Dostalo se mi od spousty z vás hodně posměchů, ale někteří lidé reagovali smysluplně a na to bych rád navázal svoje nové téma.
Dostala se mi zkušnost od kluka který si koupil Derbi GPR 125 a na Ebay si koupil rám s dokladamy, a nechál motorku přihlásit jako "dovoz" chtěl bych se zeptat, jak až moc je reálný a u jakých motorek je možný něco takového provést?
aby na to na technický nepříšli, popř. vaše zkušenost?
1 reakcí na tento příspěvek 125ccm + doklady od 50ccm
Jen tak po po paměti by se mělo podobat:
Cagiva Mito 125/50 a Supercity 125/50
Derbi Senda 125/50 a GPR 125/50
Rieju SMX 125/50, MRX 125/50, RS2 125/50 a RS3125/50
Gilera DNA 125/50
Aprilia RS 125/50, RS4 125/50, AF1 Futura 125/50, Tuono 125/50, Europa 125/50, SX 125/50, MX 125/50 (bacha, SX i MX mají 125 a 50ccm modely dost jiné svody), RX 125/50, Pegaso 125/50 a Tuareg 125/50
Pak na A1 by mělo být celkem nenápadné přeražení KTM RC 390 na RC 125 a KTM Duke 390 na Duke 125 .
Samozřejmě toho reálně bude mnohem více, stačí hledat .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Když to naboříš a nějaký “rýpal” si u nehody dá pár x a y dohromady a Ty všechno zaplatíš....jsi pripraven na všechny varianty nebo to máš jako většina v “piči”?
E: samozřejmě každého volba ....
Naposledy editováno 17.09.2019 12:43:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Ta 50 Tě doveze všude stejně ....stačí si upravit variator a přidáš 10km z kopce....
Možná mám jiný názor než x zdejších co jezdili bez papíru na čemkoliv , včetně dalších věci ale nemyslím si ze Ti něco uteče....taky chápu ze x kluků v okolí takhle funguji a chceš se jim vyrovnat ....
Naposledy editováno 17.09.2019 14:36:24
A přezkoušení, jako vždy když zákaz řízení překročí rok, což zde bude.
Kdokoliv soudný to na STK odstaví, jinak riskuje sebrání licence... A ještě to musí nahlásit, je to porušení zákona, úmyslně...
A zapomeň že na dovozové STK dělají blbci a nevšimnou si toho... Většina z nich už viděla x takových nápadů.
Naposledy editováno 17.09.2019 14:56:08
FikiCZ píše: Mr.Dreamer> Ahoj! Děkuji moc za odpoveď! Určitě dám vědět jak to dopadlo. Ještě se zeptám, co všechno se na motroce označuje a musí přerážet jak píšeš? Jde skutečně jen o ten rám nebo o více čísel
VIN na rámu a číslo motoru. Pak skalpelem sloupnout všechny identifikační nálepky a popisy na kapotách a nechat si v nejbližší reklamce vyrobit, podle fota toho menšího stroje, nové.
Pokud by na to někdo přišel, hlavně se z toho nezačni vykecávat, prostě odmítni podat vysvětlení, v Čechách nemáš povinnost vypovídat proti své osobě. Další postup už řeš pouze po konzultaci s právníkem.
Jeden bonus je, že pokud tě odhalí, tak dokud jsi nezletilý, finanční postihy jsou velmi malé, zlomek oproti nákladům na provedení takové úpravy.
Držím ti palce, lidé, kteří hned nesklopí uši jen kvůli tomu, že pitomec napsal pitomost do zákona jsou potřeba .
PS: Hlavně nedávej vědět, jak to dopadlo, veřejně .
1 reakcí na tento příspěvek 125ccm + doklady od 50ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
neznamyScooterD píše: samozřejmě to není žádnej velkej průser do doby, než přejede bábu na přechodu, pak začíná legrace možná i na celej život...
Jj, báby na přechodu to chce přejíždět zásadně vozidly spadajícími do skupiny, na které mám ŘP, pak je to pouze na domluvu .
Pokud by se prokázala příčinná souvislost mezi řízením vozidla bez oprávnění a vznikem nehody, může mu to přitížit, ale i tak je to stále ten samý trestný čin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Mr.Dreamer píše: Jj, báby na přechodu to chce přejíždět zásadně vozidly spadajícími do skupiny, na které mám ŘP, pak je to pouze na domluvu .
Pokud by se prokázala příčinná souvislost mezi řízením vozidla bez oprávnění a vznikem nehody, může mu to přitížit, ale i tak je to stále ten samý trestný čin.
Hlavní rozdíl je IMHO v tom že povinné ručení máš na jiný stroj, takže pojištovna od toho dá ruce pryč a můžeš pak platit celej život.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
SombreroMickey píše: Hlavní rozdíl je IMHO v tom že povinné ručení máš na jiný stroj, takže pojištovna od toho dá ruce pryč a můžeš pak platit celej život.
Pojistit to samozřejmě musíš na skutečný objem a výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Mr.Dreamer píše: Pojistit to samozřejmě musíš na skutečný objem a výkon.
Jenže pak do tebe někdo nabourá a pojištovna od tebe dá ruce pryč, protože jsi pojistil jinou motorku než na který jezdíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
SombreroMickey píše: Jenže pak do tebe někdo nabourá a pojištovna od tebe dá ruce pryč, protože jsi pojistil jinou motorku než na který jezdíš.
Uzavíral jsi někdy pojistnou smlouvu? Četl jsi ji? Pojišťovna nemůže dát ruce pryč od nehody, poté by ani povinné ručení nedávalo smysl. Pojišťovna může pouze zpětně vymáhat uhrazení škody po viníkovi nehody až do výše pojistného limitu a to v případě:
úmyslné způsobení škody (zavinění nehody),
řízení vozidla pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky,
odmítnutí provedení zkoušky na přítomnost alkoholu nebo jiné omamné látky,
řízení vozidla bez platného řidičského oprávnění,
řízení vozidla v době zákazu řízení,
technický stav vozidla neodpovídající požadavkům bezpečnosti provozu (v případě, že právě špatný technický stav vozidla zapříčinil vznik škody).
V takovém případě se určuje příčinná souvislost se vznikem nehody a podle toho určuje vrácená částka. Jinými slovy, jsi na tom mnohem hůře, když máš hladinku, než když má motorka více kubíků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Osobně jsem tohle zažil s autem jako poškozený. Dva měsíce to pojišťovna viníka řešila, pak označila pojistku za neplatnou, auto za nepojištěné a spis předali ČKP a další měsic a půl jsem to řešil s ČKP (likvidátor byl Contin).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
akula píše: Mr.Dreamer> To co píšeš je sice pravda, ale tohle je ještě o level víš. Pokud bude mít v techničáku něco jiného, než v pojistné smlouvě, tak ta smlouva je neplatná a vozidlo je nepojištěné -> jde to na ČKP a ta to na 100% bude vymáhat včetně nákladů s tím spojených.
Osobně jsem tohle zažil s autem jako poškozený. Dva měsíce to pojišťovna viníka řešila, pak označila pojistku za neplatnou, auto za nepojištěné a spis předali ČKP a další měsic a půl jsem to řešil s ČKP (likvidátor byl Contin).
To by bylo v případě, že by se majitel přiznal, že číslo motoru a rámu nejsou originál, jinak takový postup nemá oporu v zákoně, což samozřejmě neznamená, že pokud není napadnout u soudu, nemůže být úspěšný. Také je tu samozřejmě možnost B, můj právní výklad je chybný .
Asi se oba shodneme, že takový postup nikomu nedoporučujeme, možná se rozejdeme v tom, že já tomu, kdo se do toho i tak pustí, držím všechny palce .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm + doklady od 50ccm
Jen jsem reagoval na to, že do techničáku by si napsal 50ccm a pojišťovně přiznal 125ccm, to podle mě nic neřeší a akorát by se zbytečně napráskal.
Já bych buď ten rok vydržel s 50ccm, nebo bych na ni maximálně dal větší tuningovej válec.
Co po tom roce, až bude mít A1, bude dělat s tou 125, co má v papírech 50ccm? Ta motorka bude pořád nelegální s padělanými papíry i když už bude mít řidičák A1.
akula píše: Mr.Dreamer> Tak samozřejmě, zde uvedený postup je řádná hovadina, kde případné následky se budou táhnout hodně let...
Jen jsem reagoval na to, že do techničáku by si napsal 50ccm a pojišťovně přiznal 125ccm, to podle mě nic neřeší a akorát by se zbytečně napráskal.
Já bych buď ten rok vydržel s 50ccm, nebo bych na ni maximálně dal větší tuningovej válec.
Co po tom roce, až bude mít A1, bude dělat s tou 125, co má v papírech 50ccm? Ta motorka bude pořád nelegální s padělanými papíry i když už bude mít řidičák A1.
Smlouvu můžeš uzavřít třeba na motorku s obsahem do 200ccm a výkonem do 25kW, s SPZ XY, VIN YZ a číslem motoru XZ.