvýšená spotřeba. Kolik za sezonu natankuješ? Kolik by stály úpravy? Kolik jsou výdaje mimo benzín? (olej a jiný spotřebák, servis...) Stále ti připadá ten rozdíl podstatný?
kamoš to po jeho vzoru vzal do Xantie(jednobod) a proklinal ho ja bych to do auta asi nevzal...o motce samozřejmě ani nemluvim...