prosím o tip na typ motorky se silným a okamžitým zátahem od nízkých otáček (v rámci možností).
Jezdím kolem komína s lehkým plynem, upřednostním pohodlnost a silný dynamický zátah (řekněme turbodiesel projev bez turbo odezvy

Výkon +- 70kw, cenová hladina 100-150k když to bude stát za to.
O víkendu jsem projel:
* KTM DUKE 690 2013 = uvibrovaná, v nízkých otáčkách ucukaná, v podstatě pořád nutno držet nad 4000. Jednoválec nutí k akci, nevzala mě.
* BMW F800R 2011 = 10x příjemnější, skvělá ovladatelnost a brzdy, po městě se nechala i na trojku při 2000, po vytočení plynu se ale z téhle polohy dlouho zvedá. V 5000+ vystřeluje, to už je ovšem pro mě pozdě.
Kde hledat dál? CB-R, GSR?
Triumph Street Triple by možná byla možnost, ale asi se nepřenesu přes ty světlomety

1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
V podstatě jsem řešil úplně to samé: lehký dvouválcový naháč.
BMW F800R - na té odchází alternátor, vyřešeno až od r.v. 2012 změnou karteru. Je tady na to nejedno vlákno. Naprd je, že ani autorizovaný dovozce nedokáže, nebo spíš nechce, říct od jakého výrobního čísla jsou montovány ty upravené kartery. Modelový rok 2012 by vyhovoval, přotože se dá sehnat bez ABS. Od r.v. 2013 ho už BMW začalo montovat na všechny motorky
SV 650 - zklamal podvozek a brzdy. Jinak motorově i váhové OK, i když má jen 50kW.
Shiver 750 - váha už přes limit.
MT07 - čekal jsem větší výbušnost. Z těch uhlazených 55kW jsem neměl žádnou radost.
MT09 - motor paráda, ale ten cestovatelsko-motárdovský posez to zabil.
KTM 790 - Duke vyhovoval ve všem, váha, motor, dobře seskládané převody, podvozek a brzdy sice nevynikaly ale ani neurazily (jako u SV650). Nebýt toho průseru s vačkama tak jsem ji koupil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
díky za super postřehy, a jak ten výběr teda dopadl?

F800R - kdyby na ní došlo tak bych bral verzi po faceliftu s jednotným světlometem
SV650 - na té jsem 4 roky zpět dělal autoškolu, dnes na ni už vzpomínám jako na takovou menší slaboučkou motorku
MT07 - očekávám obdobné pocity jako u SV650
MT09 - k zamyšlení, říkal jsem si že na mě už zbytečně příliš výkonná, zmíněný posed beru jako výhodu
1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
bjj_ píše: bazin.>
díky za super postřehy, a jak ten výběr teda dopadl?
Zatím nijak, ale pohrávám si s myšlenou překopat a odlehčit V85 TT. Jenže to je i po zamýšlené úpravě pořád na hony vzdálené původnímu záměru lehký ovladatelný naháč. Jen ten dvouvál z původního zadání by to splňovalo a jako plus že je to vzducháč.
Anti píše: Kdysi jsem řešil něco podobného. Jednoduchou dedukci dojdeš k faktu, že bys potřeboval zabudovat do toho podvozku naháček motor z čopra. Takže něco ve stylu MT01 .
MT01 i třeba menší BT 1100 i kdyby vyhovovaly projevem motoru tak jsou to prostě pořád těžké krámy.
Důležtý je krátký rozvor - obratnost, trochu sportovní posez, dobré brzdy, převodovka s krátkou 1 a 2, váha max. 185kg s plnou polní. Tohle všechno Duke 790 má. Jenže má bohužel i něco navíc ....
rousini píše: Výbušnost motoru je daná průběhem Mk, zjednodušeně kubatůrou. Mám Shivera 900 a po ubrání zubu na pastorku to funguje nějak, jak popisuješ. 4 - 7 tis ot. je teritorium, kde je s ním prdel. V inzerci tu jeden do 150 tis. je.
Jenže má 30kg nadváhu.
Naposledy editováno 09.09.2024 10:47:31
1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
Pokud u naháče chceš především zátah od nízkých otáček, jako okamžitá odpověď mě napadá Honda NC 750S. Tohle je přesně motorka, která táhne odspodu a k TDI je její projev občas přirovnáván. Má i další výhody v podobě úložného prostoru v místě klasické nádrže (tu má ve skutečnosti pod sedlem) a nezvykle nízké spotřeby. Tu si ale určitě vyzkoušej, jestli Ti sedne. Je to kontroverzní stroj se spoustou odpůrců, kteří kritizují absenci charakteru a emocí. Já tu ostatně možná taky dostanu bídu, že jsem si vůbec dovolil takový stroj někomu poradit. Navíc má jen 40 kW, ne 70. Na tuhle motorku asi člověk musí být trochu "postižený", ale pokud Ty hledáš motorku, která se chlubí zejména zátahem v nízkých otáčkách, pohodlností a jezdíš s lehkým plynem, možná právě Ty jsi pro ni ten pravý.
Z úplně jiného spektra mě napadá Suzuki GSF 1250 Bandit, kroutící moment 107 Nm kulminující při 3700 ot./min zní jako solidní zátah odspodu

bazin. :Zadání autora je průběh motoru. Že TY bys to chtěl ve stopadesátikilovém balení je věc druhá. Kdysi jsem měl podobné preference jako autor co se týče motoru a jako ty s ohledem na váhu. Ale už je to pryč., vždy je to kompromis a když má mašina jedno,nemůže mít druhé.
Naposledy editováno 09.09.2024 11:24:34
Mida píše: Tak jestli je pro tebe 5000+ otáček pozdě, tak bych nad streetem a asi čimkoliv 4 válcovym ani neuvažoval
Naopak, čtyřvál 1200ccm+, zejména v naháči nebo cesťáku táhne plynule a silně od nízkých otáček. Ale všechny jsou poměrně těžké....
4 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

Luba98> z těchto objemů mám upřímně respekt, na to mám málo naježděno

Hmotnost pro mě není zásadní, sám mám přes 100kg.
Asi to chce vyzkoušet MT-09
bjj_ píše: Hmotnost pro mě není zásadní, sám mám přes 100kg.
V tom případě bych k tomu přidal Speed 1050. Těžiště sice trošku výš ale FunFactor větší než na MT09.
1050 od r.v. 2011, hranatá světla, má max. výkon 9250ot. a max. krouťák 7500ot.
1050 r.v. 2005 - 2008, pětipaprskové zadní kolo, má max. výkon 9100ot. a max. krouťák 5100ot
1050 r.v. 2008 - 2010, sedmipaprskové zadní kolo, pro tento model se údaje nedají spolehlivě dohledat. Někde se uvádí krouťák při 5100ot. někde při 7500ot. Chce to zkontrolovat v TP u konkrétního kusu. V TP je ale jen údaj o otáčkách při max. výkonu, ten krouťák si musíš odvodit. 9100 je 5100, 9250 je 7500.
A i ten Shiver/Dorsoduro 900, jak psal "rousini" bych tam zařadil.
Naposledy editováno 09.09.2024 12:19:55
1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
Anti píše: Toho Speeda jsem tu měl. Jede pěkně,plynule se od spodku sbírá,ale brutální zátah se nekoná.
No tak TL1000R to není, ale když se tomu nebojíš naordinovat ty správné otáčky ... A pokud by mu to bylo málo může si pohrát se sekundárním převodovým poměrem. Musel by být hodně dobrý jezdec kdyby mu tahle motorka nestačila. Nebýt té, pro mě velké váhy, tak jsem jí měl doma. Solidní kousky seženeš i pod 100.000,-Kč a 955i pod 50.000,-Kč1 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách
Naposledy editováno 09.09.2024 15:51:07
Mt09 je slabej cajicek, dobrý je taky Tuono V60 s o zub menším převodem vpředu než je série. SV1000 určitě neber, podvozkem archaické věc.
Na tu ctyrvalcovou nudu okamžitě zapomeň.
Je to dle financí, ale KTM projevem motoru nic neprekona.
Naposledy editováno 09.09.2024 17:04:36
bazin. píše: No tak TL1000R to není, ale když se tomu nebojíš naordinovat ty správné otáčky ...
Ale tady se vybírá motor pro "volnoběžníka" který (jako já) nerad točí.
Marut píše: ...ale KTM projevem motoru nic neprekona.
To samé. KTM je střela, ale ty motory prostě chtějí a potřebují točky.
Nejlíp co jelo ve spodu, byla VTR co koupil před lety kámoš. Mělo jednu vadu, nejelo zase nahoře. Pak jsem zjistil že někdo nezvládl rozvody a nastavil je tak, že ty válce pálily hned za sebou

Vtr a sv bych fakt nebral. Ale třeba tuono mě bavilo a ten motor je dynamit, 890 taky tahá jako strelena svine. Ale ten převod jak to soupne níž, je to mnohem zábavnější a ve 4000 kdyz pridas, pada ti spolujezdec a ten rachot je nepopsatelnej. Do toho ještě quickshifter, zábava totální.
Naposledy editováno 09.09.2024 20:22:33
2 reakcí na tento příspěvek Naháč se zátahem v nízkých otáčkách

e: Pripadne R1200R.
Naposledy editováno 10.09.2024 10:11:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R | QuincyMax | 29 | 20.1.2024 v 16:06 dracek117 |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Duke 690 - dílenská příručka KTM Duke 690 | D0BR0S | 0 | 10.9.2023 v 22:00 D0BR0S |