Téma: KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
13.11.2024 v 08:50
Ahoj, řešil jste prosím někdo na SAR 1290 R, kola z Ska?
tedy nepletené a menší kolo vzadu?
Jde to u nás zaptat do techničáku a nebude s tím mít motorka problém? ABS, atd.?
Děkuji za zkušenosti
tedy nepletené a menší kolo vzadu?
Jde to u nás zaptat do techničáku a nebude s tím mít motorka problém? ABS, atd.?
Děkuji za zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
Problém bude až na STK, tam nebude zápis o změně ráfku a tudiz i jiné pneu. ABS je jedno jaký je tam rozmer, horší bude tachometr
Naposledy editováno 13.11.2024 11:54:56
Naposledy editováno 13.11.2024 11:54:56
Zajímavý dotaz, ale spíš, než na ABS bych to směřoval na Traction Control.
Co jsem vyčetl, tak ABS je to putna, je to relativně blbuvzdorný a tupý systém, který porovnává frekvenci impulsů od předního a zadního kola a reaguje na náhlou změnu frekvence.
Traction Control na 1290 je naopak velmi chytrý systém, který má schopnost adaptace. Takže je mu to taky putna.
Něco jiného je to u Ducati, kde se po výměně pneu nebo po změně převodu má provést kalibrace:
Co jsem vyčetl, tak ABS je to putna, je to relativně blbuvzdorný a tupý systém, který porovnává frekvenci impulsů od předního a zadního kola a reaguje na náhlou změnu frekvence.
Traction Control na 1290 je naopak velmi chytrý systém, který má schopnost adaptace. Takže je mu to taky putna.
Něco jiného je to u Ducati, kde se po výměně pneu nebo po změně převodu má provést kalibrace:

ja1 píše: Problém bude až na STK, tam nebude zápis o změně ráfku a tudiz i jiné pneu. ABS je jedno jaký je tam rozmer, horší bude tachometr
naopak, tachometr bude lepší,
21/18 přemeřuje jako kráááva
19/17 přeměřuje taky hodně, ale míň
technicky to půjde, zapsat to taky půjde
.... jen co od toho čekáš? jel jsi na S hned po R?
Naposledy editováno 13.11.2024 17:15:21
Ty se nakonec dostaví, protože rozdíl mezi 21 a 19 nebo 18 kolem u stejné motorky / spolu s poklesem těžiště/ je na silnici znát, je to nezpochybnitelný fyzikální jev...i když na i tomto foru se najdou mnozí oponenti kteří budou tvrdit, že přesně toto mají doma a žádné rozdíly nepozorují. Těm blahopřeju k jejich vnímavosti. Já jsem citlivější a u motorky na velkých kolech s vysokým těžištěm pozoruji v zatáčkách větší nedotáčivost.
Pokud jde o zapisování do TP, tam se uvádí informace, které jsou výsledkem konkrétního schválení.
Pokud je technicky možná vzájemně zaměnit kola, může zástupce KTM vydat potvrzení, že se jedná o náhradní díl, případně ve vyjádření uvést, co je nutné ještě vyměnit a jak se případně změní výsledné parametry. teoreticky by se mohla nepatrně změnit maximálka a spotřeba kvůli jinému převodu. Pokud to má KTM odzkoušené, zástupce to uvede a v TP se to opraví na nové hodnoty. Když se ze stare jawy dělá sportka musí se vyměnit nejen kola ale i kyvka rozeta blatníky atd....
Pokud se KTM odmítne vyjádřit, s tím, že to odzkoušené nemá, bylo by nutné navštívit jednu z 8 českých technických zkušeben a tam si nechat vystavit protokol. Jeho závěry se pak dají dopsat do TP:
Naposledy editováno 17.11.2024 13:53:59
Pokud jde o zapisování do TP, tam se uvádí informace, které jsou výsledkem konkrétního schválení.
Pokud je technicky možná vzájemně zaměnit kola, může zástupce KTM vydat potvrzení, že se jedná o náhradní díl, případně ve vyjádření uvést, co je nutné ještě vyměnit a jak se případně změní výsledné parametry. teoreticky by se mohla nepatrně změnit maximálka a spotřeba kvůli jinému převodu. Pokud to má KTM odzkoušené, zástupce to uvede a v TP se to opraví na nové hodnoty. Když se ze stare jawy dělá sportka musí se vyměnit nejen kola ale i kyvka rozeta blatníky atd....
Pokud se KTM odmítne vyjádřit, s tím, že to odzkoušené nemá, bylo by nutné navštívit jednu z 8 českých technických zkušeben a tam si nechat vystavit protokol. Jeho závěry se pak dají dopsat do TP:
Naposledy editováno 17.11.2024 13:53:59
1 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
Jsi možná vnímavej, ale ze psanýho textu si bereš jen co chceš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
KubaLC8> zkus to trochu rozvést
Naposledy editováno 18.11.2024 15:56:32
Naposledy editováno 18.11.2024 15:56:32
1 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
Jeden řádek, to zvládneš sám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1290 Adventure 2021 [1 ... 18, 19] KTM 1290 Super Adventure, KTM 1290 Super Adventure R | Metric | 541 | 25.4.2025 v 13:33 MichalDK |
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 23 | 1.11.2024 v 15:14 vDeviant |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 5 | 14.8.2024 v 19:26 FrancisR |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
Problém s TKC 70 KTM 1290 Super Adventure R Continental TKC 70 | JirkaRi | 24 | 20.10.2023 v 13:19 Slávek-TDM |