V úvahu přidají všechny evropské stroje a Afrika. Vzvhledem k původu upřednosťnuju Triumph Ale není podmínkou
Nejdůležitější je výdrž.
Je v dnešní době TFT, map, pičovin, vůbec možné odjet, aniž by měl člověk pochyby o návratu?
nazpat k moto. Zalezi dost ci nove alebo jazdene. U noveho clovek riesi komplikovanost a fakt ze moze mat vyrobne vady. U jazdenej je to uz opotrebenie dielov. Ludia budu pisat: ber nieco s kardanom, ja sosbne by som volil osvedcenu retaz. Ked je zle, tak to zvari kde aky valerij alebo Cong. Nieco co ma osvedcene vstreky, solidne sasi (pac dvaja a bagle tomu asi daju dost zabrat). Samozrejme zalezi ci cestu beries ako prejazd hlavnymi tahmi alebo to bude aj o "mototuristike" na miesta kde nejazdia autobusy plne turistov. Tam uz s nalozenym GS 1200 vo dvojici uz budu trochu problemy. Jeden znamy sa chysta k Bajkalu na XJ600. masina je to jednoducha a najma ju pozna dokonale a vie si opravit prakticky vsetko co sa moze pokazit. Ale ta bude extremne tripet mimo spevnenych ciest
hruby nastrel od boku: Triumph 900/955
Zakladem je jednoznacne jednoduchy stroj bez elektronickych kravinek, ale co v soucasne EURO_dopln_cislo_od_komsomolce rade takovym je? V tomhle smeru je i vyborna kniha od Petra Hostalka - Hedvabnou stezkou na motocyklu Yuki (GY-200).
Jenze to je 12 let zpet........podivej se na kanal cocik na Youtube. Za tech 12 let at se jede kamkoliv ted v Cine jsme najednou my cela Evropa ten zaostaly a chudy vychod
Někdo ti poradí že zaručeně stroj XY je nejspolehlivější a pak kápneš na nějaký páteční výrobek a prokleješ ty,co ti to poradili.
Podle mě bys měl vybírat stroj podle toho co si na něm zvládneš udělat sám na cestě. A že se na takové cestě může vyvrbit cokoliv!!! A když budeš připravený,že umíš opravit to a támhleto,tak se posere něco jiného a zase jsi v háji...To je zákon schválnosti.
Takže můj příspěvek není o radě jaký stroj,ale jak se na to dívá někdo druhý Víc lidí-víc názorů a kolikrát člověk spoustu věcí přehodnotí.
Ať se ti to vydaří a máš šťastnou ruku ve výběru
Ale jedna obecna rada - na 30tkm dlouhou cestu bych u ojety motorky predem vymenil vsechny lanka, loziska, retezovku, baterii a spojku. Pripadne jeste tlumice. Sice to bude stat penize, ale muze se to vyplatit.
1 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro
Lukeeno píše: Děkuji všem za názor, koupena R1100GS
Sázka na staré poctivé železo... Tady to chce určitě výztuhy převodovky v místě uchycení podsedlového rámu, zde praskaly úchyty na odlitcích skříně při vysokém zatížení vzadu...pokud je už nemáš na motorce namontované.
Jinak děj se vůle boží....a šťastnou cestu.
Další smysluplná malá investice je doraz řízení, výztuha hliníkového rámu pod topcase (jinak ti zaručeně praskne), dál plexi MRA Vario (skvělé) a úprava předního blatníku, aby ti bahno případně nezastavilo přední kolo.
Pokud jezdíš častěji ve 2, investoval bych do nových EV14 vstřiků a koupil k nim redukce (taky na www.baworak.cz), plus výfuk bez katu (já mám LeoVince a je bezvadnej).
No a pak už větší investice - určitě bych zvážil nákup nových tlumičů. Pro jízdu s různým zatížením bych přidal i zadní regulaci předpětí pružiny. Třeba Wilbers.
Z údržby krom výměny náplní bych určitě vyměnil palivový filtr v nádrži (já jsem koupil MANN-FILTER MWK 44 za asi 300Kč, nevím přesně).
Nějaký fotky a komentáře úprav a vybavení mám tady:
https://www.motorkar...-motorky&scr=137
1 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro
mildafleck píše: Za mě jakéhokoliv Japonce vhodného na zvolený typ povrchu a dojedeš všude(Africa,Transalp,Vstrom) před cestou nemusíš většinou dělat vůbec nic............
To asi bývávalo, taky jsem považoval japonce za spolehlivé stroje, ale nyní je tu vlákno jak hochům u nových Afrik po 20 tis. vytečou přední tlumiče apod....Takže už to asi taky odrbávají. S těmi doplňky a úpravami na 1100 GS má kolega Slávek-TDM pravdu, měl jsem je na svém baworákovi také všechny, mimo nové tlumiče, jezdil jsem na něm sám, tak jsem to neřešil, určitě má pravdu, že pro těžký zadní kufr určitě upravit -zesílit originální zadní nosič, odlitek skutečně praská, u mne ne, ale několik jsem jich viděl...Ještě snad zkontrolovat stav - tloušťku spojkového obložení, dá se to zhruba změřit otvorem po celkem snadné demontáži startéru...Moje bývalka s předělaným 21" předním kolem, prodaná z důvodu věku, nikoli jejího, ale mého...
Naposledy editováno 02.08.2019 08:37:48
2 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 4 | Dnes v 11:49 pepe100 |
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure | denisga44 | 20 | 9.9.2024 v 09:49 Deadman |
Přední brzda/motor BMW R 1200 GS Adventure | Trilip | 2 | 3.9.2024 v 11:10 MartasUS |
BMW GS1200 - vypínání budíků BMW R 1200 GS Adventure | z.strejcek | 8 | 27.8.2024 v 08:43 MartasUS |
BMW R1200 GS čepy na přední vidlice BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 26.8.2024 v 17:10 Rudolf |