Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
e: tím jemně myslím na rovince zkusit pár malejch vlnek, ne se hnát do zatáčky ...
Naposledy editováno 28.08.2017 13:26:56
Ze zacatku si pohlidej hlavne to, aby jsi sedel na motorce volne (ne strnule).
Divej se v zatacce tam kam chces jet (a ne tam, z ceho mas strach).
Po par tisicich kilometrech prijdes na to, jak si pred zatackou nabrzdit, hodit tam spravnej kvalt, najet si dobrou stopu a postupne budes zrychlovat.
Dulezity je, aby ses na motorce citil dobre a tim zacni. Vsechno ostatni prijde samo.
2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Ještě dotaz:
Umíš jezdit na kole?
Tam to funguje stejně.
Vem si kolo a zkoušej zatáčky, kličkování slalomem...
Nebo jeď rovně a zkus to zatlačení do řidítka.
Zkus si uvědomit, jak to kolo opravdu řídíš.
Pokud neumíš na kole, tak motorku nezkoušej.
2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
VladaM píše: https://www.youtube.com/watch?v=cGujKmhtLJ4
Ještě dotaz:
Umíš jezdit na kole?
Tam to funguje stejně.
Vem si kolo a zkoušej zatáčky, kličkování slalomem...
Nebo jeď rovně a zkus to zatlačení do řidítka.
Zkus si uvědomit, jak to kolo opravdu řídíš.
Pokud neumíš na kole, tak motorku nezkoušej.
Mnohokrát Děkuji za odpověď :)
Co se týče ježdění na kole, tak dříve jsem jezdil celkem dost, ( cca 30 km za den ) na kole jsem vždy jezdil tak, že když jsem chtěl zatočit například doprava, tak jsem zatlačil na pravé řídítko jako ze shora :)
Nikdy jsem pravé říditko neodtlačoval :) A světe div se za 12 let co jsem na kole jezdzil, jsem se ani jednou nevymlátil :)
Teď jsem v tom ale zamotaný, co je tedy lepší na motorce používat, tlačit na řídítko ze shora nebo odtlačovat řídítko ? :)
Předem Děkuji.
Ono zalezi jakou jedes rychlosti, jakym naklonem....
zbytecne si tim ted nelamej hlavu.
Jestli ti muzu poradit, tak si spis lamej hlavu tim, jakou brzdu pouzit v te ktere situaci. To je zezacatku mnohem dulezitejsi
Naposledy editováno 28.08.2017 15:00:30
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
myslím,že jak sedneš na moto,uvidíš,že ta otázka byla zbytečná a půjde to samo
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Tohle rozhození rovnováhy jde udělat i "na Sršně", tedy přenesením váhy na vnitřní stupačku bez toho kontra impulsu nebo třeba i zatlačením na řídítko dolů - prostě přenesením těžiště mimo osu motorky směrem do zatáčky.
Jestli se těžiště změní přenesením váhy na jednu stranu motorky (zatlačením na řídítko nebo stupačku) nebo tím, že kontra impulsem začnou kola jet mimo přímý směr a motorku to v podstatě podtrhne, to už je vcelku jedno.
Ono se to nezdá, ale přenést zažitou zkušenost do slovního popisu není vůbec jednoduché.
Naposledy editováno 28.08.2017 15:21:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
FiZzeR píše: Musíš nohama, říkal to Sršeň
Jo a proto nechávám ruky doma
3 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Marge01 píše: Z posměváčků si nic nedělej! Chápu, že v tom nemáš jasno. Bohužel tohle asi musíš zjistit jedině praxí. mě to taky nebylo jasný a jak jsem sedla s instruktorem na motorku, tak mi vlastně v tom zatáčení pomáhal a já tomu přišla na chuť. Je to o celém těle.Musíš se s motorkou sžít a ovládat jí nejen rukama,ale i celým tělem. Jsem chytrá a přitom jezdím dva roky Ale vím, jaké pocity jsem měla.. neboj se toho. Instruktor ti pomůže.Záleží strašně na situaci-tedy jaká je rychlost, jaká je zatáčka, jaká je možnost si najet... Nejlepší je si hned po autoškole zaplatit ještě kurz motoškoly. teď jsem na jednom byla a naučil mě víc než celá autoškola.naučili mě zatáčet tak, že vykloníš motorku a sám seš rovně.. ale je to zase o tom jak jedeš rychle.. myslím, že zatáčet do ostrých zatáček se každý učí velmi dlouho... Držím palce
Taky dost záleží na povrchu... Nemůžeš to klopit na štěrku v zatáčce například ... Takže radši pomaleji a opatrněji, ale zase ne jak připosranej .
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Vem si papiry na to co se citis.
Zacni Simsonem, prejdi na dvacu, a pokud se ukaze, ze je ti to malo, teprve potom pokracuj.
Jo a verim soucasny zakon/penize za autoskolu/ je hodne blbe napsany.
..pokud za sebou neustojis instruktora, tezko si poradis s batuzkem ktery te mlati do prilby a vkrizovce se vykloni "aby taky videl"
H.
Julip píše: Podle me: Precti si forum. Ozer se do nemoty. Dva dni se s toho kuryruj. A to malo, co vhlave zustane, to pouzij. Kazdej to delame malounko jinak, ale kazdej jsme presvedcenej ze jedine ten muj zpusob je ten spravny.
Vem si papiry na to co se citis.
Zacni Simsonem, prejdi na dvacu, a pokud se ukaze, ze je ti to malo, teprve potom pokracuj.
Jo a verim soucasny zakon/penize za autoskolu/ je hodne blbe napsany.
..pokud za sebou neustojis instruktora, tezko si poradis s batuzkem ktery te mlati do prilby a vkrizovce se vykloni "aby taky videl"
H.
A vyrovnává v zatáčce Za to jsem přítelkyni když to udělala poprvé málem poslal pěšky dom
Naposledy editováno 28.08.2017 15:58:22
Marge01 píše: Z posměváčků si nic nedělej! Chápu, že v tom nemáš jasno. Bohužel tohle asi musíš zjistit jedině praxí. mě to taky nebylo jasný a jak jsem sedla s instruktorem na motorku, tak mi vlastně v tom zatáčení pomáhal a já tomu přišla na chuť. Je to o celém těle.Musíš se s motorkou sžít a ovládat jí nejen rukama,ale i celým tělem. Jsem chytrá a přitom jezdím dva roky Ale vím, jaké pocity jsem měla.. neboj se toho. Instruktor ti pomůže.Záleží strašně na situaci-tedy jaká je rychlost, jaká je zatáčka, jaká je možnost si najet... Nejlepší je si hned po autoškole zaplatit ještě kurz motoškoly. teď jsem na jednom byla a naučil mě víc než celá autoškola.naučili mě zatáčet tak, že vykloníš motorku a sám seš rovně.. ale je to zase o tom jak jedeš rychle.. myslím, že zatáčet do ostrých zatáček se každý učí velmi dlouho... Držím palce
Takze te naucili zatacet tim na silnici nejmene vhodnym zpusobem a jeste jsi jim za to vdecne zaplatila?
vilemx píše: To kontra neslouží k zatáčení jako takovému, ale jen jako krátký impuls k vychýlení motorky (i jízdního kola) z rovnovážného stavu - aby se motorka naklopila a spadla do zatáčky, potom už točíš na stejnou stranu, jako zatáčíš.
Tohle rozhození rovnováhy jde udělat i "na Sršně", tedy přenesením váhy na vnitřní stupačku bez toho kontra impulsu nebo třeba i zatlačením na řídítko dolů - prostě přenesením těžiště mimo osu motorky směrem do zatáčky.
Jestli se těžiště změní přenesením váhy na jednu stranu motorky (zatlačením na řídítko nebo stupačku) nebo tím, že kontra impulsem začnou kola jet mimo přímý směr a motorku to v podstatě podtrhne, to už je vcelku jedno.
Ono se to nezdá, ale přenést zažitou zkušenost do slovního popisu není vůbec jednoduché.
Tohle je nejlepší vysvětlení, ale chce to poznamenat, že řídítkama je to neporovnatelně účinější a rychlejší. A je to jediný způsob jak udělat ten vyhýbací manévr v autoškole.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
já osobně bych ti dal ruky pincka a jezdil s tebou po polnačkách, na věci které se ptáš musíš dostat do podvědomí, jediné nad čím přemýšlíš je nedostat se do situace kdy je ohrožen tvůj život a zdraví
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Vladimir píše: Myslím že pro začátek potřebuješ jezdit plynule a kontra řízení extra nepotřebuješ. Náklonu můžeš dosáhnout jen opravdu lehkým vychýlením těla dovnitř zatáčky, tlakem kolene na nádrž či v podstatě jen správným pohledem dostatečně daleko před sebe do vrcholu zatáčky .
To si děláš prdel, ne?
Takže jako když neudělam nic, jen se někam podívam, tak ta motorka sama pojede tam, kam koukam? To nemůžeš myslet vážně ... všechno co jsi psal je blbost. To není podnět k zatočení, ale jen činnosti, který to zatočení jako takový usnadní a zlepší. Spouštěč je kontra. Ať to děláš vědomě nebo nevědomě. Jak můžeš naspat, cituji: "kontra řízení nepotřebuješ" ... zkus si zavařit brejle k rámu, zkoušej si ty svý rady a uvidíš jak to dopadne ...
Není potřeba ho strašit.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Motorka se zařazeným krkem samozřejmě nepojede jinak než rovně, což ovšem neznamená, že zatočit nelze pouhým přenesením váhy, klidně i bez držení řidítek...
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Piwell píše: Spouštěč je kontra.
NENI, spoustec je vychyleni motorky z rovnovazne polohy (kolmo na asfalt), a kontra je jen zpusob jak toho dosahnout, mirnym prenesenim teziste v nizske rychlosti (pri normalni pomale jizde a pribrzdeni) udelas uplne to same i uplne bez drzeni riditek.. (na lehouckym kole, ktery ma setrvacnost nula prd zatacim jedine zmenou teziste, riditek se jen drzim.. moto je samozrejme tezsi a hlavne ma daleko vetsi momenty setrvacnosti takze z vetsi rychlosti a do mensiho polomeru zatacky to tam samotnym tezistem samozrejme nezlomis ani kdyby ses posral, to je jasny..)
Marce97>
k tomu slavnymu "kontra" - je to (uzitecna) "pomucka", takova fyzikalni vychytavka,.. princip je uplne jednoduchej, v momente kdy otocim riditkama nebo volantem (a na autech je ten naklon v ostrejsich zatackach vyborne videt ! auto se pri toceni volantem vzdycky naklani praveze presne opacne, sedne si v tlumicich na vnejsi strane zatacky..) tak ma hmota snahu pokracovat stale rovne, a stroj se nakloni uplne obracene - ven ze zamyslene zatacky.. tzn kdyz v levy zatacce zatocim riditkama do leva jako volantem, tak se nakloni do prava a ja si akorat rozbiju hubu.. takze strroj nejdriv naklonim tam kam chci (at uz riditkama nebo jen prenesenim teziste) a pak ten naklon vyrovnavam odstredivou silou z prujezdu zatackou.. kdyz pak pridam plyn, budu zrychlovat, odstrediva sila bude vetsi a bude se mi naklon hur drzet = motorka se zacne rovnat... nikam nicim (silou, zamerne, stresovite) netoc ani netlac, proste to mirne zhoupni dovnitr zatacky a zjistis ze ti to pujde samo,.. neboj..