Asi dost lidí naštve, když tvrdím, že motorka vážící 249 kg je dost nepraktická. Reagují na vyhlášení motorky roku 2019 = nové GS od BMW.
Jasně po technické stránce ta motorka je našlapaná jako žádná jiná - no právě a v tom je problém. Mají špičkový marketing, který nikde neříká, že kvůli těm všem udělátkám a čidlům je třeba mít perfektní přehled o servisech. Takže po strojařské stránce je to za 1. Ale za 570 tis. Kč je možné pořídit téměř 2 plnokrevná endura - v nižším obsahu samozřejmě.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Dlouho jsem jezdil na FJR, výborná motorka = silná, pohodlná a ještě spolehlivá. Prodal jsem ji kvůli váze, manipulace na místě byla kvůli hmotnosti problém. Do zatáček - do vraceček to byla dřina. Prostě do Alp a malých ryclostí už nikdy více těžkou motorku. To platí i pro GSo, byť má velmi dobře posazené těžiště. Motorka nad 200 kg je pro manipulaci na místě pouze frajeřinkou obvykle nadupanou výkonem, který minimum lidí využije.
Dnes vidím úplně ideální obsah 650-800 cm3 s vahou do 200 kg a méně. Ideální se mi jeví něco jako Yamaha Tracer 700. Ale i ostatní značky mají, co nabídnout v těchto objemech.
Upřímně - kdyby nové Tenere 700 od Yamahy mohlo mít cestovní sedlo, tak neváhám a byl bych náramně spokojený.
Určitě jsem se pustil na tenký led, řada majitelů BMW - pseudo endur mě bude chtít roztrhal. No aby ne, kdo by si chtěl připustit, že udělal chybu? Mě překvapil mechanik BMW, když na mou otázku, “ tak jakou motorku bys koupil” mně řekl, že asi nějakého “Japonce” kvůli spolehlivosti. No ano, také jsem o GSu chvíli uvažoval. Ale nakonec jsem šel od vibrátoru BMW 800 přes super motorku Ducatti 950 k Tracerovi 900 GT. Ano měl jsem dojít k Tracerovi 700 GT. Ale i ta Ducati by byla dobrou volbou, jenže široko daleko není mechanik, který ty jejich ventily uměl seřídit.
Takže s volbou motorky roku 2019 nesouhlasím, jsem pro hodnocení praktičnosti motorky a v GSu ji až tak nevidím 🙂
A teď do mě ... 😎
Zdraví vás .... OM 🙂
Naposledy editováno 01.04.2019 23:49:39
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Naposledy editováno 02.04.2019 00:07:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
vilemx píše: Mně na tom úprku lidí k cenduru "vadí" pouze to, že se smaže rozdíl mezi "obouchánkem" konstruovaným do terénu a "leštěnkou" určenou na silnici. Stačí se podívat, jak to dopadlo u aut. Kromě pár aut zmizely podvozkové rámy, bytelné nárazníky, pomalé převody, mnohdy i 4x4, "všechno" to jsou teréňáci hlavně na oko. Tohle čeká i velká endura, protože naprostá většina kupců s tím nesjede z asfaltu. Výrobci to ví, oproto tomu motorky přizpůsobují. Třeba kolik z velkých endur nad půl litru je schopno jet na podtočenou jedničku bez spojkování rychlostí chůze??? Snad žádné, všechny mají převodovku optimalizovanou na asfaltové rozjezdy.
můžeš si upravit převod, pokud nemáš velké BMW pokus si vybavuju tak i málo ostrých endur jede krokem bez spojkyassassin píše: kdybych vedel, ze bawo lidi tak sere, tak si ho koupim taky i s touratech hadrama musim uvolnit naky misto v garazi a budu jezdit do dejvic na expedice
Nezapomen na blato ve spreji ...a abych nebyl jenom rejpal:
- bmw je v me motogarazi ze vsech motorek nejlehci (ale po pravde, neni to GS)
- tezka motorka mi obecne asi ani nijak moc nevadi (ale po pravde, kdyz jsem s Bigem prastil dolu z kopce mezi dva stomy, tak jsem si na nej sednul a pockal, az se vrati TomElefant a pomuze mi ho zvednout)
- co mi ale opravdu na motorce vadi je elektronika, voda a podobne nesmysly
- at si kazdej jezdi na cem chce
Naposledy editováno 02.04.2019 10:47:24
foxdive píše: můžeš si upravit převod, pokud nemáš velké BMW pokus si vybavuju tak i málo ostrých endur jede krokem bez spojky
Tak si spočítej, o kolik bys musel mít pomalejší převod, aby ti motorka na volnoběh místo 15 km/h jela 10 km/h. Na šestku bys potom nedal ani dálničních 130 km/h. A je rozdíl zkoušet nějaký technický úsek na lehké ostré "krosce" nebo to samé řešit se čtvrt tunou v plné polní, když někde v Tramtárii zmizí kilometr cesty. Na spálenou spojku při blbé kombinaci rychlé jedničky a špatné cesty stačí i blbý písek nebo mazlavé bahno.
Na můj vkus moc dlouhá jednička je důvodem, proč jsem nikdy nešel do žádného Báwa ani KTM. Od F po GSA nebo LC8 to je na můj vkus prostě tragédie.
Naposledy editováno 02.04.2019 11:15:39
2 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Slávek-TDM píše: Mam dokonce 2x GSo, to druhy (jednoval F650GS Dakar) jeste ani nemam v profilu. A dokonce na nich je i par TT doplnku. To maly jsem popravde koupil kvuli hmotnosti...
... budeš zklamanej z váhy F650... já tedy byl...
Naposledy editováno 02.04.2019 22:13:45
Ako je to u motoriek, presne neviem, môj dôvod je presne ten istý, ako je popísaný v predch. odstavci, možno niekomu imponuje tá terénna schopnosť alebo výzor. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Nicméně každej má svou volbu (i když omezenou finačně). Já mám GSA vzducháře už 10 let, v tuhle chvíli objednanou 1250, ano je to ranec, ale ta motorka za to prostě stojí. Cestovat na takový motorce plně naloženej je super, zkus si to na třeba na XT. Je fakt že moje motorka nikdy nepoznala hlínu, na to mám zase jinou motorku. Ale to co od motorky chci mi splní právě ta 270 kg těžká, neskutečně pohodlná a bezpečná kráva od BMW.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Anti píše: novej> A tvůj důvod exhumace tohoto vlákna? Vždyť to můžeš napsat do svého profilu...
Je tam něco o tom že mi to vadí?Jsem jen zvědavý...
Anti píše: Je tam něco o tom že mi to vadí?Jsem jen zvědavý...
Sorry, ale přijde mi, že je s tebou něco špatně - proč jsem to napsal sem? asi proto abych odpověděl na toto téma, nebo jsem to měl fakt napsat do profilu a zakládajícímu poslat SZ "odpověděl jsem ti do svého profilu"?
Jestli s tím máš dál nějaký problém, můžeme si dopisovat po PM, ať to tu nezasíráme, možná, že je ještě pár lidí který toto zajímá.
Názor jsem změnil,když jsem se svezl,je to opravdu dost důmyslně postavená motorka.Ano...váha tam je ,ale v okamžiku rozjezdu nebo jízdy v malých rychlostech je to opravdu jak malej scooter.
Teď jezdím TTX 1200 r.v. 2013 je to ta nej motorka co jsem kdy měl ,bez sebemenších závad jsem najel 50.000km a pořád šlape jak hodinky.
Je to velmi pohodlná motorka s podobnou váhou jako GS,ale to GS je s pohodlím a hlavně ovladatelností o chloupek lepší.
Rád bych už příští sezonu jezdil na nové motorce,testoval jsem snad všechny motorky tohoto stylu a prostě volba zůstane pouze mezi GS a TTX.
PS:proto je tolik výrobců a typů,aby si každý vybral pod zadek co mu sedí
Do té doby jsem jezdil endura, naháče.
Pak se trochu změnilo jezdění v tom smyslu, že se mnou chtěl jezdit batůžek. Z tvrdého naháče by bylo potřeba změny.
Pak jednoho dne jsem si řekl, že se půjdu s paní půjčit pár předváděček. Afrika 1000L i 1100L neoslovilo. Dále BMW F900xr tam bych také řekl, že za ty peníze co to stojí to tolik muziky nenabízí.
Pak mi prodejce půjčil GS 1250 a po 5km jsem přijel s rohlíkem na hubě jak nikdy!! Neskutečná motorka, která se ovládá jako kolo, je pohodlná vybavená a živá. Prostě za mě zatím TOP moto, na které jsem kdy jezdil a málo motorek to nebylo.
Avšak cenově mimo moje dimenze, tak jsem raději zůstal při zemi a víc staré GS bych nechtěl, nevěřím, že by byla tak dokonalá. Takže až vyhraju ve sportce, kterou nesázím, tak si ho koupím . Kupní cena a také následný servis .
Dost dlouho trvalo než jsem na GS zapomněl ,abych nebyl nasranej, protože prvních 14dní jsem ani nechtěl jezdit, protože mi ten zážitek ležel v kebuli a připadal jsem si že jedu na pincku. .
Toť vše od mě o BMW Motorrad.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 55 | 22.6.2024 v 18:27 Komja |
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 8.4.2024 v 13:26 Kajatko |
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 3 | 18.3.2024 v 10:06 padr |
Diagnostika na servis r1250gsa BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 30.1.2024 v 12:24 crestik |