Naposledy editováno 28.02.2014 19:58:50
Jo a nedelam to rozhodne pravidelne, jen kdyz to kvuli necemu rozebiram.
Naposledy editováno 28.02.2014 20:42:09
1 reakcí na tento příspěvek Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
1 reakcí na tento příspěvek Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
J.M.K. píše: Toto ozubení stoprocentně mazané být musí. Sice to nebylo na Dračeně, ale viděl jsem toto úplně rezavé, jak to bylo ponechané na suchu. Molybden být může, hlavně, kdy tam vazelína je. A mazání při výměně gumy bude víceméně z "preventivních důvodů", rozuměj, aby byl spoj pravidelně kontrolován a včas přimazáván.
Jasný, mě jen poněkud překvapilo, že se v tomle místě míchá olejová nápň kardanu s vazelinou.Ale ser.manual řiká mazat..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
Tohle ozubení je na druhém konci kardanu, nicméně když už ho zmiňuješ tak v tom je další zakopanej pes. Americkej manual na V-star říká mazat molybdenovou vazelinou ale evropskej na dragstar říká lithiovou vazelinou... no a teď si vybrat co bude lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
Poptám se ještě v servisu čím a jak to mažou zubovej spoj před hruškou bude asi opravdu namazanej molybdenovou vazelinou to že tam protéká i olej od hypoidního převodu je zvláštní ale tak na druhou stranu molybdenovejch aditiv do oleje jsou mraky... no a pokud se týká spoje kardan kolo, tak tam molybdenová vazelina určitě nebyla ( byla tam žlutá ) tzn. lithiová jak říká evropskej manual...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
Molybdensulfid má hlavně tu vlastnost, že udrží mazané místo déle v chodu i po výpadku mazání - proto se používal do leteckých olejů, aby se motor nezadřel hned po ztrátě oleje. Dnes se používá třeba do transmisí u vrtulníků - sice nezachrání transmisi před zadřením, ale oddálí jej - a i těch 15 minut navíc je leckdy rozhodujících, když díky tomu dokážeš po průstřelu ještě přeletět za frontovou čáru. Pozor ale na to, že dodatečným "domácím" přidáním MS do oleje se olej "nevylepší" - potřebný koloidní roztok jde vytvořit jen v "laboratorních" podmínkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
Každopádně to bude asi další ze super řešení japonskejch chytrolínů. docela se na tom motoru vyřádily. Jedno zvláštní tech. řešení vedle druhého.
Do kardanové skříně se rozhodně dívat nehodlám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardanová hřídel / Drive shaft XVS 1100
OndrasHodek píše: [quote=popinjay]Honda Shadow to ma tiez v manualy predpisane mazat molybdenovou pastou :
Tohle ozubení je na druhém konci kardanu , nicméně když už ho zmiňuješ tak...
jasne, zaujimal ta opacny koniec kardanu, ale dal som to sem, lebo mnoho ludi nevie ze kardan potrebuje svoju starostlivost a nie je az taky bezudrzbovy, za aky ho povazuju.
Naposledy editováno 01.03.2014 12:21:51
popinjay píše: jasne, zaujimal ta opacny koniec kardanu, ale dal som to sem, lebo mnoho ludi nevie ze kardan potrebuje svoju starostlivost a nie je az taky bezudrzbovy, za aky ho povazuju.
To máš pravdu, taky mi každej hustil do hlavy než jsem koupil drakouše, že na kardanu je potřeba jen měnit olej... Smutné je že o další údržbě poněkud nevědí ani někteří mechanici :-/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Certifikát MTC Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Rooks | 17 | 19.5.2024 v 13:28 Rooks |
Yamaha xvs 1100 kontrolka motoru Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Martsiki | 2 | 15.5.2024 v 14:54 Martsiki |
Výměna olejového filtru Yamaha 1100... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Doctor1 | 11 | 9.5.2024 v 16:25 Slávek-TDM |
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Rooks | 23 | 4.5.2024 v 10:41 pepe100 |
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... | jidashek | 26 | 30.4.2024 v 11:56 Monty_78 |