přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
tohle by chtelo vyzkouset, vybrat kolo, nafoukat na max a zkusit co to dela. ja to nedokazu odhadnout. nemako dnes zkousel u me moje kolo, ale od te doby co jsem ho videl naposled shodil vic nez 30kg .. takze nebyl tlumic ani na max.
u vidlice si myslim ze to nebude tak horky, tam neni tak velka zatez. takze kdyby z predchoziho pokusu vyslo, ze to na fullu nejde, musel bys zkoumat hardtail.
dalsi moznost je treba individualni uprava/vyroba ramu - kamarad ma XXL bandita od RB - to kolo je proste klasicky RB, se svyma kladama a zaporama (ja je nemam rad) ale myslim, ze by ti dokazali to kolo udelat funkcni. vidlici bych volil nejakou pevnejsi 35-36mm nohy. daji se i snizit, tzn treba pro to HT kolo sundat RS pike na mensi zdvih apod.
no bike forum bude v podobnym duchu, jako kdyby ses zeptal na neco podobnyho ohledne motorek tady, kazdejkdo ma do prdele diru ti napise co si o tom mysli... a musis si vybrat ty lidi co o tom neco vedi.. ja uz tam leta nechodim, ale jsou tam lidi co vi o kolech fakt hodne a treba jsou to i dobri konstrukteri (kubad) takze nevybiraji jen podle znacky apod.
Naposledy editováno 17.01.2020 22:09:55
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
proti sérii jsou tam brzdy SLX 7000, a přední vidle Rock Shox Yari RC (140mm)
Kolo je jak nové, bez oděrek a poškození, na vyžádání pošlu foto :)
Jedná se o velikost M, komplet papíry ke kolu, záruka ještě rok :) na kole najeto cca. 500km..
Naposledy editováno 18.01.2020 13:26:35
Souhlasím s assassinem, vidli co nejtlustší. RS Lyrik, Fox 36. Při tvé hmotnosti čím víc drátů, tím líp. Na kolech bych obecně nešetřil, blbě se to pak upgraduje.
Co se rámu týče, moderní am nebo enduro rám by mohl být ok, ale pozor na výšku sedlové trubky. Dnes je trend to dělat co nejnižší, kvůli instalaci teleskopických sedlovek s velkým zdvihem. Jakou další bych volil nějaký pevnější kliky, ať to někde nepovolí.
Obecně bych se vyhýbal extra lehkým věcem, při takové hmotnosti kilo sem, kilo tam...
_zdenda_ píše: Dík za tipy a názor. Těch 150kg jsem dal jako horní hranici, ale těch 120kg je pro mě málo - nejezdím na kole nahatý a vozím věci na spaní Na tlumič se podívám a zkusím si o tom něco najít nebo se doptat.
u kola se do nosnosti počítá i váha kola. 120 je jen tak tak,když máš metrák.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Pochybuju, že někdo dělá pružinu na 150kg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
zmulin píše: Stev> Třeba ze vzduchovku nafoukas na Max,třeba do 140kg jezdce a pak to musíš ještě hlídat,bo to při vostrejsi jízdě uchází a do takovyhodle tlumiče vyměníš pruzinu za nějakou přímo třeba na 150kg a už se nestaras?...
Kdyz ten pruzinovej tlumic nebude mit uzpusobenej rozsah nastaveni na tuhle vahu tak to taky bude fungovat nicemne.
Ze by mely dnesni vzduchovy tlumice uchazet si nemyslim, navic se da ladit velikost vzduchovy komory, ale co ja vim, nikoho se 120 kg kdo by potreboval aby kolo fungovalo na trailech neznam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naopak nerozumim proč by to mělo fungovat nicemne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
E: uchazejici tlumic pri zatezi je vada a ne vlastnost vzduchovejch tlumicu.
Naposledy editováno 18.01.2020 20:46:27
Nerikam ze to musi bejt 100% jistota kvality,ale vsim sis slova predprodukcni?
assassin píše: Mam elektrickou vapku na kola... cca 10litru vody, zapojuje se to do zapalovace u auta - da se to krmit i modelarskou baterkou, baterkou z motorky apod... takze treba to dat do auta a oplachnout to na parkovišti? Taky to neni super reseni, ale lepsi nez nic. Kolo s tim umejes pekne, i dve...
Geniální
Mi to nedalo a kouknul sem na pružiny k DVO tlumiči co má ten Blizzard co sem dával příklad foto..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
zmulin píše: vojtechposmourny> Někdo se určitě najde a kdyžtak na míru umotaj
To možná, ale pak nemusí fungovat tlumení. Obecně ty kola a komponenty na ně prostě nejsou stavěné na takovou váhu.
Když se koukám na kola pro extra velké či těžké lidi, je to většinou zakázkovej komplet pevňák.
Naposledy editováno 19.01.2020 08:06:49
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
I se divim,ze třeba ten DVO má pružiny 275-600lb..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
zmulin píše: Úplně se divím,ze na motorce dokáže fungovat tlumič v rozpětí 100kg a na jiný těžší moto ten samej pomalu o dalších 100..
I se divim,ze třeba ten DVO má pružiny 275-600lb..
Není to jen o tlumiči, ale i o tom, jak je v konkrétním rámu usazenej, jaký má např. přepákování. Např. na Nineru jsem RS Monarch foukal na cca 120 psi, na Liteville ten samý foukám na 230 psi.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Myslim ze soucasny tlumice kdyz nafoukas na jejich max dovolenej tlak tak je to ok a bez uchazeni. Tabulky na foukani bejvaj tak do 120, ale nekončí max dovoleným tlakem. Nemako byl u me zkusit kolo a nafoukal jsem o par psu navic, na max tlaku nejsem. A utesnit se podari hodne - ja treba u cannondale foukam asi 30atm (je k tomu spesl pumpa do 40ti atm) je tam takovej podivnej tlumic - nedofukoval jsem ho asi 2roky a drzi.
Urcite se reseni najde, jen rikam aby si na to dal pozor pri vyberu...
jak bylo naznaceno vyse, zalezi na prepakovani, tzn kdyz mam dve kola ktera obe pouzivaji stejny tlumic a jedno ma zdvih 130mm a druhe 160mm tak to s mensim zdvihem bude mit mensi talk v tlumici. Kola ktera maji tlumic s velkym zdvihem (samotny tlumic, ne ze ma kolo zdvih 200mm...) tak pujdou nafoukat na velke zatizeni aniz by s eprekrocil max tlak tlumice.
Naposledy editováno 19.01.2020 20:28:40
_zdenda_ píše: Větší problém než samotný tlumič, resp. způsob pružení, vidím v malém výběru kol velikosti xxl :-/ RB, Santa Cruz, nějaké rámy z CrMo nebo Ti z USA... a pak třeba něco od noquestionbike, duratec nebo jiného tvůrce.
zkus to porovnavat spis podle hodnoty "reach" v tabulce GEO - vsadim se, ze treba nicolai v XL bude vetsi nez vyse zmineni v XXL ..
YT ma taky XXL ramy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 20.01.2020 00:26:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
zmulin píše: assassin> 550 na normálním enduru ?Spis 450 ne?To normálně šikovný typci s tvoji vahou jezdej.Jestli teda neskaces 10ti m skoky a tak
je to uz hodne dlouho, starej ram. ale jen tak tusim, jistej si nejsem.
ono strasne moc zalezi na konstrukci ramu - kdyz mas ram s tlumicem s celkovou delkou 222mm a zdvihem kolem 70mm
a ram se stejnym zdvihem, se 190mm tlumicem se zdvihem 50mm tak proste na jednom tlumici se vozi o kus tuzsi pruzina. je tam jine prepakovani-prevod na tlumic.
to same u vzduchu. cannondale co ma 180mm zdvihu jezdim s tlakem 30atm, nomad s necelyma 170mm ma v tlumici 15atm ... konstrukce ramu (a vzdcuhu i tlumice) ma na tohle velkej vliv.
Naposledy editováno 20.01.2020 00:35:04
E: mnohem víc než občasný dofukovani (loni sem najezdil “tolik”,ze to nebylo ani potřeba)mě sere,ze nemam vzadu pevnou osu jenže jak uz skoro nejezdim,tak ani nemůžu najít ten spravnej důvod k apgrejdu
Naposledy editováno 20.01.2020 00:51:10
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
https://www.cyklobaz...-cruz-tallboy-ltc-29