AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čím víc se ty motorky sypou, tím víc za ně lidi utrácej. Jawa je prostě zázrak. Budu si zas muset nějakou pořídit, rozhoduji se mezi 350 OHC a tím Indijawanem 300. Už jsem byl nalomenej si koupit 660 Vintage, jenže Standa, co opravuje elektroinstalaci, předělával barák, a navíc to mělo moc tvrdé sedlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale to se normálních uživatelů asi netýká. Pokud dodržíš zatížení, tedy bočáky 15 a top 10kg, a batůžek nemá přes metrák, je pohoda.
A na stromu jsem slyšel, že snad jen trochu rezly nebo šedly, ale neprasknul snad nikomu.
Beda: Panel je z nerezu říznutý plazmou, zbytek Aliexpress.
Vidím, kolik regler dobíjí a dá se zapojit a nabíjet cokoli, aníž by byl sepnutý klíček.
Mám zásuvku na 12V a adaptér na jedno nebo dvě USB. Když lehne, koupím u pumpy nový.
Pokud máš vestavnou USB a lehne, máš problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ono u krosky do terénu dráťáky takřka nenahraditelný.
Ale u cendura je to už otázka co člověk bude jezdit, aby to mělo smysl a hlavně jestli se mu líbí to či ono a baví ho pucovat dráty.
To je asi nejdůležitější aspekt výběru dráťáka.
Kluk vedle má Dněpra a tam je výplet kapitola sama o sobě.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom>Já bych už pro sebe volil spíš loukotě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
definoval již někdo, jak bude probíhat o tomto víkendu strakonický sraz?
mám si zajistit nocleh individuálně, nebo to bude někdo organizovat?
nebo se po obědě rozjedem zas domů?
dík za info!
Verdom píše: Století Čezety - Účast. Připisujte se citací:
Propozice nahoře v záhlaví nebo tady
Ubytování Kemp Luhy Velká Turná.
Jedu: Oldajawa500, Tonda zLoun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já ti nevím, ty dráty u vetrošů, u ostrých endur i u nějakých staveb jo a i tady vypadají dobře o tom žádná.
U cendur s kuframa, kde pomalu nejsou vidět je asi nevyžaduju a jen to pucovat je strašný a zajetelený jsou zasejc hnusný.
Ale někdo rád prdelatý, druhej prsatý a třetí hubený, tak každej si najde i tady co se mu líbí a to je dobře.
Verdom píše: PetrL3>
Já ti nevím, ty dráty u vetrošů, u ostrých endur i u nějakých staveb jo a i tady vypadají dobře o tom žádná.
U cendur s kuframa, kde pomalu nejsou vidět je asi nevyžaduju a jen to pucovat je strašný a zajetelený jsou zasejc hnusný.
Ale někdo rád prdelatý, druhej prsatý a třetí hubený, tak každej si najde i tady co se mu líbí a to je dobře.
To se odvíjí od pocitu a potřeby na tom něco udělat když to není pokažený nebo něco opravit, když už se to konečně pokazilo. S liťákama není žádná práce ani zábava. Tím pádem to není pro některé lidi zajímavý.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.09.2019 18:12:52
Na péráku jsem najezdil dost přes 100 000 kilometrů a nikdy nepraskl jediný drát. Přitom stará motorka - a nic. Nový pionýr - škoda mluvit. Proč tomu tak bylo, jsem nepochopil.
A potom Jawa 650. Praskal jeden drát za druhým. Tam je to výrobní vada. Za sezonu jsem měnil i 28 drátů v jednom kole. ... Jenže Jawa - a tak jsem to bral jako běžnou věc, to se může stát.
Přesto - můj požadavek na motorku je asi jeden - musí mít drátěná kola. Je to sice jen vzhled, ale pro mně důležitý. A leštím jen dvakrát do roka.
Ale co sem to chtěl... Jo, ty dráty nepraskaly kvůli povrchové úpravě, ale kvůli tomu, že byl střed diletantsky navržený tak, že byly namáhané na střih. Zkus si představit drát ohnutý do tvaru Lka a namáhaný tahem šponováku v kole. Pokaždé to prdlo v ohybu toho Lka. Posléze převrtávali středy nahulváta tak, aby to bylo namáhané na tah a byly použité rovné špice. Nakonec to zazdili uplně a s 660 přišel nový "dokonalý" střed, který někteří kupují a implantují na 650.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Meje se to stejně jako cokoliv jiného-vodou se saponátem. Nechápu, v čem je rozdíl oprotí mytí liťáku.
Třeba v tom, že kolem niple ti do kola pod ráfek pokud je dušák zateče voda a nevyteče. A ráfek co? Koroduje...
Poškozený chrom u děr orvaný od centrování u oceláků reznetaky a to i u bezduší, stejně jako chrom na drátech, zatímco loukoťák tímhle netrpí.
U duraláků zase nemáš ten kulervoucí lesk. Já dráťáky nikomu neberu, jen s nima je drbačka, pokud mají vypadat k něčemu.
A to praskání je bonus k tomu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je to nedodržení technologické kázně a volba nevhodného materiálu.
Takže to chce kvalitní drát (třinecký), před lisováním hlav aby nebyl matroš příliš tvrdý po tažení - tím přetvářením (vytvořením) hlavy v materiálu, pokud je tvrdý, vznikne větší napětí, tepelným zpracováním se ještě zvětší (kór když se to zlepší víc, než je nutné) a povrchovkou (stačí zinek) a onou vodíkovou křehkostí to dorazíš. Vrub jak ze žurnálu.
Takže pokud to není dobře pohlídané od začátku, nic s tím neuděláš.
Když teda vidíš, kolik práce je udělané a výsledek stojí za hovno, to by zaslůžilo potlamě. A nakopat do ku.í temu, kdo takové zmetky prodává a aj temu, kdo jim za to zaplatí. Protože když se to neudělá, budů kazit řemeslo furt.
A přitom stačí tak málo - enom si dat trochu záležet...a ve fabrikách zavést tělesné tresty...
Kdyby měl někdo urvaný drát (radši víc), třebas bych ukecal ve fabrice chlapíka ve zkušebně, aby to odpichl na povrchu a několikrát v průřezu. A hned by se uvidělo, jací sů ve šroubárně ve Hvězdonicích machři .
Co s tím?
Kůpit pořádné dráty...
A esli myslel, že tým vyhladí povrch a odstraní tak vruby, které vzniknou jako změna tvaru při výrobě, tak sice trochu jo, ale to, co sem popsal, to s tím neuděláš nic.
Jediné řešení sů jiné dráty - od jiného výrobce.
Nicméně ten Travel má tak málo koní a ten "komunistický" náboj kola patří k tomu nejlepšímu, co Jawa kdy vymyslela, že ani ty aušusové dráty z obou kol nelítajů.
Bohudíky.
My sme si dráty dělali aj sami, protože nebyly takové délky, jaké sme na to pořebovali (náboj J90 a 21" ráfek). Závit sme řezali a nikdy sme problémy neměli.
Takže kdyby aspoň ta fabrika byla schopna udělat to, co amatéři na koleně, ve svěráku a vint na soustruhu (očkem).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |