Téma: Motocykl na daleké cestování
14.8.2018 v 16:17
Ahoj,mám takový netradiční dotaz a důvod je tento.V sobotu jsem se svým Gsxr 600 SRAD podnikl výlet přes 600 kilometrů při čemž jsem tankoval jen jednou.V závěru cesty mne ale bolel celý člověk,a nejen to,cestou jsem po E442 narážel při 120 kmh na hrboly a bylo cítit jak kapoty i rám a tlumiče trpí.A jelikož mě přepadla chuť cestovat,tak jsem se začal koukat po cestovních motocyklech.Mám na výběr tři stroje,které patří do kategorie Sport-Tourer.Jsou to za a) Kawasaki ZZR 1100,za b) Yamaha XJ 900 F (Ne Diversion) a za c) Honda GL 1100 Gold Wing. Dělal jsem porovnání.Všechny tyto motocykly mají centrální stojan a nosič pro zavazadla i ochranu proti větru a 4 válcové motory.Rozdíl je tu v pár věcech..Zzr má cca 150 koní i max.rychlost přes 300 (Ale kvůli rychlosti nekupuji) nádrž na 20-24 litrů ( Ty první modely měly 20 litrů) a 6 kvaltů.Gold Wing výkonem 61 kW zaostává za XJ 900 i ZZR ale objemově je srovnatelná s Zzr,ovšem nádrž má na necelých 20 litrů. V čem Wing i XJ mají výhodu je kardan a stará technika bez čerpadel a nenáročným servisem.Xj objemově je slabší než Honda a Kawasaki, výkon má 69-71 kW čímž je silnější neż Wing,a nádrž má na 22 litrů. Ale mne zajímá,jak je to s pohodlím na cestách,servisem dostupností ND..z různých recenzí vyčtu že jmenované stroje jsou vysoce spolehlivé mašiny co zmáknou přes 100 000 jak nic.Z těchto jmenovaných jsem zkoušel Gold Wing ale 1200 a ten stroj tahal odspoda,i váha s 300 kg nebyla překážkou na místě ani za jízdy.Ale víte jak je to s tankodromem v ČR...a bylo by mi líto kdyby ZZR trpěla.Ocenín odpovědi od majitelů těchto tří jmenovaných strojů aby mi poradili,který z nich je ideální na daleké cesty.
2 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
OT
víme...proto je cenduro lepší volba...
/OT
Ale víte jak je to s tankodromem v ČR...
víme...proto je cenduro lepší volba...
/OT
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
Já routery prodal (GTR 1400) a koupil crf 1000 . Jeden z důvodů byl ten, že na rychlejší přesuny je teď dost blbá doba jak v ČR, tak i v Evropě. Jezdilo se krásně, ale při 130km/h potenciál toho moto nevyužiji, Evropu jsem stihl projet, než začli posílat pozdravy z radarů, teď se bavím jinak a je to taky super!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
fockewulf> já vím,osobně mám radši závodní enduro.Konstrukcí nebude ZZR tak pevná jako 1.generace Wingů
lopata75> pochopitelně...
nejde mi o to se za každou cenu dostat někam daleko do hodiny,chci si tu cestu vychutnat,ale zase nechci aby motorka se pomaličku rozpadala při tom cestování,a jediné co se mi zdá jako tvrdý nerozbitný držák,je GL 1100

1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
Člověče , to jsou všechno veteráni , nestálo by za to ještě popřemýšlet třeba nad vfr 800 nebo blackbirdem ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
Mňojo> K VFR a Blackbirdu neumím přijít na chuť .. s V4 je to složitější protože pokud se něco porouchá tak oprava dra6ší a komplikovaná oprava.. Black Bird je horda elektroniky,co vím ze své zkušenosti tak s 37 let starou Hondou jde bezproblému cestovat daleko,jen kdyby to nebyl půllitr s 11 litrovou nádrží...takže se rozhoduji mezi těmi třemi
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
zdravim panove. vim ze neznam ani jednu z techto motorek ale tahle debata je celkem zajimava. mam yamahu tdm 850. silnicni jednoduche enduro vhodne na nase tankodromy. tak ze bych olil neco tomto stylu. Mam najeto 4000 km i do alp na loser. cesta v pohodli i pro kolegini ktera jela semnou oproti hornetu co ma kamarad.
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
Co BMW RT/GT?

2 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
Zase tak špatný ty naše silnice nejsou aby na ně bylo potřeba cestovní enduro a v blízkém okolí je to snad všude podobné - pokud nechceš enduro cesty vyhledávat tak cenduro nepotřebuješ. Nemůžeš srovnávat chování lehkého a tvrdého supersportu s chováním výrazně těžšího a komfortně naladěného cesťáku. Cestovní motorky jsou v pohodlí jezdce přece jenom o kus dál než cendura třeba tím že v dešti ti nenateče do bot (docela zásadní rozdíl).
Jenom bych vybíral něco novějšího než zmiňuješ.a o řetězu bych vůbec nepřemýšlel, kardan je při cestování skvělej - odservisuješ v klidu doma a na cestě už se nestaráš.
Jenom bych vybíral něco novějšího než zmiňuješ.a o řetězu bych vůbec nepřemýšlel, kardan je při cestování skvělej - odservisuješ v klidu doma a na cestě už se nestaráš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
stráťa píše: ...a o řetězu bych vůbec nepřemýšlel, kardan je při cestování skvělej - odservisuješ v klidu doma a na cestě už se nestaráš.
... mimo zadrenyho loziska, vylamanejch zubu ci zlomeny cely trubky...


(taky jezdim s trubkou)
stráťa> dobrá ale,nevidím důvod proč něco novějšího.Já sem hold do starších strojů,a když sem měl CX 500 najel sem za rok a půl 25 000 bez potíží a té motorce bylo 37 let,tak nevím proč s GL 1100,XJ 900 F či ZZR 1100 by to nešlo.Jde jen o to,jak se staráš a jak s ní zacházíš..nejsem fanda stříkaček a elektroniky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
MedWed> poškozený kardan je nákladnější než celá řetězovka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
Apo-Rider píše: MedWed> poškozený kardan je nákladnější než celá řetězovka
Poškozený karadan tě maximálně zastaví. Přetržený řetěz v lepším případě vyběhne na silnici, v horším tě vezme po zádech a nebo se nachmoustá kolem kolečka, sekne a jdeš k zemi...s takovým uvažováním bys ale nemohl mít nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
MedWed> Mno,
za 29 let ježdění na kardanových motorkách (celkem 4) nevím, co je to porucha kardanu.... ťuk ťuk ťuk... a kolegové co měli třeba XJ900F, NTV a pod tak taky nic. Kardany (tedy přesněji, hlavně zadní převody) jsou doménou novějších a nových až supernových BMW.
za 29 let ježdění na kardanových motorkách (celkem 4) nevím, co je to porucha kardanu.... ťuk ťuk ťuk... a kolegové co měli třeba XJ900F, NTV a pod tak taky nic. Kardany (tedy přesněji, hlavně zadní převody) jsou doménou novějších a nových až supernových BMW.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
Apo-Rider> nemyslím si , že by zrovna vefro bylo od ostatních motorek na opravy dražší , nehledě na jeden z největších držáků motorů , na blackovi tý eletroniky moc není , pokud teda vezmu karburátorovej model , ale jak vidno , srdce tě táhne asi spíš k těm fakt veteránům , je fakt , že jsme měli na baráku partu holanďanů na golďasech 1100 a ty mašiny měly vesměs všechny ke třem kilům najeto
Mňojo> on ten gold 1100 je nesmrtelný stroj co na jeden motor je schopen ujet 1 milion kiláků,jde o to že se Zzr se bude lip předjíždět než s Wingem,ta kapota dost brzdí a v mém případu co sem zkoušel Gl 1200 ten neměl ani kufry ani kapotu,ale všude se prodává s plnou palbou
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
co vsichni mate s tim retezem? na motorku jsem si namontoval kobrra nemo 2, jednou za vyjizdku pootocim tim vickem a mam klid.... usetreno 20kg oproti kardanu....
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
ZZR je daleko modernější konstrukce než GL 1200, nevím teda jak 1200 ( nejel jsem ), GL 1000 sice jede pěkně, ale nebrzdí, tlumení nic moc, ...
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl na daleké cestování
Řešil jsem úplně stejný problém, ale sám. Jezdil jsem MT 09, jezdí super, mám jí rád stále jí mám, ale na delší cesty to nebylo. Pak jsem se svezl mimo jiné na BMW K 1200 GT a koupil jí. Teď jsem se vrátil z Itálie a ujel i s baťůžkem v jednom dni úplně v pohodě bez bolestí horních i spodních zad 780km, trefil jsem se, jezdím delší trasy a spokojenost... Pointa je: snaž se svézt na všem cestovním co půjde a pak se rozhodni sám. Rady jsou dobrý, ale myslím, že každej člověk je jinej, a každýmu sedne do ruky a pod zadek něco jinýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl na daleké cestování
Apo-Rider>
600 km na jedno natankování ?
600 km na jedno natankování ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Kawa ZZR 1100 rozvody Kawasaki ZZR 1100 | IgorZA | 7 | 14.1.2019 v 19:48 richard74 |
Koupit ZZR1100. ? Kawasaki ZZR 1100 | Pe_tr | 12 | 11.2.2016 v 17:56 ciman |
ZZr pádové čidlo Kawasaki ZZR 1100, Kawasaki ZZR 1200 | richard74 | 4 | 23.10.2015 v 09:08 richard74 |
Kawasaki ZZR 1100 vs Yamaha Fazer 1000 [1, 2] Kawasaki ZZR 1100, Yamaha FZS 1000 Fazer | CROKO | 34 | 29.9.2014 v 22:29 CROKO |