bbg_listopad_2





Téma: Zařazení neutralu
6.11.2019 v 20:40
Zdravím, zajímá mě, když dojedu na semafor a nestačím dopodrazovat na 1, tak jak třeba ze 4 zaradit neutral? Děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu

6.11.2019 v 20:42 | Nahoru | #1
Musíš to prostě skopat. S vymáčknutou spojkou prostě kopeš dolů dokud nebudeš mít neutrál.

1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu

6.11.2019 v 21:00 | Nahoru | #2
hele na moji Aprilii (Minarelli rv4) stačí prostě menší silou ale pak když dam nahoru mam zpatky ten stejný kvalt
prostě když mám třeba 4ku tak udělám to samé jako když chci podřadit ale menší silou zastavím ale když dám nahoru mám zase 4ku když dolů mým 3ku používám to spíš nouzově když chci jet z kopce tak si z te 4ky vyřadím na ten neutrál pak když chci zase zařadit tak mam 4ku takže nemusím zpomalovat a zase postupně nahoru za mě je to lepší :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

6.11.2019 v 21:08 | Nahoru | #3
Monzinem>
To znamená, že máš neutrály i mezi 4kou a 3kou. To bývalo u starých Jaw. Třeba u mý Suzuki se jiný neutrál, než mezi 1čkou a 2kou najít nedá. Ale to je mu k hovnu, páč z tohodle neutrálu nedá jednoduše 1čku aby se rozjel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

6.11.2019 v 21:30 | Nahoru | #4
Borntobewild> a to můžu zkopat i bez toho, abych mezitím pouštěl spojku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

6.11.2019 v 21:41 | Nahoru | #5
Marty56>
Jo. Když stojíš, taxpojku pouštět nemůžeš, jinakbyses rozjel.
Když zastavíš se zařazenou 4kou nebo 6tkou, tak prostě s vymačknutou spojkou postupně nakopeš neutrál. Lepší samozřejmě je už za jízdy skopat po jednom qalty, mezi jednotlivými qalty pustit spojku se současným vyrovnáním otáček pomocí plynu.
Ale tohle jsou všechno věci, na které přijdeš sám. Jezdi a uč se.

(reakce na) Zařazení neutralu

6.11.2019 v 21:50 | Nahoru | #6
Marty56> Spojku pouštět nemusíš. Jde jen o to dostat se na neutral. Neutrál je v moderních motorkach jen jeden. Ostatni mezi jsou falešné neutrály. Je to jen motorka nedelej z ni neco nadpozemskeho. Koukni na to střízlivim pohledem. Začni stažením manuálu a pokud najdeš tak dílenskou příručku. Asi je to tvuj první stroj takže to chápu.

Zařazení neutralu

6.11.2019 v 22:01 | Nahoru | #7
Při dojíždění to postupně sešlapej, a při spojkování mezi kvaltama hrkni plynem, pro kolemjdoucí budeš vypadat jak masér

Zařazení neutralu

6.11.2019 v 22:02 | Nahoru | #8
Takže ty nemáš řidičák, jezdit neumíš a motorkám nerozumíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

7.11.2019 v 00:06 | Nahoru | #9

Borntobewild píše: Marty56>
Když zastavíš se zařazenou 4kou nebo 6tkou, tak prostě s vymačknutou spojkou postupně nakopeš neutrál.


A kdyby se tam nějakému kvaltu nechtělo, tak s motorkou "pohoupej" pár cm dopředu a dozadu.

Naposledy editováno 07.11.2019 00:07:38

Zařazení neutralu

7.11.2019 v 09:32 | Nahoru | #10
Nebo lehce pouštět spojku a kopat to dolu.

Zařazení neutralu

7.11.2019 v 09:59 | Nahoru | #11
Jestli dojedeš do křižovatky a zastavíš se zařazenou 4-kou, tak jsi pěkná lopata. Co jsi dělal celou tu dobu co jsi dojížděl ke křižovatce?

(reakce na) Zařazení neutralu

7.11.2019 v 10:20 | Nahoru | #12
Číkus> Mne ešte pomáha (hlavne u prevodoviek, kde neviem nájsť neutrál) zabrzdiť a trochu povoliť spojku, aby to bolo v jemnom zábere, nech do seba koliečka zapadnú.

(reakce na) Zařazení neutralu

7.11.2019 v 11:00 | Nahoru | #13
Borntobewild> Jojo já to myslel i tak že takhle kdyby teda mermomoci potřeboval mit najednou nautral tak zastavi a pak ho tam proste skope.ale ta jeho to nemá no.

1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu

7.11.2019 v 13:49 | Nahoru | #14
Zdravím.. Tak já se taky na něco zeptám ohledně řazení. Dojíždím pomalu stojící kolonu na dvojku a než zastavím, kolona se rozjede. Jedu už tak pomalu, že za jízdy dám za jedna. Můžu tu jedničku tam dát hned z dvojky aniž bych zastavil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

7.11.2019 v 13:52 | Nahoru | #15
pekres> Samozřejmě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

7.11.2019 v 14:13 | Nahoru | #16
Číkus> Díky.. Dělám to tak ale jistý jsem si nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek Zařazení neutralu

8.11.2019 v 09:10 | Nahoru | #17
Ty vole, co vas v tech autoskolach ucej? Jste fakt takovy tupci nebo jsou tupci v autoskole?
Nedivim se ze je na silnicich takovej chaos a bordel.

(reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 09:36 | Nahoru | #18
pekres>
Jednička je rychlost jako každá jiná. Já ji ja Banditu řadím normálně za jízdy. Když chci maximální výkon, který dává motor při 10ti rpm.
Když jsem v mládí jezdil na fichtlu, musel jsem dávat jedničku do každýho kopce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 12:36 | Nahoru | #19
Karaya1> Kupodivu před 35 lety nás učili přesně to, že se 1 nikdy neřadí dokud se vozidlo ještě jen trochu pohybuje. Tak se dotazu ani moc nedivím.
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.

Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.

Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.

Zařazení neutralu

8.11.2019 v 13:04 | Nahoru | #20
Hlavně žádný násilí...
Když to nejde normálně obvyklou silou, tak stačí s pravou nohou na zemi lehce pohnout motorkou, dozadu dopředu, to ke jedno. Jen aby se hnula převodovka.

Ale jestli to je fakt problém i tak, tak se unáší spojka, utáhnout trochu. To je nejčastější problém , pak jde blbě najít neutrál kdykoliv, pokud motorka stojí. Může trochu i hustý olej, nebo studený... pak to taky unáší u mokré spojky, zatepla se to srovná.

Spojka by měla fungovat tak, že zhruba v polovině až druhé třetině chodu páky bys měl dokázat rukou otočit volně kolem ( na stojanu s vypnutým motorem) , při zařazené rychlosti .
Pokud vypne hned kousek na začátku, přestože po uvolnění páky je tam několik mm volný chod, je opotřebená. Brzo začne klouzat a pozor pak na olej, ten se přehřeje a znehodnotí.
Volný chod tam být musí vždy, aby se netočilo vypínací ložisko, nebo co tam je, někdy jen tyčka. Většinou v manuálu je uvedeno něco jako vůle páky, měřeno na konci cca 5 mm...
Pokud se použijí správné lamely a pružiny, neměl bys nikdy potřebovat nic krom volného chodu ladit.

Naposledy editováno 08.11.2019 15:53:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 14:53 | Nahoru | #21
staroch30> Že se jednička za jízdy nikdy neřadí, se učí v autoškole i dneska, ale když děláš auto. U auta to má svý opodstatnění. Ze 2 na 1 znamená u většiny aut prakticky zdvojnásobit otáčky hnacího hřídele v převodovce a synchron na 1, který většinou není zrovna heavy dutty, tohle moc dobře nedává. Vysvětluj někomu, kdo se sotva rozjede, že když tam tu jedničku za jízdy chce dát, tak musí s meziplynem. U motorky se sekvenční nesychronizovanou převodovkou je jednička kval jako každej jinej.

Jinak stát na semaforu na falešným neutrálu mi přijde jako blbost, stejně tam pak musíš tu jedničku nakopat, nebo spojka zažije peklo a z falešnýho neutrálu ti tam může kdykoliv spadnout kvalt.

(reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 16:12 | Nahoru | #22
akula>
tak, podle mě je to o otáčkách, podřadit až do jedničky na rychlosti je zbytečný riziko a trpí věci, spojkový koš se může dostat nad otáčky a navíc kdybys pustil spojku, tak to přetočíš, což může být o ventily nebo rozvody...
A nebo nepřetočíš, ale uklouzne ti prdel, pokud je to velký obsah a málo válců. I V strom malej 650 umí klouznout když podřadíš víc a nejedeš moc rychle.

Rozumný je to podřazovat s otáčkama, pokud možno. A pokud nemožno, tak to jednotlivě dopodřazuju než zastavím. Když ani to vypadá že nestihnu, tak skoro zastavím s větší rezervou a v jízdě krokem to tam v klidu naklapu.
Pokud motorka nejede, málo kdy se ti podaří nasázet všechny kvalty, je jedno jestli nahoru nebo dolů . A brát to silou je na ohnutí vidličky vebo jiný škody, a to je pak velká pakárna.

(reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 17:35 | Nahoru | #23

staroch30 píše: Karaya1> Kupodivu před 35 lety nás učili přesně to, že se 1 nikdy neřadí dokud se vozidlo ještě jen trochu pohybuje. Tak se dotazu ani moc nedivím.
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.

Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.

Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.


To bylo dáno tím, že auta tenkrát neměla jedničku synchronizovanou. U motorek je jiný princip. A dnešní auta mají jedničku taky synchronizovanou a u těch starejch když bylo potřeba, musela se tam dát s meziplynem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Údržba Derbi Senda SM 50 Marty56 13 7.11.2019 v 17:33 Kohlstein
Druhy oleje Derbi Senda SM 50 Marty56 0 6.11.2019 v 13:18 Marty56
Voda ve valci Derbi Senda SM 50, Derbi Senda 50 Karel00 1 14.6.2019 v 21:34 Beranidlo
Výdrž 2t motoru 50ccm Derbi Senda SM 50 Am50 15 25.4.2019 v 10:39 udinar
Motorka 50 ccm Derbi Senda SM 50 Karel00 1 25.4.2019 v 08:50 Am50

TOPlist