Téma: cestovní enduro
 
8.9.2014 v 13:40
Ahoj všichni,
ač je mi již čtyřicet, tak silnější motorku budu pořizovat až nyní. Zasekl jsem se na Jawa 250, kterou pořád mám. Před tím to byl samozřejmě Fichtl, pak Mustang, pak Simson a pak různé Čz a Jawa Čz od 125 - 250 ccm. Na ničem jiném jsem vlastně kromě půjčeného Drag Staru neseděl. Mám tři kandidáty ze třídy cestovní enduro a potřeboval bych poradit. Tipy, triky, nejčastější závady, vaše zkušenosti atd. Takže Cagiva Canyon, Honda Trans Alp nebo Yamaha Tenere ? Vím, že jsou tam různé obsahy, roky výroby, tak to specifikuji. Rok výroby od cca 1995 do 2000, a co se týče obsahu tak prostě kolem 650 cca .
Zatím předem dík moc za postřehy a rady.
Majk
Předchozí
1 2
Následující

cestovní enduro

8.9.2014 v 13:45 | Nahoru | #1
Na cestování Alp, do "terénu" Yamahu, na stání do garáže Cagivu

cestovní enduro

8.9.2014 v 13:58 | Nahoru | #2
Cagivu nebrat, mozna sympaticka cena je duvodem jeji sravosti.
Jinak z tech dvou je to asi jedno, TA je osvedcena klasika ktera nezklame ale ani neprekvapi

cestovní enduro

8.9.2014 v 14:00 | Nahoru | #3
Houba to tak nějak vystihl. S Alpem se ale v terénu taky neztratíš, i když žádná hitparáda to není (ale ono je to u těch 200kg+ motorek stejně prašť jako uhoď).

Podstatnější je, kolik na to máš peněz...

cestovní enduro

8.9.2014 v 15:17 | Nahoru | #4
Budeš jezdit sám nebo s baťůžkem? dálky nebo se motat po okolí? budeš lítat v terénu? pokud na cestování tak Transalpa, i s Tenerou to pujde, ale alp bude pohodlnější, motor je vcelku blbuvzdorný, takže co se týká servisu to bude bez problémů. Za mě Alpa :)

cestovní enduro

8.9.2014 v 16:15 | Nahoru | #5
Mé pořadí : Honda ,Yamaha , Cagiva Nikdy určitě nebudeš jezdit jen terén nebo silnici.Spíš tu silnici.

1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

8.9.2014 v 16:42 | Nahoru | #6
Já bych tam ještě předstrčil VSTROM 650 .. ale to je trošku dražší. Transalpa jsem měl a VSTROM je lepčí (subjektivně ).

..jooo a abych nezapomenul .. akorát jednoho prodávám

Ne fakt, jde hlavně o tvůj rozpočet.

cestovní enduro

8.9.2014 v 19:15 | Nahoru | #7
Zdar všichni,
děkuji všem za názory. Rozpočet je omezen , bohužel. Jinak budu jezdit spíše po okolí, sem tam na ryby, takže trochu terén (teda pokud se plňačka počítáza terén ), plus cesta na chatu, do práce, nebo jen tak pro svezení. Kufry by s e teda hodili. Žádný velký dálky zatím ne. Jednou by jsem chtěl na Nordcap , ale klidně i autem . Pokud bude mít ještě někdo něco, předem dík.
Ahoj Majk

2 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

8.9.2014 v 19:17 | Nahoru | #8
Ještě jsem zapoměl, pro JirikM.
Prodáváš Vstorma nebo Alp?

(reakce na) cestovní enduro

8.9.2014 v 19:21 | Nahoru | #9

Hagvrit píše: Ještě jsem zapoměl, pro JirikM.
Prodáváš Vstorma nebo Alp?



VStroma. Ale toho nemas(zatim ) ve vyberu

cestovní enduro

9.9.2014 v 10:38 | Nahoru | #10
Vstrom taky dobrej!

cestovní enduro

9.9.2014 v 10:40 | Nahoru | #11
hm kdyz tu radite stroma jak na tom je kdyz na to sednou dva dobre narostly ? nebude drbat an kazdym kruhaci stojankem ?

(reakce na) cestovní enduro

9.9.2014 v 11:39 | Nahoru | #12
Hagvrit> no pokud je ten rozpočet tajemství, tak ti poradíme asi těžko...

cestovní enduro

9.9.2014 v 20:35 | Nahoru | #13
Rozpočet se snažím držet u huby, aby mi vyzbylo i na hadry a přilbu. Takže moto cca 40 - 60 000 (max 65 000)kč. To co tahám na Jawičku na Alpa tahat nemůžu (stará koženice, pohorky, a džíny, kokosku). Hodně by se mi líbil ten za 72 000,-kč co je tady na stránkách, ale to je můj strop a neměl by jsem na hadry a helmu.

cestovní enduro

10.9.2014 v 05:31 | Nahoru | #14
Strom je tím pádem bezpředmětný, zůstává starší alp.

cestovní enduro

10.9.2014 v 07:19 | Nahoru | #15
jj, novější TA600kou nic nepokazíš.

cestovní enduro

10.9.2014 v 08:28 | Nahoru | #16
Pokud nechceš cestovat a budeš jezdit jen po okolí a na ryby tak bych šel rozhodně do malý jednoválcový Tenerky. Alp bude zbytečně těžší a dvojnásobně dražší při údržbě motoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro

10.9.2014 v 08:37 | Nahoru | #17

JirikM píše: Já bych tam ještě předstrčil VSTROM 650 .. ale to je trošku dražší. Transalpa jsem měl a VSTROM je lepčí (subjektivně ).

..jooo a abych nezapomenul .. akorát jednoho prodávám

Ne fakt, jde hlavně o tvůj rozpočet.

Ale on tu píše že by chtěl cestovní enduro a ne cestovní skůtr za mě je z jeho třech strojů Honda která bohužel přestala vyrábět endura když skončila výroba XRV ale kdo ví třeba nás u Hondy ted překvapí a bude návrat legendy XRV 1000 ale to už je do jiné diskuse a pro autora by ještě by měl dopsat kolik peněz chce do toho endura investovat a co sním zamýšlí jezdit

1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

10.9.2014 v 10:42 | Nahoru | #18
Zdar,
díky moc za názory. Cestování mě určitě taky nějaký v létě bude čekat, a proto budu mít raději něco většího, byť možná z pohledu někoho trochu nevyužitýho, ale nechci pak zase řešit, že jsem koupil něco malýho.
Jinak z jiného soudku. Už to tu někdo nakousl. Co se týče servisu, oleje, destiček, seřízení karburátorů, gum atd. kdo jste Alpa měl, nebo máte, na jaký peníze se mám připravit? Dík moc všem kdo odepíšou za info.
Ahoj Majk

(reakce na) cestovní enduro

10.9.2014 v 11:06 | Nahoru | #19
Hagvrit> ono ty položky jsou dost podobné u všech moto.

-olej tě vyjde na cca 600Kč, filtr 100-150Kč, výměna rok nebo 12 000km
-desky jsou za 600-900Kč na jeden kotouč(kontola při koupi, kdyžtak sleva),
-seřízení karbů si uděláš sám dle manuálu, jinak práce za servis to dost prodraží
-guma kolem 1500 (Mitas), za jiné až 2x více,
-vzduchový filtr každých 18 000km a vyjde na cca 500-600Kč,
-svíčky měnit stejně jako olej a vyjdou na +/- 100Kč kus, pokud tam nebudeš rvát 2-3x dražší iridiové/wolframové/kryptonitové,
-brzdová kapalina cca 200 za 0,5litru (5.1), pokud koupíš klasiku DOT 4(stačí), tak desítky korun
-stejně tak chladící kapalina 150Kč za litr nebo standardní G12+ a naředit podle potřeby.

...jo a regulátor, to je kolem 1800-2000Kč u VAPE , ale to je povinnost každého majitele Hondy

Ono to sice v součtu vypadá jako pálka, jenže komplet výměnu uděláš po koupi a pak už jen měníš dle intervalů.

Naposledy editováno 10.09.2014 11:08:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro

10.9.2014 v 19:33 | Nahoru | #20

pavelgsxrv píše: Ale on tu píše že by chtěl cestovní enduro a ne cestovní skůtr za mě je z jeho třech strojů Honda která bohužel přestala vyrábět endura když skončila výroba XRV ale kdo ví třeba nás u Hondy ted překvapí a bude návrat legendy XRV 1000 ale to už je do jiné diskuse a pro autora by ještě by měl dopsat kolik peněz chce do toho endura investovat a co sním zamýšlí jezdit



Pán je ftipálek

cestovní enduro

10.9.2014 v 19:47 | Nahoru | #21
Ještě tam zařaď místo Tenerky-Supertenerku :) Dvojvál bude lepší kdybys jel dál. Trošku víc výkonu a taky není drahá do 50 se vlezeš :) Břichoplaz je fain,cenově podobný, ale na ryby a po okolí supertenerka Jinak zkus projet a uvidíš.

1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

10.9.2014 v 21:01 | Nahoru | #22
že by Transalp měl proti Tenerce dvojnásobně dražší na údržbě motoru bych se možná i hádal

Já mám Africu 750 koupil jsem ji v roce 2011, přítelka Apa 650 letos v lednu koupeného, kromě prvotních nákladů (olej, brzdovka, olej.filtr, vzducháč) tak žádné jiné náklady nebyly. Jedině na Africe jsem vyměnil spojkové lanko (spotřební materiál nepočítám brzdové desky, pneu, řetězovka). Na alpovi jsme akorát udělali repasi předních třmenů.
Africa si za 30 tkm nevzala ani deci oleje, Transalp zatím taky ne (cca 4tkm)

(reakce na) cestovní enduro

10.9.2014 v 22:17 | Nahoru | #23

Brian1986 píše: že by Transalp měl proti Tenerce dvojnásobně dražší na údržbě motoru bych se možná i hádal

Já mám Africu 750 koupil jsem ji v roce 2011, přítelka Apa 650 letos v lednu koupeného, kromě prvotních nákladů (olej, brzdovka, olej.filtr, vzducháč) tak žádné jiné náklady nebyly. Jedině na Africe jsem vyměnil spojkové lanko (spotřební materiál nepočítám brzdové desky, pneu, řetězovka). Na alpovi jsme akorát udělali repasi předních třmenů.
Africa si za 30 tkm nevzala ani deci oleje, Transalp zatím taky ne (cca 4tkm)



Jelikož máš na motoru od ojnic víš vše dvakrát,dá se počítat že cokoliv s toho bude potřeba udělat bude stát jednou tolik. Na tom neni nic k hádání.A to že se ti do teď dařilo na nic s toho nesáhnout neznamená že tě to nečeká . Už jen rozvody který by se měli k základní údržbě počítat....
edit..písmenko..

Naposledy editováno 10.09.2014 22:19:22

1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

10.9.2014 v 22:25 | Nahoru | #24
to máš recht, ale když jsem brouzdal po netu a hledal moto pro přítulku byla v hledáčku i Tenera, a celkem mě odradily ty problémy které jsem našel tady na m.cz, spotřeba oleje a pod. a navíc nabídka v azaru nebyla zrovna velká, a taky doplňky na starou Teneru nejsou moc k mání

(reakce na) cestovní enduro

11.9.2014 v 11:05 | Nahoru | #25

JirikM píše: Pán je ftipálek

Sranda musí bejt přece nebudem celej život brečet a nadávat jinak s motorkama má každej to co mu vyhovuje a nebo se mu líbí

(reakce na) cestovní enduro

11.9.2014 v 11:48 | Nahoru | #26
Brian1986> To by byla diskuse na samostatný vlákno . Samozřejmě neodsuzuju žádnou z poctivých starých želez ani Alpa ani Afru...Všechno jsou to výborný stroje.Jen pro účely Haqvrita které psal nazačátku mě ten jednobuch přišel vhodnější.

Naposledy editováno 11.09.2014 11:50:03

cestovní enduro

11.9.2014 v 21:52 | Nahoru | #27
Jak říkáš, taky neodsuzuju staré železo, kdyby mi v garáži přistála nějaká postarší Tenerka, Big, nebo ně o podobného, nezlobil bych se, naopak, ty starší kousky jsou prostě krasavci

1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro

12.9.2014 v 08:41 | Nahoru | #28
Taky tíhnu k těm starším kouskům . Jen se to nesmí začít s.át . Ceny dílů jsou stejně drahý jak na ty nový motorky a pak si člověk říká jestli má vůbec cenu do toho ty prachy cpát a nekoupit raděj něco jiného. Teď sem dělal karbce na Supertenerce a nebýt druhovýroby byl bych v tom za 20. Takhle jsem za to dal 8,ale všechno jsem si dělal sám. Když na tebe vybafne 5000,kč za jednu membránu z šoupátkem dělá se člověku mdlo ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro

12.9.2014 v 10:02 | Nahoru | #29
klump> To máš pravdu a to že ty díly jsou někdy i dražší než na nový stroje má svou logiku - ty motorky už se dávno nedělaj, takže dílů je buď omezený množství ze zásob nebo se dělaj v nějaký maloseriový výrobě, takže režijní náklady na výrobu, skladování a distribuci jsou větší.
Naštěsti se ale dá plno věcí na tyhle starší stroje sehnat z bouraček, je fakt že zrovna membrány a gumový příruby jsou problém, to už je ze starý bouračky nebo motorky na ND často nepoužitelný.
Čau, Tom

(reakce na) cestovní enduro

12.9.2014 v 12:22 | Nahoru | #30
TomElefant750> Čau Tome.Tomu bych rozuměl kdyby se nedaly sehnat díly z druhovýroby který jsou někdy i za desetinovou cenu a jsou taky na tuty z malovýroby.... Každopádně nic s tim nenaděláme.Jezdit chceme tak musíme opravovat a cálovat .Jen s tim musí člověk při koupi takovýho stroje počítat...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist