Téma: Stelvio 2012 místo GS 1200 /2005 Měnit, nebo zůstat
25.4.2025 v 22:16
Měl by tady prosím někdo osobní zkušenost s BMW R1200 GS první řadou r.v. 04 - 07 a zároveň s Moto Guzzi Stelvio 1200, r.v. cca 2012-13?
Mám GS toku 05, najeto cca 103.000 km. Za dva roky co jsem ho koupil, jsem najel 10.000 km. Něco jsem do něj nasypal, LED lampu dopředu, LED blinkry, baterku, teď čerstvě nový tlumiče YSS, +nějaký drobnosti, dělal jsem si běžnou pravidelnou údržbu. Moto bezchybně a spolehlivě slouží, ale mám v kebuli červa. GS už má trochu nalítáno, převodovka je taková hrubší, hůř se mi hledá neutrál, furt to skáče mezi 1-2 a zpátky, u spojky absolutně netuším jak dlouho ještě vydrží, koncák taky zatím v pohodě, ABS modul kupodivu taky.
Jenže mám výhledově v plánu nějaký delší cesty ve dvou a tohle všechno jsou věci, u kterých se trochu bojím, že můžou kdykoliv vystrčit růžek a hodit mi klacek pod nohy v tu nejnevhodnější chvíli. Jako všechno se dá zvládnout, nejsou to nepřekonatelný překážky, vím...
Ale...
Původně jsem pokukoval po tom Stelviu. I přes ten divnej kukuč se mi jinak vždycky líbilo. Ještě jsem na tom nejel, ale seděl jsem na Grisu a ten motor mě prostě dokonale uchvátil.
Teď jsem narazil na pro mě dostupnej pěknej kousek z roku 2013 a přemýšlím, že bych prodal starý GS a šel do novějšího Stelvia. O osm let mladší motorka, o třetinu menší nájezd, udržovaná, odpovídající výbava. Co jsem vysledoval, tak M-G mají jako všechny italky slabiny v elektroinstalaci, jinak by to mělo být spolehlivý.
U GS je skvělá ta jednoduchost starých modelů, základní věci si jsem schopný udělat doma sám. Ostatně jediná výhoda zamoření Evropy tímhle modelem je dostupnost dílů, návodů i lidí, který jsou schopný udělat opravy, který už jsou nad moje síly.
Ale jak je to u toho Stelvia? Nechce se mi jezdit do První Kozí na druhý straně republiky. Kámoš říká, že jestli se mi někde cestou má něco vysypat, vysype se spíš ta Guzzi... Co vy na to?
...
Máte tady někdo zkušenost, ideálně z obou stájí? Díky za vaše názory.
Mám GS toku 05, najeto cca 103.000 km. Za dva roky co jsem ho koupil, jsem najel 10.000 km. Něco jsem do něj nasypal, LED lampu dopředu, LED blinkry, baterku, teď čerstvě nový tlumiče YSS, +nějaký drobnosti, dělal jsem si běžnou pravidelnou údržbu. Moto bezchybně a spolehlivě slouží, ale mám v kebuli červa. GS už má trochu nalítáno, převodovka je taková hrubší, hůř se mi hledá neutrál, furt to skáče mezi 1-2 a zpátky, u spojky absolutně netuším jak dlouho ještě vydrží, koncák taky zatím v pohodě, ABS modul kupodivu taky.
Jenže mám výhledově v plánu nějaký delší cesty ve dvou a tohle všechno jsou věci, u kterých se trochu bojím, že můžou kdykoliv vystrčit růžek a hodit mi klacek pod nohy v tu nejnevhodnější chvíli. Jako všechno se dá zvládnout, nejsou to nepřekonatelný překážky, vím...
Ale...
Původně jsem pokukoval po tom Stelviu. I přes ten divnej kukuč se mi jinak vždycky líbilo. Ještě jsem na tom nejel, ale seděl jsem na Grisu a ten motor mě prostě dokonale uchvátil.
Teď jsem narazil na pro mě dostupnej pěknej kousek z roku 2013 a přemýšlím, že bych prodal starý GS a šel do novějšího Stelvia. O osm let mladší motorka, o třetinu menší nájezd, udržovaná, odpovídající výbava. Co jsem vysledoval, tak M-G mají jako všechny italky slabiny v elektroinstalaci, jinak by to mělo být spolehlivý.
U GS je skvělá ta jednoduchost starých modelů, základní věci si jsem schopný udělat doma sám. Ostatně jediná výhoda zamoření Evropy tímhle modelem je dostupnost dílů, návodů i lidí, který jsou schopný udělat opravy, který už jsou nad moje síly.
Ale jak je to u toho Stelvia? Nechce se mi jezdit do První Kozí na druhý straně republiky. Kámoš říká, že jestli se mi někde cestou má něco vysypat, vysype se spíš ta Guzzi... Co vy na to?
...
Máte tady někdo zkušenost, ideálně z obou stájí? Díky za vaše názory.
Toto je ožehavá pôda pre radenie, takže napíšem, ako by som sa zariadil ja. Svoju starú motorku poznáš lepšie ako cudziu starú motorku, tu ešte Nemec vs Talian. Takže primárne by som podnikol cesty na tom čo mám. Ak si strašne uchvátený tým MG motorom, tak ti to aj tak nevyhovorím - možno to dopadne pozitívne.
Keby som niečo menil a chcel MG, tak buď GS predám a kúpim si novú MG V85TT (alebo novú ale predfacelift model), alebo si ho kúpim k tomu GS, lebo myslím že pre obe by bolo využitie
Keby som zistil dodatočne, že mi plne vyhovuje tá MG tak potom by som to GS pustil ďalej do sveta.
Keby som niečo menil a chcel MG, tak buď GS predám a kúpim si novú MG V85TT (alebo novú ale predfacelift model), alebo si ho kúpim k tomu GS, lebo myslím že pre obe by bolo využitie

Loni jsem prodal. Mel jsem posledni model neNTX, 180 ka vzadu a nadrz 18 l. Najel jsem na nem pres 30 tis. Dneska uz bych ho nekoupil. Problem sehnat dily, jakoze problem vubec je sehnat. Servis dela velmi malo lidi, na Morave skoro nikdo. O cenach dilu po lonskym zdrazeni ani nemluvim. Motorka jalo takova super, ale to ostatni je nekdy dost peklo. Mel jsem soucasne i V7, tak jsem to peklo mel nekdy 2x. Ted mam.maly GSo a sem tam premyslim o poslednim modelu r1200. Italy jsem.mel 3 a stacilo. Nicmene znam osobne 2 lidi co ho meli, Stelvio, najeto pres kilo a nestezuji si.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pridavna svetla na moto guzzi stelv... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio | divocaci. | 3 | 22.3.2025 v 22:13 divocaci. |
MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko [1 ... 28, 29] Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX... | pkKun | 857 | 30.1.2025 v 14:32 Venda |
Pružina zadního tlumiče na Stelvio Moto Guzzi Stelvio 1200 | Marektl1000 | 18 | 14.1.2025 v 20:03 Marektl1000 |
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX | SPAX | 4 | 27.12.2023 v 07:15 Podas |
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 | tomas21 | 42 | 10.5.2023 v 08:59 oldyno |