globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
28.2.2014 v 19:56
Zdar kolegové mám tu další specialitu od Yamahy, obecně se doporučuje kardanovou hřídel mazat molybdenovou vazelinou cca při každém přezutí zadní pneu. Po všech překvapeních co jsem na tomhle stroji našel jsem se rozhodl prohlédnout pro jistotu hřídel. U motoru je to jasné, ale co vzadu. Servisní manuál říká mazat oba konce vazelinou, ale pokud to rozeberete je zadní ozubení mazané zároveň olejem z kardanové skříně. Přijde mi to zvláštní míchat olej s vazelinou.Pokud se tam dostane olej, dostane se i do skříně vazelina (olej tam není díky nějaké netěsnosti,jsou tam průtoky do skříně). Co vy na to? mažete nemažete ? (po rozebrání to vypadá, že tam vazelina kdysi byla)






















Naposledy editováno 28.02.2014 19:58:50
Anketa: Mažete pravidelně kardanovou hřídel na obou koncích ?
Ano
22%
2
Ne
56%
5
Maže muj servis
0%
0
Nemaže ale účtuje můj servis :-)
22%
2

Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 20:36 | Nahoru | #1
Tisicihrany mazu grafitovou vazelinou, aby se to do sebe nekouslo. Jestli se to nejak extra micha s prevodovym olejem, to si nemyslim.

Jo a nedelam to rozhodne pravidelne, jen kdyz to kvuli necemu rozebiram.

Naposledy editováno 28.02.2014 20:42:09

1 reakcí na tento příspěvek Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 20:44 | Nahoru | #2
Toto ozubení stoprocentně mazané být musí. Sice to nebylo na Dračeně, ale viděl jsem toto úplně rezavé, jak to bylo ponechané na suchu. Molybden být může, hlavně, kdy tam vazelína je. A mazání při výměně gumy bude víceméně z "preventivních důvodů", rozuměj, aby byl spoj pravidelně kontrolován a včas přimazáván.

1 reakcí na tento příspěvek Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 20:54 | Nahoru | #3
Honda Shadow to ma tiez v manualy predpisane mazat molybdenovou pastou :



Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 20:56 | Nahoru | #4
kuk este sem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 21:20 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Toto ozubení stoprocentně mazané být musí. Sice to nebylo na Dračeně, ale viděl jsem toto úplně rezavé, jak to bylo ponechané na suchu. Molybden být může, hlavně, kdy tam vazelína je. A mazání při výměně gumy bude víceméně z "preventivních důvodů", rozuměj, aby byl spoj pravidelně kontrolován a včas přimazáván.



Jasný, mě jen poněkud překvapilo, že se v tomle místě míchá olejová nápň kardanu s vazelinou.Ale ser.manual řiká mazat..




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 21:24 | Nahoru | #6
[quote=popinjay]Honda Shadow to ma tiez v manualy predpisane mazat molybdenovou pastou :

Tohle ozubení je na druhém konci kardanu, nicméně když už ho zmiňuješ tak v tom je další zakopanej pes. Americkej manual na V-star říká mazat molybdenovou vazelinou ale evropskej na dragstar říká lithiovou vazelinou... no a teď si vybrat co bude lepší...

(reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 21:35 | Nahoru | #7
OndrasHodek> Dej tam oboje a budeš mít čistý svědomí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 21:52 | Nahoru | #8
OndrasHodek> Tak jedna taková zubová nába je na vstupu rozvodovky (na hrušku) a druhá na výstupu (z talíře) - unašeč kola. Obě musejí být namazané. Podobně musí být mazán kloub na začátku kardanu (u motoru). U Dračeny také občas právě ta výstupní hřídel z motoru praskne v místě zápichu. Ale nestává se to často.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 22:02 | Nahoru | #9
J.M.K.> občas ... momentalně mám motor v servisu na výměnu hřídelí... mě to neprasklo ale někdo předemnou to urval a opravil zalepením....

Poptám se ještě v servisu čím a jak to mažou zubovej spoj před hruškou bude asi opravdu namazanej molybdenovou vazelinou to že tam protéká i olej od hypoidního převodu je zvláštní ale tak na druhou stranu molybdenovejch aditiv do oleje jsou mraky... no a pokud se týká spoje kardan kolo, tak tam molybdenová vazelina určitě nebyla ( byla tam žlutá ) tzn. lithiová jak říká evropskej manual...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 22:14 | Nahoru | #10
OndrasHodek> Logicky by od hrušky olej prolínat neměl, to možná bude načaté gufero, ale pokud s tím nemáš praxi, tak do rozborky samotného převodu se radši nepouštěj ono to nastavení "vůle" (vzdálenost hrušky od osy talíře) kvůli záběru kol je dost kritické. Většinou se todělá podložkami pod hruškou a záběr se zkouší "na barvu". Jinak obě ty náby jsou principielně stejné, takže by mělo být vcelku jednou, jestli to mázneš lithiem, nebo molybdenem.
Molybdensulfid má hlavně tu vlastnost, že udrží mazané místo déle v chodu i po výpadku mazání - proto se používal do leteckých olejů, aby se motor nezadřel hned po ztrátě oleje. Dnes se používá třeba do transmisí u vrtulníků - sice nezachrání transmisi před zadřením, ale oddálí jej - a i těch 15 minut navíc je leckdy rozhodujících, když díky tomu dokážeš po průstřelu ještě přeletět za frontovou čáru. Pozor ale na to, že dodatečným "domácím" přidáním MS do oleje se olej "nevylepší" - potřebný koloidní roztok jde vytvořit jen v "laboratorních" podmínkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 22:27 | Nahoru | #11
J.M.K.> Logicky by prolinat neměl ale tady je gufero až za tím ozubeným převodem (když mrkneš na fotku konce tý hřídele) uvnitř protikusu jsou dvě díry vedoucí do skříně kardanu takže to tak má určitě být. Mě jen zarazilo že je v jednom místě jak vazelina tak olej...

Každopádně to bude asi další ze super řešení japonskejch chytrolínů. docela se na tom motoru vyřádily. Jedno zvláštní tech. řešení vedle druhého.

Do kardanové skříně se rozhodně dívat nehodlám

Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

28.2.2014 v 23:26 | Nahoru | #12
Pokud jsou v náhonu ty dvě díry průchozí tak je to mazané olejem a mazací tuk použít jen kvůli montáži,na životnost nemá vliv.

Naposledy editováno 01.03.2014 21:16:29

(reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

1.3.2014 v 11:39 | Nahoru | #13
OndrasHodek> Tak na výstupu kardanu z rozvodovky je další gufero, takže ten přímaz olejem tam klidně být může. Ty díry tam nebudou náhodou. To by docela vysvětlovalo i to, proč tady má být na nábě MD vazelína, když je tam v kontaktu s olejem. Ale na nábě talíře (pro nasazení kola) už olej být nemůže, tak tam klidně lithium. Ale když tam mázneš MD, prd se stane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

1.3.2014 v 12:21 | Nahoru | #14

OndrasHodek píše: [quote=popinjay]Honda Shadow to ma tiez v manualy predpisane mazat molybdenovou pastou :

Tohle ozubení je na druhém konci kardanu , nicméně když už ho zmiňuješ tak...



jasne, zaujimal ta opacny koniec kardanu, ale dal som to sem, lebo mnoho ludi nevie ze kardan potrebuje svoju starostlivost a nie je az taky bezudrzbovy, za aky ho povazuju.

Naposledy editováno 01.03.2014 12:21:51

(reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

1.3.2014 v 17:44 | Nahoru | #15

popinjay píše: jasne, zaujimal ta opacny koniec kardanu, ale dal som to sem, lebo mnoho ludi nevie ze kardan potrebuje svoju starostlivost a nie je az taky bezudrzbovy, za aky ho povazuju.



To máš pravdu, taky mi každej hustil do hlavy než jsem koupil drakouše, že na kardanu je potřeba jen měnit olej... Smutné je že o další údržbě poněkud nevědí ani někteří mechanici :-/

Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100

19.3.2014 v 12:18 | Nahoru | #16
Tak motor uz je zpatky a fotky z rozborky,ceny a poznatky jsou kde?Preju ti aby si jednou resil cim vybrousit svary na novych riditkach jako ja a ne resit co je kde ulomeny,nenamazany,pridreny a pod.Ale zase budes mit nejlip servisovanyho drakouse v Evrope
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Certifikát MTC Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 17 19.5.2024 v 13:28 Rooks
Yamaha xvs 1100 kontrolka motoru Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Martsiki 2 15.5.2024 v 14:54 Martsiki
Výměna olejového filtru Yamaha 1100... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Doctor1 11 9.5.2024 v 16:25 Slávek-TDM
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 23 4.5.2024 v 10:41 pepe100
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 26 30.4.2024 v 11:56 Monty_78


TOPlist