prosím poraďte mi, protože jsem v této situaci bezradná. Mám, jak sami vidíte, motorku Cagiva Mitto, jelikož je to 125ccm, tak se na ni učím jezdit. Jenže, problém je v tom, že když jedu tak normálně jede ale když ji vypnu tak už zpět nenastartuji. Motorka čistě jen protáčí a můj bratr jako vyučený autoelektrikář, mi tam vždy něco ,,pošteluje" a motorka jako zázrakem jede. Vždy to odůvodní tím, že ty baterky nejsou stavěny na to aby se na nich tak často krát za sebou startovalo. A prý ji to neustále vybíjí. Tedy otázka existuje nějaká baterka, která se hodí pro mou motorku a zároveň se mi nevybije po 3 nastartováních? Tak mi prosím řekněte co dělám špatně, že mi to nejde nastartovat. Budu ráda za každý trik nebo zkušenost a jelikož se snažím dělat vše proto abych se naučila to nejlepší ať jsem sama se sebou spokojená.
P.S. Vím, že teď to vypadá jak kdybych byla ta největší šavle ale motorky se mi moc líbí. Vždy se uklidňuji tím, že každý jednou začínal.
Díky a přejí Vám spoustu kilometrů bez nehod
Naposledy editováno 08.08.2016 16:31:00
1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte :)
1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte :)
Dost by mě zajímalo, co konkrétního tam brácha "poštěluje" - to by mohlo dost napovědět. Jestli náhodou jen nedobije baterku a pak logicky motorka zase pojede. Ale předpokládám, že jako elektrikáře by jej snad dávno napadlo, změřit napětí na baterce za chodu motoru a tedy, zda motorka dobíjí, jak má. Jestli dobíjí málo, tak se jízdou baterka vybije a je nasnadě, že pak už nenastartuješ. A argument "...že ty baterky nejsou stavěny na to aby se na nich tak často krát za sebou startovalo" mne docela pobavil, brašule by si měl znalosti trochu doplnit, nic ve zlém. Pokud tím tedy myslí, že baterka nemůže zvládnout třeba 15 minut jízdy, start, 15 minut jízdy, start... to musí dobře nabitá baterka v dobrém stavu zvládat levou zadní.
Nestartuje to za tepla, pochopil sem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte :)
Díky za radu, motorka normálně po roztlačení nastartuje. Baterka má prý jen 12ampér hodin. Vždycky tam ,,pošteluje" s sytičem. Tak nevím co s tím je. A teď další dotaz, je možné že tu baterku vybije to, že se na ni jede např. 1 km a vybije se při 3 nastartování?
Ale jestli jezdíš jen krátké, jednokilometrové úseky, tak klidně může být baterka slabá, jelikož se prostě nestihne nabít. Je taková obecná (i když dost hrubá) poučka, že po jednom nastartování je třeba ujet cca 15 - 20km, než dobíjecí okruh do baterky znovu "naláduje" energii, která se spotřebovala na nastartování (uvědom si, že starter má oproti ostatním spotřebičům na motorce strašně vysoký příkon a klidně může baterku vybít během pár desítek vteřin točení). A jestli je ještě k tomu rozhozená směs, motor proto obtížně startuje, tak delším točením tuplem baterku vybiješ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2895 | 15.6.2024 v 09:50 Beranidlo |
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 | Thefatninjahero | 0 | 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero |
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 | kokoška. | 19 | 6.12.2022 v 11:30 mito7 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto | TRIBES | 3 | 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu |