Dostaly se mi sem teď dva elektrolytické kondenzátory 10000uF, 100V. Nekamenujte mě, jsem elektro-lama, ale když tam dám místo baterky tento kond bude to fungovat? Potřebuju aby to na cca 30s utáhlo ty blinkry (2x 21W), nic víc.
Díky za rady.
Už jsem si všiml, že ty superkondenzátory co se používají jako náhrada autobaterií se pohybují v o řád jiných kapacitách, takže to asi cesta není. Jeden ten kond totiž stojí jako nová baterie,..
Ovšem to je jen teorie. Nezkoušel jsem to.
14.5V je na motorkovou baterku normální. To bych neviděl jako problém.
Osobně bych se do žádnejch takobejchdle bastlů nepouštěl.
E: a co tam dát malou lithiovku ? (samozrejme ale opet s rozumnou regulaci.. olovak je holt olovak no)
Naposledy editováno 23.01.2020 21:09:24
2 reakcí na tento příspěvek Kondenzátor místo akumulátoru
Dal bych mezi baterku a regler nějakou silnější diodu, na tý se ztratí tak -+0,5V. Svítilo by to a baterka se zbytečně nevařila.
1 reakcí na tento příspěvek Kondenzátor místo akumulátoru
Pokud to nejde nahradit kus za kus, tak nic vymýšlet nebudu. Rozhodně žádné další obvody a hovadiny, to se mi skoro vždy jen vymstilo a to ideálně někde v zahraničí nebo tak.
Napadla mě ještě jedna věc. Pokud mi při 2x 21W klasická žárovka mžourá, tak když to nahradím ledkou, mohlo by to diametrálně lépe svítit tak, že by to i mohlo stačit, ne? Pak můžu baterku poslat obloukem a mít klid. Zkusím to.
Hlavně si myslím, že ses chytl nesprávné myšlenky. I kdyby se odebíral nějaký proud, je to baterce úplně jedno.
Problém se, že buď máš příliš vysoké napětí regulátoru, nebo nevhodný typ baterky. Jednu z těchto věcí řeš. Prvně bych změřil napětí i při vytočeným motoru. Může být vadný regulátor nebo nějaký přechodový odpor k němu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondenzátor místo akumulátoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondenzátor místo akumulátoru
combust píše: To kerut: Jenže on má k dispozici 20mF a ne 20F. Takže to bude svítit tak půl vteřiny.
By mě hlavně zajímalo, kde by ten 20F kondenzátor měl vozit na takovým prcku. Viděli jste někdo třeba 1F nebo 2F kondenzátor, kterej se používá v auto hi-fi? Už ten je velkej jako hovado.
Piwell píše: By mě hlavně zajímalo, kde by ten 20F kondenzátor měl vozit na takovým prcku. Viděli jste někdo třeba 1F nebo 2F kondenzátor, kterej se používá v auto hi-fi? Už ten je velkej jako hovado.
už som myslel že to nikoho ani nenapadne. 20F kondík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondenzátor místo akumulátoru
FiffiQ píše:
Napadla mě ještě jedna věc. Pokud mi při 2x 21W klasická žárovka mžourá, tak když to nahradím ledkou, mohlo by to diametrálně lépe svítit tak, že by to i mohlo stačit, ne? Pak můžu baterku poslat obloukem a mít klid. Zkusím to.
Ako ti môže mžourat smerovka, keď máš palubné napätie 14.5V??? Nemáš náhodou zaoxidované na tom starom křápe všetky konektory a všetky ukostrenia? Vrátane ukostrenia regléra?
Máš rozhasenú elektriku a namiesto normálnej opravy tu vymýšľaš hlúposti s kondíkmi.
Daj si dokopy elektrinu, všetko komplet prejdi, skontroluj spoje, konektory, vylúč všetky chyby, zmeraj altík, zmeraj napätie pri voľnobehu, pri otáčkach, daj tam reglér, ktorý neprebíja baterku až do varu a potom pokračuj.
To že baterka nemá odber, nemôže spôsobovať že "z ní polezou elektrony i ušima" ako si napísal. Aj bez akéhokoľvek odberu normálna motorka neprebíja baterku do varu, ani keď jazdíš celý deň a zablikáš dva krát. Vychádzaš z mylnej premisy a tým pádom sa tu rieši dôsledok a nie príčina stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondenzátor místo akumulátoru
Piwell píše: By mě hlavně zajímalo, kde by ten 20F kondenzátor měl vozit na takovým prcku. Viděli jste někdo třeba 1F nebo 2F kondenzátor, kterej se používá v auto hi-fi? Už ten je velkej jako hovado.
Na tydle aplikace se také nepoužívají obyčejné elyty, ale superkondenzátory. Mají násobně větší kapacitu. Nevýhoda je napětí pouze 2.7V, takže se dávají do série a další nevýhody oproti elytům, je větší vnitřní odpor. (ale furt menší než u baterky)
Medzi regulátor a baterku vložiť aspoň 5ks paralelne. Nájdi si niekoho, kto tomu trošku rozumie a za nejaké pivko ti to zapojí.
Stav mojí elektrovýzbroje bych nechal stranou. Fakt je to dobře a líp to nikdy fungovat nebude. Jezdím s tím 10let po ČR i Evropě a kromě baterky s tím žádný komponent nemá problém, kdyby bylo vše blbě, tak by toho asi zkapalo víc.
Pro zajímavost přikládám vnitřní schéma regulátoru. Mě to nic neříká, ale třeba budete moudřejší.
1 reakcí na tento příspěvek Kondenzátor místo akumulátoru
To schéma je standardní jednofázový regulátor, takže pokud pouští příliš vysoké napětí, není v pořádku.Možná by bylo lepší vyrobit náhradu samodomo s regulací a nastavit si napětí podle potřeby.
Borntobewild píše: Na tydle aplikace se také nepoužívají obyčejné elyty, ale superkondenzátory. Mají násobně větší kapacitu. Nevýhoda je napětí pouze 2.7V, takže se dávají do série a další nevýhody oproti elytům, je větší vnitřní odpor. (ale furt menší než u baterky)
klid, oni to vedi, to je jen takova hra delat ze sebe dementy aby bylo o cem psat.. stejne jako krejza a dalsi s mechanikou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondenzátor místo akumulátoru
1100Virago píše: FiffiQ: Zkoušel jsi někdy voltmetrem změřit jaké napětí je na té baterii když běží motor?
To schéma je standardní jednofázový regulátor, takže pokud pouští příliš vysoké napětí, není v pořádku.Možná by bylo lepší vyrobit náhradu samodomo s regulací a nastavit si napětí podle potřeby.
Voltmetr mám v palubovce (ruský ručičkový), spíš jako designovou věc - neumím tedy říct jak přesné to je. Ukazuje to tak 12.5V při průměrných provozních otáčkách, přes 13 to neleze.
FiffiQ píše: Voltmetr mám v palubovce (ruský ručičkový), spíš jako designovou věc - neumím tedy říct jak přesné to je. Ukazuje to tak 12.5V při průměrných provozních otáčkách, přes 13 to neleze.
mas doma multimetr?
s nejvetsi pravdepodobnosti ti to proste prebiji, ale muze to zacit prebijet klidne az po 10ti kilometrech jizdy a tim se ti yvvari baterka.
Podle tve zcela mylne teorie o fugovani dobijeni by moje baterka na motorce musela z toho strasnyho prebytku stavy bejt pomale i orosena Protoze na me stare motorce pouzivam baterku LTO 12V 1,3Ah. a v originalu tam patri nejaka odhadem 10Ah baterka...takze jak rikam... najdi skutecnou pricinu zavady a nevymyslej konspiracni teorie
Kup nějakou malou baterku s minimální kapacitou,ale ideálně olověnou,ta je nejméně náchylná na problémy s dobíjením.Pokud by byl stále problém kup jetý regulátor z nějakého japonce,permanentní magnety mají skoro všechny a i třífázový zapojíš jako jednofázový.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skyteam dax Honda Dax ST50 | Opičiak | 6 | 20.3.2021 v 14:15 Opičiak |
hledam partaka Monkey 125, fichtl, ... Honda Dax ST50, Honda Monkey 50, Honda Gorilla, SkyT... | Jericho99 | 9 | 3.7.2017 v 15:15 puffybodie |
Střelba z výfuku, nastavení karbura... Honda Dax ST50, Lifan LF 125GY | FiffiQ | 10 | 11.1.2012 v 18:09 bracha12 |
Kryt světlometu Honda Dax ST50 | FiffiQ | 9 | 22.12.2010 v 17:26 lukš |
Přisávání oleje Honda Dax ST50 | FiffiQ | 18 | 6.2.2010 v 15:39 babuka |