globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sekundární převod řemenem
14.12.2019 v 23:58
Zdravím, mám v plánu na své Ducati předělat sekundární převod. Není moc třeba řešit proč. Zkrátka se mi pohon řemenem vždy líbil a nemám s motorkou v plánu polykat mraky km a nebo jí drtit na okruhu. Je to spíš mazel na kochání. Chtěl bych tu probrat technickou stránku věci. Šířku a typ řemenu na dané kW motoru. Probrat geometrii řemenice z duralu atd. Určitě tu bude mít někdo zkušenost s nějakým softem. Kde se dají dělat fyzikální zkoušky. Jak by měla vypadat co nejlehčí a přitom co nejpevnější řemenice z duralu 7075. Která bude ještě dána na tvrdý elox.
Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.



Předchozí
1 2
Následující

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 06:17 | Nahoru | #1
V takovém případě bych se pokusil odpíchnout od stroje podobné kubatury a výkonu co tenhle způsob používá.Moc mě jich nenapadá,namátkou třeba Buell ,myslím že i některé modely HD. Naposledy sem to viděl na "čopru" EN 500,ale to je proti litru čajíček.
Počítej s tím,že "hogofogo" řemen bude drahý i od normálního dodavatele průmyslových řemenů.Řešili jsme to v práci na sekačku a carbonová ludra byla za desítku.
Jinak není co moc vymýšlet.Tvar zubů je dán řemenem,převodový poměr by měl být plus minus jako u řetězu,osazení je taky dané.

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 06:39 | Nahoru | #2
Čau, najprv si pozri, či máš dosť miesta okolo reťazového kolieska. Tá remenica musí byť hodne väčšia a aj širšia, ako pôvodné ozubené koleso (Ohyb remeňa). Sú ale motorky čo takú úpravu majú

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 06:46 | Nahoru | #3
A to bude ten největší problém...Dobrá připomínka

Naposledy editováno 15.12.2019 06:47:35

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 06:55 | Nahoru | #4
čau, 30 sekúnd pátrania tu na fóre a máš to firma WH motoradtechnik v D to robí , celé kity koplet, ťukneš si motku a ti to vyskočí cena cca 1000 €. Už tu na fóŕe bola o tom debata, jednalo sa o Bonevile T 100 , ale robia to aj pre silnejšie motky. ducnu som tam ale nenašiel tam to asi nepôjde, remenice opajcovať od nich, remeň ako dávajú oni a prevod si vypočítaš, len to miesto??????či to tam vlezie.

PS: Ako som zastihol letmo, nie je problém s km 100 tisíc to dá, ale skôr vek a skladovanie motky, počasie slnko ,.Dokonca aj vo filme Renegát sa mu na HD podral remeň a ostal niekde trčať A údržba, špina bordel prach škodí aj remeňu , už tu bola téma , že to chce prerobiť na reťaz, že ho ten remeň serie.

PS: zdá sa mi, že aj to predné koliesko je z duralu.

Naposledy editováno 15.12.2019 07:05:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:21 | Nahoru | #5
krokoš>
Tam nic nedáš.I ten řetěz běhá pár mm od hliníku.Musel by s tím ven,a pak mu to nebude sedět vzadu.

Naposledy editováno 15.12.2019 07:22:12

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:25 | Nahoru | #6
Anti> práve som myslel na teba, lebo viem že máš Ducnu, a obzeral som fotky, či sa mu to tam zmestí. A poradňu si vyriešil . ešte, si môže kúpiť inú motku. A ja som vyčítal, že na moju Inu to ide kúpiť, celý set, ale serem na to. Preto to tí Nemci nerobia na Ducny.

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:34 | Nahoru | #7
Případně tam vytočí řemenici která se tam vleze a bude ji mít jako škrtící sadu.Jak tomu vytne tak se řemen protočí

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:42 | Nahoru | #8
Mám Buella s řemenem, 100 hp ten řemen dává. Šířka řemene je 29 mm, mám tam Falcon BLD SPC s kevlarovým kordem, jestli si dobře pamatuju tak se dá sehnat tak za 7500,-.
Přední řemenice má průměr s omotaným řemenem 110 mm a to si myslím že tam nenacpeš. On už takhle silnej řemen nesnese moc ohýbání na malej rádius.

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:52 | Nahoru | #9
Radovanh1> čau, tá remenica vpredu je z duralu??

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 07:56 | Nahoru | #10
Jinak Buell má zadní řemenici dural s bočním vedením z vnitřní strany a přední řemenici ocelovou s vedením z vnější strany ( ale dá se sehnat i duralová ale asi bude mít menší životnost). Jinak u Buella se řemen nijak neseřizuje, nasadí se napínák kterej nemá možnost seřizování a dané napnutí drží celou dobu jeho životnosti, prostě řemen nepovolí.

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 13:17 | Nahoru | #11
svýho času sem si SV překopal na řemen , ale díky tomu že přední řemenice musí mít určitej minimalní radius , kvuli zubum , tak se mi tam nevešla na velký zuby , ale na střední , myslim že to bylo 8mm ale jistej si nejsem, už je to minimalně 10 let . Musel sem si vyrobit i napínak na řemen , ale jak sem zabrzdil motorem tak to stejně přeskakovalo , a první řemen umřel na bordel , kterej se mi zasekl v přední řemenici - kamínky a vydržel 2500 km , a druhej , o něco kvalitnější vydržel to samý , rupnul jak sem tomu jednou naložil , holt to chce velký zuby a kvalitu řemen , jo a pokud budeš nasazovat řemen tak kyvka musí dolu , to je takovej malej bonus jo a kvalita fotek je děs , byl to první mobil co měl fotak 1,3 megapixel


a tadyhle sem čerpal moudra - https://www.pikron.cz/ - tady sem všechno kupoval a samodom upravoval
https://www.mateza....mp;vybranaskupina=02
http://www.nolt.cz/htm/remenice.htm
https://www.pkservis.com/cz/remenice
https://www.tyma.cz/o-serveru/mapa-stranek/

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 13:26 | Nahoru | #12
Tak nějak, jediné, co mě napadá...

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 13:35 | Nahoru | #13
zdenysrx6> I kdyby to slo realizovat, tak po tvym prispevku bych to osral.
A z dob maxiskutra si pamatuju, origo remeny meli vzdycky nejdelsi zivotnost. A jakakoli varianta s kevlarem asi lepe snesla zatez tuningovych ladenych stroju, byla vetsinou levnejsi, ale s max dvoutretinovym najezdem, kdyz to fakt jakoze vydrzelo.

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 15:26 | Nahoru | #14
ono to nie len o tom narazit tam remenicu a remen. treba vyriesit aj kryt remena. Baworaci s remenim (f650cs ktory ma cca 50HP a F800S/ST ktory ma 85HP) jazdia na original remen bezne medzi 50 az 60 000km. cenovo su za 5 az 8 000kc. tipol by som ze ta konverzia by vysla na nejakych 20 000kc, takze v pripade tak starej moto ekonomicky nezmysel. druha vec je STK. Vysvetlovat to mna s originalnym pohonom remenom nebavi, pocitam ze u konverzie budu otazky od technikov este hlupejsie

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 16:25 | Nahoru | #15
No já to mám na origo Buellu i na stavbě a oboje bez problému , je fakt že řemenice origo, na sériovce novější s hrubším ozubením , u druhého z roku 2003 s jenmějším zubem. Napnutý to je fakt na tvrdo, rukou řemen nepřetočíš ani o 90 st. Vrchní rameno kyvky je dělený aby tam šel řemen nasadit. Taky si myslím že tam bude větší zatížení ložisek jak v kole tak na výstupní hřídeli z převodovky. U řetězu jen tah řetězu, u řemenu tah+ předpětí .

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 16:29 | Nahoru | #16
Komorerth> hneď v prvom príspevku , teda v druhom, som písal o firme, čo to robí, výdrž je 100 tisíc km a cena celej sady aj s návodom na montáž aj s dokladmi k STK , so schvaľovacím protokolom je cca 1000 €. Klikneš si na motku a ukáže ti to. Ducny tam neboli. Napr suzuki GSX 1400 áno. Už to tu na fóre bolo riešené u Bonevile T100 to mal namontované.
PS: pre Ondrero, tú napínaciu kladku musíš dať, teda keď to budeš robiť čo najbližšie k vývodovej, hnacej remenici z motoru, aby si zväčšil opásanie remeňom na hnacej remenici.

Naposledy editováno 15.12.2019 16:43:38

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 16:36 | Nahoru | #17
Radovanh1> teda Radovanh1 to je fakt paráda. Buel je paráda a toto je paráda na druhú, akoby si jazdil na motore s kolesami. vď to musí ísť stále po zadnom, alebo po prednom kolese. Jazdí to vôbec na oboch kolesách niekedy? Nemá to mať hliníkový rám a v ňom benzín? veď to nemá ani rám, len k motoru prikvačné kolesá.

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 16:53 | Nahoru | #18
Alu rám s benzínem vevnitř má originál, tohle má jen páteřovou CrMo trubku co drží vlastně jen krk řízení na motoru a jezdí se na tom pěkně, on origo Buell se otočí na pětníku a tohle kór, protože to je ještě lehčí.

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 17:14 | Nahoru | #19
Radovanh1> aspoň som dnes niečo pekné videl, škoda, že len na foto, ale aj to poteší. Ja som dnes prevetral cestnú, ale ja mám obyčajnú Inu, nie takýto skvost. spätné zrkadlá to nemá? Asi tipujem kamery vzadu. No, paráda. síce opravoval som jedného HD , čo vyhral nejakú súťaž , stavba , ale nejak ma tie chopre a bobery neoslovujú , ale toto, teda slintám.

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 17:23 | Nahoru | #20
No fotka je z jarní Bohemian custom bike a tam to ještě zrcátka a spz nemělo . je na tom príma svěžení na klikatejch cestičkách nebo technickým okruhu. Na dálkový cestování to není.

2 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 17:32 | Nahoru | #21
U Dukárny právě kyvka dolů nemusí. Tam rám nepřekáží. Sundá se pouze držák stupaček a výfuk. Jinak ode mě určitě nedostane řemen na prdel. Můj jízdní styl je veteránista kochač. Jezdím primárně na ČZ 250 Sport s Pávem a Důcu mám hlavně proto, že se mi líbí. Můj nájezd na ní je pár stovek km za rok.
Když chci na výlet se ženou, tak vezmu Bandita a když se chci projet po polní cestě mám možnost Freewinda.
Letos jsem dokončil poslední renovaci ČZ a už mě zase láká něco dělat. S českou scénou zatím končím, protože jsou ceny čím dál víc mimo. Stavěl jsem si Babettu co neměla žádný smysl a utopilo se v ní mraky peněz a času. Ale halt mě to baví.

https://www.motorkar...&act=fotogalerie

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 17:40 | Nahoru | #22
To že by řemen trpěl nebo nepřenesl výkon bych se nebál, stejný rozměr má i Buell 1125 a ten má s motorem Helicon tuším že 110 kW v sérii .
Myslím že u tebe bude akorát ten problém s prostorem u přední řemenice a pak napasovat správnou délku, protože tyhle speciální se dělají jen určité rozměry, není to jako u řetězu přidám nebo uberu jeden článek a zbytek se došponuje.
Řemen ti nepůjčím, ale kdyby jsi potřeboval něco oměřit tak není problém.

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:12 | Nahoru | #23
Ondrero> no, ty si teda tiež riadny frajer, keď som videl tú babetu, tak verím na ducnu s remeňom. V tvojom prípade, uverím, že keď si to zaumieniš tak do tej ducny napcháš aj kardan.

PS: dlhší remeň poberie šponovák, hlavne aby bol čím bližšie k hnacej remenici a dlhší je lepší, lebo tú remenicu viac opáše.

Naposledy editováno 15.12.2019 18:15:25

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:24 | Nahoru | #24
Ondrero> Musel bys použít velmi malou řemeničku vepředu,v podstatě stejně velkou jak cca 16 zub kolečko.A podle toho udělat zadní rozetu a vybrat řemen.Musel by být hodně tenký aby zvládal ohnutí na malém rádiusu.Ale takový má jemné zuby a je otázkou jestli by nepřeskakoval. Navíc,jak tu bylo psáno,takových speciálek se moc nevyrábí.
Něco co by se dalo teoreticky použít jsem viděl před týdnem na mulčovači.Takovej malej s motorem na dvojkolce.Je tam V 650 ale to má tak max 30 kobyl

Naposledy editováno 15.12.2019 18:27:24

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:44 | Nahoru | #25
Omlouvám se, ale k tématu bohužel nic nemám
Ale ta vyplétaná kola na Monsteru jsou úúúplně boží
Náááádhera!

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:53 | Nahoru | #26
V manuálu píšou že ten řemen BLD SPC se nesmí ohnout na menší průměr než 3", že by mohly popraskat vlákna kordu, takže malej průměr jako 16-ti zub asi nedá.

2 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 19:42 | Nahoru | #27
Já toho monstera mám od léta a zatím jsem na něm nic nedělal. Líbil se mi tak jak je. Chtěl bych akorát ten řemen. Zrcátka na konce řidítek jako to mají dnešní moderní Cafáče od Ducati. A možná do budoucna sehnat hliníkové ráfky ze Sport Classic. Chlapík byl ročník 57 a motorku měl 12 let. A najel za tu dobu asi 8tis km. Spojku origo co jsem dostal v krabici je jak nová a na motorce je TSS. Když si představím, kolik peněz do té motorky musel dát za ty všechny Ducati Carbon pičičárny a další doplňky včetně těch kol, tak na mě jdou mdloby. Kupoval jsem jí za 115 tis a prej jí nikdo nechtěl. Ano je to hodně oproti cenám na trhu. A je stará a nemá jednostrannou kyvku. Ale zase je na ní vše jak nové a má pěkně 2 laufy jako Jawka Proto si jí musím hýčkat. Počítám, ze mi zůstane dlouho. Není to mašina na 2 sezóny.

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 20:06 | Nahoru | #28
Ondrero> Sem se díval na Babetu...Jako ,takové možnosti bych chtěl taky...Kdybys byl odsud,zeptal bych se:Děláš v TOSce?

Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 20:19 | Nahoru | #29
Já osobně bych se na to vyprdnul velebnosti.
Moc pěkná motorka,drátový kola jsou super, zvláště jestli chceš dávat classic ráfky s širokým límcem.
Zrcátka na koncích, styl cafe racer, k tomu mi prostě ten řemen nesedí. Je to sice technická libůstka, ale stylově někde jinde.
Ale to je jen můj názor, ty můžeš mít jinej a může se ti líbit něco úplně jiného.

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 20:23 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 Racer21 2 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1
Problém při startování Ducati Monster 1000 altea 11 14.6.2021 v 18:56 Koumes
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... MarcelTheRevenger 74 23.2.2021 v 18:19 Codo
Nefungují ručičky budíků Ducati Monster 1000 albik 1 11.7.2019 v 13:55 grooll
Ducati Ducati Monster 620, Ducati Monster 900 (i.e.), Ducat... vacul 0 21.5.2019 v 22:38 vacul

TOPlist