Téma: Problém s TKC 70
30.4.2022 v 08:37
Koupil jsem nový set TKC 70 a TKC 70 Rock. Gumy jsem vyvážit na digitální moto vyvažovačce (staticky, samozřejmě před vyvážením všechna stará závaží dolů) a po instalaci na motorku hází v rychlostech od 70-90 a 140-150 (vibrují řidítka ze strany na stranu). Kola jsem shodil, hodil na vyvažovačku a zkontroloval, jestli nedošlo k nějaké změně. Kola byla vyvážená v pořádku. Tak jsem je zkusil ze zoufalství vyvážit dynamicky (opět všechna závaží dolů) - výsledek je stejný, vibrace nezmizely. Kola nejsou koplá. Je to na nové motorce (6000 km), vůle v krku není, předchozí guma to nedělala. Je možné, že by byla špatná "nějak" guma?
Naposledy editováno 01.05.2022 18:44:49
Naposledy editováno 01.05.2022 18:44:49
1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Když to není vyvážením (kolik jsi vlastně musel dovažovat?) tak to může být šmatlavou gumou a nebo taky tou vyvažovačkou.
Ještě by šlo zkusit starou gumu.
Jsem zvědavý, čím to bude.
Ještě by šlo zkusit starou gumu.
Jsem zvědavý, čím to bude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s TKC 70
Ariete> Dovažoval jsem při statické 35 gramů. Gumu jsem kontroloval, v patkách sedí. Vyvažovačka je cca 2 roky stará, vyvažují se na ní jenom motorky, do teď bez problému. A předchozí guma (E09) byla naprosto bez problému.
Naposledy editováno 30.04.2022 11:31:52
Naposledy editováno 30.04.2022 11:31:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s TKC 70
JirkaRi> a cos tam měl předtím ???
soccer> Nevím čemu to pomůže ale:
1) Bridgestone A41 prvních 200-300 km od nové motorky. Naprosto bez vibrací, nemastná neslaná na silnici, v terénu samozřejmě naprosto k ničemu
2) Mitas E07+ zelený cca 5000 km: docela dobrý kompromis, projel jsem Alpské silnice hodně svižným tempem, šotoliny a kamenné cesty v Itálii, naprosto bez vibrací (testováno do lehce nad 180 km/h)
3) Mitas E09 jenom na otestování na jarní ježdění pro zajímavost (cca 700 km). Testováno do 160 km/h, rozumné použití do 140 km/h, pak už bych jsem neměl pocit jistoty a bezpečí
, ale naprosto bez vibrací do říditek. Samozřejmě hučela jako prase, protože "špunty". Ale v přímce i v zatáčkách mě překvapilo, jak na asfaltu funguje, ale víc než 50 km je s ní za trest. V suchém terénu dobré, ale stačí vlhká země (ne bláto) a šla bokem. Tuhle gumu jsem tam dal opravdu jenom jako spotřebák, dostávala fakt čoudy - ale naprosto ukázkové chování na danou kategorii. Sundával jsem jí ještě nesjetou jenom proto, že jsem chtěl použitelnější gumu na asfalt na cestování. Do poslední chvíle naprosto OK.
4) TKC 70 + TKC 70 Rock: nebýt problému s vibracemi (přijde mi, že čím je guma teplejší, tak vibruje více) tak na moje využití super guma. Na asfaltu hodně dobře drží, mnohem lépe jde do zatáček (oproti všem předchozím pneu). V suchém off jede, brzdí i zatáčí překvapivě dobře. V mokru samozřejmě mimo mísu.
Všechny gumy naprosto bez jediné vibrace. Až do přezutí na ty TKC 70tky.
Naposledy editováno 30.04.2022 21:56:36
1) Bridgestone A41 prvních 200-300 km od nové motorky. Naprosto bez vibrací, nemastná neslaná na silnici, v terénu samozřejmě naprosto k ničemu
2) Mitas E07+ zelený cca 5000 km: docela dobrý kompromis, projel jsem Alpské silnice hodně svižným tempem, šotoliny a kamenné cesty v Itálii, naprosto bez vibrací (testováno do lehce nad 180 km/h)
3) Mitas E09 jenom na otestování na jarní ježdění pro zajímavost (cca 700 km). Testováno do 160 km/h, rozumné použití do 140 km/h, pak už bych jsem neměl pocit jistoty a bezpečí

4) TKC 70 + TKC 70 Rock: nebýt problému s vibracemi (přijde mi, že čím je guma teplejší, tak vibruje více) tak na moje využití super guma. Na asfaltu hodně dobře drží, mnohem lépe jde do zatáček (oproti všem předchozím pneu). V suchém off jede, brzdí i zatáčí překvapivě dobře. V mokru samozřejmě mimo mísu.
Všechny gumy naprosto bez jediné vibrace. Až do přezutí na ty TKC 70tky.
Naposledy editováno 30.04.2022 21:56:36
1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Vyvažuj staticky na ruční vyvažovačce, je nejpřesnější. Stroje pracují s toleranci 5-10g a u moto je to znát... U špuntů nic neřeš, budou to dělat furt... Se na mě nezlobte, ale dát špunty na moto a divit se, že na asfaltu nad 130km/h vibrujou


1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Většina vyvažovaček ukazuje do 10 g nevývažku nulu, předpokládám, že je to požadavek většiny pneuservisů, aby zákazník, co čumí přes rameno mechanikovi, byl spokojený, že má bezvadně vyvážená kola a mechanik nemusel dávat 5 a10 g závaží. Ale ty vyvažovačky mají tlačítko, jehož stisknutím se zobrazí i nevývažek od jednoho do deseti gramů.
Stojánek se čtyřmi ložisky a rovná, broušená osa s kužely na statické vyvážení motocyklových kol určitě stačí a když si s tím člověk pohraje, tak se s tím vyváží přesně, ale nesmí být průvan nebo dokonce vítr, to potom vyvážit kolo nejde.
Stojánek se čtyřmi ložisky a rovná, broušená osa s kužely na statické vyvážení motocyklových kol určitě stačí a když si s tím člověk pohraje, tak se s tím vyváží přesně, ale nesmí být průvan nebo dokonce vítr, to potom vyvážit kolo nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s TKC 70
dewwil> Ve vší úctě: přečti si vlákno znovu. Je rozdíl mezi tím, že hučí guma nebo že ti kmitají řidítka, a motorka je nestabilní. Levný Mitas - šputny, který musel dostat asi 50 gramů hučel, ale nelomcoval řidítkama ze strany na stranu, jako "značkový" TKC, který mají silniční vzorek. Nestěžuji si na hučení, ale že mi lítají řidítka z leva do prava.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Mám je taky a naprosto v pohodě...Co závaží na řídítkách?A tlak v pneu?Jsou dost měkké tak jestli při podhuštění netahají za řízení.?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s TKC 70
JirkaRi píše: dewwil> Ve vší úctě: přečti si vlákno znovu. Je rozdíl mezi tím, že hučí guma nebo že ti kmitají řidítka, a motorka je nestabilní. Levný Mitas - šputny, který musel dostat asi 50 gramů hučel, ale nelomcoval řidítkama ze strany na stranu, jako "značkový" TKC, který mají silniční vzorek. Nestěžuji si na hučení, ale že mi lítají řidítka z leva do prava.
OK, beru zpět... V tomto případě pokud je pneu dobře usazena po obvodu ráfku a vyvážená tak může být pneu špatná z výroby pokud to jiná pneu nedělá, pro jistotu bych zkontroloval i zadní pneu ...1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Staticky nevyvážené kolo poskakuje v přijímce jízdy odstředivou silou nahoru a dolu t.zn. vibrace... S toho lze usoudit dynamická nevyváženost..V krajích běhounu pláště nebo bočnic je minimálně na dvou místech nerovnoměrná váha( více pryže,kordů v patce,nebo vrstvené tkanivy) a v odstředivé síle se projeví kmit do stran což se Ti promítne v řídítkách
Zkrátka asi si trefil na značkový zmetek.
Mimochodem E-9 mitas je snad nejhorší teréní přední pseudo guma co sem v životě nazul,absolutně nefunkční ani v suchém lehkém terénu.. Možná tak na dvoukolák
Naposledy editováno 02.05.2022 10:15:20


Naposledy editováno 02.05.2022 10:15:20
Jasně, stalo se to v pátek před slibným víkendem, ale proč by měl vůbec majitel stroje v ceně 450k řešit prašivou gumu za dvojku? To snad i my nuzáci jenom sprostě zaklejeme a těch pár dní překleneme na jiné mašině. Zas takoví nuzáci nejsme, abychom měli jenom dvě, nebo dokonce jenom jednu!

KAWAHAB> A na 3 palcovém ráfku ani dynamické vyvážení nemá cenu, takže to vypadá fakt na KO gumu.
BTW - jak píšu ta E09 je vhodná jako lowcost spotřebák na suché šotolinové ježdění. V mokru fakt naprosto nepoužitelná, klouže snad i na stojánku.
BTW - jak píšu ta E09 je vhodná jako lowcost spotřebák na suché šotolinové ježdění. V mokru fakt naprosto nepoužitelná, klouže snad i na stojánku.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Takže asi fakt páteční kousek. Dal jsem ten samý typ, ale jinou a je to ok. Uvidíme, jak dopadne reklamace.
JirkaRi píše: Takže asi fakt páteční kousek. Dal jsem ten samý typ, ale jinou a je to ok. Uvidíme, jak dopadne reklamace.
Continental je většinou s reklamací OK. Jednou jsem reklamoval u Bridgestone zadní gumu, byl tam pouze pohledový kaz, ale nevšiml jsem si toho a asi měsíc jezdil, až kámoši mě upozornili. Jsem se na to chtěl vyprdnout, protože byla jinak v pohodě, jenže ten červík co kdyby už vrtal v palici. Tak jsem vyplnil protokol o reklamaci pro Bridgestone ČR a poslal jsem ji zpět, za týden kurýr a vezl mi sadu gum na moto s omluvným dopisem. V protokolu jsem musel uvést moto a oni mi jako omluvu přihodili zdarma v rámci dobrých vztahů i předek

1 reakcí na tento příspěvek Problém s TKC 70
Už starší Téma .. ale přidám také svou zkušenost s TKC 70 motorka R1200GS mezi 50-60 házela kolem nahoru a dolu ... dal jsem jinou novou TKC 70 .. dělalo to úplně to samé ... dal jsem scorpion trail 2 .. a jízda jak po kulečníkovém stole ... asi nejaká blbá kombinace gumy šišatosti kola a nastavení tlumičů .. nevim .. ale TKC 70 už mi na motorku nesmí .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1290 Adventure 2021 [1 ... 18, 19] KTM 1290 Super Adventure, KTM 1290 Super Adventure R | Metric | 541 | 25.4.2025 v 13:33 MichalDK |
KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 13 | 19.11.2024 v 14:49 Ozzy_ |
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 23 | 1.11.2024 v 15:14 vDeviant |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 5 | 14.8.2024 v 19:26 FrancisR |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |