paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
9.9.2024 v 08:40
hoj
prosím o tip na typ motorky se silným a okamžitým zátahem od nízkých otáček (v rámci možností).
Jezdím kolem komína s lehkým plynem, upřednostním pohodlnost a silný dynamický zátah (řekněme turbodiesel projev bez turbo odezvy ).
Výkon +- 70kw, cenová hladina 100-150k když to bude stát za to.

O víkendu jsem projel:
* KTM DUKE 690 2013 = uvibrovaná, v nízkých otáčkách ucukaná, v podstatě pořád nutno držet nad 4000. Jednoválec nutí k akci, nevzala mě.
* BMW F800R 2011 = 10x příjemnější, skvělá ovladatelnost a brzdy, po městě se nechala i na trojku při 2000, po vytočení plynu se ale z téhle polohy dlouho zvedá. V 5000+ vystřeluje, to už je ovšem pro mě pozdě.

Kde hledat dál? CB-R, GSR?
Triumph Street Triple by možná byla možnost, ale asi se nepřenesu přes ty světlomety

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:02 | Nahoru | #1
Tak jestli je pro tebe 5000+ otáček pozdě, tak bych nad streetem a asi čimkoliv 4 válcovym ani neuvažoval

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:08 | Nahoru | #2
V zadání máš nadlitr a testuješ chcípáky.

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:12 | Nahoru | #3
4 vál jsem nikdy nejel, projev neznám.
Mám to tak i u aut, nebaví mě atmosférické motory které dole nejedou a pro výkon se musí do otáček (V10 od lamba v R8 je mi sympatická, ale to se bavíme o jiném světě).
Holt jsem dolňák

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:27 | Nahoru | #4
bjj_>
V podstatě jsem řešil úplně to samé: lehký dvouválcový naháč.
BMW F800R - na té odchází alternátor, vyřešeno až od r.v. 2012 změnou karteru. Je tady na to nejedno vlákno. Naprd je, že ani autorizovaný dovozce nedokáže, nebo spíš nechce, říct od jakého výrobního čísla jsou montovány ty upravené kartery. Modelový rok 2012 by vyhovoval, přotože se dá sehnat bez ABS. Od r.v. 2013 ho už BMW začalo montovat na všechny motorky
SV 650 - zklamal podvozek a brzdy. Jinak motorově i váhové OK, i když má jen 50kW.
Shiver 750 - váha už přes limit.
MT07 - čekal jsem větší výbušnost. Z těch uhlazených 55kW jsem neměl žádnou radost.
MT09 - motor paráda, ale ten cestovatelsko-motárdovský posez to zabil.
KTM 790 - Duke vyhovoval ve všem, váha, motor, dobře seskládané převody, podvozek a brzdy sice nevynikaly ale ani neurazily (jako u SV650). Nebýt toho průseru s vačkama tak jsem ji koupil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:53 | Nahoru | #5
bazin.>
díky za super postřehy, a jak ten výběr teda dopadl?

F800R - kdyby na ní došlo tak bych bral verzi po faceliftu s jednotným světlometem
SV650 - na té jsem 4 roky zpět dělal autoškolu, dnes na ni už vzpomínám jako na takovou menší slaboučkou motorku
MT07 - očekávám obdobné pocity jako u SV650
MT09 - k zamyšlení, říkal jsem si že na mě už zbytečně příliš výkonná, zmíněný posed beru jako výhodu

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 09:55 | Nahoru | #6
Triumph, ten nejede ani dole, ani nahoře, takže plynulý zátah tam je.
3hrnek nevibruje

Zkus duke 690 z posledních let výroby, ten motor se dost vyvíjel

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 10:22 | Nahoru | #7
Kdysi jsem řešil něco podobného. Jednoduchou dedukci dojdeš k faktu, že bys potřeboval zabudovat do toho podvozku naháček motor z čopra. Takže něco ve stylu MT01 . Z dnešní produkce by mohl snad vyhovovat model s BMW boxerem nebo jiný větší dvouválec. Bohužel ale díky dnešnímu důrazu na spotřebu a emise je jejich projev krapet jiný než třeba v devadesátkách.

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 10:31 | Nahoru | #8

bjj_ píše: bazin.>
díky za super postřehy, a jak ten výběr teda dopadl?


Zatím nijak, ale pohrávám si s myšlenou překopat a odlehčit V85 TT. Jenže to je i po zamýšlené úpravě pořád na hony vzdálené původnímu záměru lehký ovladatelný naháč. Jen ten dvouvál z původního zadání by to splňovalo a jako plus že je to vzducháč.

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 10:40 | Nahoru | #9
Výbušnost motoru je daná průběhem Mk, zjednodušeně kubatůrou. Mám Shivera 900 a po ubrání zubu na pastorku to funguje nějak, jak popisuješ. 4 - 7 tis ot. je teritorium, kde je s ním prdel. V inzerci tu jeden do 150 tis. je.

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 10:43 | Nahoru | #10

Anti píše: Kdysi jsem řešil něco podobného. Jednoduchou dedukci dojdeš k faktu, že bys potřeboval zabudovat do toho podvozku naháček motor z čopra. Takže něco ve stylu MT01 .


MT01 i třeba menší BT 1100 i kdyby vyhovovaly projevem motoru tak jsou to prostě pořád těžké krámy.
Důležtý je krátký rozvor - obratnost, trochu sportovní posez, dobré brzdy, převodovka s krátkou 1 a 2, váha max. 185kg s plnou polní. Tohle všechno Duke 790 má. Jenže má bohužel i něco navíc ....

rousini píše: Výbušnost motoru je daná průběhem Mk, zjednodušeně kubatůrou. Mám Shivera 900 a po ubrání zubu na pastorku to funguje nějak, jak popisuješ. 4 - 7 tis ot. je teritorium, kde je s ním prdel. V inzerci tu jeden do 150 tis. je.


Jenže má 30kg nadváhu.

Naposledy editováno 09.09.2024 10:47:31

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 10:45 | Nahoru | #11
A co takhle Suzuki Bandit 1250, Honda CB1300, Suzuki GSX1400, Yamaha XJR1300? Všechno jsou to čtyřválcový lokomotivy, který mají požadovanej vysokej točivej moment v nízkých otáčkách

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 11:07 | Nahoru | #12
Ahoj.
Pokud u naháče chceš především zátah od nízkých otáček, jako okamžitá odpověď mě napadá Honda NC 750S. Tohle je přesně motorka, která táhne odspodu a k TDI je její projev občas přirovnáván. Má i další výhody v podobě úložného prostoru v místě klasické nádrže (tu má ve skutečnosti pod sedlem) a nezvykle nízké spotřeby. Tu si ale určitě vyzkoušej, jestli Ti sedne. Je to kontroverzní stroj se spoustou odpůrců, kteří kritizují absenci charakteru a emocí. Já tu ostatně možná taky dostanu bídu, že jsem si vůbec dovolil takový stroj někomu poradit. Navíc má jen 40 kW, ne 70. Na tuhle motorku asi člověk musí být trochu "postižený", ale pokud Ty hledáš motorku, která se chlubí zejména zátahem v nízkých otáčkách, pohodlností a jezdíš s lehkým plynem, možná právě Ty jsi pro ni ten pravý.
Z úplně jiného spektra mě napadá Suzuki GSF 1250 Bandit, kroutící moment 107 Nm kulminující při 3700 ot./min zní jako solidní zátah odspodu .

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 11:23 | Nahoru | #13
Explicitni_Euler> NC projev by odpovídal, nicméně autor požaduje "silný a okamžitý zátah" Ale třeba to NC má.

bazin. :Zadání autora je průběh motoru. Že TY bys to chtěl ve stopadesátikilovém balení je věc druhá. Kdysi jsem měl podobné preference jako autor co se týče motoru a jako ty s ohledem na váhu. Ale už je to pryč., vždy je to kompromis a když má mašina jedno,nemůže mít druhé.

Naposledy editováno 09.09.2024 11:24:34

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 11:31 | Nahoru | #14

Mida píše: Tak jestli je pro tebe 5000+ otáček pozdě, tak bych nad streetem a asi čimkoliv 4 válcovym ani neuvažoval



Naopak, čtyřvál 1200ccm+, zejména v naháči nebo cesťáku táhne plynule a silně od nízkých otáček. Ale všechny jsou poměrně těžké....

4 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 11:41 | Nahoru | #15
Explicitni_Euler> chlape díky, ale tam bojuju jak se vzhledem tak s těma 40kw
Luba98> z těchto objemů mám upřímně respekt, na to mám málo naježděno
Hmotnost pro mě není zásadní, sám mám přes 100kg.
Asi to chce vyzkoušet MT-09

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 12:18 | Nahoru | #16

bjj_ píše: Hmotnost pro mě není zásadní, sám mám přes 100kg.


V tom případě bych k tomu přidal Speed 1050. Těžiště sice trošku výš ale FunFactor větší než na MT09.
1050 od r.v. 2011, hranatá světla, má max. výkon 9250ot. a max. krouťák 7500ot.
1050 r.v. 2005 - 2008, pětipaprskové zadní kolo, má max. výkon 9100ot. a max. krouťák 5100ot
1050 r.v. 2008 - 2010, sedmipaprskové zadní kolo, pro tento model se údaje nedají spolehlivě dohledat. Někde se uvádí krouťák při 5100ot. někde při 7500ot. Chce to zkontrolovat v TP u konkrétního kusu. V TP je ale jen údaj o otáčkách při max. výkonu, ten krouťák si musíš odvodit. 9100 je 5100, 9250 je 7500.

A i ten Shiver/Dorsoduro 900, jak psal "rousini" bych tam zařadil.

Naposledy editováno 09.09.2024 12:19:55

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 13:07 | Nahoru | #17
Toho Speeda jsem tu měl. Jede pěkně,plynule se od spodku sbírá,ale brutální zátah se nekoná. V tomhle ohledu mě překvapil Diavel, ale ten to má trochu výš než úplně dole. Tam to mělo VN 1500

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 13:16 | Nahoru | #18
Hoc čo CP3 od Yamahy, nemôžem si sťažovať. Ide to ako besné, je to proste centrifúga na ceste.
Tiež som bol spokojný aj s testovačkou Z900RS, zvuk, záťah, posed /ale ak hľadáš len staršie jazdenky, tak toto škrtni/.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 13:46 | Nahoru | #19

Anti píše: Toho Speeda jsem tu měl. Jede pěkně,plynule se od spodku sbírá,ale brutální zátah se nekoná.

No tak TL1000R to není, ale když se tomu nebojíš naordinovat ty správné otáčky ... A pokud by mu to bylo málo může si pohrát se sekundárním převodovým poměrem. Musel by být hodně dobrý jezdec kdyby mu tahle motorka nestačila. Nebýt té, pro mě velké váhy, tak jsem jí měl doma. Solidní kousky seženeš i pod 100.000,-Kč a 955i pod 50.000,-Kč

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 14:05 | Nahoru | #20
Neměl jsem možnost si projet Suzuki SV 1000, ale pokud se motor chová stejně způsobně jako ve V-stromu 1050, tak by to mohla být volba.

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 14:23 | Nahoru | #21
Slávek-TDM> Vyčteno z testů a diskusí je celková ergonomie SV1000 daleko za Speed1050. Ale srovnávat nemůžu, na SV1000 jsem nejel.

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 14:59 | Nahoru | #22
Se zájmen sleduju, jak se to pomalu ale jistě vrací k tomu, co je napsáno hned v #2/09:08 - to co hledáš, ti podlitr nedá. Točivé lehké motorky mají své kouzlo, ale kdovíjaký zátah od volnoběhu u nich nehledej.

Naposledy editováno 09.09.2024 15:51:07

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 17:03 | Nahoru | #23
Duke 890 je s prevodem 15-41(42) nebo 15-44(45) nejvíc tahoun, nevyrovná se mu ani 1290. Osobně testováno. Ano je to k neuvereni, ale je to tak.
Mt09 je slabej cajicek, dobrý je taky Tuono V60 s o zub menším převodem vpředu než je série. SV1000 určitě neber, podvozkem archaické věc.
Na tu ctyrvalcovou nudu okamžitě zapomeň.
Je to dle financí, ale KTM projevem motoru nic neprekona.

Naposledy editováno 09.09.2024 17:04:36

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 17:58 | Nahoru | #24

bazin. píše: No tak TL1000R to není, ale když se tomu nebojíš naordinovat ty správné otáčky ...


Ale tady se vybírá motor pro "volnoběžníka" který (jako já) nerad točí.

Marut píše: ...ale KTM projevem motoru nic neprekona.


To samé. KTM je střela, ale ty motory prostě chtějí a potřebují točky.
Nejlíp co jelo ve spodu, byla VTR co koupil před lety kámoš. Mělo jednu vadu, nejelo zase nahoře. Pak jsem zjistil že někdo nezvládl rozvody a nastavil je tak, že ty válce pálily hned za sebou

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

9.9.2024 v 20:10 | Nahoru | #25
Ještě jsem zapomněl na motory Ducati, ty jsou do L a mají to položené ještě trošku níž. Třeba hypermotard je dobry stroj. Ten šel na záda už v celkem nízkých otáčkách, ale...
Vtr a sv bych fakt nebral. Ale třeba tuono mě bavilo a ten motor je dynamit, 890 taky tahá jako strelena svine. Ale ten převod jak to soupne níž, je to mnohem zábavnější a ve 4000 kdyz pridas, pada ti spolujezdec a ten rachot je nepopsatelnej. Do toho ještě quickshifter, zábava totální.

Naposledy editováno 09.09.2024 20:22:33

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

10.9.2024 v 08:05 | Nahoru | #26
přesně jak píše Anti.. takže Buell nebo ta mt 01

2 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

10.9.2024 v 10:07 | Nahoru | #27
MG Griso nebo Sport 1200. Neni zac

e: Pripadne R1200R.

Naposledy editováno 10.09.2024 10:11:01

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

10.9.2024 v 10:18 | Nahoru | #28
Koudy01> To by mohlo být dle zadání.

Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

10.9.2024 v 10:38 | Nahoru | #29
Ahoj, já bych ti doporučil Aprilku Shiver 750. Má 70kw a tahá od nízkých otáček na téměř každý převod.

(reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

10.9.2024 v 12:32 | Nahoru | #30

Koudy01 píše: MG Griso nebo Sport 1200. Neni zac

e: Pripadne R1200R.



Pak už jen HD XR, monster a máš to všechno
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 29 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Duke 690 - dílenská příručka KTM Duke 690 D0BR0S 0 10.9.2023 v 22:00 D0BR0S

TOPlist