bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

9.9.2019 v 19:37 | Nahoru | #79231
kehaj> Pěkně užíváte.Tak je to správné,tak to má být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2019 v 19:54 | Nahoru | #79232
Verdom> Drátěný kola praskají na Jawě (650) . VStrom není Jawa

(reakce na) Jawablázni

9.9.2019 v 20:30 | Nahoru | #79233
Verdom> Mimochodem ten tvůj panel s voltmetrem atd. u spínačky je moc povedený.

Jawablázni

9.9.2019 v 21:10 | Nahoru | #79234
Než se vyřadily motorky v polopřevodu, jsem dal na aukro papíry na 350tku kývačku. Vítěz aukce je vydražil za sedm tisíc a ještě byl šťastnej, jak dobře pořídil. Já samozřejmě taky, ale kam to spěje? Vždyť ty péráky, kývačky a 634 nejsou žádné skvosty. A lidi za ně solej neskutečné sumy. Choppera (Jawa 369), co mám v profilu, jsem koupil za 30 litrů a po dvou letech ježdění ho prodal za 29 tis. Naprostá pecka, ale pak jsem ho viděl (přesně toho samého) v bazaru za 70 tisíc. Nevím, zda už si ho někdo koupil, ale jestli jo, tak je to blázen.
Čím víc se ty motorky sypou, tím víc za ně lidi utrácej. Jawa je prostě zázrak. Budu si zas muset nějakou pořídit, rozhoduji se mezi 350 OHC a tím Indijawanem 300. Už jsem byl nalomenej si koupit 660 Vintage, jenže Standa, co opravuje elektroinstalaci, předělával barák, a navíc to mělo moc tvrdé sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2019 v 21:11 | Nahoru | #79235
Jirka_S> Dráty můžou prdnout na všem. Ani ne v terénu i když tam taky, ale pokud na tom leží velká váha a člověk je čuňas, tak je to taková plíživá smrt, co není vidět, až najednou bum. A nebo když to dostane pecku.

Ale to se normálních uživatelů asi netýká. Pokud dodržíš zatížení, tedy bočáky 15 a top 10kg, a batůžek nemá přes metrák, je pohoda.
A na stromu jsem slyšel, že snad jen trochu rezly nebo šedly, ale neprasknul snad nikomu.

Beda: Panel je z nerezu říznutý plazmou, zbytek Aliexpress.
Vidím, kolik regler dobíjí a dá se zapojit a nabíjet cokoli, aníž by byl sepnutý klíček.
Mám zásuvku na 12V a adaptér na jedno nebo dvě USB. Když lehne, koupím u pumpy nový.
Pokud máš vestavnou USB a lehne, máš problém.

(reakce na) Jawablázni

9.9.2019 v 22:39 | Nahoru | #79236

kuba350 píše: laďa-prášil> tyčka byla jak paragraf



To pak někdy můžeš řadit dva kvalty najednou - a je vymalovaný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 06:43 | Nahoru | #79237
Verdom> 1200 GS LC. U nich těch problémů z drátovými koly bylo hodně.

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 07:16 | Nahoru | #79238
Sema> Já vím. Kamarád ho měl. Dělali se i loukoťový .
Ono u krosky do terénu dráťáky takřka nenahraditelný.
Ale u cendura je to už otázka co člověk bude jezdit, aby to mělo smysl a hlavně jestli se mu líbí to či ono a baví ho pucovat dráty.
To je asi nejdůležitější aspekt výběru dráťáka.
Kluk vedle má Dněpra a tam je výplet kapitola sama o sobě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.9.2019 v 07:26 | Nahoru | #79239
Na tomhle se furt povoluje výplet a nikdo sins tím neví rady. Změna subdodavatele, přišlo se na to pozdě a celá série v pr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 07:56 | Nahoru | #79240
PetrL3> Jojo, to je přesně ono.
Verdom>Já bych už pro sebe volil spíš loukotě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 08:01 | Nahoru | #79241

Sema píše:
....Já bych už pro sebe volil spíš loukotě.



Ale toby vypadalo divně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 08:05 | Nahoru | #79242
PetrL3> Na kejvačkopanelkách jo. Ale na mé první 640 jsem loukotě měl a líbilo se mi to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 08:21 | Nahoru | #79243
Sema> Ale ty zrovna myslím měly nějaké problémy s praskáním, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.9.2019 v 08:28 | Nahoru | #79244
Jinak posuď sám.

Moje:


a na drátech:


Zkrátka pokud jde čistě o vzhled, tak dráty jsou parádní věc.

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 08:30 | Nahoru | #79245
PetrL3> Jojo, ty praskaly naprosto běžně.
Jasně, co se vzhledu týče tak jo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.9.2019 v 11:36 | Nahoru | #79246
zdravím všechny!
definoval již někdo, jak bude probíhat o tomto víkendu strakonický sraz?
mám si zajistit nocleh individuálně, nebo to bude někdo organizovat?
nebo se po obědě rozjedem zas domů?

dík za info!

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 11:45 | Nahoru | #79247
maabo> Něco organizuje Olda, je to pár stránek zpět.

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 12:29 | Nahoru | #79248

Verdom píše: Století Čezety - Účast. Připisujte se citací:
Propozice nahoře v záhlaví nebo tady

Ubytování Kemp Luhy Velká Turná.

Jedu: Oldajawa500, Tonda zLoun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 12:36 | Nahoru | #79249
PetrL3>
Já ti nevím, ty dráty u vetrošů, u ostrých endur i u nějakých staveb jo a i tady vypadají dobře o tom žádná.
U cendur s kuframa, kde pomalu nejsou vidět je asi nevyžaduju a jen to pucovat je strašný a zajetelený jsou zasejc hnusný.
Ale někdo rád prdelatý, druhej prsatý a třetí hubený, tak každej si najde i tady co se mu líbí a to je dobře.

Jawablázni

10.9.2019 v 14:32 | Nahoru | #79250
Okolo roku 2003 jsme si klepali v motokrámě s kamarádem na čelo že někdo dá za páva 7 tisíc. Když jsem prodával 639 se side 562 Velorex s novou střechou nosičem a rámem za 38 tisíc připadal jsem si jako zloděj. Letos za tu samou po mě chtěli 80 tisíc v zubozěném stavu. Tentýž kus.

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 16:42 | Nahoru | #79251

Verdom píše: PetrL3>
Já ti nevím, ty dráty u vetrošů, u ostrých endur i u nějakých staveb jo a i tady vypadají dobře o tom žádná.
U cendur s kuframa, kde pomalu nejsou vidět je asi nevyžaduju a jen to pucovat je strašný a zajetelený jsou zasejc hnusný.
Ale někdo rád prdelatý, druhej prsatý a třetí hubený, tak každej si najde i tady co se mu líbí a to je dobře.



To se odvíjí od pocitu a potřeby na tom něco udělat když to není pokažený nebo něco opravit, když už se to konečně pokazilo. S liťákama není žádná práce ani zábava. Tím pádem to není pro některé lidi zajímavý.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.9.2019 v 18:12 | Nahoru | #79252
Mně přijde, že z toho děláte vědu. Měl sem 2 motorky na drátech, pro třetí jedu v sobotu do DE, nikdy sem s tím neměl nějaký mycí potíže. Meje se to stejně jako cokoliv jiného-vodou se saponátem. Nechápu, v čem je rozdíl oprotí mytí liťáku. Možná liťáky se mi mejou naopak hůř.

Naposledy editováno 10.09.2019 18:12:52

Jawablázni

10.9.2019 v 18:17 | Nahoru | #79253
Já si užil s drátama u pionýra. Pionýr byl nový, nepřetěžovaný - a dráty praskaly jeden za druhým. Navíc - koupit je , to neexistovalo. Objednával jsem je přímo v P. Bystrici a sám přeplétal, centroval. Co zbývalo ? Byla 70. léta...o nějakých loukotích se nám ani nesnilo.
Na péráku jsem najezdil dost přes 100 000 kilometrů a nikdy nepraskl jediný drát. Přitom stará motorka - a nic. Nový pionýr - škoda mluvit. Proč tomu tak bylo, jsem nepochopil.
A potom Jawa 650. Praskal jeden drát za druhým. Tam je to výrobní vada. Za sezonu jsem měnil i 28 drátů v jednom kole. ... Jenže Jawa - a tak jsem to bral jako běžnou věc, to se může stát.
Přesto - můj požadavek na motorku je asi jeden - musí mít drátěná kola. Je to sice jen vzhled, ale pro mně důležitý. A leštím jen dvakrát do roka.

Jawablázni

10.9.2019 v 19:17 | Nahoru | #79254
Praskání drátu je problém povrchové úpravy. Když se špatně odvodíkuje dochází ke zkřehnutí materiálu. Pak praskají i dobře udělané dráty. Zabije je povrchová úprava...

Jawablázni

10.9.2019 v 21:23 | Nahoru | #79255
Makám odušu, než bude zima. Vložkování a stavba komína, rozvody vody, komplet venkovní odpady / 80m výkopů ručně /, teď veranda - okna dveře, posunutí nosných zdí a podobné specialitky, do zimy ještě vnitřní odpady, dodělat elektroniku kolem kotle, řešit zateplení půdy a podobně, no nenudím sa.
Ale co sem to chtěl... Jo, ty dráty nepraskaly kvůli povrchové úpravě, ale kvůli tomu, že byl střed diletantsky navržený tak, že byly namáhané na střih. Zkus si představit drát ohnutý do tvaru Lka a namáhaný tahem šponováku v kole. Pokaždé to prdlo v ohybu toho Lka. Posléze převrtávali středy nahulváta tak, aby to bylo namáhané na tah a byly použité rovné špice. Nakonec to zazdili uplně a s 660 přišel nový "dokonalý" střed, který někteří kupují a implantují na 650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 21:41 | Nahoru | #79256

PetrL3 píše: Meje se to stejně jako cokoliv jiného-vodou se saponátem. Nechápu, v čem je rozdíl oprotí mytí liťáku.



Třeba v tom, že kolem niple ti do kola pod ráfek pokud je dušák zateče voda a nevyteče. A ráfek co? Koroduje...
Poškozený chrom u děr orvaný od centrování u oceláků reznetaky a to i u bezduší, stejně jako chrom na drátech, zatímco loukoťák tímhle netrpí.
U duraláků zase nemáš ten kulervoucí lesk. Já dráťáky nikomu neberu, jen s nima je drbačka, pokud mají vypadat k něčemu.
A to praskání je bonus k tomu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.9.2019 v 22:16 | Nahoru | #79257
Když jsem měl ještě Travela, tak mě bylo doporučováno, že se dají dráty dobře vyleštit dvoutisícovkou šmirglem ale nestihl jsem to vyzkoušet tak třeba to někdo zkuste jak to bude fungovat.

Jawablázni

10.9.2019 v 22:25 | Nahoru | #79258
No ty dráty...
Je to nedodržení technologické kázně a volba nevhodného materiálu.
Takže to chce kvalitní drát (třinecký), před lisováním hlav aby nebyl matroš příliš tvrdý po tažení - tím přetvářením (vytvořením) hlavy v materiálu, pokud je tvrdý, vznikne větší napětí, tepelným zpracováním se ještě zvětší (kór když se to zlepší víc, než je nutné) a povrchovkou (stačí zinek) a onou vodíkovou křehkostí to dorazíš. Vrub jak ze žurnálu.
Takže pokud to není dobře pohlídané od začátku, nic s tím neuděláš.
Když teda vidíš, kolik práce je udělané a výsledek stojí za hovno, to by zaslůžilo potlamě. A nakopat do ku.í temu, kdo takové zmetky prodává a aj temu, kdo jim za to zaplatí. Protože když se to neudělá, budů kazit řemeslo furt.
A přitom stačí tak málo - enom si dat trochu záležet...a ve fabrikách zavést tělesné tresty...
Kdyby měl někdo urvaný drát (radši víc), třebas bych ukecal ve fabrice chlapíka ve zkušebně, aby to odpichl na povrchu a několikrát v průřezu. A hned by se uvidělo, jací sů ve šroubárně ve Hvězdonicích machři .
Co s tím?
Kůpit pořádné dráty...

(reakce na) Jawablázni

10.9.2019 v 22:31 | Nahoru | #79259
Miraz250> No tým šmirglem akorát stahneš povrchovku.
A esli myslel, že tým vyhladí povrch a odstraní tak vruby, které vzniknou jako změna tvaru při výrobě, tak sice trochu jo, ale to, co sem popsal, to s tím neuděláš nic.
Jediné řešení sů jiné dráty - od jiného výrobce.
Nicméně ten Travel má tak málo koní a ten "komunistický" náboj kola patří k tomu nejlepšímu, co Jawa kdy vymyslela, že ani ty aušusové dráty z obou kol nelítajů.
Bohudíky.

Jawablázni

10.9.2019 v 22:41 | Nahoru | #79260
Milane, ty dráty v pérákových kolech asi eště dělali lidi, keří věděli. A nekašlali na to...jak fčíl...dyť to je dobrý, to stačí...
My sme si dráty dělali aj sami, protože nebyly takové délky, jaké sme na to pořebovali (náboj J90 a 21" ráfek). Závit sme řezali a nikdy sme problémy neměli.
Takže kdyby aspoň ta fabrika byla schopna udělat to, co amatéři na koleně, ve svěráku a vint na soustruhu (očkem).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist