Téma: KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA
13.11.2024 v 08:50
Ahoj, řešil jste prosím někdo na SAR 1290 R, kola z Ska?
tedy nepletené a menší kolo vzadu?

Jde to u nás zaptat do techničáku a nebude s tím mít motorka problém? ABS, atd.?

Děkuji za zkušenosti

KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

13.11.2024 v 10:31 | Nahoru | #1
ahoj, muzes se zkusit poptat v FB skupine KTM, kola se tam mnohokrat resila. FB KTM

2 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

13.11.2024 v 11:52 | Nahoru | #2
Problém bude až na STK, tam nebude zápis o změně ráfku a tudiz i jiné pneu. ABS je jedno jaký je tam rozmer, horší bude tachometr

Naposledy editováno 13.11.2024 11:54:56

(reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

13.11.2024 v 12:00 | Nahoru | #3
ja1> nejsem si jist,zda to bude ABS jedno....

KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

13.11.2024 v 12:40 | Nahoru | #4
Zajímavý dotaz, ale spíš, než na ABS bych to směřoval na Traction Control.
Co jsem vyčetl, tak ABS je to putna, je to relativně blbuvzdorný a tupý systém, který porovnává frekvenci impulsů od předního a zadního kola a reaguje na náhlou změnu frekvence.
Traction Control na 1290 je naopak velmi chytrý systém, který má schopnost adaptace. Takže je mu to taky putna.

Něco jiného je to u Ducati, kde se po výměně pneu nebo po změně převodu má provést kalibrace:

(reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

13.11.2024 v 17:14 | Nahoru | #5

ja1 píše: Problém bude až na STK, tam nebude zápis o změně ráfku a tudiz i jiné pneu. ABS je jedno jaký je tam rozmer, horší bude tachometr



naopak, tachometr bude lepší,
21/18 přemeřuje jako kráááva
19/17 přeměřuje taky hodně, ale míň

technicky to půjde, zapsat to taky půjde
.... jen co od toho čekáš? jel jsi na S hned po R?

Naposledy editováno 13.11.2024 17:15:21

KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

14.11.2024 v 14:41 | Nahoru | #6
Díky všem. Už jsem si našel vše potřebné, ale nakonec mi to nestojí ta změna ani za ty peníze, ani za to sraní s tím. Takže na to kašlu.

Čekal jsem od toho lepší jízdí vlastnosti na silnici ;)

KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

14.11.2024 v 19:15 | Nahoru | #7
... a ty se nakonec nedostaví takové, jaké by člověk očekával vzhledem k vynaloženým penězům, ale přišel jsi na to sám

KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

17.11.2024 v 13:49 | Nahoru | #8
Ty se nakonec dostaví, protože rozdíl mezi 21 a 19 nebo 18 kolem u stejné motorky / spolu s poklesem těžiště/ je na silnici znát, je to nezpochybnitelný fyzikální jev...i když na i tomto foru se najdou mnozí oponenti kteří budou tvrdit, že přesně toto mají doma a žádné rozdíly nepozorují. Těm blahopřeju k jejich vnímavosti. Já jsem citlivější a u motorky na velkých kolech s vysokým těžištěm pozoruji v zatáčkách větší nedotáčivost.

Pokud jde o zapisování do TP, tam se uvádí informace, které jsou výsledkem konkrétního schválení.
Pokud je technicky možná vzájemně zaměnit kola, může zástupce KTM vydat potvrzení, že se jedná o náhradní díl, případně ve vyjádření uvést, co je nutné ještě vyměnit a jak se případně změní výsledné parametry. teoreticky by se mohla nepatrně změnit maximálka a spotřeba kvůli jinému převodu. Pokud to má KTM odzkoušené, zástupce to uvede a v TP se to opraví na nové hodnoty. Když se ze stare jawy dělá sportka musí se vyměnit nejen kola ale i kyvka rozeta blatníky atd....

Pokud se KTM odmítne vyjádřit, s tím, že to odzkoušené nemá, bylo by nutné navštívit jednu z 8 českých technických zkušeben a tam si nechat vystavit protokol. Jeho závěry se pak dají dopsat do TP:

Naposledy editováno 17.11.2024 13:53:59

1 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

18.11.2024 v 10:19 | Nahoru | #9
Jsi možná vnímavej, ale ze psanýho textu si bereš jen co chceš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

18.11.2024 v 15:55 | Nahoru | #10
KubaLC8> zkus to trochu rozvést

Naposledy editováno 18.11.2024 15:56:32

1 reakcí na tento příspěvek KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

18.11.2024 v 20:09 | Nahoru | #11
Jeden řádek, to zvládneš sám

(reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

19.11.2024 v 07:56 | Nahoru | #12
KubaLC8> to ne

(reakce na) KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA

19.11.2024 v 14:49 | Nahoru | #13

MMARTINK píše: KubaLC8> zkus to trochu rozvést



... dyt si precti co napsal. Ne ze to neni rozdil, ale ze neni tak velkej, aby to ospravedlnovalo naklady se zmenou spojene.

Naposledy editováno 19.11.2024 14:50:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 1290 Adventure 2021 [1 ... 18, 19] KTM 1290 Super Adventure, KTM 1290 Super Adventure R Metric 541 25.4.2025 v 13:33 MichalDK
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R vDeviant 23 1.11.2024 v 15:14 vDeviant
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 5 14.8.2024 v 19:26 FrancisR
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Problém s TKC 70 KTM 1290 Super Adventure R Continental TKC 70 JirkaRi 24 20.10.2023 v 13:19 Slávek-TDM

TOPlist