AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Naposledy editováno 20.11.2019 12:43:56
Jinak na podnikání musí mít člověk kapitál. Já mám všechno jako by kšeft byl můj jen prodávám cizí zboží. Plat mám 15 hrubého ostatní z prodeje. Tzn. přijde úraz -naposledy pracovní a dostaneš kulové.
Majitele vidím dvakrát za rok občas se třeba na dvě tři minuty potkám s naším technologem na pekárně. / Jednou za tři měsíce/ Fajn bylo když jsem chtěl dovolenou a vzal to Mirek co boural na Ducatce. Tedˇ už mě budou jen narůstat dny na kontě dovolené.
Pořád ale lepší než ve strojírnách kde za 60 minut strojního času člověk vykázal 15 normo minut na hajzl musel v překrytém čase obrábění a pořád chodili drbani ve funkcích s debilníma otázkama proč máte tak málo uděláno.
Na práci pro někoho je nejlíp se vykašlat, než se nechat věčně okrádat raděj budu makat na svém doma tam je vidět jak to přibývá nejlíp. Jasně nějaké chechtáky jsou potřeba ale jde to i jinak a lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Někdy je to v pohodě, někdy člověk nestíhá, ale na lince je to jiná pakárna. Kdo ale chce tak se postupně posune dál. Ve chvíli kdy se to začne zpomalovat jak psal Verdom tak to pocítí dost velká část republiky, protože firem co živíme je neurekom. Zatím to jede a nestíhá se vyrábět, ale soused z Nošovic je každé druhé pondělí doma.
K těm učitelům - manželka je od školy ve školství a líbí se mi ty řeči o braní peněz za nic a volném čase. Na to mám jedinou odpověď - ať si to jde ten kdo kritizuje zkusit, když závidí, učitele berou všude tak co mu brání …….. .
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V jednom textu z devadesátek to napsali pravdivě- podnikatel chcípnul sám blázen do cifer.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pro mně bylo podnikání v 90. letech nejšt'astnějším obdobím mého pracovního života. Nebýt ekologů, podnikal jsem dodnes. Dělal jsem sám za sebe, hlavně žádní nadřízení, žádní podřízení, sice hodně starostí, ale s vědomím, že to dělám pro sebe a rodinu. Pět let jsem neměl dovolenou, potom jsem ale zaměstnal manželský pár a mohl si dopřát dovolenou co za to stála - v západní Africe - Senegal, Gambie, poušt', zážitky.
Hned bych tu dobu bral zpět. Zrovna dnes - vedoucí mi něco slíbil - a s klidným svědomím nesplnil. Může potom být člověk spokojen ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Přitom si nemyslím, že nabízíme tak špatné podmínky.
Podnikání je supr, ale musí to člověk umět. Nejen umět kšeftovat, ale také si pomyslně stát sám sobě za zády a dělat "tytyty, mazej si odpočnout, koukej si zajet na dovču, koukej si dát voraz". Znám hodně podnikatelů a živnostníků, ale hodně málo takových, co na to zdravotně nedoplácej. Kamarád začal podnikat před lety. Po půl roce měl asi 30 zaměstnanců a obrat miliony. Po asi dvou letech firmu zavřel, lidi vyplatil (v té době cca 60 lidí) protože si pro něj přišlo zdraví. Nebyl schopen si ta leta dopřát odpočinek a jel jako workoholik. Ve dne makat s lidma, v noci řešit dokumentace, do toho shánět další projekty.... Podnikateli nikdo nepříkáže jak si má naložit s časem a co dělat pro to, aby to přežil ve zdraví. Takové příkazy chodí až pozdě a bývaj často fatální.
V zahraničí tohle lidi umí, u nás zatím ne. Vidina peněz bývá moc silná.
Já bych do podnikání šel, ale ne v tomto státě. Hodinu pracovat a tři hodiny papírovat a fakturovat.
Bimbam píše: Miraz - já mám taky pět tejdnů plus tejden navíc za zdravotní riziko. Čili těch 30 dnů dohromady. Ovšem třeba učitelé, ti mají skoro dva měsíce Ale nechtěl bych to dělat jako hlavní zaměstnání, tu učitelinu. Jednoho znám, co učí nějakou tu výpočetní techniku na svinibrodským gymplu , prostě ajťák matfyzák a někdy je pěkně na nervy z toho učení ale letní dovolenou si pochvaluje, to zase jo, říká že ho u toho drží to že má práci za rohem a letní volno a pak taky to že jezdí se študentama na všelijaký ty kurzy a lyžáky, takže se když to vyjde skoro půl roku fláká mimo školní budovu.
Všichni učitelé které znám k tomu učení ještě něco dalšího dělají. Ajťák učitel dělá internetový připojky. Dějepisář lokální inzertní služby a reklamu. Fyzikář si k tomu jede hospodaření na gruntu. matikář dělá ve velkém včely.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> Tak to je smutné a poučné.
Pro mně bylo podnikání v 90. letech nejšt'astnějším obdobím mého pracovního života. Nebýt ekologů, podnikal jsem dodnes. Dělal jsem sám za sebe, hlavně žádní nadřízení, žádní podřízení, sice hodně starostí, ale s vědomím, že to dělám pro sebe a rodinu. Pět let jsem neměl dovolenou, potom jsem ale zaměstnal manželský pár a mohl si dopřát dovolenou co za to stála - v západní Africe - Senegal, Gambie, poušt', zážitky.
Hned bych tu dobu bral zpět. Zrovna dnes - vedoucí mi něco slíbil - a s klidným svědomím nesplnil. Může potom být člověk spokojen ?
Cos provozoval za firmu?
Grošák píše: sharp> Tak to mám to samý, jak přes kopírák. Ono než člověk zjistí, co chce dělat, tak to (někdy) dost trvá...
Jj doufám že už jsem našel, životní styl a rychlost všeho mě dovezly, zakončil jsme jednu etapu života invalidním důchodem, přestěhoval se na chalupu a kousek tady do Germanie jezdím brigádničit dělám konečně co mě baví a finančně jsem na tom nebyl nikdy tak dobře doufám že to vydrží, konečně zbývá i na koupi dalších motorek
Jj dospěl jsem a pochopil výraz PRDUCH
Tak ať se daří
Naposledy editováno 21.11.2019 17:52:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: Mňo jo pánové... A přes to všechno jezdím po školách, prezentuji náš obor, a snažím se získat mladou krev pro naše netypické řemeslo. Máme málo lidí.
Přitom si nemyslím, že nabízíme tak špatné podmínky.
Podnikání je supr, ale musí to člověk umět. Nejen umět kšeftovat, ale také si pomyslně stát sám sobě za zády a dělat "tytyty, mazej si odpočnout, koukej si zajet na dovču, koukej si dát voraz". Znám hodně podnikatelů a živnostníků, ale hodně málo takových, co na to zdravotně nedoplácej. Kamarád začal podnikat před lety. Po půl roce měl asi 30 zaměstnanců a obrat miliony. Po asi dvou letech firmu zavřel, lidi vyplatil (v té době cca 60 lidí) protože si pro něj přišlo zdraví. Nebyl schopen si ta leta dopřát odpočinek a jel jako workoholik. Ve dne makat s lidma, v noci řešit dokumentace, do toho shánět další projekty.... Podnikateli nikdo nepříkáže jak si má naložit s časem a co dělat pro to, aby to přežil ve zdraví. Takové příkazy chodí až pozdě a bývaj často fatální.
V zahraničí tohle lidi umí, u nás zatím ne. Vidina peněz bývá moc silná.
Já bych do podnikání šel, ale ne v tomto státě. Hodinu pracovat a tři hodiny papírovat a fakturovat.
Já to mám přesně naopak... Občas si sám sobě musim řikat ...tytytyty..., mazej do práce něco dělat.....
Musím zas něco přečíst... Literatura která mne pohltí se hledá velmi těžce. Naposledy jsem četl Saturnina, předtím už podruhé Záhadné zmizení Jamesa Butlera od Pierre Palau z roku tuším 1916, překlad cca z roku 1936 od Františka Hellera s použitím dobového jazyka, velmi čtivé dílko, nalezené coby podpěra desky dřevěné cirkulárky s kroužkovým motorem ve stodole (inu bývalý majitel domu neměl nejspíš pro literaturu vkus, zatímco Pierre Palau podepírá desku cirkulárky ve stodole, mnoho kilogramů literatury srpu a kladiva se hřálo v knihovně. Takové barbarství.
Kuba, Wenca: Televizi nemaje, hledám zábavu v tvořivých sférách. A když člověk má práci jako koníčka, snadno se stane, že místo toho, abych ve 14:00 hodil vše na hřebík a hledal zábavu v mluvící svítící bedýnce, dojdu domu, a buď tvořím dokumentaci, vymýšlím projekty, nebo si vemu trafopájku, dráty, nebo materiál, flexu, svářečku a dokumentaci proměnuji v realitu. A to najednou máme 22:00 a je čas navštívit sklep nebo lednici, dát si skleničku-dvě vína či vermutu (Bimbam opět bude vědět, kde jsem na onen nápoj narazil, a co mě přimělo jej ochutnat, načež jsem se stal příznivcem činzán, vermutů a podobných nápojů), proběhnout sprchou, a davaj do hajan, neb druhý den ráno opět do práce. Pokud je počasí a nálada, vystřídá podobné projekty v odpoledních až večerních hodinách práce ve stodole, kde obvykle nějaké auto na zdviži podstupuje léčení, nebo venku na dvoře se hrabu ve skútrech či fichtlech. Ale furt je co dělat
pech. píše: Cos provozoval za firmu?
Měl jsem benzinovou pumpu. U ní malý autobazar. K tomu jsem měnil oleje v autech, mytí aut i čištění interiérů. Pro jednoho toho bylo někdy až příliš, ale bavilo mně to a bylo to velmi dobře zaplacené. Platil jsem menší nájem z pozemku, ale nic dramatického.
Nejvíc mi rukama prošlo škodovek. Od Octavie přes embéčka a 120 k Favoritům. Méně bylo žigulíků, Fiatů 125 nebo Moskvičů. Třeba měnit olej v Octavii nebo 105/120 můžu poslepu ještě dnes.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A když lidé nemají prachy, nemají podnikatelé pro koho podnikat (je třeba zajímavé, že u nás na západě přestávají dále od aglomerací existovat motoresty a hospody, kde se vaří = ale když sjem teď jezdil po Moravě, v každé 2-3 vsi hospoda s jídlem funguje = zajímavé = holt pozústatek války...?!),
Co se týče zaměstnanců - o odbory jsme se nechali po 89 připravit, Nyní pak zahraniční zaměstnavatelé přeplácejí dosazená vedení, aby udrželi stav podhodnocení zaměstnanců, a bez odborů - nebo "nasadí své odboráře", Automotive je jiná kapitola.
Výsledkěm tohoto stavu je, že děláme za dvacku až třicku - v automotive za petačtyřicítku. Ale musí ty prachy v oboru být.
Já dělám ve znalectví pro pojišťovny a cizáci si z našeho solidárního systému pojišťovnictví udělali dojnou krávu.
Západ stagnuje a snaží se zachránit si svůj standard - svých - dojením nás z východu.
A když už byl ten 17. listopad - oslavující dohodu mocností o ukončení 40 let rozdělení Evropy (realizované tajnými službami), trochu jsem se zamyslel nad svým padesátiletým rozhlížením se po světě a shrnul zajímavé + svoje myšlenky ....skoro bych byl raději spojkojený Forest Gump:
30 let 2x (1945-1975 / 1989-2019) zamyšlení.
Podmínkou opravdové svobody je garance sociálních práv a jistot, jen tak lze svobodu realizovat ve smyslu politických a občanských práv a svobody názorů. Svoboda od strachu, od tísně, existenční a existenciální, pocit bezpečí, to je základní svoboda!!! Ostatní je druhotné.
Dnes nejméně třetina českého národa, která se živí poctivou prací, je ráda, když na konci měsíce poplatí účty a kroužky pro děti.
Podle mne toto nelze chápat jako svobodu – tyto masy pouze otročí za byt a stravu.
*** Zlepšit se tato věc za současného stavu ani nemůže – stávající stav naopak s matematickou jistotou povede dále neustále ke zhoršující se situaci – viz. níže ***
Svoboda nepracovat, svoboda být nezaměstnaný, svoboda být bezdomovcem, svoboda dostat se snadno do soukolí exekucí, to jako moc svobodné nevypadá. Svobodou se ohání dnešní mládež, když odjíždí na programy Erasmus, v situaci, kdy bydlí ještě ve třiceti (ale i čtyřiceti) letech u rodičů, kteří je živí.
Svobodou se ohání různí aktivisté jako obyvatelé Kliniky (Piráti, pracovníci neziskovek, bývalí disidenti a jejich děti, které si zprivatizovali politiku) a další, kteří v životě nic užitečného pro společnost nevytvořili.
Jenže být vyžírka je něco jiného, nežli být svobodný. Náš život je od roku 1989 svázán spoustou nových nařízení a zákazů, které za socialismu neexistovaly.
Osobní život pak obzvláště = do toho se nám ani komunisté v takové míře nevměšovali.
Za výraz svobody nelze považovat situace, kdy Prahou i jinými městy táhnou duhové vozy Prague Pride (za podpory Pirátů, teplých, či slabpduchých politiků bez morálky), na kterých se navzájem bičují dva nazí performeři tíhnoucí k homosexuálnímu sadomasochismu.
(A když pak tyhle narušené kreatury my Plzeňané vypráskáme z ulic, abychom se na tu hrůzu nemuseli koukat, hlavně pak naše děti = jsme za snahu udržení přirozeně normálního stavu ve městě nazývány extrémisty, či stoupenci Dělnické strany).
Udělali jsme po 1989 chybu a uvěřili právě slovům o svobodě a lidských právech, přitom nepochopili, že se za nimi skrývá frontální útok na nás – tehdy v 1989 majetek nás všech, potenciál výrobních prostředků v tehdejším společném vlastnictví.
*** V 90. letech minulého století pak došlo k cílené --- lépe řečeno šílené --- „demontáži“ našeho společného výrobního potenciálu země (privatizace, konsolidační agentura umožňující dlužníkům přebírat jakékoli podniky, které sami zadlužili, veřitelům/státu - zcizit podíly (ČZM).
Došlo tak na mlékárny, továrny i banky).
A když už maskovat, pak také rozdělit společný stát Čechů a Slováků. Ve vzniklém stínu se mnoho špíny ztratilo a zakrylo.
Po demontáži výroby i státu proběh snadněji prodej do zahraničních rukou také u pojišťoven, zbylých bank, zdrojů pitné vody, uhlí, nerostů.
Se vstupem do EU pak došlo o mezování také zbývající zemědělské výroby (především omezení pěstování a výroby cukru-zánik cukrovarů a převzetí konsignací cizinci - u cukru mají většinu původně našich kót už Francouzi.
Formou nižších dotací tuzemských zemědělců pak dochází plíživá likvidace také „konkurence neschopné“ živočišné výroby – narušené již předchozím oddělením od rostlinné).
V poslední době jsme pak svědky zobchodování tzv. ekologické energie, na kterém je ekologický tak maximálně název (trojnásobně vyšší dotační výkup fotovoltatiky- oproti Německu vytvořil určité lobistické skupině bezpracný zisk na celé dekády - na úkor celku). Dotace na výrobu biopaliv, kdy nákladem 3 litrů ropy vyrobíme 1 litr ekologické náhrady, pak mimo drancování planety degradoval kvalitu paliv-zvýšil opotřebení a poruchovost motorů=coý znamená další výrobu, mrhání energií a surovinou. Vede opět k navýšení drancování = takže ekologie opravu jen v názvu.
Na našem území rostou výměníkové splynovací stanice německých vlastníků-„zemědělco-elektikářů“, kteří si od našich EU znevýhodněných zemědělců objednávají kukuřici a vyrábí pseudo-eko-elekt-energii dotovanou z německých parametrů dotací (možná i duplicitně také u našich). Naši zemědělci stále opakovaně na stejných plochách otáčejí pouze kukuřici, aby vůbec přežili. Ničí ornici pro příští generace. Ale zisky pak končí v zahraničnič, respektive v daňových rájích.
******Tím jsme se dostali k úplnoému jádru pudla *****
Nástup dnešní fáze ekonomické globalizace Západu --- už někdy od konce 70. let 20. století (u našeho Východu gradoval po přelomu milénia) --- umožnil velkým nadnárodním firmám svůj podíl na placení daní plynule snižovat a těmto nejbohatším příjmovým kategoriím umožněno vyhnout se daňové povinnosti otevřením dveří do daňových rájů.
Náš stát a nejen on, tak může již nyní v plné míře zdanit jen střední a nižší vrstvy zaměstnanců a právnických subjektů, které ovšem příjmově stagnují.
Je to jednoduché jako facka = méně peněz mezi lidmi omezuje také podnikatelskou sféru a služby. Tito poslední zbylí plátci daní sociální stát neutáhnou.
Proto se dnes také původně západní státy při financování sociálních a dalších výdajů stále více zadlužují. Pro střední a nižší vrstvy z toho plyne další povinnost / zátěž – platit navíc také další úroky z takových narůstajících dluhů.
Přitom samy mají ze sociálních transferů stále méně. Změna věkové struktury a zhoršování zdravotního stavu populace výdaje dále zvyšují. S pokračujícím úpadkem sociálního státu se budou nerovnosti, o kterých byla řeč v předchozí otázce, dále zvyšovat.
Co s tím?
Musí proběhnout demontáž současného nastavení celosvětových penězovodů. To bude nevyhnutné.
OVŠEM těžko lze předpokládat, že inkasisté většiny světového bohatství sami a dobrovolně pochopí nutnost svého omezení ve prospěch celku.
Východní blok má již s obdobnou realizací/demontáží svojí historickou zkušenost – je tedy obecně obávaným hráčem (Vyšegrádská čtyřka, Rusko, Čína).
Inkasisté světového kapitálu přebírají mediální prostor a zneužívají médií ve snaze demagogií udržet masy v klidu. Respektive strhávat pohled mas jiným směrem mimo sebe. A to např. destabilizací drancovaných regionů a záměrným vyvoláním migrace, bez ohledu na vzniklé fatální důsledky.
Náhlou snahou o Greto-klima je jen další krok.
Čím déle je celek/masy nechají konat - tím horší bude úro masy následek.
A ty 30 cítky na porvnání - v 1945-75 dokázali naši dědkové vybombardovanou vyhradenou zemi postavit celkem hodně dobře na nohy.
Mustr by byl
[img]https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/47/505135_824339aff150250d3e40a723fd5790d5.jpg[
[
Naposledy editováno 22.11.2019 02:35:34
Edit: Hezke clanky. Mam stare svety motoru, modelare, abc, udelej urob. Stavala se na ne i fronta. Dnesni generace by neco podobneho asi ani necetla. Svet se zmenil. Zda k lepsimu at si posoudi kazdy solo.
Naposledy editováno 22.11.2019 06:36:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S cukrovary si to pamatuji - frantíci to tehdy skoupili a skoro všechno pozavírali. O cukrovku najednou nikdo nestál. Ale kdo za to může? Oni nebo ti grázlové, co jim to v půlce devadesátých prodali? A takových příkladů je víc, z nich je zřejmé, že si za dost výprodejů, krádeží a tunelů můžeme my sami, nenažraní našinci, nikoliv ten ZLÝ západ, který se jen chová naprosto pragmaticky.
Ještě ten tvůj pojem "živočišná výroba" Pamatuju brigády v osmdesátkách, ždímaný krávy na řetězech v posraných kravínech, který se snad nikdy nepodívaly ven. Tohle už se za poslední léta naštěstí podstatně zlepšilo, prasata a slepice by mohly závidět.
O listopadu 89 píše zajímavě Jan Urban (tady) Občanské fórum nemělo handlovat s komunistama politické funkce. A nepouštět do politiky ty vykuky z Prognostického ústavu, který se ze zpětného pohledu jeví jako tolerovaná líheň budoucích proruských kolaborantů, otevírajících komunistům cestu zpátky k moci (viz první prezidentská volba Klause či jakékoliv počínání Zemana).
I přes to všechno, včetně Bureše v čele vlády, jsem rád, že ta změna proběhla a teď mi to rozhodně přijde lepší, než před rokem 89 (což se možná bude někomu zdát divné, protože jsem byl tehdy ještě mladý a bezstarostný, ale je to tak).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po revoluci se udělal 1. krok ke svobodě. Za dalších 30 let se ale žádný další už neudělal. Na vině jsou naši zdechlí ulhaní politici a zahnívající stav který jim vyhovuje. Bude na dalších generacích aby s tím pohli protože svoboda ta tady je opravdu jenom pro pár vyvolených kteří na to mají! Toto forum je plné chytrých a šikovných lidí kteří si pomůžou za jakého koliv pol.systému a každý dnes může v nejlepším ze všech špatných -demokracii volit koho chce.
Už v roce 1946 ve svobodných volbách zvolili naši dědové a pradědové komunisty, naprosto svobodně a pak už dlouho žádné svobodné volby nebyly.
Až po roce 89 jsme volili opět svobodně, Klause, Zemana, teď toho vykuka Bureše, my to jsme, kdo je volíme, proč, když nemusíme?
Raději zpět k motorkám, nebudu se rozčilovat, včera jsem vyměnil podtlakovou membránu u karbce a opravil závit, který mi v servisu (!) nějakej umělec zničil tím, že tam narval šroub přes závit. Ta mechanická práce a opravy na motorce (i když to není Jawa) jsou svým způsobem meditací.
V úterý to dám na mašinu a vyzkouším, těším se, zda pojede líp.
Naposledy editováno 22.11.2019 11:11:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bylo na hospodu i na lyžování na Chopku a cestování. To mě vždycky táhlo, takže jsem byl moc rád, když se otevřely hranice i do Rakouska, na západ a do Amíkova.
Naposledy editováno 22.11.2019 12:10:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |