1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku pro sportovnější jízdu
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku pro sportovnější jízdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku pro sportovnější jízdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku pro sportovnější jízdu
Miloš666 píše: Fidži_CZ> Vážím 80 kg,nastavil jsem to do továrního nastavení,dal nové gumy Dunlop sportmax sportsmart II,nafoukal gumy dle manuálu a repas předních tlumičů. Potřebuji poradit s odskoky,předpětím a kompresí..
proštuduj eagleracing.cz, maj tam dost podrobnej návod a je to z toho zjevný i technickýmu analfabetoj jako su já
Ale jestli nejsi schopnej říct co je teď na podvozku špatně, asi to nemá smysl. Na silnici je důležitý aby podvozek filtroval nerovnosti a samozřejmě aby se ti na něm dobře jezdilo.
Předpětí (preload) - stlačí/uvolní pružinu, nastavuje se tím pracovní dráha tlumení vzhledem k tvojí váze. V podstatě by se moc nemělo lišit nastavení okruhu a silnice, ale asi je lepší tu dráhu na okruh trochu zkrátit. Daj se najít návody jak nastavit. Ideální je mít pružiny s tuhostí na tvou váhu, a pak doladit předpětí, tím máš zajištěno že dýlka dráhy bude optimální. Ale nutný to není.
Zjednodušeně, asi bych to nechal podle manuálu
Odskok (rebound) - určuje jakou rychlostí se ti vrací tlumič zpět. Moc bych si s tím nehrál, správně nastavený ti udržuje kontakt kol na silnici. V podstatě by to mělo bejt nastavený tak, abys cejtil kontrolu nad strojem Určitě neplatí čím víc tím líp, pak je motorka zvlášť na brzdách hodně nestabilní. Třeba přetaženej předek se projevuje poskakováním kola při brždění, zadek zase vlněním.
Taky bych to pro začátek nechal na manuálu, maximálně +/- půl otáčky.
Komprese (compression) - určuje rychlost stlačení tlumiče, tenhle parametr spolu s předpětím určuje pocit tvrdosti motorky. Tady je nastavení spíš o osobních preferencích nebo konkrétních podmínkách. Když budeš kroutit jen s tímhle, pokazíš toho nejmíň, a nejlíp ucítíš změnu
Jinak kvalita podvozku není daná tím jak je tvrdej, naopak ty nejlepší dobře nastavený jsou i na silnici docela pohodlný.
Všechno co píšu mám vyzkoušeno na sobě, takže to není čistá teorie, i když kvalita stroje pokulhává.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku pro sportovnější jízdu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 | Racer21 | 2 | 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1 |
Problém při startování Ducati Monster 1000 | altea | 11 | 14.6.2021 v 18:56 Koumes |
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... | MarcelTheRevenger | 74 | 23.2.2021 v 18:19 Codo |
Sekundární převod řemenem [1, 2] Ducati Monster 1000 | Ondrero | 55 | 24.12.2019 v 14:35 sardel |
Nefungují ručičky budíků Ducati Monster 1000 | albik | 1 | 11.7.2019 v 13:55 grooll |