1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda
A ještě mi vadí že si mě slušně poslal doprdele.
možná se moc díváš na americké filmy.....
vyvařit a udělat nový závit....,pokud to bude dělat člověk,který to umí,tak bych se toho rozhodně nebál....
PS: je třeba si uvědomit,že to je jen vodící čep,brzdná síla se přenáší přes destičky a ty se opírají přímo o ten držák....
Naposledy editováno 05.02.2013 18:05:08
Materiál sem, materiál tam. Tady dural, tady hliník, tady eloxovaný, tady tvrzený. Co víme o slitině 7075? Kdy vznikla, z čeho se skládá?
Nejvíce se setkáváme s materiálem označovaným jako 7075. Drtivá většina výrobců tento materiál používá a nezapomíná zmínit v informacích o výrobku, že má daný díl vyrobený z hliníkové slitiny 7075. Co to ovšem přesně je za materiál a jaké má vlastnosti, to už ví málokdo. Výrobci marketingově využívají těchto informací a snaží se zákazníkovi dokázat, že zrovna ten jejich výrobek je ten nejpevnější a nejkvalitnější.
Historie slitiny 7075
Tento materiál byl poprvé vyroben v Japonsku v roce 1936 firmou Sumitomo Metal. Bohužel, v této době byly všechny skvělé materiály používány na úplně zbytečnou věc – zbraně. Slitina 7075 si tedy odbyla premiéru v trupu bojového letounu japonské výroby – Zeru, kterým se zásobilo před válkou japonské námořnictvo.
Základní vlastnosti
Především se jedná o velmi pevný materiál, který nevyniká jen svou pevností, ale i nízkou hmotností. Hliníková slitina 7075 obsahuje okolo 1.6% mědi, 023% chromu 2.5% hořčíku a 5.6% zinku. Tak jako všechny hliníkové slitiny, tak i materiál 7075 má specifickou hmotnost (značí se SG a je to podíl hustoty daného materiálu ku hustotě vody při teplotě 4°C a tlaku 1 atmosféra) – 0.098lb/krychlový inch. Vysvětleme si ta čtyři čísla v názvu slitiny:
7 – označuje hlavní legující prvek – v tomto případě je to Zinek
075 – indikace specifických slitin
Struktura materiálu 7075 T6
Obrázek: Struktura materiálu třídy 7075
Další mechanické vlastnosti jsou závislé na typu popouštění (nebo chcete-li tepelného zpracování). To je to druhé číslo za názvem materiálu, tedy například T6, T73 nebo T76. Písmeno T znamená způsob výroby materiálu. Konkrétně naše T zamená, že materiál prochází žíháním při vyšších teplotách. Dále materiál může, ale nemusí, být tvářen za studena. Aby toho materiál neměl dost, projde ještě tzv. stárnutím (rozuměj tomu jako další zpevnění materiálu). Číslo 6 na úplném konci vyjadřuje další výrobní operace, konkrétně u číslo 6 vyznačuje 3 procentní tahovou deformaci materiálu, díky které se odbourají zbytková napětí v materiálu.
Naposledy editováno 05.02.2013 19:20:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... | Pangamin213 | 10 | 11.8.2022 v 22:28 Pabol |
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F | Atmos | 2 | 6.5.2022 v 09:24 Atmos |
Alpinestars Yamaha YZ 450F | habrman | 0 | 30.4.2022 v 06:46 habrman |
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F | hugo12 | 3 | 19.2.2022 v 19:23 assassin |
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... | vojtano91 | 19 | 19.1.2022 v 19:13 assassin |