doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.
Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...
Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?
Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...
Díky
2 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
shewcza píše: Octavia 1.9tdi 66kw - nesmrtelný motor
nebo 81kw, ..ale tady máš řemen a povětšinou dvouhmotu (která se stejně předělává na jednohmotu)..taky na tyhle starý rotačky nedám dopustit pokud to dodá do hlasování, budu hlasovat pro
a ještě bych dodala, že to nemusí být jen v koktě..
Naposledy editováno 26.11.2014 11:32:16
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
2. Nachylne na kvalitu nafty jsou vsechy CR diesely (mimo prvnich generaci - 2.0 HDI 66 a 80kw, JTD 74kw, 81kw,... ktere na jedny vstriky zvladnou najet 400 - 500tkm) i PDcka
3. naprosta vetsina ma rozvody remenem
4. U nekterych je mozne vymenit dvouhmotu za jednohmotu,ale nevim s jakym dlouhodobym nasledkem pro motor nebo prevodovku.
5. vyhnout se 1.6 HDI = 1.6 TDCI = 1.6D v mazde 3 s vykonem 80kw, 66kw verzi tohoto motoru ano!
Aby to bylo co nejmensi zlo, tak jednoznacne 1.9SDI 47kw (jeste ne PD) ale bude to uz v dost starych autech, 2.0SDI 50/51/55kw sehnat v golfu 5?
Cokoliv s turbem bude dostavat pri kratkych trasach na prdel a turbo se brzo rozlouci.
Zalezi kolik na to ma penez a jake auto chce.
1.6HDI/TDCI 66kw ma turbo bez variabilni geometrie lopatek, jednohmotu, nema FAP!!! a repase vstriku jde udelat docela dobre.
Jinak ale souhlas s ostatními, že pro popsané použití (krátké trasy a cukačky po městě) naftu rozhodně ne! Nemá šanci se prohřát a trpí, kdežto benzinu stačí několik km, aby se prohřál a na těchto cestách bude mít i (/paradoxně) menší spotřebu). A na houby je to kor v zimě, kdy navíc neprohřátý motor není štonc odmlžit okna a v mrazech ani zapnutá A/C (vysoušení vzduchu) nepomůže, okno namrzá stejně.
A ten zmíněný koncernový motor 1.9TD (90k) též přichází v úvahu, je to snad poslední opravdu povedený nafťák od VW. Ovšem jestli si otec nenechá nic vymluvit, je zbytečné hučet do vykotlané vrby, někdy holt musí člověk just na ty hrábě šlápnout, aby uvěřil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
shewcza píše: Octavia 1.9tdi 66kw - nesmrtelný motor
souhlas, mam ten motor ve WV bora, najeto cca 300000 a na motor se nemuselo sahat, zatim ani na prevodovku, spojku a vyfuk je tam taky puvodniwegas píše: souhlas, mam ten motor ve WV bora, najeto cca 300000 a na motor se nemuselo sahat, zatim ani na prevodovku, spojku a vyfuk je tam taky puvodni
Já mám tenhle motor (ALH) v O1, najeto přes 272 000 km a vše původní, vše bezproblémové. Výfuk je taky origo.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Lion píše: tak jako ja vim, že se to dnes moc nevidí, ale 300t. ještě není nesmrtelný motor... a on bude na tomto nájezdu přinejlepším začínat
taky neriakm, ze je to konecna zivotnost, spis sem tim chcel rict, ze co se podivas na novejsi motory (a to nejemon naftaky), tak pri tomhle najezdu je uz pul motoru malem po smrtiabych uvedl jinej priklad, znamej menil motor v sharanu (1.9 tdi, 81 kw) po 750 000, to uz bych rekl, ze by mohl byt padnejsi argument
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
2 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
bin_Ládin píše: Měl jsem BMW 530dT r.v.2000 135kw. Koupeno v roce 2006 s 206tkm, prodej po šesti letech s 630tkm. Spotřeba 7,2l/100km za celou dobu. Na motoru byly vyměněny za celou dobu 2 vstřikovače, netěsný termostat a alternátor, toť vše. Nepíšu to, aby si to tvůj otec kupoval, ale kvůli tomu, jak já si představuju spolehlivost/životnost. A to bych se nebál, najet s tím ještě jednou tolik.
Já myslím, že pokud se podíváš do bazaru, tak hodně aut je na tom podobně, jen je vše stočené. Já mám na 6 let starém autě 310 tisíc a vypadá mnohem líp než bazarovky s polovičním nájezdem. Hloupost... A taky jsem měnil jen vstřiky a pak motorky v parkovací brzdě.
No a teď mě teda čeká dvouhmota, ale za to může určitě manželka, páč moc neví, jak se jezdí s dieselem.
J.M.K. píše: Lion> O tom vím, ale je jich několik a docela by mě zajímalo, který byl tak problémový. A není moc pravděpodobné, že by se náhodou rozsypaly tři kusy ve stejném čase. Bohužel jsme se tehdy nedověděli, co přesně se motorům stalo.
Neni to moc pravdepodobne - spis je pravdepodobnejsi ze s nima jezdil stejnej kokot :)
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
J.M.K. píše: Lion> O tom vím, ale je jich několik a docela by mě zajímalo, který byl tak problémový. A není moc pravděpodobné, že by se náhodou rozsypaly tři kusy ve stejném čase. Bohužel jsme se tehdy nedověděli, co přesně se motorům stalo.
2007 to by mohlo byt s motory 2.0TDI 103/125kw, ty byly ze zacatku produkce docela pruserove
assassin píše: Taky mame doma 19tdi s 350tis km a furt jede ... Jen s tim nikdo nechce jezdit :) to je fakt za trest ten komfort v tehle <=4 valcovejch dieselech...
mám v audi A4 a nemůžu si na nekomfort stěžovat...
asi mám menší nároky
Jinak 1,9TDi máme dva, jeden v a4, druhý v O1, v A4 tacho 290000, ale reálně více, O1 tacho 480000, ale reálně více, O1 měněné turbo, neb to to potřebovalo, ostatní, co se s motorem dělalo, se dělalo, neb se chtělo, ne, že by se muselo (vstřiky, čip...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
J.M.K. píše: wegas> Opačná zkušenost - před léty v nástrojárně se kupovaly nové služebáky, všichni se shodovali na ochcávkách, ale vedení v Esterajchu řeklo jasně "Ne, koupí se Sharany!!!, koupily se tři kusy - a u všech po 40000km motor na výměnu. Ale nevím ,co v tom bylo za motory, bylo to v r. cca 2007. Tím ovšem Tvé tvrzení nepopírám.
ty, okterych mluvim ja sou z obdobi +- 2000, 2007 uz je bouzel obdobi, kdy se i motory vyrabeji jako spotrebka, na novejsi koncernovky uz sem slysel taky par negativ (edit: a nebo jak pise assassin, to bych videl jako pravdepodobnejsi moznost ), ale co se tyce techhle +- 15 let starych, tak bych se vysokyho najezdu urcite nebal, spis mam strach, ze ten motor, co mam v aute (1.9 tdi 66kw AGR) me este prezijeNaposledy editováno 26.11.2014 13:14:09
2 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: Anii: mame taky dva jeden v o1 a druhej v golfu 5 - vibrace, uzke pasmo pouzitelnych otacek, hluk + bruceni na nizkejch frekvencich - me z toho boli hlava. Ja uz bych takovej motor nechtel ani zadarmo ... Kupuju dieselovej 5ti valec a nevim jestli nedelam blbost :( chod taky neni uplne plynulej, nejede to, zere to
Je fakt že v O1 je všeobecně větší hluk než v A4, O1 má muž na kratší cesty do práce, já jezdím A4 a když jedeme někam spolu, bereme A4 právě z důvodu většího pohodlí, větší tichosti. Je fakt, že oba motory máme upravené, což taky pomůže (zvýšen výkon)..