Téma: Kawasaki er5 relé blinkrů
Ahoj motorkáři, mám doma Kawasaki er5 a po pádu ze stojánku a prasklých blinkrech jsem se rozhodl je vyměnit za miniblinkry. A teď k problémů :), staré blinkry mají klasickou žárovku p21w a nové jsou jen malé 5w. Tím pádem mi blikají rychleji. Chci dokoupit buď odpor nebo nové relé, ale moc se v tom nevyznám a nechci kupovat když nemám jistotu že to nebude v pořádku. Jaké hodnoty musí mít nové relé nebo jak velký odpor koupit ? Koukal jsem na nějaké relé např. https://www.speedmo...12v-0-1-130w-x114773 je to sice pro led blinkry, ale pro žárovkové jsem nenašel. Nechápu trochu ten rozsah 0,1- 130w to jako je nastavitelné ? Nebo relé pozná samo kolik tam má pustit ? Děkuji za jakékoliv rady.
Edit: foto origo relé a nových blinkrů

Naposledy editováno 29.05.2019 15:01:42

Kawasaki er5 relé blinkrů

29.5.2019 v 15:45 | Nahoru | #1
Týden zpátky se na to někdo ptal a odkazovali ho na
https://www.m-style....ovac-led-blinkru-333

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki er5 relé blinkrů

29.5.2019 v 15:50 | Nahoru | #2
Já mám ale pouze 2pin

Kawasaki er5 relé blinkrů

29.5.2019 v 16:21 | Nahoru | #3
Já se taky připtám třeba někdo rovnou bude vědět i pro mě ....mám sice stejný problém ale je mi to jedno, vadí to nějak ať už v elektrice nebo na STK a tak ? ...bohužel jsem jen strojař a né elektrikář

Naposledy editováno 29.05.2019 16:22:36

Kawasaki er5 relé blinkrů

29.5.2019 v 18:19 | Nahoru | #4
Na stk to vadi! Ale zalezi technik od technika!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2019 v 19:58 | Nahoru | #5

Kawasaki er5 relé blinkrů

30.5.2019 v 09:10 | Nahoru | #6
Mám stejný "problém" a na výměnu rellé se chystám o víkendu (koupila jsem použité už před rokem).
Dám vědět až to bude, v červnu mě čeká STK a taky chci aby bylo moje blikání líp vidět .

K té STK, zákon nespecifikuje jakou prodlevu má blinkr mít, takže technikovi to vadit může, ale nemá právo kvůli tomu dělat problémy, ale známe jak to je....
Osobně nechci ničim provokovat jakkoliv se to zdá být s mým strojem nemožné (neoriginální řidítka, vejfuk navíc - oba z jiný motorky, částečně polepená)

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki er5 relé blinkrů

30.5.2019 v 10:44 | Nahoru | #7
pro uiasnění :
pro STK je rozhodující předepsaná watáž žárovek blikačů (21W) a frekvence blikání včetně poměru světlo/tma. Původní odporové přerušovače jsou navrženy pro uvedenou watáž žárovek (tedy pro protékající proud) a tím je i stanovena pracovní frekvence blikačů. Proto při poruše některé žárovky dojde k poklesu hodnoty protékajícího proudu a tím i ke změně frekvence blikání.
LED zdroje mají obecně řádově nižší odběr, než žárovky. Takže při prosté výměně žárovek za LEDky dojde k podstatnému poklesu hodnoty protékajícího proudu přerušovačem (relé) a tím k nežádoucí změně frekvence. Proto je jednou z možností uměle zvednout hodnotu proudu přídavným paralelním odporem, a nebo nahradit původní přerušovač elektronickým. U toho se frekvence, včetně poměru světlo/tma, zpravidla nastavuje přímo na přerušovači a není závislá na protékajícím proudu.
Ztrácí se tím ale kontrola poruchy směrového světla, i když na druhou stranu spolehlivost LED světel je řádově vyšší, než žárovek.
Pozor ale na homologaci LED světel. Většina dostupných LED žárovek není určena do vozidel pro provoz na veřejných komunikacích !!
Tam je problém u STK i při dodržení ostatních podmínek. Vlastní výměna přerušovače za jiný typ není podstatná.

(samozřejmě vozidla osazená LED světly již z výroby, mají všechny tyto technické i provozní záležitosti vyřešené)

(reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

30.5.2019 v 12:31 | Nahoru | #8
kocour28>

(reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

30.5.2019 v 21:39 | Nahoru | #9
ARohlik> tak jsem objednal podle tebe tak uvidíme, jinak super cena

(reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

30.5.2019 v 22:03 | Nahoru | #10
ARohlik> tak jsem objednal podle tebe tak uvidíme, jinak super cena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

31.5.2019 v 03:45 | Nahoru | #11
kocour28> "spolehlivost LED světel je řádově vyšší než zarovek" - to je asi pravda, dejme tomu, ale v praxi - řekni mi jak často menis na motorce žárovky v blinkrech? já je snad na žádné ze svých motorek neměnil nikdy, za to ledky mi v homologovaných světlech na autě odchází dost často... toliko k vlastní zkušenosti k ledkam a žárovkam

(reakce na) Kawasaki er5 relé blinkrů

31.5.2019 v 17:28 | Nahoru | #12
2stroke>
Fakt je, že jsem ještě 21W žárovku v blinkrech na motce (ani v autě) taky neměnil (na rozdíl od 5W v obrysových). Vycházím z konstrukce světel a z udávaných údajů o životnosti. Žhavené vlákno musí být z principu citlivější na otřesy, na rozdíl od LEDky. Jasně, že kvalitní žárovka může být spolehlivější, než low-end LEDka.
Ale tady šlo o ztrátu kontroly, která se projeví při poruše žárovky. Odporový přerušovač na vadnou žárovku reaguje změnou frekvence, kdežto elektronický to neovlivní, ať jde o žárovky, nebo LEDky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Snížení výkonu na 35KW teplice a ok... Kawasaki ER 5 Fiorano 1 Dnes v 08:35 Kohlstein
Výběr první motorky, A2 Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki ER 5, BMW F 650 kappicka 11 1.9.2019 v 12:07 B12
Kawasaki er5 bez sytica zdochne Kawasaki ER 5 peterDrago 6 13.8.2019 v 23:57 Pedl
ER-5 volnoběh Kawasaki ER 5 Lowmick 2 18.7.2019 v 20:41 Lowmick
Spolehlivé cenduro nebo nějáký spol... Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Kawasaki KLR 650, Cag... Káreo 25 16.7.2019 v 18:14 Michaelgelo

TOPlist