paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Prosím poraďte :)
26.5.2014 v 17:27
Dobrý den,
prosím poraďte mi, protože jsem v této situaci bezradná. Mám, jak sami vidíte, motorku Cagiva Mitto, jelikož je to 125ccm, tak se na ni učím jezdit. Jenže, problém je v tom, že když jedu tak normálně jede ale když ji vypnu tak už zpět nenastartuji. Motorka čistě jen protáčí a můj bratr jako vyučený autoelektrikář, mi tam vždy něco ,,pošteluje" a motorka jako zázrakem jede. Vždy to odůvodní tím, že ty baterky nejsou stavěny na to aby se na nich tak často krát za sebou startovalo. A prý ji to neustále vybíjí. Tedy otázka existuje nějaká baterka, která se hodí pro mou motorku a zároveň se mi nevybije po 3 nastartováních? Tak mi prosím řekněte co dělám špatně, že mi to nejde nastartovat. Budu ráda za každý trik nebo zkušenost a jelikož se snažím dělat vše proto abych se naučila to nejlepší ať jsem sama se sebou spokojená.

P.S. Vím, že teď to vypadá jak kdybych byla ta největší šavle ale motorky se mi moc líbí. Vždy se uklidňuji tím, že každý jednou začínal.
Díky a přejí Vám spoustu kilometrů bez nehod

Naposledy editováno 08.08.2016 16:31:00

Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 17:50 | Nahoru | #1
Tak když to čistě jen protáčí jako motorem nebo jenom startér sám o sobě ? Když to otáčí tak nemůže být baterka v háji ne ? :) To by spíš netočilo vůbec :)

1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 17:54 | Nahoru | #2
Tak pokud je ta baterka dávno v háji tak je to reálné jinak tam celkem není co štělovat

Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 18:03 | Nahoru | #3
zkus to i teply startovat na sytic

1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 19:32 | Nahoru | #4
Zrada může být v tom, že když už je baterka "slabší", tak starter ještě může točit zdánlivě "normální rychlostí", ale napětí v palubní síti už nebude stačit na pořádnou jiskru. To bys poznala tak, že když místo natáčení starterem motorku roztlačíš, měla by chytnout v pohodě.
Dost by mě zajímalo, co konkrétního tam brácha "poštěluje" - to by mohlo dost napovědět. Jestli náhodou jen nedobije baterku a pak logicky motorka zase pojede. Ale předpokládám, že jako elektrikáře by jej snad dávno napadlo, změřit napětí na baterce za chodu motoru a tedy, zda motorka dobíjí, jak má. Jestli dobíjí málo, tak se jízdou baterka vybije a je nasnadě, že pak už nenastartuješ. A argument "...že ty baterky nejsou stavěny na to aby se na nich tak často krát za sebou startovalo" mne docela pobavil, brašule by si měl znalosti trochu doplnit, nic ve zlém. Pokud tím tedy myslí, že baterka nemůže zvládnout třeba 15 minut jízdy, start, 15 minut jízdy, start... to musí dobře nabitá baterka v dobrém stavu zvládat levou zadní.

Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 21:18 | Nahoru | #5
Možná tím spíš myslel to, že nedokáže točit tím startérem dlouho... vezmi si, nestartuje motorka, a ona pořád točí a točí a točí až dojde šťáva... přiznejme si, ono to dlouho nevydrží, když se ta baterka nedobíjí a jen vybíjí. Záleží na tom, co tím myslel a jak moc jednoduše to slečně řekl, aby vše pochopila.
Nestartuje to za tepla, pochopil sem?

(reakce na) Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 21:44 | Nahoru | #6
hrnous>
Pokud si tedy myslíte, že je to tou baterkou neznáte nějakou kvalitní značku, která opravdu vydrží? Podle toho co mi řekli je baterka nová. Díky :)

Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 21:56 | Nahoru | #7
to neznamená že nová baterka musí bejt dobrá.skus ríct panoj bratroj at jí skusí zátežákem.a za chodu jak to dobíjí.a to protácení naprázdno?co pastorek na startéru ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #8
J.M.K.>
Díky za radu, motorka normálně po roztlačení nastartuje. Baterka má prý jen 12ampér hodin. Vždycky tam ,,pošteluje" s sytičem. Tak nevím co s tím je. A teď další dotaz, je možné že tu baterku vybije to, že se na ni jede např. 1 km a vybije se při 3 nastartování?

(reakce na) Prosím poraďte :)

26.5.2014 v 22:21 | Nahoru | #9
Nikis> 12Ah je na Mito 125 dostatečná kapacita, takovou mívají i daleko větší motorky. A jestli brašule "šteluje se sytičem", tak by to možná chtělo celkově karburátor seřídit - když bude moc bohatá směs, tak právě motor bude špatně startovat zahřátý (a také bude více kouřit). Někdy pomůže během startování trochu přidat plyn. Nebo naopak může být směs chudá a pak stačí trochu otevřít sytič a motor by měl chytnout. Jak je na tom směs, se pozná dle barvy spodního konce svíčky. A na chudou směs obzvlášť pozor, kor pro dvoudobý motor to bývá katastrofální - více se zahřívá a přitom málo maže, takže se může zadřít, nebo dokonce i propálit díra do pístu.
Ale jestli jezdíš jen krátké, jednokilometrové úseky, tak klidně může být baterka slabá, jelikož se prostě nestihne nabít. Je taková obecná (i když dost hrubá) poučka, že po jednom nastartování je třeba ujet cca 15 - 20km, než dobíjecí okruh do baterky znovu "naláduje" energii, která se spotřebovala na nastartování (uvědom si, že starter má oproti ostatním spotřebičům na motorce strašně vysoký příkon a klidně může baterku vybít během pár desítek vteřin točení). A jestli je ještě k tomu rozhozená směs, motor proto obtížně startuje, tak delším točením tuplem baterku vybiješ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2895 15.6.2024 v 09:50 Beranidlo
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto TRIBES 3 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu


TOPlist