globalmoto_kveten





Téma: Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007
 
26.7.2018 v 21:18
Zdravím můj versísek 2007 nedobíjí, dle návodu je jasné že je stator v tahu. Mám najeto 44 tis. km. To že odejde tomu bych se zas až tak nedivil, jenomže on odešel i na zhruba 25 tis. km nechal jsem ho převinout a všechno fungovalo až do teď.
Tak sem se chtěl zeptat jestli s tím má někdo podobnou zkušenost nebo je někde chyba.
Předem díky.
Předchozí
1 2
Následující

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

26.7.2018 v 22:37 | Nahoru | #1
Kamošovi odešel loni nekdy kolem 80t. Co tak sleduju tak versys je na to asi náchylnej.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

27.7.2018 v 14:09 | Nahoru | #2
Spálený stator jsem řešil před měsícem při 62 tis. Na motorce navíc jen navigace a vyhřívané rukojeti. Koupil jsem tento: http://www.wemoto.cz/parts/picture/el-g64/, tak uvidíme co to vydrží

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

27.7.2018 v 15:04 | Nahoru | #3
To máte z toho, že jezdíte takové štreky v kuse! ...dyť je to nelidský!

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

28.7.2018 v 01:33 | Nahoru | #4
ramlik> no zejtra mě čeká cesta domů aktuálně jsem někde v Chorvatsku kousek za Srbskem to přece není dálka ne... ?

Jen by mě zajímalo, kde asi mohli udělat soudruzi v japonsku chybu?
Nevíte někdo jestli se to týká jen některejch ročníků? Nebo všech?

Naposledy editováno 28.07.2018 01:34:49

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

28.7.2018 v 14:31 | Nahoru | #5
Filomene odesel pred dovcou take-mela tam kolem 57tkm.(MK I 2007)
Nechal jsem vymenit pro jistotu i regulator

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

29.7.2018 v 14:00 | Nahoru | #6
mě před dovolenou shořel rozbrus , taky vinutí...

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

29.7.2018 v 16:53 | Nahoru | #7
Tak včera po rozpálený maďarský dálnici, celou cestu jsem jel kolem 130km/h chvílemi i ke160 a furt jsem sledoval voltmetr najeto 650km za 7h včetně pauz na tankování a občerstvení a dokonce jsem i ten řetěz nakonec namazal (viz FB) . U Bratislavy ukazovali teploměry 37°C a v maďarsku bylo snad ještě víc!!!
Alternátor tohle peklo přežil.
Mimochodem někde kolem Budapešti jsem na benzince připojil k dvoum rumunům, jeden jel na mk1 a jeli jsme spolu až do Bratislavy.
Fakt by mě zajímalo čím to je že takhle odchází, kdyby odešel regulátor tak ten se dá na cestě vyměnit pokud sebou vemu náhradní (na bazaru lze sehnat za levno pasuje tam třeba i ze "Zedů"), ale alternátor to je konečná...

Naposledy editováno 29.07.2018 16:53:35

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

30.7.2018 v 06:07 | Nahoru | #8
Mk II, 100 000 km, ani náznak problému.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

16.8.2018 v 16:24 | Nahoru | #9
Tak oprava, 102 tisíce, a něco je špatně. Možná reg., možná alt. Super zjištění uprostřed dovolené.

Naposledy editováno 16.08.2018 16:24:52

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

16.8.2018 v 18:13 | Nahoru | #10
Krejza> ty jsi to zakřikl

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

16.8.2018 v 21:00 | Nahoru | #11
sten14> jsem kokot, no

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

17.8.2018 v 11:36 | Nahoru | #12
Zdar Krejza,

jak to dopadlo s dobíjením? Můžu se zeptat co versysek s nájezdem 100 000 po mechanické stránce? Myslím spotřeba oleje, těsnost, startování atd. Díky J.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

18.8.2018 v 06:51 | Nahoru | #13
Jurap> S dobíjením zatím nevím, včera jsem se vrátil z Itálie. Vypojil jsem pojistky na světla, blinkry a klakson a baterka dala celou cestu domů bez nějakého problému. Takže dneska změřím a zkusím, co tomu vlastně je.

Ohledně nájezdu chci napsat článek o těch 100 000 km. Takže chvilku strpení.
Ve zkratce, funguje pořád stejně, několik problémů, ale s těmi se musí počítat.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

20.8.2018 v 09:53 | Nahoru | #14
Krejza> OK, rád si přečtu. J.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

20.8.2018 v 13:53 | Nahoru | #15
Tak máš co dělat Krejza objevily jsme v NDR člověka co má na Versysu 650 najeto 300tisíc km

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

20.8.2018 v 21:00 | Nahoru | #16
sten14> Nehoním kilometry kvůli kilometrům, ale kvůli technice jízdy Takže 300 bude za dlouho. Navíc mám závody, však víš.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

20.8.2018 v 21:51 | Nahoru | #17
sten14> a kde jste teda byly, děvčata? Kolik bylo Versysoj?

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

21.8.2018 v 06:08 | Nahoru | #18
-Lapchik-> sraz v německu v Oybinu. Cca 40 Versysu a řekl bych že organizačně dost dobře zvládnuté

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

21.8.2018 v 07:30 | Nahoru | #19
tak hlavně že se ten zájezd dobře zorganizoval i u nás a že se mohli zůcastnit všichni kdo o tom věděli

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

26.4.2019 v 05:02 | Nahoru | #20
Tak kámošovi prej odešel po ani ne 20tkm znova, spálený jedno vinutí. Někde je fakt asi chyba . Poprvý to bylo v těch 80tkm a nechával to převinout (posílali to někam na druhou stranu republiky, přesně nevím). Regulátor nechával původní...
To odchází jen na Versysech 650? Nemáte někdo vysledovaný info ze zahraničních diskuzí?

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

16.7.2019 v 18:03 | Nahoru | #21
Zdar,
něco jsem pročítal ale je to nejasný. Hodně lidí s tím má problém. Někteří se domnívají že se jedná o problém známých vibrací motoru u MK 1, ty způsobují postupné prodření izolace vinutí až na kostru statoru. Jsou to ale domněnky těžko potvrdit.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

31.10.2019 v 14:59 | Nahoru | #22
Hlásím mrtvý stator. Vydržel 5,5 měsíců a cca 18 000 km. Uvidím co vzal všechno sebou.

Příjde mi, že vydržel strašně málo. Čím to může být? Je to druhovýroba.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

31.10.2019 v 15:24 | Nahoru | #23
Kamikadze-Mladý> kamošovi vydržel taky tak nějak, ale byl to převinutý originál.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

31.12.2020 v 13:43 | Nahoru | #24
Kamikadze-Mladý>
Zdarec předpokládám že regulátor je v poho a originál, výkon alternátoru je 8 A/14 V při 4 000 ot./min. Přetěžování má prostě své následky. Na volnoběhu dodělávky sajou baterku a za jízdy altík nestíhá dobíjet baterku. Převinutí někým kdo tomu opravdu rozumí a dokáže poradit a možná posílení magnetů by neškodilo, silnější regulátor. Tolik teorie ale kde vzít? To netuším.

Naposledy editováno 31.12.2020 14:30:56

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

3.1.2021 v 08:46 | Nahoru | #25
Mácajede> koupit jinou motorku . Ne tohle je prostě na relativně cestovní motorce docela slabý...
U Tigera 800 mám psáno 12V/34A při 5000ot, to je bych řekl dost rozdíl .
Ono stačí si spočítat kolik berou jednotlivý spotřebiče a je jasný, že je to dost na hraně, kór když se třeba přidá něco navíc.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

4.1.2021 v 22:41 | Nahoru | #26
jirka-mz>
JJ tohle se jim moc nepovedlo. 5,5 " telefon se spuštěnou navigací nedává jenom zpomaluje vybíjení.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

5.1.2021 v 05:26 | Nahoru | #27
Měl jsem jednoho z prvních 30 Versysů, který se u nás začali prodávat. Měl jsem na něm navigaci, vyhřívaný hefty, LED mlhovky, dvě zásuvky, přídavný zadní světla na topcase, běžně jsem dobíjel powerbanku, telefon můj a kamošů a celých těch 13 let jsem neměl s alternátorem jedinej problém...
Je pravda, že všechno tohle jsem měl zapojený tak, že bez zapnutýho zapalování nic z toho nefungovalo a v zimě jsem každý měsíc lupnul baterku přes noc na nabíječku... Nemůžou tyhle problémy být třeba opravdu načnutou baterkou? Originál jsem měnil preventivně po 6-ti letech.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

5.1.2021 v 07:31 | Nahoru | #28
Mácajede> to není chyba motky/baterie, ale USB!
...navíc, podle mne, pleteš různé údaje - výkon alternátoru vs regulátor.

Naposledy editováno 05.01.2021 07:57:00

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

5.1.2021 v 11:32 | Nahoru | #29
ramlik> jo, to dobíjení telefonu je problém jinde, usb/adaptér.
Fakt je ale ten, že alternátor Versyse je dost slabej.

Alternátor odešel do věčných lovišť, už zas versys 2007

5.1.2021 v 16:03 | Nahoru | #30
ramlik>
Jsem si vědom jak to myslíš hned mne to napadlo jak jsem to napsal že někdo bude hnidopich ( s prominutím )
Když posílíš altík nebo ho vymněníš nemůžeš nechat původní regulátor nebo ano? Ale možná se taky mýlím
Nic méně můžeš to tady vysvětlit, jak to tedy je, jistě to bude hodně z nás zajímat

Kawa ER6n má altík s výstupem 24 A /14V při 5000
Je to (skoro) stejný motor až na časování ventilů, možná by se dal altík použít ( jako že by se vešel ), to by chtělo zkusit.

Naposledy editováno 05.01.2021 23:20:37
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist