V létě plánuju koupit ojeté enduro, moje v podstatě jediné kritérium, že to musí být lehké, pravé enduro a musí mít TP a SPZ. Jezdit budu převážně polňačky, lesy, občas nějakou MX trať, ale to jen zřídka. Na motorce budu v podstatě začátečník, odjezdil jsem jen 3 sezony DT125.
Rád bych zůstal u dvoutaktu, ale 4T se nebráním. Koukám po motorkách jako KTM EXC (200,250,300) WR 400, 450. byl jsem v podstatě rozhodnutý pro EXC 250 nebo 300, ale pár lidí mě začalo strašit, že to obnáší každých 30mth pístní kroužky a 60mth pístní sadu. Nepotřebuji úplně ostré enduro, jen obratné a lehké. Zaujaly mě taky DR-Z, TE atd atd atd... jde mi v podstatě jen o to, že nejsem miliarář a chtěl bych, aby ta motorka zvládla odjezdit sezonu víkendového hobby ježdění, žádná pila, na jeden motor a abych do něj nemusel každej měsíc nacpat 5000. Oleje, filtry počítam jako samozřejmost, to klidně každej měsíc dělat budu i dvakrát.
Proto hledám nějakej rozumnej kompromis a začínam mit pocit, že neexistuje ;) proto bych uvítal nějakou vaši radu. Pořizovací cenu bych rád viděl někde u 60tis.
Edit: S čím reaůmě počítat u WR(4t) a s čím u EXC(2t), že do toho za ten rok nacpu a při údržbě krom oleju a filtru při kolika mth?? :) díky
Naposledy editováno 03.03.2011 20:27:55
2 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura
minimální nároky na servis, motor co vydrží 10 a víc esezón
Honda XR 400, Suzuki DR-Z 400 S (se startétem) nebo lehčí a ostřejší E, pokdu se podař ísehnat s TP
2T vs 4T věčný boj. Když se ti vysere 4T, tak se ti to prodaží více než GO u 2T. Pokdu se nevysere, tak provozní náklady u 4T jsou nižší. Výměny pístu jsou u 2T/4T šul nul na stejno. U 4T navíc rozvodový řetěz, napínák, případně ventily.
po GO by měl 200MTH vydržet 2T i 4T
Za 60tis bych bral raději tupé enduro jako XR,DR nebo ostré 2T enduro. 4T enduro spíše co nejnovější, což je 80-100tis.
Ale v inzerci byla třeba libová WR400F za pár drobných.. Ale když se vysype, tak se prostě prohneš více než u 2T, ale svezení za to zase stojí, tak si vyber
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura
BooM píše: Těch 30mth na kroužky a 60 na pístní sadu je prostě realita u endur typu WR a EXC? kolik počítat, že to stojí finančně?
To je tak při závodním použití..
pístní sada cca 3-4tis
ojniční sada cca 4,5tis
ventily ocel kolem litru, titan 3litry? tohle tipuju, nevím
rozvoďák litr, napínak dva litry.. cca
z okolí to tak vypadá, že 2T vydrží bez zásahu 200MTH (ale jezdí tu borec na GasGasu 250 a má už prý 400 a na motor ani nesáhl)
4T 300MTH a ještě OK, raději už preventivní výměna pístu
1 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura
c.j - takže je dost možný, že při mym používání (žádný brutalni honění, projížďky po víkendech, pravidelná údržba co se týče oleju a filtru) bych mohl na jednu pístní sadu sezonu odjezdit jak na EXC 2t tak WR?
a)Zkušenosti různých majitelů se stejnou motorkou jsou dost často rozdílné
b)Každý si pod pojmem enduro představuje něco jiného a má odlišné požadavky.
Já osobně každýmu napíšu,ať něco z toho výběru vyzkouší a pak cenu něco řešit.Píšeš tady polňačky a lesy,zřídka mx trať.Tohle někteří jezdí s tím nejostřejším,a někdo to jezdí s dvěstěpadesátikilovým dvouválem.Chceš lehkou,obratnou,nebráníš se dvoutaktu a nechceš časté investice?Osobně bych to viděl na dvoudobý tříkilo.
c.j. píše:
Ale v inzerci byla třeba libová WR400F za pár drobných.. Ale když se vysype, tak se prostě prohneš více než u 2T, ale svezení za to zase stojí, tak si vyber
http://motorky.hyperinzerce.cz/enduro/inzerat/3877579-yamaha-wr-400f-nabidka-pisek/
1 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura
z toho vyberu co tady mas bych bral bud 250 exc nebo to wr 450, 400 jsou uz dost stary rocniky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura
Jestli máš 60 t., tak bych ještě zauvažoval o gasgas, jsou levnější než KTM.
Naposledy editováno 04.03.2011 19:39:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
světlo ktm exc KTM EXC 200 | guzzista | 1 | 28.5.2024 v 10:09 assassin |
Yamaha wr400f Yamaha WR 400F | XT_600 | 4 | 14.5.2024 v 09:28 Krautkopf |
Vydřený nikasil ve válci KTM EXC 400 | Langy88 | 10 | 11.5.2024 v 21:05 Kohlstein |
Porucha motoru KTM EXC350 mazání KTM EXC 350 | zbysmen | 15 | 1.4.2024 v 22:15 assassin |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |