Měním rozetu na Freewindu a jednomu šroubu jsem musel ven pomoct rozbrušovačkou. Je tam 6 šroubů M8 se zápustnou hlavou. Tak jsem koupil nové šrouby ve Feroně. Je to materiál 10.9.
Pane Lorenz, neustřihne se to?
1 reakcí na tento příspěvek Šrouby do rozety
Já myslím, že to udrží v pohodě, ale červíček zahlodal… Prostě to budu aspoň ze začátku raději kontrolovat.
3 reakcí na tento příspěvek Šrouby do rozety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby do rozety
Maxipes_Fík píše: Jestli je to v hliníku, tak by se ten moment asi neměl moc překračovat, a pokud Ti originál šroub zareznul, tak bych použil nerezové šrouby.
Jestli je to v hliníku, tak nebude problém ani tak v materiálu origo šroubu, ale v tom že se šroubuje právě do hliníku (-ové slitiny). Takže buď namazat, nebo lepší nízkopevnostní závitové lepidlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby do rozety
E: Assassin má dobrou připomínku o střihu
Naposledy editováno 11.02.2020 13:59:42
Kotouč je šroubován k náboji kola šroubama s hlavou a taky je předepsáno lepidlo a zatím to šlo vždy vyšroubovat, lepidlo tam vodu nepropustí, tak to do toho hliníku nezaroste.
DRN. píše: Maxipes_Fík> Standartní nerez A1, A2 má pevnost 5.5 cca, A4 7.0 max. 8.0. Nevim jestli by to bylo do rozety ok.
Máš pravdu,kdysi jsem to koumal a byl docela překvapen,že nerez tu pevnost nemá. Nicméně mám dvě stejné moto-jedna má origo šrouby bez označení a druhá právě nerez A2-70(ted jsem se byl kouknout na to značení),ale jsem v klidu,už je to na ně druhá řetězovka No,ale žádný trhač asfaltu 35kw.
2 reakcí na tento příspěvek Šrouby do rozety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby do rozety
Naposledy editováno 11.02.2020 19:05:09
Obecne, nemnel bys to to dostat do stavu, kdy KLASICKEJ sroub VYRAZNE namahas na strih. Sroub je urcen na tah.
Co se tyce delky zavitu, pokud je navrzeno, ze tah prenasi vice nez prumer/delka zapusteneho zavitu, uz v puvodnim navrhu byla chyba.
assassin píše: apriliaf1> Presne tak. U spoje dvou různých materialu jde o elchem potencial a ne o to jak ten ktery material sam o dobe odolává oxidaci
...ale na druhou stranu, tohle pravidlo ne vždy dodržuje i sám výrobce, například při použití nerez šroubů na výfukových svodech, které jsou nerezové a šroubuješ je do hlavy motoru, která je z hliníkové slitiny...pravdou je, že se mi už pár těchto šroubů povedlo utrhnout...
nerez do hinku klidne ale maznout grafitkou (coz konec koncu u sroubovych spoju nezaskodi az na drobne vyjimky skoro nikde)