Holčina jede jede (Kymco quannon 125), najednou motorka zhasne a konec, starter točí točí a motor nenaskočí. Pak musí čekat, než to trochu schladne, pak může jet dál (nevím jak dlouho) ... Takhle mi to bylo popsáno. Co by mohlo být za závadu? Něco v chlazení motoru? Motor je chlazenej vzchuch + olej ... Tak prosím věcné odpovědi a všem předem děkuju.
1 reakcí na tento příspěvek Zhasíná motor - co s tím
Tomidlo> Tak, jak píše Dave81. Ještě záleží na tom, zda motor najednou zhasne úplně (jako když se vypne zapalování), nebo zda zaprská, zacuká a zhasne "postupně". To hodně napoví, kde hledat. Zhasne-li najednou, vypadá to na elektriku, pokud začne cukat a střílet (chudá směs), tak nejspíš nestíhá přívod benzínu, pokud se začne dusit, hltit, je smšs bohatá (poznal bys podle černé a ulité svíčky). Také zkus vysledovat, zda se to nestane, po tom, co se motor zahřeje. Pak by zatím mohl být váznoucí sytič.
Tomidlo píše: Tak edituji, stála v koloně a chcíplo jí to (nejela)! Druhá verze, zajela na benzinu, natankovala a pak už také nenastarotvala - až po čase!
Tož to jest nějaké zmatené... Má-li to chápat tak, že po tom zhasnutí v té koloně už nenastartovala vůbec, na tu pumpu tlačila či jela spádem z kopce, pak to mohlo být tím, že jí zkrátka došel benzín a to, že nemohla nastartovat hned po natankování, jest tím, že chvilku trvá, než se karbec nacucne. Zvlášť, pokud je na nádrži podtlakový ventil.
Jestliže po tom zhnasnutí po nějaké době nastartovala a dojela na pumpu, mohlo to být přelitím zbytků benzínu do kouta nádrže, pokud stála v kopci.
1 reakcí na tento příspěvek Zhasíná motor - co s tím
Zjisti přesnější info a pak nám dej vědět....jinak mě mašina zdechla jednou(Quannon)
Dojížděl jsem na semafor podřadil jsem pustli spojku kousek sem ujel a najednou úplně vypla...tak jsem ji hned bez problému natočil a vše ok...nevím kde byla chyba...ale na Quannona nedám dopustit, jelikož jsem s ním najel přes 10.000km bez problémů...celkem když jsem ho prodával tak měl 21100km..
Naposledy editováno 02.05.2012 21:06:48
Dava_S píše: ....jinak mě mašina zdechla jednou(Quannon)
Dojížděl jsem na semafor podřadil jsem pustli spojku kousek sem ujel a najednou úplně vypla...tak jsem ji hned bez problému natočil a vše ok...nevím kde byla chyba
To jsou náhodné chyby... někdy stačí, aby motor nasál "bublinu" vzduchu s jinou teplotou, někdy stačí nepatrně rozladit karbec a pak to dělá podobné brikule, za jízdy se to neprojeví. Měl jsem Yamahu JOG50, která, pokud bylo více než +20°C, na volnoběhu začala cca po 20ti vteřinách běžet nepravidelně, ztrácet otáčky, až zhasla. Při následném staru bylo třeba přidat plyn. Nevím, čím to bylo, prodal jsem ji dříve, než byl čas to řešit. Když bylo chladněji, bylo vše v pořádku. Také měla vysokou spotřebu (místo slibovaných 2.7-3.5l/100km se nedala spotřeba dostat pod 4l/100km), bývalý majitel tvrdil, že mohly být už v háji kroužky, ale nevím... Snad i ta vyšší spotřeba mohla nějak souviset s tím zhasínáním. Najeto bylo 16000km.
A: Poprvé se jí to stalo na benzině, když tankovala ( neměla úplně prázdno), po zapalacení už nenantočila - točilo to, nenastartovala, musel roztlačit.
B:Druhá varianta byla - jela v pomalu jedoucí koloně, tam jí to z ničeho nic zdechlo (najednou), takže to odsatvila, točila a nenastarotvala. Musela půl hodky čekal apak to naskočilo.
TZN.:
1) buď je to vadný čidlo na stojánku (ale to pouze u varianty A)
2) to může být ten sytič - pač ten prý u toho blbne (co jsem se dočetl na různých forech)
3) se to přehřálo - termostat nebo něco podobnýho
4) ... vykoumat společně ještě něco z možných příčin
Každopádně děkuju za věcnou diskusi
ad B: Pokud se motor zastavil náhle (jako při vypnutí), bylo to pravděpodobně elektrikou. Samozřejmě to může být spínač stojanu, a to v obou variantách, ne jen v té první. Také třeba uvolněný či zoxidovaný konektor, který se po té půlhodině mohl náhodně pohnout a získat zpět kontakt. Nedá se ani vyloučit, že by na motoru bylo nějaké čidlo, které při přehřátí vypne zapalování. Na sytič bych to nesváděl, to by se motor spíše začal dusit, až by se zastavil, neměl by zhasnout náhle. Naopak, kdyby začal samovolně zvyšovat otáčky a pak se zastavil, ukazuje to na chudou směs. Zkus tedy projít elektriku a kdyby se závada opakovala, v první řadě se leccos dá poznat ze svíčky.
Naposledy editováno 03.05.2012 09:22:01
mám problém také se startováním, možná trošku jinej ale možná je to jen problém s kablem ke svici nebo fajkou (napadlo mě v poslední době) respektive chovalo se to chvíli hodně zvláštně. Mám skůtr neznámé činské značky RIYA 125 4T a před časem mi to začlo dělat problémy se startováním, nechtělo to chytnout ani klikou ani elektrikou, když už sem to nakopl tak sem ujel třeba 200m a jak sem zastavil nekde a padlo to do volnoběhu tak to prostě zkapalo, když sem to ovšem držel pod otáčkama tak to jelo, ale potom při zahřátí to reagovalo hrozně na plyn, respektive se to při přidání plynu ale hnusně cukalo, přitom nebylo slyšet žádné chrastění nic, jakoby to prostě na setinu vteřiny vyplo a zaplo. (ono když nad tím teď přemýšlám tak to asi fakt vypínalo a zapínalo, protože když na stojanu při přidaném plynu zhasnu klíčkem a opětovně to dám do polohy sepnuté tak to teď bez problémů naskočí a jede dál) toto sem měl několikrát v servise, ti mi řekli že je všecko v pohodě, karburátor, ventile, píst, kroužky, prostě nic nenašli. Co jsem si ho dovez ze servisu tak jim to vždycky naskočilo hned a mě pak třeba týden to jelo také v pohodě. Teď mi to začlo zas dělat při jízdě vynechávat ale startovalo to ze začátku v pohodě, začal sem hledat problém ve chlazení, ale když se zamyslím že v Itálii a v Řecku a dále toho mají plnou prdel a je tam hic jak sviňa a nedělá jim to :D tak jakto že v Česku to dělá. noo prostě sem sundal kryt nad podlážkou kterým se dá dostat ke svíčce a zkusil sem jezdit tak, ale dělalo to pořád, pak sem řekl že pude po žňách a při nasazování krytu zpět sem si všiml že fajka na svíčce je volná dotlačil sem ji a vyzkoušel sem jakou má vůli, no prostě sem asi problém našel přilepil sem fajku izolačkou na potrubí vzduchového chlazení z airboxu a vyzkoušel sem jízdu takto, světe div se ono to jede plynule jen fakt když už to bylo zahřáté a jel sem třeba z kopce bez plynu a náhle sem přidal plyn tak sa to zakuckalo asi bez paliva nebo to ta volná svíčka nestíhala, ale jede plynule, bohužel :D teď mám problém ho zase kdykoliv nakopnout elektrikou (třeba 10 zatočí startér než se to chytne - teplé i studené) takže startuji tak že otočím třeba třikrát startérem a pak dvakrát-třikrát klikou a chytne to, sice to chytne tak zvláštně jakoby se tomu nechtělo za chvíli to jede ale plynule, ale zase to občas udělá že když ujedu pár metrů a zastavím že si to chce zkapat.
nevíte co to může být? sytič je dobrej zkoušel sem dva, na podtlak sem se díval já aj v servise, krokovaci motorek cvaká jak zběsilej :D svíčka je nová a zkoušené aj dvě
může toto dělat ta fajka nebo je problém ještě jinde a doufám že ste se do toho nezamotali :D
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo v okolí Ústí nad orlicí karbu... Kymco Quannon 125, Kymco Quannon 125 Naked | Raken | 0 | 31.3.2024 v 15:51 Raken |
Motorka mi střílí v 8tis Kymco Quannon 125 | Raken | 6 | 30.3.2024 v 22:10 Fueltank |
Karburator Kymco Quannon 125, Kymco Quannon 125 Naked | Pivan252 | 2 | 11.12.2023 v 14:37 Krautkopf |
Za studena nedrží otáčky (chcípá) Kymco Quannon 125 | Lefi123 | 0 | 25.3.2020 v 19:30 Lefi123 |
K čemu je ten šroubek? Kymco Quannon 125 | Siv125 | 8 | 8.7.2017 v 11:02 Netopyr |