Edit: foto origo relé a nových blinkrů
Naposledy editováno 29.05.2019 15:01:42
https://www.m-style....ovac-led-blinkru-333
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki er5 relé blinkrů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů
Dám vědět až to bude, v červnu mě čeká STK a taky chci aby bylo moje blikání líp vidět .
K té STK, zákon nespecifikuje jakou prodlevu má blinkr mít, takže technikovi to vadit může, ale nemá právo kvůli tomu dělat problémy, ale známe jak to je....
Osobně nechci ničim provokovat jakkoliv se to zdá být s mým strojem nemožné (neoriginální řidítka, vejfuk navíc - oba z jiný motorky, částečně polepená)
2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki er5 relé blinkrů
pro STK je rozhodující předepsaná watáž žárovek blikačů (21W) a frekvence blikání včetně poměru světlo/tma. Původní odporové přerušovače jsou navrženy pro uvedenou watáž žárovek (tedy pro protékající proud) a tím je i stanovena pracovní frekvence blikačů. Proto při poruše některé žárovky dojde k poklesu hodnoty protékajícího proudu a tím i ke změně frekvence blikání.
LED zdroje mají obecně řádově nižší odběr, než žárovky. Takže při prosté výměně žárovek za LEDky dojde k podstatnému poklesu hodnoty protékajícího proudu přerušovačem (relé) a tím k nežádoucí změně frekvence. Proto je jednou z možností uměle zvednout hodnotu proudu přídavným paralelním odporem, a nebo nahradit původní přerušovač elektronickým. U toho se frekvence, včetně poměru světlo/tma, zpravidla nastavuje přímo na přerušovači a není závislá na protékajícím proudu.
Ztrácí se tím ale kontrola poruchy směrového světla, i když na druhou stranu spolehlivost LED světel je řádově vyšší, než žárovek.
Pozor ale na homologaci LED světel. Většina dostupných LED žárovek není určena do vozidel pro provoz na veřejných komunikacích !!
Tam je problém u STK i při dodržení ostatních podmínek. Vlastní výměna přerušovače za jiný typ není podstatná.
(samozřejmě vozidla osazená LED světly již z výroby, mají všechny tyto technické i provozní záležitosti vyřešené)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů
Fakt je, že jsem ještě 21W žárovku v blinkrech na motce (ani v autě) taky neměnil (na rozdíl od 5W v obrysových). Vycházím z konstrukce světel a z udávaných údajů o životnosti. Žhavené vlákno musí být z principu citlivější na otřesy, na rozdíl od LEDky. Jasně, že kvalitní žárovka může být spolehlivější, než low-end LEDka.
Ale tady šlo o ztrátu kontroly, která se projeví při poruše žárovky. Odporový přerušovač na vadnou žárovku reaguje změnou frekvence, kdežto elektronický to neovlivní, ať jde o žárovky, nebo LEDky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |