globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Piaggio X9 250 nejde proud do sytiče???
8.4.2014 v 11:50
Ahoj, může nikdo poradit? Řeším výměnu automatického sytiče avšak při měření multimetrem se zmáčknutým startérem mi to nic neukazuje tak nevím jestli je problém v sytiči nebo elektrice?

Piaggio X9 250 nejde proud do sytiče???

8.4.2014 v 15:01 | Nahoru | #1
Měříš na konektoru sytiče?
Funguje to tak, že po zapnutí klíče je na tento konektor přivedeno 12V. V sytiči je patrona s voskem, ve které je topné tělísko. Jak tělísko začne topit, vosk se začne roztahovat a tím postupně (plynule) zavírá sytič až do úplného zavření. Na Vespě ET4 125 to mělo trvat 2 minuty s nějakou možnou odchylkou (tušim +- 10 sekund).
Po celou dobu zapnutí zapalování to topí aby byl sytič zavřenej. Jak motor chcípneš a začne stydnout, zase se začne pomalu otevírat (dle teploty samozřejmě).

Čili na tlačítko startéru by to reagovat vůbec nemělo. Prostě se zaplým klíčkem se na sytiči musí objevit napětí 12V, když zapalování vypneš, nemá tam být nic.

Pokud tam nemáš vůbec nic, zkus relé toho sytiče.

Piaggio X9 250 nejde proud do sytiče???

8.4.2014 v 16:45 | Nahoru | #2
Tak to jsem z toho jelen protože podle článku ze scootland.cz je to tam popsané takto:

Princip funkce automatického sytiče je velmi jednoduchý. Po nastartování motoru (nikoliv po zapnutí klíčku) začne jít do sytiče střídavé napětí. Oba póly jsou propojené topným tělískem, které se při průchodu střídavého proudu zahřívá. Přímo o tabletku se opírá kapsle sytiče, ve které je gel, který na pricipu tepelné roztažnosti po zahřátí vytlačuje ven malou osku, která přímo tlačí na zavírací váleček sytiče.
Takže teď teda nevím??? Jediné co nesedí je způsob měření.
Jinak měřil jsem na konektoru kterým se propojuje se sytičem ale na multimetru jsem měřil střídavý proud. Tak nevím....

Naposledy editováno 08.04.2014 16:46:29

Piaggio X9 250 nejde proud do sytiče???

8.4.2014 v 17:12 | Nahoru | #3
No tak u Vespy je stejnosměrnejch 12V a to hned po otočení klíčkem (možná je to tím, že vespa je jednodušší stroj).

To, co píšou na scootland.cz má ale taky logiku - střídavý napětí/proud z altíku (až když běží motor). Nevim jak to mají X9ky, možná koncern Piaggio používá více druhů tohoto systému ...

Piaggio X9 250 nejde proud do sytiče???

8.4.2014 v 18:15 | Nahoru | #4
Jasný taky mě napadlo že to může být jiné podle druhu-typu moto nicméně radíš kontrolu relé sytiče tak to zkusíme najít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 Galuskyn 3 1.5.2024 v 22:23 Galuskyn
imobilizer Piaggio X9 Vojto1966 1 2.3.2024 v 17:39 citron666
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 Vojto1966 13 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 BlackX9 2 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va
Nejde proud Piaggio X9 Dominik98 4 7.2.2024 v 13:17 Vojto1966


TOPlist