paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Přesedlání z R6 na R1 .....????
23.1.2009 v 12:49
Ahoj motorkáři, chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti. Měl jsem R6 a chci přesedlat na R1. A tak bych chtěl znát vaše názory, kdo s tím má zkušenosti (z jakékoliv 6-ky na něco silnějšího). Jaký pocity, co vás překvapilo, nadchlo nebo naopak zklamalo.
Možná by mě i zajímalo, jestli někdo šel zas např. z litru na šestku a proč.

Díky moc za vaše názory, je jasné, že si to určo musím vyzkoušet sám, ale zajímají mě i názory jiných. Mějte se
Předchozí
1 2 3
Následující

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:00 | Nahoru | #1
můj přechod z 6 na litr byl klasickej:)

hned první jízdu na litru jsem jel rychleji než do tý doby na 6kilu a ani mi to nepřišlo...vono jak je to celý vetší,vidle širší tvrdší,guma širší, motor težší silnější, tak ti to přijde prostě OK...zpátky bych ale nešel:)

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:40 | Nahoru | #2
Přesedlal jsem z CBF 500 na Z 750. Rozdíl byl markantní. Ovladatelnost a všechno. Jenom si to chce zvykat na jiný rychlosti, ale když jseš vyježděnej, nemělo by ti to vadit. V zatáčce, kde jsem s 500 jel na hranu jsem u 750 cítil ještě dost rezervy a přitom jsem jel stejnou rychlostí.

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:44 | Nahoru | #3
Jak tady psali. Je to težší jede to rychleji. Nejtěžší bylo odhanout tu rychlost ale to se naučíš chce to trochu rozumu. Jinak na 600 už bych nešel.

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:48 | Nahoru | #4
Tak tohle jsem chtěl taky řešit,ale nakonec letos zůstanu na šestce.Každopádně si taky rád přečtu Vaše poznatky.

1 reakcí na tento příspěvek Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:49 | Nahoru | #5
Jede to pocitově "stejně" akorát máš na budíku o 20km/h více. Nu a tady je ten průser = protože to i "stejně" brzdí!

Osobně jsem absolvoval opačnou cestu. Od velkých obsahů k šestce. Je to totiž jízda hravější, akčnější a míň odpouštějící chyby. Rozdíl ve spotřebáku také nezanedbatelný rozdíl (výdrž zadní pneu ad.).
Ona soudobá šestka jede jako 10-ti letý litr!!! A už 6-tku se naučí DOBŘE zvládnout řekněme < 10% motopopulace a litra?

1 reakcí na tento příspěvek Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 13:58 | Nahoru | #6
Po pristi sezone poreferuju. Litra sem rozsekal a jdu do sestky

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:02 | Nahoru | #7
Ja jsem sel 50,125,600 a ted 750:) jezdil jsem i na litru, ale nejlepsi co muze byt 750:) 150 koniku bohate staci:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:07 | Nahoru | #8

Franky>Jede to pocitově "stejně" akorát máš na budíku o 20km/h více. Nu a tady je ten průser = protože to i "stejně" brzdí!

Osobně jsem absolvoval opačnou cestu. Od velkých obsahů k šestce. Je to totiž jízda hravější, akčnější a míň odpouštějící chyby. Rozdíl ve spotřebáku také nezanedbatelný rozdíl (výdrž zadní pneu ad.).
Ona soudobá šestka jede jako 10-ti letý litr!!! A už 6-tku se naučí DOBŘE zvládnout řekněme < 10% motopopulace a litra?



Souhlasím s tímto názorem.

A můj přechod byl takový, že mě R1 ze začátku štvala, těžká neohrabaná mrcha v zatáčkách. Oproti CBR 600 mastodont a opět jsem hledal styl, jak na to. Na rovině žihadlo, okamžitě jsem lítal 250-270, byl jsem zvyklý z CBR jezdit 250, ale litr je robustnější, takže ti dává větší, ač falešný pocit bezpečnosti. Zrychlejí je opojný pocit, leč brzo tě omrzí a zjistíš, že silnice a provoz ti stejně nedovolí to, co ta mašina umí. V zatáčkách je to pořád o zkušenostech, kámoš na CBR 600 je jede úplně stejně dobře a drží krok, jediné kde mu mizím, je dálnice. Podle mého je šestka na blbnutí dostačující a ideální. Jestli jezdíš dlouhé trasy po dálnici, pak je zase litr nedostčující. Ale opotřebení dílů nesrovnatelné. Na litra si připrav peněženku. Teda v případě, že ho nebudeš jen leštit v garáži, ale protáhneš ho pěknýma silnicema.
Jinak si občas CBR 600 půjčuji, takže na to mám náhled z obou stran.

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:12 | Nahoru | #9
s kouskem takovýho toho sajrajtu v hlavě - mozku - to dáš v poho. není to tak Extrémní, z R6 na R1. je to rozdíl, ale ne totál extrem... přemýšlej před každou jízdou nad tím co sedláš a seš v poho.

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:26 | Nahoru | #10
Já si myslím, že pokud máš aspoň něco v hlavě, tak nevidím důvod se něčeho bát při přestupu na R1-přesně jak píše DaveTLR. Ono větší objem je byh řekl i bezpečnější-myslím např. při předjíždění(když potřebuješ třeba náhle a hlavně rychle předjet, tak to zabere už od nízkých otáček! ) Jinak je jasné, že pokud budeš tahat litra jak šestku, tak je to průser-ale myslím si, že ten výkon ti to ani nedovolí-to nějak hnat do otáček(výkon litra je v běžném provozu téměř nevyužitelný!a za mě říkám, že úplně nevyužitelný! ) Tak přeju, ať vybereš nějakou pěknou R1 a hodně šťastných km na ní!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:26 | Nahoru | #11
Roubi_R1> Také s tím souhlasím, že litra člověk využije pořádně akorát na nějakých rovinkách, ale na normálních silnicích v zatáčkách se šestka bude úplně v pohodě litra držet a nebo bude i dokonce rychlejší, protože je lehčí a obratnější. Před nedávnem jsem se dokonce dozvěděl, že byly testy na okruhu (porovnávali objemy 600 a 1000ccm) a s tou šestkou zajeli lepší časy než s litrem

Naposledy editováno 23.01.2009 14:31:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:30 | Nahoru | #12
kostěj79> jj, taky jsem četl test pneumatik a tam 6tky chválily víc jak litry-hlavně kvůli tomu, že jim dovolily víc...s litrem musí člověk dávat víc bacha a na tom okruhu si myslím, že to platí dvojnásobně-ať už je to s dávkováním výkonu, nebo dobrzďování na konci rovinek do zatáček z vyšších rychlostí atd. atd. Ale např. mně se na velkém objemu líbí ne ten výkon-ten, jak sem psal, nevyužiju. Ale hlavně krouťák odspodu!!!

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:35 | Nahoru | #13
S Roubi R1 naprosto souhlasím. Já jezdím na švestce, kamarád má litra a tatík enduro dvouvál pětikilo. Když se jede po rovince, tak je to jasné, ale stačí pěkný zatáčkovitý úsek a rozdíly ve výkonu se šmahem ruky smazávají. Jediné v čem je větší rozdíl je provozní stránka. Větší spotřeba, širší gumy apod. ale tím nechci říct, že bych litra nikdy nebral, to ne. Jen si myslím, že nedokážu ještě ani naplno využít výkon šestky, natož litru

(reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:37 | Nahoru | #14
cyklista> Ten krouták je pecka, to máš pravdu. Párkrát jsem se svezl na CBR1000RR r.2005 a byl jsem z toho úplně unešenej.Úplně jiné svezení a vlastnosti, než má šestka. Ale docela jsem měl z té mašiny velký respekt. Za to trošku vemeš a vyletí to jako kráva Ale svezeníčko fakt luxusní

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:48 | Nahoru | #15
jako ok 6kila jsou v poho. Koupit si litra hned je blbost,to se pak nenaučíš nic...ale když jdeš postupně 400-600-1000 tak myslim že na tom litru pak budeš rychlejší i v zatáčkách...nepomatuju si že by se mě nějaký 6 kilo drželo:)
ale ty nový 6kila budou asi fakt good..

litr je dobrej třeba když to často zvedáš na zadní,navíc má taky hezčí zvuk,jede i vnižších otáčkách...prostě má taky svoje výhody

1 reakcí na tento příspěvek Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 14:58 | Nahoru | #16
měl jsem 6ku starý cééébeero a přechod na dneska už taky starou R1 byl mocnej... zejména v krouťáku a maximálce, ovladatelnost taky výrazně lepší, páč céébeero byla babička...

jinak 6ka nabízí lepší položení do zatáček, ale musí se sakra točit a pak můžou přijít velký chyby... litr ledacos odpustí, ale hodně záleží jakej litr, třeba K7 je docela krutá, v 8 tis. nastoupí slušnej fičák, kterej kdejakej 6kař nemusí zvládnout... je to hodně o výberu, třeba céébeero je docela "slušný", R1 má kvalitní podvozek, kawa je pro mě prostě kawa (neměl jsem možnost zkusit) a gixxer je výzva...

jinak, chci už jezdit jen okruhy, takže bych možná nějakou novější 6ku třeba jen na sezónu určo rád zkusil... ale jak to tak vypadá, tak ještě zakotlím staré R1 a bude to...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:08 | Nahoru | #17
enzo> souhlasím, taky jsem přešel z CBR 600 (1998) na R1 (2000) a rozdíl velký, ale svezl jsem se na CBR 600 RR (2006) a to už je zase někde jinde. Jinak ale mám opačnou zkušenost, šestka odpustí cvíc než litr a to i to CBR 600 RR. Ale v tomhle to bude, že co jezdec to názor.

Jinak bych chtěl říci, že je asi zybtečné řešit, jestli má tazatel rozum a probírat rozdíl ve výkonu. To si myslím, že ustojí, ale hlavní rozdíl je, aby si řekl, jestli litr využije, potřebuje a finančně utáhne.
Osobně nemám rád, když si někdo koupí litr, dva roky ho rasuje bez jakékoliv údržby a pak ho pošle do světa . Když náhodou má prachy, koupí ojetou gumu z okruhu. Litr mě přijde, že v dnešní době slouží ke zvýšení ega. Dřív si to lidi kupovali, protože jezdecky rostli, dneska proto, že je to móda, známka společenského postavení, ukázka majetku a nebo jen machrování na pumpě. Polovina motorek tomu svým stavem odpovídá.

Naposledy editováno 23.01.2009 15:08:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:13 | Nahoru | #18
Roubi_R1> osobně si myslím, že např. s těma gumama to bude asi stejné, ať jsou na 1000ccm nebo na 600ccm(jakože lidi kupují jeté atd. -prostě to dneska stojí dost peněž, ale např. ceny 160tek(které mají starší 6tky), jsou cca max o 500kč levnější než 190tka-o víc ne. No a novější šestky mají všechny 180tky a tam je cena buď úplně stejná, nebo je ta 180tka o 100kč levnější...takže myslím, že v tom člověk na 6ti stovce oproti člověku s tisícovkou moc neušetří...

(reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:27 | Nahoru | #19
Roubi_R1> taky souhlasím, co jezdec, to názor... každej má prostě jinej styl jízdy a nároky... já třeba radši dřív brzdím (poseroutka ) ale o to dřív za to tahám, abych na výjezdu měl max. výkon

jinak, to ohledně módního stylu naprosto souhlasím, dost mě štvou lidi co si koupěj litra, na pumpě vypadaj, jak když právě dorazili z diskotéky a ve finále na tom jedou jako na chopperovi... :\ ale takhle to prostě je, o důvod víc proč jít na okruh, tam už tyhle "playbojové" moc netáhnou a dá se pořádně kotlit...

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:31 | Nahoru | #20
Naprosto souhlasím s Roubim R1, dnes je litr velice dostupné nádobí a je to jako když si strejda z Prahy koupí JEEP 4x4 Wrangler, páč jednou ročně jede do špindlu. Prošel jsem si od pařezu k litru a s litrem končím na okruzích. Dnešní provoz je za trest. Osobně si myslim že záleží na podvozku nežli na motoru. Nazval bych to motorkářův přirozený vývoj. A nezapomeňtě že dobrý litr se špatným obutím = Wrangler na slickách :o))) Litrům zdar!

(reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:35 | Nahoru | #21
Roubi_R1> Přesně tak, máš pravdu v tom, co píšeš. Jinak šestka je ta, která dokáže odpustit nějaké chyby. Šestka není tak zrádná, tu držíš pěkně pod plynem v zatáčkách, ale u litra když blbě přidáš, tak tě vyhodí ze sedla ani nevíš.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:35 | Nahoru | #22

cyklista>Roubi_R1> osobně si myslím, že např. s těma gumama to bude asi stejné, ať jsou na 1000ccm nebo na 600ccm(jakože lidi kupují jeté atd. -prostě to dneska stojí dost peněž, ale např. ceny 160tek(které mají starší 6tky), jsou cca max o 500kč levnější než 190tka-o víc ne. No a novější šestky mají všechny 180tky a tam je cena buď úplně stejná, nebo je ta 180tka o 100kč levnější...takže myslím, že v tom člověk na 6ti stovce oproti člověku s tisícovkou moc neušetří...



Akorat ze kroutak litru ten zadek ohobluje o 40 % driv

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 15:38 | Nahoru | #23
Guma se má spejkat na bocích, ne na středu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 16:16 | Nahoru | #24
Ozzy_> to je pravda, že pneu na větším obsahu mizí rychlejc-ale já např. mám na motorce Michelin Road(bývalý Macadam), vloni jsem najezdil něco přes 8tis. km a je tam půlka vzorku! , takže nic hrozného. já už su takový, jezdím dost z pozvolna-mám rád plynulou jízdu! Ta výdrž je taky tím, že jsou to hodně cestovní pneu-na zatáčky prdím a kilometrovou výdrž to má víc než dobrou! Na CBR1100XX jsem na Dunlop D220ST najezdil taky cca 10tis. km a ještě jsem to s tou gumou prodával a vzorku tam bylo dost! No a můj největší zážitek s výdrží pneu byl ještě na mojí první velké motorce: Kawě ZXR750 a na té jsem najel na slicku! 11tis. km!!! To asi nejvíc dokazuje moje sporotvní ambice!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 16:18 | Nahoru | #25
cyklista> edit: těch 8 tis. km bylo na 929tce, to aby mě někdo nenadal, že sem kecal kdysi s tímm, že jsem najel vloni přes 12tis. km-to bylo celkově! ještě vč. Bandita

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 16:48 | Nahoru | #26
cyklista> Já ale nemyslel cenu penu podle toho, jestli 180 nebo 190, ale na litru můžeš (ale taky nemusíš) měnit gumu každé 3-4 tisíce, což už do peněz leze. A mám zkušenost, že když s tím prostě jedeš na dálnici, nebo taháš za plyn, guma je na odpis a za sezónu dáš 2-3 gumy, to máš slušný peníze. Když budu jezdit, tak, abych šetřil gumu, nemusím mít litra. Jízdu si chci maximálně užít.
A těžko někdo bude měnit gumy podle toho, jestli pojede 500 km na výlet ve dvou, nebo 100 km zatáčkama. Něco jiného je plánovaná dovolená do zahraničí, to už se vyplatí dát turistické gumy, ale zase na blbnutí jsou "víc o hubu". Většina na to dáváme gumy, co nás v zatáčkách drží, takže na rovině a při blbnutý jde prostě střed do háje

Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 16:56 | Nahoru | #27
Já když měl 600 tak sem na zadní gumě najel cca 7000 a teď mám CBR1000RR 2005 a na té sem sjel zadek za 5000. Ale co mě nejvíc překvapilo je že u 600 sem najel na předek cca 10 000 km a u 1000 6500km. Asi je to o rozložení váhy.

(reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 17:56 | Nahoru | #28

Elvis.>Po pristi sezone poreferuju. Litra sem rozsekal a jdu do sestky

Taky tak , ale du opačným směrem , tak po sezoně

(reakce na) Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #29
Roubi_R1> tak s tou jízdou po dálnici souhlasím-ty betonové panely jsou hrůza...jak šmirgl

2 reakcí na tento příspěvek Přesedlání z R6 na R1 .....????

23.1.2009 v 23:22 | Nahoru | #30
Michelin Road? Výborná pneumatika pro lidi co umějí jezdit, chtějí vyšší kilometrový proběh a dokážou ucítit hranici/podobné vlastnosti Dunlop Road Smart.
Ovšem obutím na R1 se R1 degraduje na cestovní motorku=při přeřazení hrabe, v zatáčce projeté rychle u hranice přilnavosti (nastává dříve oproti třeba Pilot Sport, Qulaifer, nebo BT 002) a začínají trhavě oznamovat "konečnou"!!! Tohle vyděsí každého a slabší povaha narovná a......

S tím machrováním u pumpy = asi budu drsnej, ale KDO TO JE "TI DRUZÍ"? TI NAMACHROVANÍ? TO JSOU Z JINÉ PLANETY? Prdlajs! Jsem to já, Ty, Ty taky a Ty nekoukej=Ty jsi z nás ještě nejhorší .
Machírci jsme za řidítky vesměs všichni - kromě ženskejch (jsou i výjimky). Je třeba nesahat za hranici --- mramorový kámen moc namachrovanej nebývá.

Padlo tu """na 6-tce jsem jezdil 250km/h na litru 280km/h"""??? Kde proboha chceš na silnici takhle jezdit? Bráchova R1/07 ukáže na tacho 285km/h na konci cílové rovinky v Mostě=nutno si ovšem uvědomit, že výjezd na rovinku bývá cca 170km/h a cílovka je dlouhá kilometr!!! Brzíme naplno u hranice 150m a do první levé se letí ještě do půlky ostře s brzdama dobře okolo 100km/h. Tedy brzdná dráha cca 200metrů u dobrého jezdce!!!
Je potřeba si uvědomit a hlavně sám sobě přiznat, že normální rychlost na silnici je 100-110km/h a frajer to umí i v zatáčce. Rozumná hraniční spěchací končí na 140km/h.
No, myslím, žes to ani nebral "jezdím", ale "už jsem jel"!= klasické KDO HO MÁ VĚTŠÍHO (tak mi napadá: "není tohle náhodou ono machrování u pumpy" ="TĚCH DRUHÝCH" ?!!).
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 Včera v 22:26 Ghostik
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist