Neustále tudy teče olej a docela masivně. Už při koupi tamtudy dost teklo, pod motorkou byly vždy kapky oleje a stojánek řádně promaštěný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Mám podezření na ten plech který drží gufero na místě, je sice rovný ale docela napružený a nevypadá úplně spolehlivě. A nebo mne ještě napadá špatné gufero - nedobrý výrobce/špatný typ.
Gufero: http://www.wemoto.c...tput_shaft_oil_seal/
Ještě dodám že motor je kdysi měněný - není tedy origo, může mít oproti novějším modelům jiný průměr výstupní hřídele? jako že menší průměr o pár desetin?
Poškození na hřídeli je - nějaký ťukanec od montáže ale naprosto mimo styčnou plochu břitu gufera.
Hřídel nemá žádnou vůli, drží pěkně a ložiska jdou volně a čistě.
Máte prosím s tímto nějaké zkušenosti? budu moc rád za jakoukoli radu.
Díky!
E: písmenka
Naposledy editováno 26.08.2019 11:16:55
1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E
1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E
Gufera byli na výstupním hřídeli opravdu dvě. Vnitřní má na sobě špuntíky aby měli rozestup a mezi guferama přitéká na přední straně kanálkem olej který prochází výstupním břídelem směrem do motoru a tam maže převodová kolečka.
Logicky to vnitřní gufero zadržuje olej který by protekl přes výstupní ložisko zpět do převodovky. Problém je v tom že toho oleje tam přitéká fakt ranec a dírka do výstupní hřídele je malinkatá a tak se olej cpe přes to druhé směrem ven.
Možná jde o Motor skládaný ze dvou kusů kde spodní karter je dělaný pro dvě gufera s menším přítokem a vrchní třeba předpokládá větší průtok přes hřídel. Teorii o skládačce potvrzuje fakt že je motor měněný (neodpovídá VINku v TP) a dál je v obou karterech za prvním guferem drážka jakoby pro ségrovku ovšem v horním karteru ma 1mm a ve spodním má 2mm šířku.
Problém s vytékajícím olejem jsem vyřešil tak že jsem si vyrobil ségrovku do výše zmíněné drážky sílu má 2mm a celá horní polovina je naplocho zbroušená na 1mm aby zapadla přesně do drážky. Vnitřní gufero jsem vynechal, není tam vůbec, při tomhle průtoku se musí hřídelka naplnit i bez vnitřního gufera. Venkovní gufero jsem pro jistotu ještě lehounce máznul těsnícím tmelem a dorazil jej až k vyrobené ségrovce.
Vím že to není ideální řešení a mohla by to teoreticky odnést i převodovka v důsledku špatného mazání koleček na hřídeli, pokud byste měli někdo jiný nápad jak toto vyřešit elegantněji, sem s ním.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 5 | Včera v 18:56 standicz |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 10 | Včera v 10:13 Krautkopf |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |