V cem je u nas problem...finance?je to tak narocne udelat?Da se rict ze je to nevydelecna akce a proto se do toho nikdo nepousti?Kdyz nejdou lidi za sportem,tak musi jit preci sport za lidma a oni za to radi zaplatej nebo ne?Dik za nazory..
RUTAN>protože když uděláš chybu na přírodním okruhu, tak tě při troše štěstí čeká strom, svodidla, barák nebo dav lidí. To, že lidi jezdí závodit do Hořic podle mně nezávisí jenom na tom, že se bojí..polovina z nich jsou totální bezmozci, co nemají pud sebezáchovy (tím nechci snižovat jejich inteligenci, jenom prostě jedou šílenou kudlu:))) ) a je na pořadatelích, jestli si chtějí vzít na triko, že se jim někdo na okruhu zabije nebo ne...
Ale poradatel nenese preci odpovednost za to kdyz se nekdo zabije ne?Jasny ze je to nebezpecnejsi nez na okruhu,ale asi ne az tolik kdyz se tam prihlasilo tolik jedcu a navic jak jsem zminil v Anglii mej prirodni okruhy na kterych se lita pres 300 a taky to jezdej spousty lidi...
- přirozená lenost něco organizovat. Tím nemyslím jenom lenost organizátora, ale třeba i vědomí přes kolik lidí, kteří by mu mohli hodit klacek pod nohy, by se musel dostat
- nedostatečná ziskovost podniku (když odečteš náklady a úplatky lidem, kteří to můžou "odkejvnout"...tak nejspíš moc nezbyde)
- strach z mediálního tlaku, pokud by se tam zabil někdo známý a nakonec i možná soudní pře "pro nedostatečné zabezpečení" anebo něco podobného. (dtto to, co psal Rutan)
- a mnoho dalších "drobnějších" důvodů...jako tlak environmentálních organizací apod...
hele to by nikdo neporadal kdyby mu hrozilo soudni stihani v pripade umrti ne?Ja myslim ze ty zavodnici musej podepisovat neco jako ze jedou na vlastni nebezpeci ne?
Je to skoda treba driv si jako dite pamatuju aspon zavody sprintu motorek u nas ve Vlasimi primo ve meste a bylo to super(ikdyz co se tyc etech sprintu tak to tech zavodu na normalni komunikaci jeste par je a to je dobre)
petridas>o tom ukaknuti rossiho a spol: : ciste hypoteticka otazka jak by treba prave rossi asi dopadl v horicich?? myslite ze by vyhral treba z minutovym naskokem?
Hmm zajimavy...no asi by to mel vyhrat,ikdyz zakova vyhoda jako znalost trate by mozna na poprve pro nejakeho mistnaka byla oborvskou vyhodou...
Ohledně Rossiho na Manu - na tuhle otázku odpovídal v jednom z dokumentů o TT tuším John McGuinness. Jeho názor byl, že okruháři by dokázali zajet slušné časy, ale na špičku by to asi nestačilo. Technika jízdy je úplně odlišná a okruhové návyky jsou spíše na škodu. A to pomíjíme schopnost vypnout mozek, bez které se takový závod asi na špici zajet nedá
1100Virago>Nemyslím, že přírodním okruhům odzvonilo - naopak, začínají prožívat renesanci. Klasici už se jezdí na několika místech a i moderní stroje mají kromě Hořic šanci v znovuzrozených Radvanicích (držím palce, pánové!) a snad i Těrlicku. A možná budou příbývat další.
Ohledně Rossiho na Manu - na tuhle otázku odpovídal v jednom z dokumentů o TT tuším John McGuinness. Jeho názor byl, že okruháři by dokázali zajet slušné časy, ale na špičku by to asi nestačilo. Technika jízdy je úplně odlišná a okruhové návyky jsou spíše na škodu. A to pomíjíme schopnost vypnout mozek, bez které se takový závod asi na špici zajet nedá
no tak to rad slysi ze se to zacina vzmahat konecne prispevek se kterym si me nenasral
jo ale musim preci jen.Prave ze ne vypnutej,ale na 100% zapnutej mozek ty lidi zachranuje aby ten zavod prezili Jsem do tech zavodu posledni dobou zabredl a zkouknul jsem toho hodne na youtube a je to fakt masakr,kor ty mensi zavody na tech silnickach mezi polema a stromama kde letej 300+
nofear4>petridas>o tom ukaknuti rossiho a spol: : ciste hypoteticka otazka jak by treba prave rossi asi dopadl v horicich?? myslite ze by vyhral treba z minutovym naskokem?
Hmm zajimavy...no asi by to mel vyhrat,ikdyz zakova vyhoda jako znalost trate by mozna na poprve pro nejakeho mistnaka byla oborvskou vyhodou...
Hmm můj názor je, že Rossi by na TT dokázal vyhrát Podívejte i Carl Fogarty to dokázal na Ducati v roce 90
Jasek>nofear4>dokud jsem neviděl jak tahle partička z GP poprvé testovala na sériovkách ty lucerničky v Kataru,tak jsem si myslel,že jsou bozi,ale na těch sériovejch litrech vláli,že jsem nevěřil svejm očím,ale na svejch motorkách by v Hořicích stopro nechutně kralovali.
Na litrech vláli tak, že by jim nikdo nestačil Většina těch, kteří se v GP nechytnou a nebo jdou do důchodu, tak potom ještě pořádně dokážou zatopit WSBK
NickSlaughter>nofear4>petridas>o tom ukaknuti rossiho a spol: : ciste hypoteticka otazka jak by treba prave rossi asi dopadl v horicich?? myslite ze by vyhral treba z minutovym naskokem?
Hmm zajimavy...no asi by to mel vyhrat,ikdyz zakova vyhoda jako znalost trate by mozna na poprve pro nejakeho mistnaka byla oborvskou vyhodou...
Hmm můj názor je, že Rossi by na TT dokázal vyhrát Podívejte i Carl Fogarty to dokázal na Ducati v roce 90
Hmm tak nemam cim to podlozit,ale ja si myslim ze by rossi na prirodnaku ala nejake irske stromoradi,skok pres mustek par baraku vingl a zas plnej nekam do pole a furt 300+ tak by nedojel ani do desateho mista...a kdo vi jestli by dojel :o lol
To je můj laický pohled, ale chtělo by to i vyjádření kluků co se po trati ten den (ne)proháněli.
Viděl jsem dvd ze závodů v Irsku a mohu konstatovat, že Hořice jsou proti tomu moderní autodrom se širokou závodní dráhou!
Určitě dík všem kteří se podílejí na této šou, jen mi bohužel připadala asi jako Velká cena bez GP
Tady jsou nějaké informace k dalším závodům kromě Hořic:
http://avmoto.cz/plan_trati.htm
http://www.terlickyokruh.nolimit.cz/
Jasek: Těžko říct, jestli by se GP speciál hodil na přírodní okruh. Třeba na Manu je výhodnější, když je motorka "hodná", divočejší stroje s brutální akcelerací a brzdami jsou spíše mínus. Jak vysvětlují jezdci, důležitý je "smooth power delivery". Jakmile se musíš s motorkou na trati prát, ztrácíš.
Osmikila nabitá elektronikou na kontrolu trakce a podobnými vychytávkami by mohla být vhodná, ale předchozí generace litrů už by mohla mít na hrbolatých cestách slušné problémy. Ale v dobách, kdy motodromy začínaly, bylo běžné, že účastníci MS startovali i na Manu (vždyť byl taky kdysi v seriálu). Takže tam vyhrávali mistři světa jako Agostini, Hailwood, Read...
A přitom jeho mezinárodní premiéra v roce 1967 se nápadně podobala letošním Hořicím, jenže ten závod se po zkrácení na 96 km odjel celý, který Bohumil Staša v hustém dešti vyhrál v čase 41 minut průměrnou rychlostí 140 km/hod.
A proč o tom píši? Ti jezdci tehdy nepoznali jiné než přírodní tratě,ale kdo začíná na motodromu má v podvědomí celkem pochopitelný pud sebezáchovy.
A perlička na závěr. Všech 5 tříd se tehdy odjelo v nepřetržitém dešti bez jediného pádu.
Asi před měsícem jsem Larrymu přál závod plný sluníčka,ale nebyl jsem tam nahoře vyslyšen, škoda, na závodech jsem osobně nebyl, ale vůbec nepochybuji o rozhodnutí, které letos museli pořadatelé udělat.
Pamatuju si na problémy, co řešili organizátoři při závodech do vrchu...
Třeba v Hodkovicích.Naprosto pravidelně se den před závodem ,,sama udělala" na trati olejová skvrna.
Ač je to třeba jednou ročně, lidi jsou prostě takoví že radši půjdou a rozlejou něco na trať, než aby 1 den vydrželi ,,řev" motorů.