Téma: Zkušenosti s baterkou Nitro
3.5.2011 v 17:09
Ahoj,
po třech letech mi odešla baterka Yuasa v mém mazlíku Virago 1100. Přes zimu nabíjená, elektrolit vždy mezi ryskami. Nyní pouze líně točí, nedej bože když je motorka ohřátá... Proto uvažuji o zvolení jiné značky, než je Yuasa, nicméně nechce se mi dávat za baterku extra velký majlant.
Našel jsem za příznivou cenu baterii Varta, ovšem její startovací proud je "pouze" 200A, což mi přijde na dvouválcové 1100 Virago kvůli delší životnosti baterie málo.
Máte někdo zkušenosti s bateriemi Nitro? Podle všeho se má jednat o Japonskou baterii, žádná Thaiwan. Udávaný startovací proud 260A. Budu rád za jakékoli postřehy.
Teď se mi dostalo odpovědi od jednoho prodejce baterek Varta. Varta Y50-N18L-A2 má prý startovací proud 260A, což prý udávají i dodavatelé a což prý mají i změřeno. Výrobce však udává pouze 200A. Nevíte co je na tom pravdy?
Naposledy editováno 03.05.2011 17:31:32
po třech letech mi odešla baterka Yuasa v mém mazlíku Virago 1100. Přes zimu nabíjená, elektrolit vždy mezi ryskami. Nyní pouze líně točí, nedej bože když je motorka ohřátá... Proto uvažuji o zvolení jiné značky, než je Yuasa, nicméně nechce se mi dávat za baterku extra velký majlant.
Našel jsem za příznivou cenu baterii Varta, ovšem její startovací proud je "pouze" 200A, což mi přijde na dvouválcové 1100 Virago kvůli delší životnosti baterie málo.
Máte někdo zkušenosti s bateriemi Nitro? Podle všeho se má jednat o Japonskou baterii, žádná Thaiwan. Udávaný startovací proud 260A. Budu rád za jakékoli postřehy.
Teď se mi dostalo odpovědi od jednoho prodejce baterek Varta. Varta Y50-N18L-A2 má prý startovací proud 260A, což prý udávají i dodavatelé a což prý mají i změřeno. Výrobce však udává pouze 200A. Nevíte co je na tom pravdy?
Naposledy editováno 03.05.2011 17:31:32
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s baterkou Nitro
Tak nakonec jsem zvolil Vartu, uvidíme jak dlouho vydrží :). Problém se skrácenou životností baterie nejspíš způsobil vadný startér. Půl roku jsem startoval se skříženým startérem (není mi známo jak k tomuto došlo, stačilo jej pouze rozdělat a vyčistit), kdy startérem nešlo rukou ani za mák otočit. Bohužel jsem na to přišel až v momentě, kdy starter vůbec nechtěl motor roztočit a převalil se až po cca 2s držení tlačítka Start. Divné jen, že před měsícem baterka ještě točila, nyní už ani prd. Startér je přitom již OK.
vašátor: Taky mám Vartu. Podle mě mají všechny ty aku Y50-N18L startovací proudy okolo 180-200A, těch 260 mi připadá přehnaných. A proud 200A na startování stačí, stejně je tam jen destinky sekundy, než se to celé dá do pohybu. Když už se startér točí, proud klesne zhruba na polovinu.
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s baterkou Nitro
Na jaře sem řešil podobný problém na XV750, nacpal sem do kastlu Varta Y50-N18L-A3, která i papírově disponuje 260A startovacího proudu a je to změna po té původní 16Ah YUASA. Pokud bych nesehnal vartu, šla by tam zase Yuasa - té značce věřím úplně stejně, jako vartě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10419 | 26.10.2024 v 23:58 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |