paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

28.10.2019 v 08:23 | Nahoru | #79951
kehaj> V jedny garazi jsem natiral beton eternal stabilem. Celkem to drzi. V dilne mam zmineny izoban a taky dobry. Jen vic smrdel. Eternal je vodou reditelny. Nesmi to byt mastny, ale drzi dobre.

(reakce na) Jawablázni

28.10.2019 v 08:30 | Nahoru | #79952
Milan1963> Se stav u nejakych zamecniku, aby ti to heftnuli COčkem. Stane se. Jen u Jawy nejak moc casto. Nevim, jak to mas vymyslene se srouby, ale cep a stojan je klasika. I jinde. Tam ale vetsinou drzi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2019 v 17:27 | Nahoru | #79953
Kehaju a je to kámen ( žula, opuka, mramor, pískovec a podobně) nebo leštěnej umělej kámen ( teraso či jak se tomu říká? ).

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2019 v 17:32 | Nahoru | #79954
Milan - jak píše Verdom - kterékoli zámečnictvínebo autodílna - většinou mají céóčka a je to práce na pět minut pokud si ten stojan trochu srovnáš aby to šlo chytit na původní místa. Já bych tipoval že jsou přivařený k rámu nějaký kousky trubky, ve kterých jsou potom ty čepy které vedou dál do stojanu a končí segerovkama . Spíš nějaká ségrovka povolila, čep se povysunul, tím stojan držel jen na jednom a už to bylo. Že by ten stojan byl navlékací na přivařené čepy - no taky je to možné ale nikde jsem se s tím nesetkal - že by se jako navlékal z boku, z jedné strany na čepy .

(reakce na) Jawablázni

28.10.2019 v 18:07 | Nahoru | #79955
Bimbam> Je to schodiště ale už je natřený a je to blbě vidět. Tipuju žulu. Zamlouvá se mi ten izoban co doporučil Verdom.

Jawablázni

28.10.2019 v 18:08 | Nahoru | #79956
Stojan jsem měnil u Mirka na garážích ( čz) a motorku měl na stolici. Lozit pod to by se mě vůbec nechtělo. Hlavně dobře odmastit. Slušně svařit by to dneska měl umět kdejaký Jouda z JZD.
Jsou to mouchy ale myslím že jiné fabriky v takových případech svolávají majitele a věci řeší. No na sci-fi mě neužije tak nic.
Včera v Buchlovských kopcích jsem potkal novou jedovál. třipade-vlastně čtyřstovku Jawku.

Naposledy editováno 28.10.2019 18:11:23

(reakce na) Jawablázni

28.10.2019 v 18:47 | Nahoru | #79957
Bimbam> Dám na vaše rady a nechám ty čepy pořádně přivařit. Jinak stojan je masivní, nijak se nezkřivil. "Můj" servisák bydlí 10 km daleko, až k němu nepojedu, ale tady v místě je automechanik, tak předpokládám, že autogen nebo něco ke sváření má a na počkání to udělá. Jirka - tohle na svolávačku není asi u žádné firmy. Stalo se to jen u mojí 660, pokud vím, nikomu jinému.
Dnes už je chladno, byl jsem asi 20 km protáhnout Populara, motorky jsem potkal asi jen tři - a z toho jednu Jawu 350 / 640. Majitel asi hodně maže, bylo za ní úplně modro a typická dvoutaktní vůně.

Naposledy editováno 28.10.2019 18:48:29

Jawablázni

28.10.2019 v 19:52 | Nahoru | #79958
Zas taková pětiminutovka ten stojan není.
Chce to odpojit baterku a já radši vyhazuju štekr z řídící jednotky.

(reakce na) Jawablázni

28.10.2019 v 22:35 | Nahoru | #79959

kehaj píše: Milan1963> Myslel jsem že se debaty kolem Jawy neučastním ale vidím že se vám týnečtí mstí za to že ty kšunty kupujete a oni tím pádem musí pracovat místo aby zaslouženě užívali dotací.



Jawa 660 není vůbec dobrá motorka - to je jen tvůj blud vytvořený fanatickou myslí.

Jawa 660 je bezcenný, ohavný, nefunkční šrot, konstrukční paskvil zpracováním o dva řády horší
než produkt afrického kutila, nehodný lepšího jména ani sebemenšího uznání.

"Týnečtí" jsou podvodná banda, největších lemplů, nevídanýh tupců, prohnilých ignorantů a profesně
zakrnělých chromajzlů, jež nevyléčí už ani to, kdyby každý komu z toho krumplu něco upadně, přetáhne
upadnuvším komponentem montážníka po hlavě. Kdo toto bratrstvo podporuje je vlastizrádce nejen v rámci
naší republiky, ale celé Evropy.

Ten kdo má všechny informace a je jich všude dost, který si tento zgarb koupí, si nezaslouží
ani politování, protože je stižen psychickou chorobou fanatismu a masochismu, tudíž dobře mu tak!

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.10.2019 v 07:55 | Nahoru | #79960
Okénko do historie:
https://www.facebook...eos/712039659207754/
Snad se vám video otevře.
Naše motocykly nejlepší na světě....

(reakce na) Jawablázni

29.10.2019 v 08:46 | Nahoru | #79961
Verdom> hezké, ale............

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.10.2019 v 11:46 | Nahoru | #79962
Milane, opravdu, jak to psal Franta cz, odpoj před eletrickým svářením pokud možno všecky spoje od jakýchkoliv řídicích jednotek, regulátorů napětí, zapalovacích cívek a podobně.
Já takovéto věci z motorky rovnou odmontovávám.
Nekemu se to zdá byt zbytečné, ale...
Jednů sme neco vařili na rámu devadesátky a začala nám hořet izolace...bowdenu spojky!!
Takže - lepší je dát si s tím práci, než nekde v tramtárii řešit nejaků nepochopitelnů závadu.
Bludní proudi sů sviňa .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.10.2019 v 11:56 | Nahoru | #79963
Zdenalbenal> To souhlas, taky co jde rozpojím a kleště co nejblíže sváru, aby to neputovalo po motorce.
Ten autogen má v tomto výhodu, jen s ním dnes umí méně a méně ogarů.
Ty časy, co byl v každém JZD jsou pryč.
Inu doba elektrická...

(reakce na) Jawablázni

29.10.2019 v 12:01 | Nahoru | #79964

Verdom píše:
Ty časy, co byl v každém JZD jsou pryč.
Inu doba elektrická...



Na druhou stranu ubylo smrťáků a těžkých popálení.

Jawablázni

29.10.2019 v 12:11 | Nahoru | #79965
Franky, kamarád říká, že Honda má dobrů techniku.
Taky sem měl - a mám - motorky této značky. Zatím dobrý...originál XR aj kopie CB250...
A taky si myslím, že ty čínské kopie nemusí byt úplná tragédie (a taky spoléhám na to, že kucí čínský originál pajcli dobře a že nebyli moc iniciativní se svýma originálníma prvkama).

Jawablázni

29.10.2019 v 12:25 | Nahoru | #79966
No taky vařit neco švajcem na nastrojené motorce je o držku...jednak skrz oheň a druhak skrz matroš.
Pokud je ocel rámu aspoň trošku legovaná, je dobré na to jít s relativně velkým hořákem a měkkým plamenem.
Velkým hořákem proto, aby to bylo rychle (zhrubnutí struktury) měkkým plamenem, že aby se nevypálily legovací přísady. Pokud tam nejaké sů...
A fčíl dělej - všady šlaušky, káblíky, neco može odněkud vytéct...a do teho s lišů jak sviňa...
Rámy sem vaříval a pokud je to potřeba, vařím balenýma (svar tak rychle nevystydne a nevznikne tak velké pnutí) elektrodama na tenké plechy, dvojků prskavků (nízký vnos energie). Označení bylo, tuším, E 42.16. Rutilka.
"Obyčejné" držáky stojánku bych zavařil tímto, případně COčkem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.10.2019 v 14:10 | Nahoru | #79967
Zdenál - otázkou je, jestli se dá rutilkou vařit polohový svár aby nemuseli celou motyku odstrojovat. Párkrát jsem s nima sice vařil nad hlavou když nebylo nic jiného a přišla nutnost akutně opravit nějakou škubu ale mají tendenci téct. Tak ale svářeč - zámečník by si měl umět poradit a vzít správný svářecí aparát a ne kladivo na majitele poškozeného motorcyklu.

(reakce na) Jawablázni

29.10.2019 v 15:09 | Nahoru | #79968
Bimbam> Rutilkou to právě jde. Kyselá je tekutá.

Jawablázni

29.10.2019 v 16:02 | Nahoru | #79969
Za 90 let existence Jawu nepoložila válka,znárodnění ani privatizace v 90tých letech. Lidi to prostě pořád chtějí.
XJéčku praskal rám pod sedlem taky ale mělo najeto a v techničáku tři křížky.

Naposledy editováno 29.10.2019 16:05:16

Jawablázni

29.10.2019 v 16:02 | Nahoru | #79970
No právě, rutilka ( ER) je kyselka. Bazická ( dnes převážně používaná, EB ) nemá takovou tendenci ke kapání na svářeče. Ovšem je fekt že rutilovkama jsem vaříval rád zejména tam, kam jsem se napřímo nemohl dostat - daly se ohnout a pak se dalo vesele svářet v nepřístupném koutě rámu čehokoli. Jasně že celej rám vagonu bych s tím nedělal - nejsou to pevnostní elektrody a nejsou vhodné pro konstrukční sváry ( v dnešní době samozřejmě, dřív se s nima vařilo kdeco a drží to mnohdy dodnes). Pamatuju si jak jsme svářeli takový ty krakorce na návěstidla nad trať. Rutilkama čtyřkama i pětkama ale museli jsme to mít upnutý v takovým porichtunku na otáčení - dalo se s nima vařit jenom vodorovně. Na stoupačku nee. Takže se to poheftovalo, pak vodorovně všechny sváry, otočit v přípravku o 90 stupňů a zase všechny vodorovný a tak ještě dvakrát a byl krakorec hotovej.

Naposledy editováno 29.10.2019 16:09:26

Jawablázni

29.10.2019 v 16:36 | Nahoru | #79971
I při svařování nad hlavou se na kořen dá rutulka a na další vrstvy basická. Nebo jsou i rutilobazický.

Záleží na podmínkách. Pokud je možnost předehřevu na vysušení basickejch, tak je to lepší.

Jawablázni

29.10.2019 v 18:21 | Nahoru | #79972
Svařování nerozumím, nechám to na mechanikovi. Řeknu mu, co píšete, ale snad sám ví, co má dělat.
Dnes mně Adenium opět potěšilo, potřeboval jsem něco vyřizovat a než jet autem a sám, tak raději na motorce. I když kolem 15 hodiny tak bylo jen asi 8 stupňů... Vyhřívání rukou zapnuté na 40 %, dobré oblečení a tak pohodově naježděných skoro 100 kilometrů. ...i bez hlavního stojanu.
Když si vzpomenu, jak jsem před lety trpěl na pérákovi v manšestrákách, kožené bundě, polobotkách a bez možnosti vyhřívání rukou, už bych tak jezdit nechtěl. I když - jezdilo se i když bylo kolem nuly. Koho by v roce 1980 napadlo, co bude...
Hlavně že sezona pokračuje.
Foto z dneška - podzimní.....

Jawablázni

29.10.2019 v 19:39 | Nahoru | #79973
V r. 89 byla moje norma v deseti st. C džínová bunda pod ní svetr a rifle. V rukavicích jsem na Mustafovi nejezdil aby se mě někdo nesmál že už je teplo a já jedu v rukavicích. No byl jsem hrozné jelito.

Jawablázni

29.10.2019 v 20:43 | Nahoru | #79974
Ahoj všem, také občas vzpomínám, jak jsme jezdili a kupodivu i přežili. Osobně jsem měl nejlepší zkušenosti s vaťákama, nejdříve spodky, pak rifle, nahoře samo triko s dlouhým rukávem, tenký svetr, kožená bunda a na to navléknout vaťáky kalhoty a kabát. Člověk vypadal jak Michelin, ale účel to plnilo, ještě jsem zapomněl na nohy, na ně jsem používal důstojnické zimní kanady s kožíškem no a na ruce pletené rukavice a na ně navlečené tříprsté svářečské rukavice, nebo rukavice na lyže, ale ty brzy promrzly.
No a když jsem se vyvalel ve škarpě, tak jsem byl jak v peřinách, nebo jako v moderní samonafukovací vestě.
No asi bych už dneska takto nevyjel, holt jiná doba

Naposledy editováno 29.10.2019 20:44:34

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.10.2019 v 21:56 | Nahoru | #79975
S prvníma mrazejkama šly na Jawiště revmaplechy s plexištítem a na řidítka blastry či jak to nazvat.
Vyříznutý kryty z plastovýho kanystru nebo jiné nádoby.
Dělali je i z podélně říznutýho a naohýbanýho plastovýho patníku, ale to cajti neradi viděli.
A dalo se lítat celou zimu.
Pokud se přidělala side nebo lyže z Monarka, nebyl problém se udržet i na sněhu celkem slušně.
Motorka byla po pár letech v té soli tady rezavá jak liška, ale to nikoho netrápilo.
Na STK se s ní nejezdilo a nikdo nic neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.10.2019 v 23:10 | Nahoru | #79976
Verdom> on ani kus kartónu pod bundou nebyl a nejni špatnej. Osobně vyzkoušeno.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.10.2019 v 08:07 | Nahoru | #79977
Co letos fichtljízda na svatomartinskou husu? O sobotě 9.11 mají husu v Nevelkově nebo v Kácově.

(reakce na) Jawablázni

30.10.2019 v 08:24 | Nahoru | #79978
elevator> Včera jsem na to myslel.Jsem pro a je mi jedno kdy a kde.

(reakce na) Jawablázni

30.10.2019 v 08:37 | Nahoru | #79979
Dan250> My používali Rudé Právo.

(reakce na) Jawablázni

30.10.2019 v 08:46 | Nahoru | #79980
elevator> Nebo to posunout blíže ke Kolínu aby to měl Bimbam blíže kdyby chtěl vyrazit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist