1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu
1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu
prostě když mám třeba 4ku tak udělám to samé jako když chci podřadit ale menší silou zastavím ale když dám nahoru mám zase 4ku když dolů mým 3ku používám to spíš nouzově když chci jet z kopce tak si z te 4ky vyřadím na ten neutrál pak když chci zase zařadit tak mam 4ku takže nemusím zpomalovat a zase postupně nahoru za mě je to lepší :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
To znamená, že máš neutrály i mezi 4kou a 3kou. To bývalo u starých Jaw. Třeba u mý Suzuki se jiný neutrál, než mezi 1čkou a 2kou najít nedá. Ale to je mu k hovnu, páč z tohodle neutrálu nedá jednoduše 1čku aby se rozjel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
Jo. Když stojíš, taxpojku pouštět nemůžeš, jinakbyses rozjel.
Když zastavíš se zařazenou 4kou nebo 6tkou, tak prostě s vymačknutou spojkou postupně nakopeš neutrál. Lepší samozřejmě je už za jízdy skopat po jednom qalty, mezi jednotlivými qalty pustit spojku se současným vyrovnáním otáček pomocí plynu.
Ale tohle jsou všechno věci, na které přijdeš sám. Jezdi a uč se.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
Borntobewild píše: Marty56>
Když zastavíš se zařazenou 4kou nebo 6tkou, tak prostě s vymačknutou spojkou postupně nakopeš neutrál.
A kdyby se tam nějakému kvaltu nechtělo, tak s motorkou "pohoupej" pár cm dopředu a dozadu.
Naposledy editováno 07.11.2019 00:07:38
1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu
Nedivim se ze je na silnicich takovej chaos a bordel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.
Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.
Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.
Když to nejde normálně obvyklou silou, tak stačí s pravou nohou na zemi lehce pohnout motorkou, dozadu dopředu, to ke jedno. Jen aby se hnula převodovka.
Ale jestli to je fakt problém i tak, tak se unáší spojka, utáhnout trochu. To je nejčastější problém , pak jde blbě najít neutrál kdykoliv, pokud motorka stojí. Může trochu i hustý olej, nebo studený... pak to taky unáší u mokré spojky, zatepla se to srovná.
Spojka by měla fungovat tak, že zhruba v polovině až druhé třetině chodu páky bys měl dokázat rukou otočit volně kolem ( na stojanu s vypnutým motorem) , při zařazené rychlosti .
Pokud vypne hned kousek na začátku, přestože po uvolnění páky je tam několik mm volný chod, je opotřebená. Brzo začne klouzat a pozor pak na olej, ten se přehřeje a znehodnotí.
Volný chod tam být musí vždy, aby se netočilo vypínací ložisko, nebo co tam je, někdy jen tyčka. Většinou v manuálu je uvedeno něco jako vůle páky, měřeno na konci cca 5 mm...
Pokud se použijí správné lamely a pružiny, neměl bys nikdy potřebovat nic krom volného chodu ladit.
Naposledy editováno 08.11.2019 15:53:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu
Jinak stát na semaforu na falešným neutrálu mi přijde jako blbost, stejně tam pak musíš tu jedničku nakopat, nebo spojka zažije peklo a z falešnýho neutrálu ti tam může kdykoliv spadnout kvalt.
tak, podle mě je to o otáčkách, podřadit až do jedničky na rychlosti je zbytečný riziko a trpí věci, spojkový koš se může dostat nad otáčky a navíc kdybys pustil spojku, tak to přetočíš, což může být o ventily nebo rozvody...
A nebo nepřetočíš, ale uklouzne ti prdel, pokud je to velký obsah a málo válců. I V strom malej 650 umí klouznout když podřadíš víc a nejedeš moc rychle.
Rozumný je to podřazovat s otáčkama, pokud možno. A pokud nemožno, tak to jednotlivě dopodřazuju než zastavím. Když ani to vypadá že nestihnu, tak skoro zastavím s větší rezervou a v jízdě krokem to tam v klidu naklapu.
Pokud motorka nejede, málo kdy se ti podaří nasázet všechny kvalty, je jedno jestli nahoru nebo dolů . A brát to silou je na ohnutí vidličky vebo jiný škody, a to je pak velká pakárna.
staroch30 píše: Karaya1> Kupodivu před 35 lety nás učili přesně to, že se 1 nikdy neřadí dokud se vozidlo ještě jen trochu pohybuje. Tak se dotazu ani moc nedivím.
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.
Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.
Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.
To bylo dáno tím, že auta tenkrát neměla jedničku synchronizovanou. U motorek je jiný princip. A dnešní auta mají jedničku taky synchronizovanou a u těch starejch když bylo potřeba, musela se tam dát s meziplynem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Odchází svicka Derbi Senda SM 50 | spalda | 0 | 3.7.2024 v 20:48 spalda |
Miznúca voda na motorke derbi senda... Derbi Senda SM 50 | RokyNO | 17 | 16.2.2024 v 15:03 RokyNO |
Jaký výfuk zvolit Derbi Senda SM 50 | lukyn456 | 3 | 8.1.2024 v 17:40 Krautkopf |
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... | cipis96 | 1 | 26.9.2022 v 16:04 Frigolin |
Derbi senda 50 stk motor euro 3 Derbi Senda SM 50 | odysekkk | 2 | 24.6.2020 v 13:53 Kohlstein |