Koupil jsem novou baterku a nabil jí, ale nezapaluje. Ze začátku vůbec neházela jiskru, když jsem prošel a poutahoval kontakty, tak jiskří. Ale jen málo nebo nepravidelně. Navíc přeskakuje jiskra na přerušovači. Dal jsem tam novou svíčku, a nový kondenzátor (píše se na něm 250NF -10 + 15 %, 250V=125 °C). Ale přerušovač jiskří dál. Nedal jsem tam nějaký špatný? Říkal jsem v mototechně, na co to chci, ale na tom starém nic napsáno není. Může to být tím, že má tenhle špatné parametry?
Ještě chci zkusit vyměnit vedení od cívky ke svíčce – ten kablík se dá vyšroubovat z cívky stejně jako z fajfky? Nerad bych tam něco utrhnul. To mi ale neřeší to jiskření na přerušovači…
Zkoušel jsem i přerušovač, když dám zkoušecí baterku se žárovkou na ramínko přerušovače a na kostru, při odtahování rukou to krásně přerušuje. Ale jen při odpojeném kablíku od ramínka, nebo někde dál (zkoušel jsem taky před/za cívkou). Jestli to někde zkratuje na kostru, jak je možné, že to teda při rozpojení jiskří?
Už nad tím mudruju a hledám v knížkách a na internetu týden, kde může být chyba? Může být problém ve spínací skříňce (uvnitř, zvenku jsem to vyčistil a poutahoval)? Díky.
Zkoušel jsem to s odpojenou baterií zkoušečkou ze staré čelovky + drátů, připojit na kostru a ten přerušovač. Při odpojeném vedení z cívky do skříňky krásně přerušuje, ale když to zapojím, bez ohledu na klíček proud zkoušečky přerušovač nepřerušuje. Svítí to furt, jen trochu míň. Počítám, že mi to někde jde na kostru, protože při vypnutém klíčku by přece při oddělení kontaktů přerušovače zkoušečka zapojená na kostru a ramínko svítit neměla, nebo jo?
1 reakcí na tento příspěvek jawa 559 panelka zapalování
Teď mi zase nejde zařadit při spuštěném motoru jednička - asi spojka, a mokvá beznín kolem nového kohoutu, musím prověřit jestli není úplně prorezlá nádrž v těch místech nebo co, a pomalu padají otáčky, někde asi fičí. Ale to už zase jinde jsme, je to jiná vesnice... :)
Kdo si hraje, nezlobí.
Díky, H.
pokud máš novovou baterku myslím si, že pro její dobrou činnost dlouhodobě je dobré
vyhodit staré relé a dát na elektronické 6V 100W, které stojí cca 400
Máš pak jistotu, že baterka nebude přetěžovaná vysokým napětím a tak. Staré relé je k ničemu a celá soustava tím trpí (jiskří)
Jinak přerušovač nový stojí 40k tak je dobré jej také vyměnit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3892, 3893] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116770 | Dnes v 13:14 Jirka4137 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |